חיפוש סימן מסחר ישראלי

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

סימן מסחר הוא כל סימן שנרשם במאגר סימני המסחר כרכושו של בעל הסימן אשר יצר בו ואשר עושה (או לא עושה) בו שימוש. כך למשל, לוגו העסק, שם העסק, סלוגן העסק וכן הלאה, כל אלה יכולים להירשם כסימנים מסחריים, אך לפני שניתן לרשום אותם, יש לוודא כי הם לא נרשמו כבר בעבר על ידי אדם אחר, שכן במקרה כזה, לא רק שלא תוכלו לרשום את הסימן המסחרי שלכם, אלא שגם לא תוכלו להשתמש בו. חיפוש סימן מסחר ישראלי מבוצע במסגרת מאגר הסימנים המסחריים המנוהל על ידי משרד המשפטים ובשורות הבאות נסביר לכם כיצד תוכלו לבצע את החיפוש גם בישראל וגם במאגרים בינלאומיים אחרים.

חיפוש סימן מסחר ישראלי – למה זה נדרש?

נניח שהגיתם שם נהדר לעסק שלכם ומתוך ציפייה להצלחה פנומנלית של העסק, אתם מעוניינים להגן על השם הזה בכדי למנוע כל שימוש בו על ידי מתחרים. בכדי לעשות זאת, יהיה עליכם לרשום את השם כסימן מסחרי במאגר הסימנים המסחריים של משרד המשפטים. יחד עם זאת, התנאי הראשון וההכרחי לרישום השם המסחרי שלכם כסימן מסחר רשום הוא שהשם הזה לא נרשם כבר כסימן מסחרי על ידי גורם אחר כלשהו. גם בתהליך הגשת פטנט, השלב המרכזי של בחינת הפטנט במסגרת תהליך הרישום שלו הוא השלב בו בוחנים את הפטנט מול פטנטים רשומים אחרים בכדי לבחון האם הוא מפר את אותם פטנטים שכבר רשומים. גם במקרה של רישום סימן מסחר יש צורך לבצע תחילה חיפוש של סימנים מסחריים בכדי לוודא שאין כל הפרה. בהיבט זה חשוב לציין, שהסימן המסחרי לא צריך להיות זהה לסימן מסחרי רשום בכדי למנוע את יכולת הרישום שלו. מספיק שישנו דמיון חריג בין השניים באופן שיכול לסכן את הייחודיות של הסימן הרשום, בכדי למנוע את רישומו. כאשר אתם מעוניינים לרשום סימן מסחר עליכם לעמוד בתנאים אלה, אך חשוב לזכור שמרגע שהצלחתם לרשום את הסימן המסחרי שלכם, אחרים יהיו אלה שיצטרכו להוכיח כי הסימן שלהם לא מפר את הסימן שלכם וזאת בדיוק ההגנה שמספק רישום סימן מסחר.

חיפוש סימן מסחר ישראלי מבוצע במסגרת מאגר הסימנים המסחריים המנוהל על ידי משרד המשפטים ובשורות הבאות נסביר לכם כיצד תוכלו לבצע את החיפוש גם בישראל וגם במאגרים בינלאומיים אחרים.

איך מבצעים את החיפוש ואיפה?

חיפוש סימן מסחרי ישראלי יכול להתבצע בשתי צורות: חיפוש בתשלום או חיפוש עצמאי. חיפוש בתשלום הוא למעשה שירות שמציע לכם משרד המשפטים ובמסגרתו אתם מגישים את בקשת החיפוש למשרד המשפטים, שעורך עבורכם את החיפוש במאגר הסימנים הרשומים המנוהל על ידו. לצורך ביצוע חיפוש בתשלום יהיה עליכם להגיש בקשה מתאימה ולשלם את האגרה הכרוכה בכך. היתרון של סוג חיפוש זה הוא שמרגע שאושר כי הסימן שלכם אינו מפר את הזכויות של סימנים רשומים אחרים, אישור זה הוא בעל ערך בהמשך תהליך הרישום. מבחינת הבוחן שיבחן לאחר מכן את בקשת הרישום שלכם, אישור של רשם הסימנים המסחריים במשרד המשפטים כי הסימן שלכם לא מפר זכויות של סימן אחר הוא אישור מספיק בכדי להמשיך בתהליך בחינת הרישום. לעומת זאת, אם תבחרו בחיפוש עצמאי, הרי שבסופו של דבר אם לא תמצאו אף סימן אחר שאתם מפרים את זכויותיו, מדובר בהצהרה שלכם על כך ולא באישור של גורם מקצועי ומוסמך. על כן, בביצוע חיפוש עצמאי, עליכם לקחת בחשבון שלאחר מכן יבוצע חיפוש נוסף על ידי בוחן בקשת הרישום בכדי לוודא שאכן הצהרתכם נכונה והסימן שלכם לא מפר זכויות של סימן אחר.

