הקמת חברה במקלטי מס

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הקמת חברה במקלטי מסישראלים רבים מעוניינים להקים חברות במדינות שונות ברחבי העולם. יש לכך סיבות שונות. אחת הסיבות לכך היא להוריד את שיעור המס שיש לשלם על ידי הקמת חברה במקלטי מס. כלומר, במדינות בהן שיעור המס הוא נמוך מאוד. במאמר הבא נרחיב על הקמת חברה במקלטי מס ונסביר מהם מקלטי מס. 

 

הקמת חברה במקלטי מס- מהם מקלטי מס?

כפי שציינו, מקלטי מס, הם למעשה מדינות בהן שיעור המס נמוך מאוד או אפילו אפסי. כלומר, מקלט המס הוא למעשה מקום שמשמש כמקלט מפני מיסים. למרות שזה נשמע מעט מפוקפק, או מעין רמאות, זה לא נחשב כך כלל. למעשה, מקלטי מס הם הדרך החוקית, הלגיטימית והנפוצה ביותר דרכה חברות יכולות להימנע מתשלום מיסים ככל הניתן. 

אז אילו מדינות מוגדרות כמקלטי מס?

בדרך כלל, מדינות שיוגדרו כמקלטי מס הן מדינות יחסית קטנות שאין להן תשתית כלכלית. בעקבות רגולציה, פיקוח מוגבר ושיעור מס מוגבר במדינות רגילות, המדינות הקטנות הפכו למקלטי מס והן מושכות בעלי עסקים ומשקיעים זרים רבים. 

מדוע יש להיעזר במקלטי מסהקמת חברה במקלטי מס- מדוע יש להיעזר במקלטי מס?

החזקה של עסק במדינת ישראל הוא משימה מורכבת ולא פשוטה כלל. למעשה, יותר מ-70% מהעסקים נסגרים כשנתיים לאחר פתיחתם. הסיבה לכך היא תנאים לא אופטימליים, העובדה שהמדינה לא עומדת מאחורי העסקים הקטנים וכמובן מיסים גבוהים מאוד. שווי המיסים בארץ הוא גבוה מאוד במיוחד לעסקים עצמאיים, ולכן רבים מהעסקים לא מצליחים לשרוד. 

בשנים האחרונות, המשק הגלובלי התפתח באופן משמעותי. הדבר הוביל להגברת המודעות של הצורך בתוכנית עסקית לעסקים ותכנון המס כחלק בלתי נפרד מזה. כתוצאה מכך, ניתן לראות בשנים האחרונות שחברות רבות נפתחות במקלטי מס או מעבירות את הפעילות שלהם למדינות שנחשבות מקלטי מס ועל ידי כך, משלמות מיסים נמוכים יותר באופן משמעותי. 

למעשה, מדובר במצב של win-win. כלומר, המשקיעים שמגיעים למקלטי המס נהנים מהטבות מס ניכרות, והמדינות שמשמשות כמקלטי מס נהנות משיפור של התשתית הכלכלית ומיצירה של מקומות תעסוקה לתושבים. כמו כן, במקלטי המס נהנים מיתרונות נוספים בהם אי הטלת מס על בעלי המניות בעת חלוקה של דיווידנד (רווחי העסק) ואפילו שמירה על הפרטיות ומניעת התערבות ברכוש הפרט, ברמת המדינה. 

 

הקמת חברה במקלטי מס- מה המדינה הנכונה עבורי?

לפני שממהרים לעבור למדינה שנחשבת מקלט מס ולהקים בה עסק, מומלץ קודם לוודא שאכן המדינה הזו היא המדינה הנכונה עבורכם. על מנת לבחור במדינה המתאימה לכם ולעסק שלכם, יש מספר פרמטרים שונים שיש לקחת בחשבון. שימו לב שהפרמטרים הללו יכולים להשתנות מעת לעת בכל מדינה, לכן יש לעקוב אחריהם. 

ריכזנו לכם את הפרמטרים המרכזיים שיש להתייחס אליהם- 

  • מה שיעור המס במקלט המס החלים על הפעילות הרצויה בעסק שלכם? 
  • האם המדינה נגישה להגעה? 
  • כמה רחוקה המדינה מישראל וכמה יהיה קשה לעבור אליה?
  • מה מזג האוויר במדינה? ישנם מקרים בהם האקלים עלול להשפיע באופן משמעותי על הצלחת החברה. 
  • מה היציבות של המדינה מבחינה מדינית וביטחונית? 
  • מה ההליך המשפטי שכרוך בהקמת חברה במדינה המדוברת?
  • האם המדינה המבוקשת מאפשרת לשמור על סודיות זהותם של בעלי המניות בחברה?
  • האם ניתנת אפשרות השימוש בנאמנויות? 
  • מה מערך הדרישות להגשת דו"חות כספיים או דו"חות מס במדינה המבוקשת? 
  • האם קיימות הגבלות על העברת כספים מהמדינה המבוקשת למדינות אחרות? 
  • מה עלויות הטיפול השוטף של החברה במדינה המבוקשת. לדוגמא- מה האגרות השנתיות, מה שווי השירותים המקומיים, כמה עולה להעסיק רואה חשבון או עורך דין ועוד. 
  • האם קיימות אמנות מס במדינה המבוקשת?
  • האם קיים שוק חופשי במט"ח?
  • מה זמינות כוח העבודה המתאים במדינה המבוקשת? 

ועוד. 

הקמת חברה במקלטי מס- מבחינה משפטית

מבחינה משפטית, מקלטי מס הם דרך לגיטימית, נפוצה, חוקית ונכונה לצמצום שיעור המס שיש לשלם. כלומר, מבחינה משפטית אין כל מניעה להקים חברות, שותפויות או התאגדויות מסוימות במדינות שנחשבות מקלטי מס ולמעשה זה נחשב כתכנון מס לגיטימי ונפוץ מאוד. 

