רישום סימן מסחר בינלאומי

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

ממש כמו שאפשר לרשום פטנט בכל מקום בעולם, גם סימן מסחר הוא נכס רוחני שאותו ניתן לרשום בכל מדינה ברחבי העולם. יחד עם זאת, צריך לזכור שכל תהליך רישום כזה הוא תהליך שכרוך בעלויות לא קטנות ולכן צריך לחשוב היבט היכן רושמים את סימן המסחר ואיך. בשורות הבאות נדבר על התהליך של רישום סימן מסחר בינלאומי, נסביר מהו סימן מסחר ונסביר גם מדוע כל כך חשוב לעבור את התהליך בליווי גורם מקצועי המתמחה בתחום של קניין רוחני ומתמחה גם בביצוע של רישום סימן מסחר במדינות זרות.

אז מה זה בעצם סימן מסחר?

ובכן, סימן מסחר הוא כל סימן או סמל טקסטואלי או גרפי ייחודי, שמהווה קניין רוחני של אדם, עסק, חברה או ארגון. כך למשל, שם העסק שלכם הוא נכס רוחני שנמצא בבעלותכם ובכדי למנוע מצב בו גורמים אחרים יוכלו להשתמש בנכס הזה, בין באופן שיפגע בכם ובין שלא, עליכם לרשום אותו כסימן מסחר הרשום על שמכם. סימן מסחר ניתן לרישום כאמור, עבור סימנים טקסטואליים ו/או גרפיים וזה אומר שם עסק, לוגו, סלוגן וכדומה.

התהליך של רישום סימן מסחר בינלאומי, נסביר מהו סימן מסחר ונסביר גם מדוע כל כך חשוב לעבור את התהליך בליווי גורם מקצועי המתמחה בתחום של קניין רוחני ומתמחה גם בביצוע של רישום סימן מסחר במדינות זרות

האם כדאי בכלל לבצע את הרישום?

עוד לפני שאתם פונים לתהליך של רישום סימן מסחר בינלאומי או מקומי כאן בישראל, עליכם להבין תחילה את המשמעות של עצם רישום הסימן. ככלל, שם העסק שלכם מהווה נכס רוחני שלכם ולא משנה אם הוא רשום כסימן מסחר אם לאו. יחד עם זאת, רישומו כסימן מסחר מבטיח לכם שני דברים: א' שמבחינת המערכת המשפטית, אף גורם אחר לא החזיק בשמכם לפניכם, כלומר השם שלכם הוא שם מקורי שלכם וב', שמבחינת המערכת המשפטית, אף אחד אחר גם לא יוכל להשתמש בשם הזה בעתיד, כל עוד השם הזה נותר רשום כסימן מסחר תקף. מצד שני, גם אם לא רשמתם את שם העסק שלכם כסימן מסחר, זה לא אומר שכל אחד יכול עכשיו לאמץ לעצמו את שמכם. מכוח חוק זכויות היוצרים, יש לכם זכויות יוצרים על כל דבר שאתם יצרתם וגם שם לעסק או לוגו הם יצירה שיש לכם עליה זכויות.

יחד עם זאת, בהיעדר סימן מסחר רשום, נטל ההוכחה הוא למעשה עליכם. כלומר, אם גורם כלשהו משתמש בשם העסק שלכם, עליכם להוכיח שהשם הזה היה שלכם קודם לכן ושעצם השימוש הזה בשמכם מסב לכם נזק. לעומת זאת, אם תעגנו את שמכם כסימן רשום, נטל ההוכחה עובר לצד השני ואתם לא תצטרכו להוכיח דבר. למעשה, כאשר השם שלכם הופך לסימן רשום, הצד השני גם לא יכול להוכיח דבר, שכן כבר אושר כי השם שלכם היה ייחודי בזמן רישומו.

אחרי שאמרנו את זה, התהליך של רישום סימן מסחר בינלאומי הוא תהליך לא זול וכל פרוצדורת רישום בכל מדינה, כרוכה בתשלום לא קטן, הן לצורך ביצוע הרישום עצמו והן לצורך תחזוקת הרישום לאורך שנים (תשלום אגרה מדי מספר שנים). בהתאם לכך, לא כל סימן שאתם הוגים יוצר עבורכם כדאיות לרשום אותו כסימן מסחר. רישום סימן מסחר היא פעולה שנכון לבצע אותה אך ורק כאשר הסימן הופך לנכס חשוב שמזוהה איתכם בקרב הציבור ושכל שימוש בו מצד גורם אחר, עלול לגרום לכם לנזק. כמו כן, אם השקעתם רבות בהקמת העסק ואם אתם צופים כי השם שלכם יהפוך למותג מזוהה ומובחן בשוק, יהיה זה נכון לרשום אותו כבר בשלבים הראשונים של הקמת העסק.

עוד לפני שאתם פונים לתהליך של רישום סימן מסחר בינלאומי או מקומי כאן בישראל, עליכם להבין תחילה את המשמעות של עצם רישום הסימן.

מדוע יש לבצע את הרישום בכל מדינה ומדינה?

