איך עושים הסכם שותפות?

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

איך עושים הסכם שותפותהסכם שותפות הוא אחד ההסכמים החשובים כאשר מנהלים שותפות עסקית. חתימה על הסכם שותפות תעזור לכם להגדיר באופן ספציפי את תחומי האחריות של כל שותף, את חלוקת הרווחים, תעזור לכם להסדיר עניינים ניהוליים שונים ולהימנע ממחלוקות וסכסוכים עתידיים. אבל איך עושים הסכם שותפות? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהו הסכם שותפות?

לפני שנרחיב איך עושים הסכם שותפות, חשוב להבין מהו הסכם שותפות בכלל. הסכם שותפות הוא חוזה משפטי שנחתם בין שני אנשים או יותר שמעוניינים לשתף פעולה מבחינה עסקית. הסכם שותפות מאפשר לשותפים להסדיר עניינים בתחומים שונים כאשר במרכזם הניהול וההתנהלות הכספית של העסק. על ידי הסכם שותפות, השותפים יוכלו לעגן את הזכויות ואת החובות שלהם בניהול העסק. 

אז איך עושים הסכם שותפות?

לאחר שהבנו מהו הסכם שותפות, נסביר איך עושים הסכם שותפות. קודם כל אחד הדברים החשובים ביותר בהסכם שותפות הוא הניסוח שלו. חשוב מאוד לוודא שההסכם מנוסח בצורה ברורה וספציפית שלא משתמעת לשתי פנים. במידה שהניסוח לא יהיה ברור, יכולות להיווצר אי הבנות ומחלוקות בין השותפים בנוגע לפירוש ההסכם. כלומר, במקום למנוע מחלוקות הסכם השותפות לא ימלא את מטרתו. מלבד לניסוח ברור, חשוב מאוד לכלול מספר פרמטרים חשובים- 

  • מימון

בהסכם שותפות, חשוב מאוד לכלול את דרכי המימון של העסק. יש דרכים שונים למימון עסק כמו על ידי ההון העצמי של השותפים, על ידי הלוואה, על ידי גיוס כספים ממשקיעים ועוד. במסגרת הסכם השותפות חשוב להסכים על צורת המימון של העסק וכיצד היא תשפיע בהמשך.  

  • רווחים

המטרה של העסק בסופו של דבר היא להניח רווחים. לכן, חשוב מאוד לעגן ולהגדיר בהסכם שותפות את אופן חלוקת הרווחים של העסק. חשוב לסכם מראש כיצד יחולקו הרווחים בין השותפים, האם יש תנאים לחלוקת הרווחים ואם כן מה התנאים. הגדרו האם ייתכנו שינויים בחלוקת הרווחים בהתאם לרווח ולהפסד של העסק. 

  • סכסוכים ומחלוקות

כאשר עסק מנוהל על ידי שותפים, יכולות להיווצר מחלוקות שונות ביניהם. במקום שמנהל אחד יחליט החלטות שונות, יש שותפים ויש להתחשב בדעה של כל אחד מהם. לכן,  במסגרת הסכם שותפות חשוב מאוד ליצור בסיס חזק לשותפות על מנת למנוע מחלוקות ולהתנהל טוב יותר במידה שנוצרת מחלוקת. לכן, הסכימו מראש על מנגנון לניהול סכסוכים והימנעו מאי הבנות בהסכם על מנת שישמש אתכם כהלכה בעת מחלוקת. 

  • ביטול שותפות

ישנם מקרים בהם אחד או יותר מהשותפים ירצה לבטל את השותפות. יכולות להיות לכך סיבות שונות ולכן חשוב להיערך לכך מראש. בהסכם שותפות חשוב להגדיר את אופן ביטול השותפות, האם יהיה ניתן לשותף למכור את החלק שלו לשותף אחר או לצרף שותף חדש. חשוב להגדיר מי יבחר את השותף הנכנס וכיצד מחליטים על הסכום בו יימכר החלק של השותף לשותף אחר. כמו כן, חשוב להגדיר האם ביטול השותפות יוביל לפירוק של העסק ואם לא מי יישאר השותף האחראי בעת הפירוק. הגדירו גם מי יהיה השותף שיהיה אחראי לסגור את העסק כולל תשלום משכורות אחרונות והודעה לעובדים. 

  • מניעת תחרות

לבסוף, חשוב מאוד לכלול בהסכם שותפות סעיף שמונע תחרות בין השותפים. ישנם מקרים בהם לאחר שותפות, אחד השותפים יכול להחליט להקים עסק עצמאי דומה לעסק שהקים עם השותפים. השותף יכול לקחת איתו ידע מקצועי רב ואף לקוחות שהיו בקשר איתו. על ידי כך, עלולה להיווצר תחרות שתפגע בעסק הקיים. לכן, חשוב מאוד להסדיר את הנושא לפני הקמת העסק ולכלול אותו בהסכם השותפות. 

