תשלום אגרת הקמת חברה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

תשלום אגרת הקמת חברהכאשר מקימים חברה יש לשלם אגרה בעת מעמד הרישום ומרגע שהחברה מוקמת יש לשלם אגרה שנתית. אך מדוע יש לשלם אגרה ומה גובה תשלום אגרת הקמת חברה? על כל אלה נרחיב במאמר הבא. בנוסף נסביר על תהליך רישום החברה אצל רשם חברות וניתן דגשים למילוי המסמכים השונים. 

 

תשלום אגרת הקמת חברה- מהי חברה?

אנשים רבים מעוניינים בהקמת חברות ועסקים. כאשר אתם מקימים חברה אתם בעצם עצמאיים, אין לכם בוס על הראש ואתם אלה שאחראים על עצמכם ומנהלים לעצמכם את סדר היום שלכם. עם זאת, חשוב לזכור שעל מנת להיות עצמאיים צריך לדעת כיצד יש להתנהל. כמו כן צריך המון כוח רצון והתמדה על מנת שהחברה תתנהל כראוי. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר אתם מקימים חברה הוא שיש צורך בהון כלשהו. ללא הון לא ניתן להקים חברה. 

יש לשים לב כי החזקה של עסק בארץ היא משימה לא פשוטה כלל. המיסים שיש לשלם הם גבוהים מאוד, התנאים לא אופטימליים והמדינה לא עוזרת כלל לעסקים הקטנים. למעשה הנתונים מראים שכ-70% מהעסקים נסגרים כשנתיים לאחר פתיחתם. לא נתונים מעודדים במיוחד. 

חברה בע"מ היא חברה מאוגדת שנהנית מלא מעט הטבות במקרה שבעל החברה מגיע להפסדים. למעשה, ההבדל העיקרי בין חברה בע"מ ובין עוסק מורשה הוא משפטי. חברה היא אישיות משפטית נפרדת שאינה תלויה במחזיק מניות או כל אדם אחר. 

לא כל אחד יכול להקים חברה. למעשה, על מנת להקים חברה יש לעמוד במחזורים גבוהים בהתאם להוראות מס הכנסה, כאשר יש רווחים גבוהים שהמיסוי שלהם יקר כעצמאי (מס חברות עומד על 20% לעומת עוסק מורשה שיכול להגיע אפילו ל-50% מס). לכן, לפני שאתם מנסים להקים חברה בישראל עליכם לברר תנאים וחוקים רבים. 

לשם כך, עליכם בראש ובראשונה לפנות לעורך דין. עורך הדין יעזור לכם במציאת השם לחברה על מנת שלא תהיו חשופים לתביעות במידה שהשם דומה או מזכיר שם של חברה אחרת. כמו כן עורך הדין ילווה אתכם בכל התהליכים הנדרשים בפתיחת החברה כאשר הראשונים יהיו מילואי טופס פתיחת חברה ורישום אצל רשם חברות.

תשלום אגרת הקמת חברה- רישום החברה

הקמת חברה, מתבצעת בדרך של רישום חברות אצל רשם החברות. רשם החברות הוא למעשה הגוף המפקח על חברות פרטיות. על מנת לבצע רישום חברות, יש להצטייד במגוון מסמכים שונים ביניהם תקנון התאגדות של החברה, הצהרת בעלי המניות הראשונים בחברה והצהרות הדירקטורים הראשונים של החברה. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי יש לשלם אגרת הקמת חברה במעמד הרישום. 

רישום חברות לא חייב להיערך או להיכתב על ידי עורך דין. עם זאת, חשוב מאוד לאמת את החתימות המופיעות על המסמכים בפניה אל עורך דין. 

חשוב להבין מיהם בעלי התפקידים בחברה-

    • בעל מניות- הבעלים החוקיים של החברה, נהנה מהרווחים וממנה את חבר המנהלים. 
    • דירקטור- קובע את מדיניות העסקים הכללית של החברה וממנה את הנהלת החברה. 
    • הנהלת החברה- מנהלים את החברה ברמה היומיומית ומדווחת לחבר המנהלים. 

 

מילוי מסמכים לתשלום אגרת הקמת חברהתשלום אגרת הקמת חברה- מילוי המסמכים

כאשר ממלאים מסמכים במעמד רישום חברות, חשוב מאוד להקפיד על מילוי הפרטים הנדרשים כהלכה באופן מדויק. שימו לב כי במידה והפרטים לא ימולאו או לא ימולאו כראוי, משך הזמן של רישום החברה יתארך וכך יהיה עליכם להמתין זמן ממושך יותר מהצפוי. 

