הקמת חברה באסטוניה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הקמת חברה באסטוניהישראלים רבים מעוניינים להקים חברות בחו"ל, מסיבות שונות כאשר המרכזיות ביניהן יהיו נוחות ומיסים. כך גם באסטוניה שממוקמת באזור הבלטי שבצפון אירופה. אז למה להקים חברה באסטוניה? על הקמת חברה באסטוניה ועל הנלווה לה נרחיב במאמר הבא. 

 

הקמת חברה באסטוניה- קצת על אסטוניה

אסטוניה, היא מדינה קטנה הממוקמת באזור הבלטי שבצפון אירופה והיא מונה כ-1.3 מיליון תושבים בלבד. אסטוניה נחשבת לאחת המדינות הכי פחות מיושבות באירופה והיא מתפקדת כרפובליקה פרלמנטרית דמוקרטית. בעבר, אסטוניה השתייכת למדינות חבר העמים וב-1991, כאשר ברית המועצות נפלה, אסטוניה קיבלה את העצמאות שלה. השפה הרשמית במדינה היא אסטונית והיא דומה מאוד לפינית. אסטוניה חברה מלאה באיחוד האירופי משנת 2004 והמטבע שלה הוא אירו.

באסטוניה כוח העבודה משכיל ומקצועי ועלויות ההעסקה אינן גבוהות, ולכן רבים מעוניינים להקים חברות באסטוניה. הכלכלה באסטוניה היא מתקדמת, מפותחת ומצליחה מאוד והיא מדורגת גבוה מאוד במדד הפיתוח האנושי. כמו כן, היא מדורגת במקום השלישי בעולם לגבי חופש העיתונות. 

מי שלא יודע, חברת סקייפ פותחה ברובה באסטוניה על ידי צוות יזמים אסטוני. סקייפ היא למעשה החברה שהביאה לעולם את מהפכת השיחות החינמיות על גבי רשת אינטרנט. 

כמו כן, אסטוניה שייכת לרשימה המכובדת של מדינות ששיגרו לחלל לוויין מתוצרת שלהם. הלוויין האסטוני שוגר במאי 2013 ועד היום הוא משמש כפרויקט חינוכי באוניברסיטאות במדינה ובבתי ספר במדינה. 

הקמת חברה באסטוניה- למה דווקא אסטוניה?

כפי שציינו, הכלכלה באסטוניה היא כלכלה משגשגת מאוד. למעשה כלכלת אסטוניה נחשבת לראשונה בחופשיות ובשקיפות שלה מבין שאר הכלכלות באירופה. 

באסטוניה, מונהגת כלכלת שוק חופשי, ובמהלך השנים השלטון שם דגש רב מאוד על תחרותיות ועל סביבה שתקדם עסקים ויוזמות פרטיות במדינה. כמו כן, אסטוניה נחשבת למדינה יציבה מאוד מבחינה כלכלית וכמעט ואין לה חוב חיצוני ביחס למדינות האחרות באיחוד האירופי. 

כמו כן, באסטוניה מגזר ההייטק מפותח מאוד וקיים מגזר נפט גדול שמספק את צרכי האנרגיה של המדינה. כמו כן, קיימים מרכזי פעילויות רבים בתחום האלקטרוניקה, הטלקומוניקציה, הכימיה, הטקסטיל, בנקאות, שירותים פיננסיים, דייג, עצים לתעשייה ועוד. כמו כן, אסטוניה נמצאת בסחר עם המדינות הנורדיות ועם גרמניה.

לכן, כאשר מקימים חברה באסטוניה יכולים להנות מיתרונות רבים הכוללים סביבה שמקדמת עסקים ומדיניות מיסוי נוחה. 