 

מתי עושים הסכם שותפות?

לאחר שהבנו איך עושים הסכם שותפות, חשוב להבין מתי עושים הסכם שותפות. ניהול עסק הוא לא דבר פשוט והוא כולל תחומי אחריות רבים. כאשר בוחרים לשתף פעולה יכולים לחלק את תחומי האחריות ולהנות מיתרונות רבים כאשר במרכזם היכולת לסמוך על מישהו נוסף ולהתייעץ בעת הצורך. עם זאת, שותפות יכולה גם להוביל לקשיים רבים מאחר שיש מספר אנשים שיש להתחשב בהם. לכן, לפני שאתם מקימים שותפות עסקית חשוב לחתום על הסכם שותפות. מדובר בצעד פורמלי שמביע את הרצון של הצדדים השונים להפוך לשותפים עסקיים ולעבוד יחד. הסכם השותפות יעזור לכם להסדיר את כל העניינים החשובים לניהול העסק. למעשה, כבר בעת החתימה על הסכם השותפות תוכלו לראות האם השותפות מתאימה לכם או לא. 

במידה שכבר יצרתם שותפות עסקית והקמת עסק, חשוב לחתום על הסכם שותפות מהר ככל הניתן. גם אם אתם עובדים יחד שנים ומסתדרים מצוין, הסכם שותפות יכול לעזור לכם במידה שיצוצו ימים קשים יותר, ואם לא, אין לכם מה להפסיד. על ידי הסכם שותפות תוכלו ליצור בסיס חזק לשותפות בין הצדדים השונים ולמנוע סכסוכים עתידיים או אי הבנות בנוגע לניהול העסק. 

איך עושים הסכם שותפות? על ידי עורך דין

לסיום, התשובה הטובה ביותר שנוכל לתת לכם על השאלה איך עושים הסכם שותפות, היא על ידי עורך דין. עורכי דין יוכלו לעזור לכם בניסוח הסכם שותפות מדויק, ברור, ספציפי וכזה שלא ישתמע לשתי פנים. נכון שעורכי דין יכולים לגבות שכר טרחה גבוה וניתן למצוא באינטרנט הסכמי שותפות במחירים זולים או אפילו בחינם. עם זאת, הסכמי השותפות שקיימים באינטרנט הם הסכמים כלליים. במידה שתשמשו בהם אתם תשתמשו בהסכם כללי שלא רלוונטי לעסק שלכם, ליחסי השותפות שלכם ולצרכים שלכם. לעומת זאת, כאשר תעשו הסכם שותפות על ידי עורך דין תוכלו להיות בטוחים שהסכם השותפות יהיה רלוונטי לצרכים שלכם. כך לא תצטרכו להסתבך ותוכלו להיות בטוחים שכל הסעיפים החשובים נמצאים בהסכם השותפות. כמו כן, עורך הדין יוכל להעניק לכם טיפים והמלצות להתנהלות בעת מחלוקת ולשימוש נכון בהסכם השותפות. לכן, ההמלצה שלנו היא לא להתפשר ולעשות הסכם שותפות על ידי עורך דין. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם שותפות עסקית
הסכם שותפות עסקית

הסכם שותפות עסקית הוא הסכם שנחתם בין שותפים עסקיים על מנת להסדיר עניינים בתחומים שונים ולמנוע אי הבנות בעתיד. הסכם שותפות עסקית יכול למנוע מחלוקות

הסכם שותפות במסעדה
הסכם שותפות במסעדה

בישראל, אחד מתחומי העסקים הפופולריים הוא עולם המסעדנות. עם זאת, מדובר בתחום לא פשוט כלל שתובע מבעלי העסקים הרבה. במידה שמקימים מסעדה בשותפות עסקית, הנטל

רישום שותפות

רישום שותפות הוא תהליך יצירת קשר עסקי בין שתי חברות, אנשים פרטיים או בין גורמים אחרים, כאשר כל חברה או גורם מתחייבים לאי-אלו התחייבויות שונות

הסכם שותפות מחיר

הסכם שותפות הוא חוזה המחייב שני צדדים או יותר לעבוד יחד למשימה ספציפית, למטרת פתיחת עסק, מתן שירותים משותפים, למטרת שכירות בדירה ועוד. ישנם סוגים

רישום שותפות מוגבלת

שותפויות עסקיות חשובות מכיוון שהן עוזרות לשני הצדדים להצמיח את העסק שלהם, להרחיב את קהלי היעד ובאופן כללי, להגביר פעילות עסקית. בתוך כך, בישראל, ישנם

074-7765923