עם זאת, יש לקחת בחשבון כי קיימות מדינות מתועשות מסוימות שמנסות לחסום ולצמצם את היקף הפעילות של מקלטי מס. מדינות אלה מגבילות את הסחר למקלטי המס, לא חותמות על אמנות מס עם המדינות שנחשבות מקלטי מס, לא  מתירות חשבוניות של חברות תושבות מקלטי מס כהוצאה, מונעות העברות בנקאיות ממקלטי מס ועוד. 

יש לשים לב, כי לאחר הרפורמה של רשות המיסים בישראל, חובת תשלום מס היא חובה שמוטלת לפי שיטה פרסונאלית. לכן, גם אם תקבלו פטור מתשלום מס במקלטי מס, יהיה עליכם לשלם מס בישראל בגין הכנסתכם. 

לכן, על מנת למקסם את ההטבות במיסים מומלץ להתייעץ עם מומחה למיסוי בינלאומי לפני שאתם מחליטים להקים חברה במקלטי מס ולפני שאתם מחליטים היכן. יש לקחת בחשבון כי פתיחת חברה, או העברת הפעילות שלה למקלטי מס, עשויה להוביל להטבות מס משמעותיות. אך- אם תעשו זאת בלי מחשבה, אתם יכולים להפסיד את הטבות המס ואפילו יותר מכך. 

לכן, חשוב מאוד לקבל ליווי וייעוץ של אנשי מקצוע כמו רואה חשבון, או יועץ מס.

 

הקמת חברה במקלטי מס- מתי נקים חברה בחו"ל?

מלבד למקלטי מס, יש סיבות נוספות בהן יהיה צורך בהקמת חברה בחו"ל. למעשה, אנשים רבים מעוניינים בהקמת חברות ועסקים בחו"ל והסיבות לכך נובעות בעיקר משיקולים של נוחות ושל מיסים. 

להקמת חברה בחו"ל יש מספר יתרונות בולטים במיוחד על פני הארץ. בדרך כלל המיסים יהיו נמוכים יותר ובמדינות מסוימות גם עלויות המחייה יהיו זולות יותר. 

למרות שיש יתרונות מסוימים להקמת חברה בחו"ל, עדיין לא הכול ורוד וצריך לעשות זאת רק במצבים מסוימים. קיימים מספר מצבים בהם הקמת חברה בחו"ל תהיה הבחירה המומלצת- 

  • מקלטי מס- כמובן שמדינות שנחשבות מקלטי מס יכולות להיות פתרון אידיאלי להקמת חברה בחו"ל. 
  • במידה שאתם שוקלים להקים עסק בחו"ל לצורך כלשהו (עסק אינטרנטי, עסק ייעוץ, תיווך ועוד), על ידי הקמת חברה תוכלו להתנהל עם שם החברה ולא עם השם הפרטי שלכם. כך הלקוחות שלכם יוכלו לעמוד מול חברה שתפיק להם חשבוניות, תחתום על חוזים מסחריים, תבצע שיווק, תמתג את עצמה וכדומה. 
  • במידה שאתם עוסקים בייבוא ובייצוא בתדירות גבוהה, במקרים מסוימים הבחירה הטובה ביותר תהיה להקים שלוחה של העסק שלכם מהמדינות איתן אתם מקיימים קשרים מסחריים. 
  • במידה שהעסק, המוצר או השירות מיועדים לקהל יעד בחו"ל, או שאתם מעוניינים בעתיד להגיע גם לקהל יעד בחו"ל, והעיסוק של החברה מצריך רישוי ורגולציה יהיה עליכם להקים חברה באותה מדינה. 
  • כאשר אתם מעוניינים לפעול בדיסקרטיות ולשמור על סודיות ברמה גבוהה מומלץ לעשות זאת על ידי הקמת חברה בחו"ל. כך ניתן לשמור באופן קפדני ולהגן על בעלי המניות, המשקיעים והדירקטורים, וגם מי שיעמוד מול הספקים, הלקוחות והבנקים היא החברה ולא אתם באופן פרטי. 
  • במידה שאתם מתכננים למתג את העסק שלכם באופן בינלאומי מומלץ להקים חברה בחו"ל על מנת לסחור עם לקוחות בכל העולם בלי להסתבך באופן משפטי. 
  • במידה שאתם מעוניינים לרכוש נכסים בחו"ל, לעתים יהיה מומלץ לרשום את הנכס על שם החברה (מתוך שיקולים של מיסוי, תפעול ועסקים). 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תרגום מסמכי חברה

בשעה טובה התקדמתם ליצירת שיתופי פעולה עם חברה בינלאומית גדולה שנמצאת בחו"ל, ולכן עומדת בפניכם האפשרות להרחיב את הפעילות העסקית של החברה שלכם, להגיע לקהל

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה באסטוניה
הקמת חברה באסטוניה

ישראלים רבים מעוניינים להקים חברות בחו"ל, מסיבות שונות כאשר המרכזיות ביניהן יהיו נוחות ומיסים. כך גם באסטוניה שממוקמת באזור הבלטי שבצפון אירופה. אז למה להקים

הקמת חברה באירופה
הקמת חברה באירופה

מעוניינים להקים חברה באירופה? במקרים רבים יהיה מדובר בבחירה הלגיטימית, הנכונה והמשתלמת ביותר עבורכם. בעולם העסקים של העידן המודרני, אנשים רבים בוחרים להקים חברות בחו"ל

074-7765923