הסכם שותפות דוגמא

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

כאשר מקימים חברה עם שותפים חשוב מאוד לחתום על הסכם שותפות. הסכם השותפות מכיל את כלל הפרטים הרלוונטיים בין השותפים ומכיל הנחיות להתנהלות כאשר צצות מחלוקות בין השותפים. על הסכם שותפות נפרט במאמר הבא.

הסכם שותפות דוגמא – מה זה?

הסכם שותפות הוא למעשה חוזה משפטי, בין שני אנשים לפחות, שמעוניינים לשתף פעולה בעסק ורוצים לעגן את הזכויות והחובות שלהם בכל הנוגע לשותפות שלהם.

שותפות עסקית היא דבר עם יתרונות רבים. שני הצדדים עובדים ביחד, העבודה מתחלקת, יכולים לבצע דיונים שמעשירים את העבודה ומשפרים אותה ועוד. עם זאת, במקרים רבים צצים קשיים שונים בין שותפים. לכן, חתימה על הסכם שותפות מהווה בסיס חזק לשותפות ארוכה ומונעת מהשותפות להתערער בכל מחלוקת שצצה.

חשוב מאוד לציין בהסכם השותפות תנאים והוראות הנוגעים לאופן הניהול של השותפות בעת קשיים ובעת מחלוקות, וכך ההסכם מהווה עזר במקרים אלה. הסכם השותפות למעשה אמור להגדיר את התנהלות העסק, הן מבחינת זכויות והן מבחינת חובות של כל שותף.

יש לקחת בחשבון כי על הסכם השותפות מומלץ לחתום לפני הקמת השותפות. במידה שכבר הקמתם את החברה ויצרתם שותפות חתמו על הסכם השותפות מהר ככל הניתן, על מנת למנוע מחלוקות וסכסוכים עתידיים עם השותפים שלכם ולנהל את העסק בצורה טובה יותר.

הסכם שותפות הוא למעשה חוזה משפטי, בין שני אנשים לפחות, שמעוניינים לשתף פעולה בעסק ורוצים לעגן את הזכויות והחובות שלהם בכל הנוגע לשותפות שלהם

הסכם שותפות דוגמא – מתי נצטרך?

הסכם שותפות נדרש בעת הקמת עסק עם שותפים. אנשים רבים מקימים עסקים עם שותפים. ניתן לפגוש שותפים עסקיים בכל עסק, הן בארץ והן בחו"ל.

כפי שציינו, שותפות עסקית יכולה להביא איתה יתרונות רבים. אך במקרים של דעות חלוקות, לא תמיד שותפים יודעים להתנהל והדבר יכול להוביל לבעיות חמורות בעסק ובמקרים מסוימים המחלוקות מסתיימות בתביעות והעסק מתפרק. אף אחד לא רוצה להגיע לשם, ולכן חשוב מאוד לחתום על הסכם שותפות.

הסכם שותפות נדרש בעת הקמת עסק עם שותפים. אנשים רבים מקימים עסקים עם שותפים

מערכת היחסים עם השותפים צריכה להיות מוכרת על כל הצדדים. למעשה, שותפות עסקית מוקמת מהרגע בו שני אנשים או יותר, לוחצים ידיים ומחליטים שהם מעוניינים לשתף פעולה אחד עם השני. אך, על מנת לעשות זאת בדרך פורמאלית ועדיפה יותר, יש לחתום על הסכם שותפות. כאשר כל השותפים חותמים על הסכם השותפות, הם למעשה מגנים אחד על השני מפני תביעות ומפני קשיים וסכסוכים עתידיים, בתקווה שלא יהיו כלל.

ניתן להקביל את הסכם השותפות להסכם ממון שנחתם בין בני זוג. שני בני הזוג אוהבים אחד את השני, סומכים אחד על השני ומאמינים אחד בשני, אך לא  ניתן לדעת מה יקרה בעוד מספר שנים ולכן יש לחתום על הסכם ממון שישמור על שני הצדדים במקרה של גירושין. לכן, הסכם השותפות צריך להיות מפורט ומוסכם על כל הצדדים שלוקחים בו חלק וחותמים עליו.

הסכם שותפות דוגמא חייב להכיל פרטים בסיסיים אודות החברה

הסכם שותפות דוגמא – מה הוא כולל?