 

מאפיינים של חברות באסטוניההקמת חברה באסטוניה- מאפיינים של חברות באסטוניה

לחברות באסטוניה יש מספר מאפיינים עיקריים-

    • רקע כלכלי- באסטוניה קיימות חמישה סוגי חברות אפשריים- חברה פרטית מוגבלת, חברה ציבורית מוגבלת, שותפות כלכלית, שותפות מוגבלת והתאגדות מסחרית. סוג החברה הנפוץ ביותר על ידי זרים שמקימים חברות באסטוניה הוא הקמת חברה מוגבלת. 
    • מיסוי- מס החברות באסטוניה, נקבע בהתאם לדו"חות הכספיים של החברה ועומד על כ-20% מס. עם זאת, יש לקחת בחשבון ששיעורי המס יכולים להתעדכן. לכן, ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם יועץ מס בינלאומי לפני שאתם מקימים חברה באסטוניה, או במדינות אחרות בחו"ל בכלל. 
    • בעלי מניות- באסטוניה תוכלו לבחור למנות בעל מניות יחיד, פרטי או חברה. אין חובה על תושבות אסטונית לכך. 
    • דירקטורים- באסטוניה יש למנות לפחות דירקטור אחד פרטי כאשר אין חובה על תושבות מקומית. הדירקטור מחויב להיות אדם ושלא יהיה בעל מניות. יש לקחת בחשבון כי לפחות 50% מחברי הדירקטוריון צריכים להיות תושבי האיחוד האירופי, שוויץ, נורבגיה, איסלנד או ליכטנשטיין.
    • דו"חות כספיים- באסטוניה יש חובה להגיש דו"חות כספיים שנתיים. במצב בו לחברה יש מספר מע"מ או תשלומי משכורת קבועים יש לנהל חשבונות חודשיים. שימו לב כי יש חובה להגיש דו"חות כספיים של חברה אסטונית בתוך 6 חודשים לאחר תום שנת הכספים. 
    • חיסיון- יש לקחת בחשבון כי באסטוניה המידע על נהנים בחברה נמצא אצל רשם החברות והוא נגיש לציבור. 

 

הקמת חברה באסטוניה– כיצד נבצע זאת?

אז בחרנו להקים חברה באסטוניה אבל איך מתחילים? על מנת להצליח להקים חברה באסטוניה בהצלחה ולעשות זאת כמו שצריך, מומלץ לקבל ליווי וייעוץ של אנשי מקצוע. 

על מנת להקים חברה עליכם בראש ובראשונה לרשום את החברה אצל רשם חברות באסטוניה. עליכם לבחור בשם לחברה ולוודא כי השם לא קיים וכי הוא לא דומה או מזכיר שם של חברה אחרת, על מנת שלא תהיו חשופים לתביעות. מומלץ להגיע עם שלוש אופציות לשמות לחברה ולהיעזר בעורך דין שיוודא שאתם לא חשופים לתביעות. 

חשוב מאוד לבצע תכנון מס. לשם כך בררו על חוקי המיסוי באסטוניה. כמו כן, חשוב מאוד לבדוק מה הזכויות שמגיעות לכם על הקמת חברה באסטוניה. 

 

הקמת חברה באסטוניה באופן מקוון

כיום, בזכות העידן הטכנולוגי ניתן להקים חברה באסטוניה באופן מקוון דרך האינטרנט. לשם כך עליכם להיכנס לאתר ולמלא את הטפסים הרלוונטיים. יש לקחת בחשבון כי ליווי וייעוץ של אנשי מקצוע ביניהם יועץ מס, רואה חשבון ועורך דין הוא הכרח במיוחד בשלבים המוקדמים. 

לאחר שמילאתם את כלל הטפסים הרלוונטיים הם יגיעו לנציג מקצועי שיבחן את המסמכים ולבסוף ייצור אתכם קשר. לאחר שרשמתם את העסק שלכם, חשוב מאוד לפתוח חשבון בנק עבר העסק במדינה בה רשמתם את העסק, כלומר באסטוניה. פתיחת חשבון בנק היא תהליך מעט מורכב יותר. 