ריכזנו לכם על מה חשוב להקפיד במילוי המסמכים הבאים- 

  • תקנון התאגדות החברה- כפי שציינו קודם, בין המסמכים השונים שיש למלא יהיו מסמכים על תקנון התאגדות החברה. בתקנון החברה חשוב מאוד שיופיעו שם החברה, מטרות החברה, הון מניות החברה והגדרת אחריות של בעלי המניות בחברה. תקנון החברה מהווה בעצם חוזה בין החברה לבין בעלי המניות של החברה. מומלץ להוסיף בתקנון החברה גם הוראות המתייחסות הן לחובות והן לזכויות של בעלי המניות ושל הדירקטורים בחברה, הוראות ניהול ועוד. שימו לב כי בסעיף המטרות תוכלו לקבוע כי החברה תהיה רשאית לעסוק באופן חוקי בכל עיסוק, מלבד לעיסוקים שיהיו מפורטים בתקנון. 
  • הצהרת בעלי המניות הראשונים בחברה- בהצהרת בעלי המניות הראשונים, בעלי החברה למעשה מודיעים על שירותם לפי חוק לייסד חברה. לשם כך יש להגיש מספר טפסים כמספר בעלי המניות הראשונים בחברה החדשה. על פי החוק, כל אחד רשאי להקים חברה בתנאי שהיא מוסרית ופועלת על פי החוק ועל פי עקרון תקנת הציבור. עם זאת, יש  לשים לב כי על פי החוק שופט רשאי לקבוע כי אדם שהוטלה עליו חבות אישית או שהורם עליו מסך התאגדות של חברה, לא יוכל להקים חברה עד חמש שנים. חשוב מאוד שכל הפרטים הללו יופיעו בהצהרת בעלי המניות הראשונים, על מנת שלא יתארך תהליך רישום החברה אצל רשם החברות. 
  • הצהרת הדירקטורים הראשונים בחברה- כמו הצהרת בעלי המניות הראשונים בחברה, גם בהצהרת הדירקטורים הראשונים בחברה יש להגיש מספר טפסים כמספר הדירקטורים הראשונים בחברה החדשה. יש לשים לב כי כמו בעלי מניות, גם תאגיד יכול להיות דירקטור בתאגיד אחר. עם זאת, ההחלטה צריכה לכלול שיקולים שונים של מיסוי, ניהול וכיוצא בזה. 

 

תשלום אגרת הקמת חברה- כמה עולה אגרת הרישום?

כפי שהבנו, כאשר רושמים חברה אצל רשם חברות יש לשלם אגרת הקמת חברה. בנוסף לכך, מהרגע שהחברה נפתחה יהיה עליכם לשלם אגרה שנתית קבועה. אז לפני שנציין כמה עולה אגרת הרישום, כדאי להבין למה יש לשלם אגרה במעמד הרישום ובאופן קבוע כל שנה.

יש לכך שתי סיבות- 

  • רשם החברות- מדובר ביחידה שמספקת מגוון שירותים לבעלי חברות. בין השירותים הללו יהיו רישום החברה, מעקב אחר פרטי החברות הרשומות, מעקב אחר בעלי המניות, העברת מניות, הקצאת מניות לדו"חות שנתיים ועוד. מדובר בשירותים שמצריכים הן מערך טכנולוגי והן מערך אנושי ולכן אנשים שמעוניינים להקים חברה צריכים לשלם על כך. 
  • חברות סרק- כאשר מחייבים בתשלום אגרת הקמת חברה ותשלום שנתי, הדבר מהווה מעין חסימה לאנשים ומונע מהם לפתוח חברות סרק. 

אז כמה עולה אגרת הקמת חברה?

גובה תשלום אגרת הקמת חברה, נכון לשנת 2022 עומד על סך 2,167 שקלים. כמו כן, גובה תשלום האגרה השנתית עומד על סך 1,511. 

יש לקחת בחשבון, כי במידה שתבצעו את רישום החברה אצל רשם החברות באופן מקוון, תוכלו לחסוך כ-500 שקלים בתשלום האגרה לפתיחת החברה. על מנת לשלם את האגרה באופן מקוון עליכם להיכנס לשירות התשלומים הממשלתי, לסמן שאתם מבצעים רישום מקוון. לאחר מכן, יופיע לכם גובה האגרה שיש לשלם. 