כאשר מקימים חברה וחותמים על הסכם שותפות יש לכלול מספר נושאים עיקריים –

  • מידע בסיסי על החברה – כאן יהיה עליכם לכתוב מידע על החברה. במידע הוסיפו פרטים מזהים כמו סוג החברה, שם החברה, היכן תפעל החברה ועוד. כמו כן יהיה עליכם לציין את מטרת השותפות, כלומר, מה היעדים העסקיים אליהם אתם כשותפים שואפים להגיע. במידה שהחברה עם תקופת זמן מוגבלת, יש לציין גם מתי תסתיים השותפות בין השותפים.
  • יחסי השותפים – כאן יהיה עליכם לציין את שמות השותפים ואת התרומה של כל שותף לחברה (כסף, עבודה, נכסים ועוד). כמו כן, כאן יש לכלול גם את יחסי הכוחות בין השותפים, את הסמכויות ואת הגדרת תחומי האחריות של כל שותף. בנוסף, כאן יהיה עליכם להגדיר אחוזי שליטה, משכורות, חלוקת רווחים והפסדים בין השותפים.
  • שינויים בשותפות – כאן יש לציין מה יכלול תהליך של קבלת שותף חדש או הדחה של שותף קיים מהשותפות בחברה. כמו כן, יש לציין נהלים במקרה שאחד השותפים מעוניין לעזוב או לקנות חלק של שותף אחר. כאן גם יהיה עליכם לקבוע מי השותף האחראי על סגירת החברה באופן סופי, כולל הודעה לעובדים ותשלום של משכורות אחרונות.

האם קיים הסכם שותפות דוגמא באינטרנט?

התשובה היא כן. ניתן למצוא הסכם שותפות סטנדרטי ברחבי האינטרנט ולחתום עליו. אך חשוב מאוד לקחת בחשבון שהסכם שותפות שאתם מוצאים באינטרנט הוא הסכם כללי והוא לא יהיה מותאם באופן ספציפי לחברה שלכם וליחסי הכוחות ביניכם.

לכן, ההמלצה שלנו היא לפנות לעורך דין לפני הקמת החברה ולבקש ממנו לנסח עבורכם את הסכם השותפות. עורכי הדין שמתמחים בדיני חברות עם מקצוענים והם מחזיקים בידע רחב מאוד בכל הקשור לבעיות שעלולות לצוץ בחברות. כך ההסכם שינוסח יהיה מדויק ויהיה ספציפי עבורכם, עבור החברה שלכם ועבור הקשר ביניכם לבין השותפים האחרים ותוכלו לקבל מעורך הדין טיפים והמלצות להתנהלות נכונה. קחו בחשבון שעל ידי הסכם מפורט ומדויק תוכלו להימנע מהוצאות מיותרות עתידיות, מבזבוז זמן שנוצר בעקבות כך וממחלוקות עם השותפים.

כמו כן, תוכלו להיעזר בעורך דין גם על מנת לרשום את החברה אצל רשם חברות ולמלא את הטפסים הנדרשים כחלק מכך.

אחד הדברים החשובים ביותר בעת הקמת עסק עם שותפים הוא לחתום על הסכם שותפות. הסכם שותפות בעסק מהווה מסמך שמטרתו להסדיר עניינים כלכליים ומנהליים במקרה שתצוץ מחלוקת בין השותפים. על מנת שהסכם השותפות ימלא את מטרתו כהלכה חשוב מאוד שהוא יהיה מנוסח בצורה רהוטה, ברורה ומובנת שלא מתפרשת לשני צדדים. אז מהו הסכם שותפות בעסק ומה הוא כולל? המאמר הבא הוא בשבילכם.

מהו הסכם שותפות בעסק?

כפי שציינו, הסכם שותפות הוא מסמך שמטרתו להסדיר עניינים בין השותפים בעת מחלוקת. הסכם שותפות הוא למעשה חוזה משפטי שנחתם בין שני אנשים או יותר המעוניינים לשתף פעולה אחד עם השני ורוצים לעגן את הזכויות והחובות שלהם בנוגע לכך.