כמה עולה הקמת חברה באסטוניה?

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר ויש מספר גורמים שמשפיעים על עלות התהליך. 

המחיר יהיה תלוי בין היתר בחברה שתעניק לכם ליווי וייעוץ במהלך פתיחת העסק. יש לא מעט חברות שמציעות ליווי וייעוץ בפתיחת עסקים במדינות זרות בכלל ובאסטוניה בפרט ובפתיחת תיק חברות זרות. שימו לב כי פתיחת התיק כוללת אגרות ותשלומים שונים. 

בחרו בליווי של חברה מקצועית, עם ניסיון ומוניטין חיובי. בררו על העסקים הקודמים שהחברה עזרה לפתוח ברחבי העולם בכלל ובאסטוניה בפרט ובדקו האם הם מצליחים. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק לפני בחירת החברה שתלווה אתכם בתהליך הוא הניסיון שלה. לא בעיה לבדוק את הנתון הזה ולכן אל תוותרו על הבדיקה שלו. 

כמו כן, עלות הקמת חברה באסטוניה מושפע גם מעלויות הציוד שאתם רוכשים לעסק שלכם, מכמות העובדים, הוצאות שוטפות, אספקה, משכורות של העובדים ואחזקה של העסק. לכן, אם אתם רוצים להבין כמה יעלה לכם להקים חברה באסטוניה נסו לחשב פחות או יותר את הגורמים הללו. 

 

הקמת חברה באסטוניה- מתי נעשה זאת?

קיימים מספר מצבים בהם הקמת חברה בחו"ל תהיה הבחירה המומלצת- 

  • במידה שאתם שוקלים להקים עסק בחו"ל לצורך כלשהו (עסק אינטרנטי, עסק ייעוץ, תיווך ועוד), על ידי הקמת חברה תוכלו להתנהל עם שם החברה ולא עם השם הפרטי שלכם. 
  • במידה שאתם עוסקים בייבוא ובייצוא בתדירות גבוהה, לעתים יהיה עליכם להקים שלוחה במדינות המסחר. 
  • במידה שהעסק, המוצר או השירות מיועדים לקהל יעד בחו"ל, או שאתם מעוניינים בעתיד להגיע גם לקהל יעד בחו"ל, והעיסוק של החברה מצריך רישוי ורגולציה יהיה עליכם להקים חברה באותה מדינה. 
  • כאשר אתם מעוניינים לפעול בדיסקרטיות ולשמור על סודיות ברמה גבוהה מומלץ לעשות זאת על ידי הקמת חברה בחו"ל. 
  • במידה שאתם מתכננים למתג את העסק שלכם באופן בינלאומי מומלץ להקים חברה בחו"ל.
  • במידה שאתם מעוניינים לרכוש נכסים בחו"ל, לעתים יהיה מומלץ לרשום את הנכס על שם החברה (מתוך שיקולים של מיסוי, תפעול ועסקים). 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תרגום מסמכי חברה

בשעה טובה התקדמתם ליצירת שיתופי פעולה עם חברה בינלאומית גדולה שנמצאת בחו"ל, ולכן עומדת בפניכם האפשרות להרחיב את הפעילות העסקית של החברה שלכם, להגיע לקהל

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה במקלטי מס
הקמת חברה במקלטי מס

ישראלים רבים מעוניינים להקים חברות במדינות שונות ברחבי העולם. יש לכך סיבות שונות. אחת הסיבות לכך היא להוריד את שיעור המס שיש לשלם על ידי

הקמת חברה באירופה
הקמת חברה באירופה

מעוניינים להקים חברה באירופה? במקרים רבים יהיה מדובר בבחירה הלגיטימית, הנכונה והמשתלמת ביותר עבורכם. בעולם העסקים של העידן המודרני, אנשים רבים בוחרים להקים חברות בחו"ל

074-7765923