פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

פתיחת חשבון בנק עם דרכון זרפתיחת חשבון בנק עם דרכון זר

פעולות רבות שמבצעים אזרחים ישראלים בישראל ואשר נתפסות על ידם כמובנות מאליהן, הופכות לאתגר של ממש כאשר הן נדרשות לביצוע על ידי תושב זר בעל דרכון זר ללא אזרחות ישראלית. מן הסתם, כך צריכים הדברים להיות וגם ישראלים שיתגוררו כזרים בחו"ל, עשויים להיתקל בשלל אתגרים דומים מול הרשויות המקומיות בחו"ל. ובכל זאת, גם עבור התושבים הזרים מנסות הרשויות ואיתן גם הגופים המסחריים השונים בישראל להקל עד כמה שניתן את התהליך עבור אותם תושבים זרים והדברים נכונים גם לגבי המהלך של פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר. אז האם זה בכלל אפשרי? האם אפשר לעשות זאת דרך האינטרנט או חייבים להגיע לסניף הבנק? מה צריך כדי להשלים את התהליך? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר – האם זה בכלל אפשרי?

התשובה היא בהחלט כן. בנקים בישראל יכולים לפתוח חשבון לתושבים זרים על בסיס הדרכון הזר שבידיהם וללא צורך בתעודת זהות מקומית. למעשה, בישראל פועלים מאות אלפי עובדים זרים, כמעט כולם בעלי חשבון מקומי בבנקים הישראליים ולאף אחד מהם אין תעודת זהות. אלא שהצורך לפתוח חשבון בנק על ידי תושבי חוץ אינו אופייני אך ורק לעובדים זרים. כך למשל, ישנם תלמידי ישיבה או סטודנטים המגיעים לישראל לפרקי זמן של שנה עד מספר שנים, במהלכן הם זקוקים לחשבון בנק שישרת אותם בזמן שהותם פה בארץ לצורך שכירת דירה, הפקדות כספים ושימושים נוספים וגם הם יכולים כמובן לפתוח חשבון בנק מקומי באמצעות הדרכון הזר שלהם.

כללים לפתיחת חשבון בנק לתושבים זרים

אחרי שאמרנו את כל זה, המחוקק בישראל מתייחס באופן מיוחד לנושא של פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר ויש לכך כמה סיבות טובות. מדינת ישראל חתומה על אמנות בינלאומיות במלחמה בטרור, בפשיעה מאורגנת ובהלבנת הון. מאחר וחשבונות בנק זרים מהווים פלטפורמה חשובה עבור "העוסקים במלאכה", חתמו מדינות רבות במערב ובכלל, על אמנות המאפשרות להן לעקוב אחר חשבונות זרים שפותחים אזרחיהן בחו"ל ובכלל זה אזרחים זרים הפותחים חשבון בנק פה בישראל. האתגר המרכזי בתהליך של פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר הוא אתגר הזיהוי. בעוד שלאזרח ישראלי ישנם נתונים רבים אותם אפשר לבדוק אל מול הרשויות ואל מול מאגרי המידע של הבנקים השונים, אזרח זר הוא גורם חיצוני שלגביו לא ידוע דבר, לא על ידי הרשויות ולא על ידי הגורמים המסחריים בישראל. על כן, יכול תהליך הזיהוי של תושב זר בזמן פתיחת חשבון בנק, להיות יסודי יותר ולדרוש אימות מעמיק יותר של פרטי הזיהוי.

בגדול, תושב זר המבקש לפתוח חשבון בנק בישראל באמצעות דרכון זר, נדרש להציג לפחות שני מסמכים מגוף רשמי, המעידים על פרטי הזהות שלו: דרכון תקף שהופק על ידי מדינת אזרחותו של המבקש ומסמך רשמי המאשר את כתובתו של המבקש בחו"ל ואת תאריך לידתו. ללא שני מסמכים אלה, הניתנים כאמור מגורם רשמי מוכר, לא ניתן להשלים את התהליך של פתיחת חשבון בנק בישראל. עבור מבקשים שהם תושבי ישראל, נתונים אלה מעוגנים בתעודת הזהות המופקת על ידי משרד הפנים ולכן לא נדרשים אזרחי ישראל להמציא מסמכים נוספים מעבר לתעודת הזהות שלהם במעמד של פתיחת חשבון בנק. לעומת זאת, נתונים אלה, אף אם מופיעים בדרכון של מבקש זר, עדיין מחייבים אימות מגורם רשמי נוסף על מנת להגביר את רמת הבטיחות בזיהוי המבקש.

 

האם ניתן להשלים את התהליך באמצעות האינטרנט?

התשובה היא בהחלט כן, בכפוף כמובן לכך שהבנק בו מעוניין התושב הזר לפתוח את החשבון, אכן מציע את השירות של פתיחת חשבון בנק באינטרנט. פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר באמצעות האינטרנט מבוצע בדיוק כפי שמבוצעת פתיחת חשבון בנק לאזרח ישראלי, אלא שבמהלכו על המבקש לסרוק את הדרכון שלו ולצרף מסמכים נוספים שיתבקש להוסיף ואשר אינם נדרשים ממבקש ישראלי. כמו כן, הגשת בקשה לפתיחת חשבון בנק באמצעות האינטרנט היא בסך הכל תהליך טכני, שבחינתו נעשית לאחר מכן מאחורי הקלעים על ידי פקידי הבנק. בהתאם לכך, לאחר שיושלם תהליך הבקשה, יבדוק הבנק את נכונות הנתונים ועל פי הצורך יבקש מהמבקש להגיש מסמכים נוספים כראות עיניו או יאשר את הבקשה ויפתח את החשבון.

אם אתם נתקלים בבעיה בתהליך של פתיחת חשבון בנק עם דרכון זר עבור עצמכם או עבור חבר או קרוב משפחה מחו"ל, כדאי לפנות לגורם מקצועי המתמחה ספציפית בתחום זה ויכול לסייע לכם להשלים את המהלך במהירות וללא עיכובים. גורם מקצועי כזה יוכל להכין אתכם מראש לגבי כל המסמכים והנתונים הנדרשים להשלמת התהליך ועל פי הצורך ידע גם להשיג את כל האישורים הנדרשים כדי להשלים את המהלך. מי שניסה זאת בעבר, יודע שלעיתים התהליך הפשוט הזה יכול ללכת ולהסתבך ולכן, ככל שתכנסו אליו מוכנים יותר, כך תוכלו להבטיח את השלמתו במהירות ובקלות רבות יותר. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

פתיחת חשבון בנק בקפריסין
פתיחת חשבון בנק בקפריסין

פתיחת חשבון בנק בקפריסין אם אתם שוקלים את האופציה של פתיחת חשבון בנק בחו"ל ובוחנים את המדינות השונות בהן כדאי לכם לפתוח אותו, אחת מהאופציות

074-7765923