כאשר יוצרים שותפות עסקית יכולים להנות מיתרונות רבים, שכן קיימים שני צדדים שעובדים ביחד. כך העבודה מתחלקת, ניתן להעשיר ולשפר את העבודה על ידי דיונים ויש לך על מי לסמוך ברגעי מסבר. עם זאת, עבודה עם שותפים יכולה גם להיות לא פשוטה, שכן יש להתחשב במספר צדדים ובמקרה של מחלוקות יכולים לצוץ קשיים וסכסוכים בין השותפים.

לכן, על מנת למנוע את הקשיים הללו, יש לחתום על הסכם שותפות. הסכם השותפות יהווה בסיס חזק מאוד לשותפות וימנע את התערערותה בכל מחלוקת.

ניתן להקביל את הסכם השותפות להסכם ממון. הסכם ממון הוא הסכם טרום נישואין שנחתם בין בני הזוג. מטרת ההסכם היא להסדיר עניינים כלכליים שעלולים לצוץ בעת פרידה או גירושין. גם כאן, בני הזוג לא מצפים לגירושין והם רוצים שהחיים המשותפים שלהם יהיו טובים. אך, לא  ניתן לדעת מה יקרה בעוד מספר שנים ולכן בעת חתימה על הסכם ממון שני הצדדים יכולים לשמור על עצמם במקרה של גירושין. כך גם הסכם שותפות שצריך להיות מפורט וברור לכל הצדדים.

הסכם שותפות בעסק מהווה מסמך שמטרתו להסדיר עניינים כלכליים ומנהליים במקרה שתצוץ מחלוקת בין השותפים.

מתי נצטרך הסכם שותפות בעסק?

הסכם שותפות נדרש כאשר  מקימים עסק עם שותפים. מומלץ לחתום על הסכם שותפות לפני הקמת השותפות בפועל על מנת לראות שהשותפות אכן מתאימה. כמו כן, חתימה על הסכם שותפות מהווה צעד פורמלי על כך ששני אנשים או יותר מעוניינים לעבוד ביחד ולהקים עסק. במידה שכבר הקמתם את העסק, חתמו על הסכם שותפות במהירות האפשרית, על מנת למנוע מחלוקות וסכסוכים עתידיים ולנהל את העסק בצורה המיטבית.

בסופו של דבר, מחלוקות וסכסוכים עם שותפים יכולים להיות דבר קשה מאוד. העסק עומד בין השותפים ולא תמיד מצליחים להתפייס ולמצוא את עמק השווה על מנת להמשיך לעבוד ביחד. במקרים כאלה העסק מתפרק. כאשר חותמים על הסכם שותפות יכולים למנוע זאת, או לפחות להתנהל טוב יותר בעת פירוק העסק.

חשוב מאוד שהסכם השותפות יהיה מוכר על כל הצדדים בעסק. בעת חתימה על הסכם שותפות, השותפים מגנים אחד על השני מפני תביעות, קשיים וסכסוכים עתידיים.

על מנת שהסכם השותפות ימלא את מטרתו כהלכה חשוב מאוד שהוא יהיה מנוסח בצורה רהוטה, ברורה ומובנת שלא מתפרשת לשני צדדים. אז מהו הסכם שותפות בעסק ומה הוא כולל?

מה כולל הסכם שותפות בעסק?

כפי שציינו הסכם השותפות נועד למנוע מחלוקות עתידיות. לכן, יש לכלול בהסכם השותפות תנאים והוראות הנוגעים לאופן ניהול העסק והשותפות בעת קשיים או מחלוקות. הסכם השותפות למעשה אמור להגדיר את התנהלות העסק, הן מבחינת זכויות והן מבחינת חובות של כל שותף.

