הקמת חברה ללא מטרות רווח

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

רבים מאיתנו מחפשים את הדרך לעשות את העולם שלנו למקום קצת יותר טוב. אחת הדרכים לכך היא על ידי יזום או הקמת חברה ללא מטרות רווח אשר תפעל בתחומים חשובים שיש בהם תרומה לחברה ולקהילה ותשרת מטרות ציבוריות. כאשר מבקשים לבצע הקמת חברה ללא מטרות רווח ישנם כמה סוגי חברות או ישויות משפטיות היכולות לבוא בחשבון. הישות המתאימה והנכונה לרוב, תהיה חברה לתועלת הציבור או בשמה המוכר יותר- חל"צ.

חברה לתועלת הציבור, כמו גם עמותות או מלכ"ר זוכות למעשה למספר הקלות בענייני מס והזכות והיכולות לקבל תרומות באופן שיוכר על ידי רשויות המס, עבור התורם אבל יש בין סוגי הישויות הבדלים קלים, כאשר חל"צ, בהיותה סוג של חברה, מאפשרת שליטה טובה יותר בחברה ובמהלכים שהיא עושה.

קצת רקע

לפני התחלת הקמת חברה ללא מטרות רווח, כדאי להכיר את צורות ההתאגדויות השונות. בגדול, יש שתי צורות התאגדות מובילותלפני התחלת הקמת חברה ללא מטרות רווח, כדאי להכיר את צורות ההתאגדויות השונות בישראל: חברות וארגונים שמטרתם היא עשיית רווח וארגונים וחברות, שאין להם מטרות רווח. הצורה אחרונה, מכונה לרוב כמלכ"ר. גם מלכ"ר מתחלקת ל-2 צורות אפשריות. הראשונה היא העמותה והשנייה היא חברה לתועלת הציבור. העמותות פועלות על פי חוק העמותות בעוד חברות לתועלת הציבור- פועלות לפי חוק החברות.

יחד עם זאת, חשוב להבין, כי אומנם בשם מופיעה המילה 'חברה' אך המטרה של החברה חייבת להיות באחת ההגדרות המפורטות בחוק, הקשורות לתרומה ציבורית ובנוסף, היא יכולה לייצר רווחים אבל כולם מיועדים אך ורק לקידום מטרותיה. יש לה אומנם בעלי מניות אבל הם לא יכולים ליהנות מדיבידנדים. למעשה, בעלי החל"צ יכולים לבצע פעולות במניות החברה ופעולות בעלות השפעה עסקית. על חל"צ כמו גם עמותות ישנן רגולציות שונות ובין השאר צריך להיות מפרוטות לגביהן מטרות ההתאגדות, המחזור הכספי, היקף הפעילות ומקורות המימון או הכסף שלהן.

מן הצד השני, לחברה לתועלת הציבור יש גם זכויות שנועדו להקל עליה, בעיקר בכל הנוגע לתמיכה ממשלתית, בשל ההכרה בהם כגוף עם מטרות ציבוריות ולהקלות בעולמות המיסוי. בנוסף, על פי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, אדם שתורם למשל לחברה לתועלת הציבור, זכאי לקבל החזר מס בגין תרומה שנתן לחל"צ.

חברה לתועלת הציבור

הקמת חברה ללא מטרות רווח מוגדרת על פי סעיף 345א לחוק החברות, כאשר היא חייבת להיות בעלת מטרות ציבוריות בלבד, כחלקהקמת חברה ללא מטרות רווח מוגדרת על פי סעיף 345א לחוק החברות, כאשר היא חייבת להיות בעלת מטרות ציבוריות בלבד מתקנון החברה. לא כל מטרה יכולה להיחשב כמטרה מאושרת לעניין זה. בין המטרות המוכרות ניתן למצוא:  חברה העוסקת בריאות והצלת חיים, ענייני דת, מורשת, זכויות אדם, חינוך, תרבות ואומנות, ספורט, חברות העוסקות בצדקה, במנהל ציבורי, קליטה והתיישבות וכן השכלה גבוהה מדע ומחקר והגנה על בעלי חיים.

בתקנון של חברות אלו, חייב לבוא לידי ביטוי גם התנאי השני, לפיו אסור לבצע חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות בחברה. אז אומנם חל"צ, יכולה לתפקד כחברה לכל דבר, עם ישות משפטית נפרדת, בעלות ושליטה (כולל מכירת מניות), אך אסור להתבצע בה חלוקת דיבידנד. בנוסף, חשוב להדגיש, כי המת חברה ללא מטרות רווח מחייבת 'אישור ניהול תקין', אחרת כל ההטבות מרשות המיסים ואחרות שציינו קודם, לא יעמדו לזכותה.

תהליך הקמת חברה ללא מטרות רווח

כדי לבצע הקמת חברה ללא מטרות רווח, יש להגיש בקשת רישום, ובה פרטים על המייסדים, שם החברה וכד' וכמובן, מהן מטרותהקמת חברה ללא מטרות רווח ורישומה נחשבים למעט יותר סבוכים מאשר הקמת חברה רגילה. החברה הציבוריות.  כמו כן יש לקבוע ולהגיש את תקנון העמותה וכן להוסיף הצהרות שונות על בעלי המניות, דירקטורים וכדו. לאחר מכן יש לשלם את האגרה הנקובה בחוק.

הקמת חברה ללא מטרות רווח ורישומה נחשבים למעט יותר סבוכים מאשר הקמת חברה רגילה. אומנם, גם במקרה זה, ניתן לבצע את הרישום בצורה מקוונת באתר רשם התאגידים (המפקח גם על רשם החברות, העמותות וההקדשים) אך כמו תמיד בהקמת חברה וכאמור, במיוחד בהקמת חל"צ, שהוא דבר מעט יותר מורכב, כדאי להסתייע בחברה אשר מתמחה בהקמת חברה ללא מטרות רווח ותדע לייעץ לכם, איך, כיצד ובאילו אופנים לפתוח חברה שכזו. אין מדובר רק בהבנה של החלק הרגולטורי והמשפטי אלא גם במילוי הטפסים עצמם, ריצות למענך אל מול המוסדות השונים והתמודדות עם הבירוקרטיה, שתחסוך לכם הרבה כאבי ראש ובזבוזי זמן.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תשלום אגרת הקמת חברה
תשלום אגרת הקמת חברה

כאשר מקימים חברה יש לשלם אגרה בעת מעמד הרישום ומרגע שהחברה מוקמת יש לשלם אגרה שנתית. אך מדוע יש לשלם אגרה ומה גובה תשלום אגרת

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה חלוקת מניות
הקמת חברה חלוקת מניות

הקמת חברה היא תהליך שכולל בתוכו שלבים רבים ביניהם רישום החברה אצל רשם חברות, מילוי טפסים שונים, תשלום אגרה וחלוקת מניות. חלוקת המניות יכולה להתבצע

הסכם שותפות הקמת חברה
הסכם שותפות הקמת חברה

כאשר מקימים חברה עם שותפים יש לחתום על הסכם שותפות. הסכם השותפות הוא בעל חשיבות רבה והוא למעשה מסכם את כל הפרטים החשובים עבור השותפים

074-7765923