הקמת חברה לתועלת הציבור

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

אם יש לכם חזון עסקי הוא לא חייב להיות תמיד למטרות רווח, הוא יכול להיות למטרה טובה. בדיוק בגלל דברים כאלה יש לנו אפשרות של הקמת חברה לתועלת הציבור. גם כאשר אנחנו עוסקים סביב הנושא של הקמת חברה לתועלת הציבור יש תהליך לא פשוט שצריך לעבור כדי להגיע למטרה הסופית. מדובר על תהליך מול גורמים משפטיים וגם ממשלתיים. עם זאת, יש לכם לא מעט הטבות כאשר אתם מקימים חברה לתועלת הציבור, עמותה או חברה ללא מטרות רווח.

קצת רקע

כיום, בעולם העסקים המדינה מכירה בשני דברים עיקריים, עסקים ללא מטרות רווח ועסקים עם מטרת רווח. המדינה מכנה את הגורמיםב הנושא של הקמת חברה לתועלת הציבור יש תהליך לא פשוט שצריך לעבור כדי להגיע למטרה הסופית האלה אלכ"ר – ארגון ללא כוונת רווח ומלכ"ר – מוסד ללא כוונת רווח. ההבדל בין השניים יבוא לידי ביטוי בעיקר בעניין המיסוי, חובות וזכויות. יש הבדלים נוספים בין הארגונים השונים, כמו נקודות השקעה שונות, אופן ההקמה של כל אחד מהגורמים וחלוקה של הנטל. עם זאת, כאשר מדובר על הקמת חברה לתועלת הציבור יש נוהל אחד ברור ותהליך הקמה עליו נדבר כעת. המטרות המוכרות בדין עבור הקמת חברה לתועלת הציבור הן: דת, הנצחה, הגנה על בעלי חיים, זכויות אדם, בריאות או הצלת חיים, ספורט, חינוך, תרבות, מדע מחקר או השכלה גבוהה, שלטון החוק, מנהל ציבורי, קליטה ועוד.

מי שולט בחברה?

גם כאשר מדובר על ארגון ללא מטרות רווח, גם כאן יש מישהו שהוא אחראי על החברה עצמה. יש חברות אשר ניתן לרכוש בהן אפילו מניות. כאשר היזם של חברה ללא מטרות רווח רוצה לגייס כספים עליו יהיו לגייס בעלי מניות נוספים לחברה כדי לקבל אישור ניהול תקין. יש דרכים בהן אתם יכולים להיות מוכרים כמוסד ציבורי, זאת בהתאם למדיניות הנוכחית. עליכם לעמוד בתנאים שונים של רשות המיסיםהמטרות המוכרות בדין עבור הקמת חברה לתועלת הציבור הן: דת, הנצחה, הגנה על בעלי חיים, זכויות אדם, בריאות או הצלת חיים, ספורט, חינוך, תרבות ועוד כדי לבקש כספים עבור ארגון ללא מטרות רווח. לדוגמה, מספר בעלי המניות בחברה לא יהיה פחות מ-7 בעלי מניות. המניות יהיו ללא זכות תשלום אלא לתועלת הציבור, המניות אינן ניתנות להעברה למעט באישור של בית משפט ועוד.

חשוב לדעת

יש מספר דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים בתהליך של הקמת חברה לתועלת הציבור. הדבר הראשון הוא ביצוע הרישום חייב לציין בסוף את עצם היות החברה לתועלת הציבור באמצעות הוספת ראשי תיבות חל"צ. יש לכם אפשרות להרחיב את החברה שלכם רק עם עוד חברה אשר פועלת לתועלת הציבור ועל כך, יש לקבל היתר מטעם בית המשפט המחוזי. ברגע בו החברה שלכם מתפרקת, החוק קובע כי כל הנכסים יעברו לגוף אחר המקדש מטרות ציבור זהות.