ובכן, רישום סימן מסחר כמו גם רישום פטנט, היא פרוצדורה משפטית טריטוריאלית כלומר שהתוקף שלה הוא אך ורק בגבולות המדינה בה הוא נרשם. כאשר אתם רושמים סימן מסחר בישראל, ההגנה המשפטית לה אתם זוכים היא אך ורק בגין הפרות של הסימן הרשום בגבולות ישראל. אם אדם כלשהו ישתמש בשם שלכם היכן שהוא באירופה או ארה"ב למשל, לא תוכלו להשתמש בסימן הרשום שלכם בישראל בכדי להתגונן מפני כך. בהתאם לכך, אם העסק שלכם חוצה גבולות ואתם מנהלים פעילות עסקית גם מעבר לים, אתם רוצים לבחון את המדינות בהן יש חשיבות לבצע את הרישום ולרשום את הסימן שלכם גם בהן. את התהליך הזה מבצעים במסגרת תהליך של רישום סימן מסחר בינלאומי, תהליך שחייב להישען על אסטרטגיה מסודרת ולא על ירייה לכל הכיוונים, מה שיעלה לכם הרבה מאוד כסף.

התהליך של רישום סימן מסחר בינלאומי הוא תהליך לא זול וכל פרוצדורת רישום בכל מדינה, כרוכה בתשלום לא קטן, הן לצורך ביצוע הרישום עצמו והן לצורך תחזוקת הרישום לאורך שנים (תשלום אגרה מדי מספר שנים)

אז איך מבוצע רישום סימן מסחר בינלאומי?

כפי שאמרנו קודם לכן, רישום סימן מסחר הוא עניין טריטוריאלי לחלוטין ותקף אך ורק בגבולות המדינה בה מבצעים את הרישום. יחד עם זאת, ישנן היום אמנות משפטיות בין מדינות רבות, המאפשרות לבצע רישום מאוחד למספר מדינות במקביל. כך למשל, תוכלו לבצע רישום סימן מסחר בינלאומי עבור כל מדינות האיחוד האירופי במסגרת הליך רישום אחד, שיעלה לכם רק מעט יותר מאשר העלות לרישומו במדינה אחת בלבד בתוך האיחוד האירופי. בארה"ב יהיה עליכם לרשום את הסימן בנפרד וכך גם באוסטרליה, יפן, סין ומדינות נוספות. יחד עם זאת, לא כל מדינה בעולם, גם אם היא מדינה מערבית בעלת כלכלה גדולה, היא אכן מדינה בה נכון לכם לרשום את הסימן המסחרי שלכם. חשוב מאוד שתמקדו את מאמצי הרישום אך ורק במדינות בהן אתם פעילים וגם פה, כדאי להצטמצם אך ורק למדינות בהן הפרת הקניין הרוחני שלכם יכולה להסב לכם נזק גדול.

כך למשל, אם רשמתם את הסימן שלכם בישראל, ארה"ב ואירופה, סגרתם למעשה את השווקים הגדולים והחשובים ביותר כמעט לכל מוצר וכל שירות, מה שאומר שגם אם ביפן מישהו ישתמש בשם שלכם, הוא לא יוכל להרחיב את השימוש הזה למדינות אירופה, ישראל וארה"ב שהם השווקים המרכזיים שעליהם חשוב לכם להגן ולמעשה יישאר עסק קיקיוני ביפן עצמה. שימו לב, שהתהליך של רישום סימן מסחר בינלאומי הוא תהליך לא זול, גם בגלל העלויות הגבוהות של רישום הסימן בכל מדינה ומדינה וגם בגלל הצורך לתרגם את התכנים לשפה המקומית בכל מדינה. כאשר אתם בוחרים לרשום את הסימן שלכם למשל באיחוד האירופי ובארה"ב מחוץ לגבולות ישראל, תוכלו להשתמש באותם מסמכים הכתובים בשפה האנגלית ופשוט לבצע התאמות נקודתיות למילוי הטפסים המקומיים בכל מדינה.

מי יכול לסייע לכם בכך?

תהליך של רישום סימן מסחר בינלאומי, כמו גם תהליך של רישום פטנט או סימן מסחר בישראל, הוא תהליך מקצועי שחייב להתבצע על פי אמות מידה מקצועיות ועל כן, חשוב מאוד לבצע אותו בליווי גורם מקצועי המתמחה בתחום הקניין הרוחני ומציע באופן ספציפי את השירות של רישום סימן מסחר בינלאומי. גורם כזה מכיר היטב את הפרוצדורות הנדרשות בכל מדינה, יודע לנסח את הדברים בצורה משפטית המותאמת לדרישות של כל מדינה ויודע למעשה לבצע את כל הפרוצדורות האדמיניסטרטיביות והמשפטיות הנדרשות לצורך השלמת התהליך בצורה כמה שיותר בטוחה ובצורה שתבטיח לכם את ההסתברות הגבוהה ביותר לכך שאכן תוכלו לרשום את הסימן שלכם כסימן מסחר רשום בכל מדינה שאותה הגדרתם כחשובה לכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

אגרת רישום סימן מסחר

כאשר מבצעים רישום סימן מסחר אתם יכולים להנות מהגנה משפטית ואתם מונעים מהמתחרים שלכם להעתיק את סימן המסחר שלכם או לבחור באחד דומה. כך אתם

חיפוש סימן מסחר ישראלי

סימן מסחר הוא כל סימן שנרשם במאגר סימני המסחר כרכושו של בעל הסימן אשר יצר בו ואשר עושה (או לא עושה) בו שימוש. כך למשל,

074-7765923