לשם כך לכלול מספר נושאים עיקריים-

  • מידע בסיסי על העסק- בהסכם השותפות עליכם לציין מידע על העסק. מדובר במידע בסיסי כמו פרטים מזהים ביניהם שם העסק, סוג העסק, היכן פועל העסק, מה תחום פעילותו של העסק ועוד. בנוסף, עליכם לציין את מטרת השותפות. מטרת השותפות היא למעשה היעדים העסקיים אליהם השותפים שואפים להגיע. יש לקחת בחשבון כי במידה שהשותפות עם תקופת זמן מוגבלת יש לציין את מועד סיום השותפות והאם אחד מהשותפים יישאר אחראי על העסק או שיש לפרק אותו בעת סיום השותפות.
  • יחסי השותפים- בהסכם יש לציין את שמות השותפים ומה התרומה של כל שותף לעסק. תרומת השותפים יכולה להיות על ידי כסף, עבודה, תחום ניהול, נכסים וכדומה. כמו כן עליכם לכלול גם את יחסי הכוחות בין השותפים, הסמכויות של כל אחד, הגדרת תחומי האחריות של כל שותף, אחוזי שליטה, משכורות וחלוקת רווחים והפסדים בין השותפים.
  • שינויים בשותפות- בהסכם שותפות יש לציין גם כיצד יתבצעו שינויים בשותפות. כלומר, מה יכלול תהליך קבלת שותף חדש לעסק או הדחת שותף קיים מהשותפות בעסק. כמו כן חשוב מאוד לציין נהלים במצב בו אחד השותפים מעוניין לעזוב, למכור את חלקו או לקנות חלק של שותף אחר. דבר נוסף הוא לקבוע מי השותף שיהיה אחראי על סגירת העסק באופן סופי כולל הודעה לעובדים ותשלום של משכורות אחרונות.

מה כולל הסכם שותפות בעסק? כפי שציינו הסכם השותפות נועד למנוע מחלוקות עתידיות. לכן, יש לכלול בהסכם השותפות תנאים והוראות הנוגעים לאופן ניהול העסק והשותפות בעת קשיים או מחלוקות

האם מומלץ לפנות לעורך דין בעת הסכם שותפות בעסק?

כפי שציינו הסכם שותפות הוא חוזה משפטי שמטרתו להסדיר עניינים רבים בין השותפים. לכן, מומלץ מאוד לפנות לעורך דין בעת חתימה על הסכם שותפות בעסק.

זה נכון שעורך דין יכול לגבות סכום יחסית גבוה ואתם יכולים למצוא הסכם שותפות באינטרנט שלא יגבה מכם כסף כלל. עם זאת יש לקחת בחשבון כי כאשר אתם לוקחים הסכם שותפות שמצאתם באינטרנט הוא יהיה כללי ולא יתאים לצרכים שלכם, ליחסי הכוחות שלכם ולעסק שלכם.

לכן, על מנת שהסכם השותפות יהיה רלוונטי וימלא את התפקיד שלו בצורה נכונה, מומלץ לפנות לעורך דין עבור הסכם שותפות בעסק. כך עורך הדין ינסח עבורכם הסכם שותפות מקיף וכולל, שיהיה רלוונטי לעסק שלכם, לשותפות שלכם ולצרכים שלכם. עורכי הדין שמתמחים בדיני חברות מחזיקים בידע רב ויידעו כיצד לנסח עבורכם הסכם שיהיה נכון עבורכם. כמו כן, עורכי הדין יוכלו לתת לכם טיפים והמלצות להתנהלות נכונה בעסק, על מנת שלא יצוצו ביניכם מחלוקות או קשיים בעתיד.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם שותפות עסקית
הסכם שותפות עסקית

הסכם שותפות עסקית הוא הסכם שנחתם בין שותפים עסקיים על מנת להסדיר עניינים בתחומים שונים ולמנוע אי הבנות בעתיד. הסכם שותפות עסקית יכול למנוע מחלוקות

הסכם שותפות במסעדה
הסכם שותפות במסעדה

בישראל, אחד מתחומי העסקים הפופולריים הוא עולם המסעדנות. עם זאת, מדובר בתחום לא פשוט כלל שתובע מבעלי העסקים הרבה. במידה שמקימים מסעדה בשותפות עסקית, הנטל

איך עושים הסכם שותפות
איך עושים הסכם שותפות?

הסכם שותפות הוא אחד ההסכמים החשובים כאשר מנהלים שותפות עסקית. חתימה על הסכם שותפות תעזור לכם להגדיר באופן ספציפי את תחומי האחריות של כל שותף,

רישום שותפות

רישום שותפות הוא תהליך יצירת קשר עסקי בין שתי חברות, אנשים פרטיים או בין גורמים אחרים, כאשר כל חברה או גורם מתחייבים לאי-אלו התחייבויות שונות

הסכם שותפות מחיר

הסכם שותפות הוא חוזה המחייב שני צדדים או יותר לעבוד יחד למשימה ספציפית, למטרת פתיחת עסק, מתן שירותים משותפים, למטרת שכירות בדירה ועוד. ישנם סוגים

074-7765923