חיפוש סימן מסחר ישראלי באופן עצמאי מבוצע באמצעות מנוע חיפוש שעומד לרשות הציבור על ידי רשם הסימנים המסחריים במשרד המשפטים. במנוע חיפוש זה תוכלו לחפש סימנים מסחריים על פי מספר סימן, על פי שם הלקוח או מספר הלקוח (בעל הסימן), על פי מועד הגשה, על פי ביטויי מפתח ועל פי סימנים הכוללים דמויות. למעשה, מנוע החיפוש מעמיד לרשותכם את כל הכלים לבחון את הסימנים הרשומים ולוודא כי הסימן שלכם אינו מפר את הזכויות של סימן אחר שכבר רשום. חשוב לדעת, שלמשרד המשפטים ישנם מספר מנועי חיפוש אותם הוא מעמיד לרשות הציבור הרחב ללא תשלום ואלו כוללים חיפוש סימן מסחר ישראלי במאגר הישראלי, חיפוש גלובלי במאגרים בינלאומיים וחיפוש במאגר האירופאי של סימנים רשומים.

חיפוש סימן מסחר ישראלי באופן עצמאי מבוצע באמצעות מנוע חיפוש שעומד לרשות הציבור על ידי רשם הסימנים המסחריים במשרד המשפטים. במנוע חיפוש זה תוכלו לחפש סימנים מסחריים על פי מספר סימן

האם כדאי לבצע את החיפוש באופן עצמאי?

ובכן, התשובה היא כן ולא. בחינת סימן רשום, כמו גם בחינת פטנטים, הוא תהליך סופר מקצועי שמחייב הבנה בקריטריונים שעל פיהם נקבע האם סימן מסוים מפר או לא מפר את הזכויות של סימן אחר כתנאי לרישומו. אתם מבחינתכם, כאנשים שאין להם רקע מקצועי בתחום של זכויות יוצרים וקניין רוחני, יכולים לבחון סימנים שונים ולהחליט שהסימן שלכם לא מפר אותם, אלא שבעיני איש מקצוע המתמחה בתחום של קניין רוחני, הסימן בהחלט מפר סימן אחר ולכן לא יאושר. בהתאם לכך, חיפוש סימן מסחר ישראלי צריך להתבצע על ידי גורם מקצועי כדי להבטיח שתוצאותיו הן מהימנות ושתוכלו להישען עליהן בהמשך תהליך הרישום. בדיוק מהסיבה הזאת, אפשר כן לבצע חיפוש סימן מסחר ישראלי באופן עצמאי אבל לא נכון לבצע אותו בעצמכם. במילים אחרות, אתם יכולים לבחור באופציה של חיפוש בתשלום על ידי אנשי משרד המשפטים, או שאתם יכולים לבחור באופציה העצמאית, אך להאציל אותה על גורם משפטי שמייצג אתכם, כמו למשל עורך דין קניין רוחני שיבחן את הדברים עבורכם ויוכל למסור לכם תוצאות מהימנות של תהליך החיפוש. בכל מקרה, כדאי להתייחס לחיפוש כשירות שעליו יהיה עליכם לשלם כסף – בין שתשלמו אותו למשרד המשפטים עבור חיפוש שיבוצע על ידו ובין שתשלמו אותו לעורך דין שיבצע עבורכם את החיפוש במודל של חיפוש עצמאי.

ואם יתברר שהסימן שלכם מפר סימן אחר?

במסגרת חיפוש סימן מסחר ישראלי אתם בהחלט עלולים לגלות שהסימן שלכם מפר את הזכויות של סימן אחר שכבר רשום. במקרה כזה לא רק שלא תוכלו לרשום את הסימן המסחרי שלכם אלא שגם לא תוכלו להשתמש בו. יחד עם זאת, זה ממש לא סוף הסיפור. בדו"ח חיפוש שאתם מקבלים ממשרד המשפטים או מעורך דין מומחה, חייבים להיות מפורטים הקריטריונים שעל פיהם נקבע כי הסימן שלכם לא יכול להירשם כסימן מסחר. קריטריונים אלה הם קריטריונים מאוד ברורים ואם תצליחו להכניס לסימן המסחרי שלכם שינויים קלים שינטרלו את הסתירה, תוכלו להגיש בקשה מחדש על סמך הסימן החדש. ישנם מקרים בהם השינויים הנדרשים הם כאלה שניתן לשלב אותם ועדיין לשמור על רוח הסימן המסחרי המקורי שהגיתם, אך קחו בחשבון שיהיו מקרים בהם פשוט תצטרכו לבצע שינוי משמעותי מקצה לקצה, שלעיתים יחייב נטישה של הרעיון המקורי לחלוטין. גם במקרה הזה, אתם רוצים לערב גורם מקצועי שייצג אתכם כדי לבחון מהם השינויים שתוכלו לעשות בכדי לייחד את הסימן המסחרי שלכם אל מול סימנים רשומים אחרים ולהבין האם בכלל ניתן לבצע שינויים כאלה במטרה לשמור על רוח הסימן המסחרי המקורי שאותו הגיתם, או שהשינוי הנדרש הוא כזה שמחייב להגות סימן אחר לגמרי.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

אגרת רישום סימן מסחר

כאשר מבצעים רישום סימן מסחר אתם יכולים להנות מהגנה משפטית ואתם מונעים מהמתחרים שלכם להעתיק את סימן המסחר שלכם או לבחור באחד דומה. כך אתם

רישום סימן מסחר בינלאומי

ממש כמו שאפשר לרשום פטנט בכל מקום בעולם, גם סימן מסחר הוא נכס רוחני שאותו ניתן לרשום בכל מדינה ברחבי העולם. יחד עם זאת, צריך

074-7765923