על התהליך

התהליך של הקמת חברה לתועלת הציבור עובר דרך מספר שבלים. בתור התחלה, עליכם להגיש בקשת רישום דרך אתר התאגידים.מומלץ להתחיל ולסיים את התהליך בליווי של אנשי מקצוע מנוסים המתמחים בתחום של הקמת חברה לתועלת הציבור עליכם למלא את כל הטפסים, כולל שם העמותה. מוטב לציין לפחות שלושה שמות כדי למנוע מקרים של דחייה כי השם תפוס או לא מקבל הרשאה. כמו כן, עליכם לכתוב את כתובת העמותה, פרטים על המייסדים ועוד פרטי זיהוי שונים. ציינו את מטרות העמותה שצריכות לתת דגש על תועלת הציבור כמובן. עליכם יהיה לשלם את אגרת הרישום שמחירה יהיה כ-900 ש"ח. כל התהליך הוא באופן מקוון, את דמי האגרה ניתן גם לשלם דרך האתר או דרך דואר ישראל. עליכם לציין במסמכים את כל הפרטים הרלוונטים, גם עבור חלוקה בנטל, היררכיה, הצהרת כוונות ועוד. מומלץ להתחיל ולסיים את התהליך בליווי של אנשי מקצוע מנוסים המתמחים בתחום של הקמת חברה לתועלת הציבור.

במקרים רבים אנחנו יכולים להיתקל בבירוקרטיה נוקשה, גם כאשר מדובר על הקמת חברה לתועלת הציבור ללא מטרות רווח. בדיוק בגלל זה, יש חברות אשר מוכנות ללוות אתכם בתהליך, החברות האלה כוללות עורכי דין ובעלי מקצוע מנוסים אשר מטרתם להפוך את התהליך לפשוט יותר. הקמת של חברה לטובת הציבור לא שונה בהכרח מהקמה של חברה בע"מ או כל חברה למטרות רווח. כמו כן, גם בחברות ללא מטרות רווח, עדיין אתם צריכים להעסיק עובדים ולשלם להם שכירות (למעט מתנדבים). אם ניקח לדוגמא את ויצו, מדובר על ארגון אשר כן משלם לרוב העובדים שלו. עם זאת, מדובר על ארגון למטרות הציבור.

לסיכוםגם כאשר מדובר על הקמת חברה לתועלת הציבור ללא מטרות רווח. בדיוק בגלל זה, יש חברות אשר מוכנות ללוות אתכם בתהליך

עצם העובדה שאתם רוצים מלכתחילה להקים חברה לתועלת הציבור כבר עליכם אור חיובי. עם זאת, המדינה לא באמת מבחינה בין חברה לחברה מתוקף סמכותה. יש כאן עניינים משפטיים אשר צריך לדון בהם ולוודא אותם היטב לפני שאתם מקבלים את הרישיון לפתוח עסק ללא מטרות רווח. בשביל לעבור את התהליך הזה על הצד הטוב ביותר, אתם צריכים לדאוג לכך שיש לכם חברה מקצועית אשר עוברת אתכם את התהליך צעד אחר צעד. גם במקרה של דחייה, יש דרך לעבור את התהליך בצורה מהירה ויעילה.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תשלום אגרת הקמת חברה
תשלום אגרת הקמת חברה

כאשר מקימים חברה יש לשלם אגרה בעת מעמד הרישום ומרגע שהחברה מוקמת יש לשלם אגרה שנתית. אך מדוע יש לשלם אגרה ומה גובה תשלום אגרת

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה חלוקת מניות
הקמת חברה חלוקת מניות

הקמת חברה היא תהליך שכולל בתוכו שלבים רבים ביניהם רישום החברה אצל רשם חברות, מילוי טפסים שונים, תשלום אגרה וחלוקת מניות. חלוקת המניות יכולה להתבצע

הסכם שותפות הקמת חברה
הסכם שותפות הקמת חברה

כאשר מקימים חברה עם שותפים יש לחתום על הסכם שותפות. הסכם השותפות הוא בעל חשיבות רבה והוא למעשה מסכם את כל הפרטים החשובים עבור השותפים

074-7765923