שימו לב- כאשר אתם משלמים לרשם החברות מדובר באגרה שנתית, כלומר, האגרה תהיה רלוונטית עבור השנה בה היא שולמה. לכן, במידה שתשלמו את האגרה בחודש אוקטובר לדוגמא, האגרה תהיה תקפה לשלושה חודשים בלבד ובינואר יהיה עליכם לשלם אגרה נוספת. לכן, על מנת שהתשלום יהיה נוח יותר, מומלץ להירשם בתחילת ינואר. לשם כך יהיה עליכם להכין את כל המסמכים לרישום החברה מבעוד מועד ולוודא כי הם מוכנים וחתומים על ידי עורך דין. כך תוכלו להגיש אותם לרשם החברות בתחילת השנה ולא לחכות לאילוצים שונים. 

אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם נמצאים לפני תהליך של הקמת חברה בע“מ. הבחירה להקים חברה בע“מ קשורה לצורך ליצור הסדרה של פעילויות עסקית כאלה ואחרות. כמובן, שפרט להקמת חברה, יש עוד דרכים לעשות את זה כמו למשל הקמת עוסק פטור, הקמת עוסק מורשה, יצירת שותפויות ועוד. לפני שתבינו את כל מה שצריך לדעת על אגרות הקמת חברה, עליכם קודם כל לבצע רישום התחלתי ברשם החברות.

מה זה רשם החברות?

מדובר ביחידה הנמצאת בתוך משרד המשפטים ואחראית על כל מה שקשור לתחום התאגידים וחברות בע“מ במדינת ישראל. כל אזרחטרם תבינו את כל מה שצריך לדעת על אגרות הקמת חברה, עליכם קודם כל לבצע רישום התחלתי ברשם החברות במדינת ישראל שרוצה להקים חברה, חייב לשלם אגרה לרשם החברות. התשלום מתבצע כל שנה מתוקף סעיף 9ב‘ לחוק. חוק החברות קובע כי כל חברה שרשומה במדינת ישראל, צריכה לשלם תשלום שנתי שנקבע על ידי משרד המשפטים.

אגרות הקמת חברה  כמה זה עולה?

אם מתייחסים לשנת 2022 האגרה אותה אזרחים שרוצים להקים חברה ולרשום אותה ברשם החברות, עומדת על סכום של 2,167 ש“ח. יש גם את הסכום של האגרה השנתית שעומד על סכום של 1,511 ש“ח. במידה ואתם רוצים להוזיל עלויות של אגרות, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבצע את תהליך הרישום דרך רשת האינטרנט, וכך תחסכו כ—500 ש“ח. מה שבעצם צריך לעשות הוא להיכנס לרשם החברות ואז לשירות התשלומים, לסמן כי אתם מעוניינים לבצע רישום אינטרנטי ואז תראו שהסכום הוא שונה. בנוסף, יש היום גם לא מעט חברות שמספקות את השירות הזה ויכולות לחסוך לכם הרבה מאוד זמן והתעסקות.

מדוע יש לבצע את התשלום הזה?

אנשים רבים שואלים בעצם למה צריך לשלם את האגרות האלה. אז יש לכם שתי סיבות עיקריות.אחרי שתשלמו את אגרות הקמת חברה בתחילת ינואר של אותה שנה, החברה מול אתם עובדים תשלח לכם תזכורת לבצע רישום אונליין

  1. רשם החברות היא בעצם גוף שמספק לחברות בישראל כל מיני שירותים. תהליך הרישום, מעקב אחרי כל החברות בישראל כולל בעלי המניות, העברה של מניות, מתן דוחות שנתיים ועוד. כל השירותים שרשם החברות מספק מחייבים התארגנות, כוח אדם ולכן כדי שהשירותים האלה ינתנו, צריך לשלם כסף.
  2. תשלומי האגרות באים למנוע מצב שבו אנשים פותחים חברות ללא כל צורך.

מדוע צריך לשלם את האגרות לפני שמתחילה השנה?

האגרה אותה אתם משלמים עבור רשם החברות היא אגרה שמועברת כל שנה. כלומר, אגרה שנתית קלנדרית. היא רלוונטית רק לאותה שנה שבה היא שולמה. לכן, אם הקמתם את החברה שלכם בחודשים נובמבר, דצמבר של שנת 2021, תצטרכו לשלם 2,167 ש“ח, זאת במידה וביצעתם את תהליך הרישום ברשת האינטרנט. בשנת 2022, תצטרכו לשלם אגרה נוספת בסכום של 1,511 ש“ח. לכן, כדי שלא תצטרכו לשלם פעמים ולהוזיל עלויות בתהליך ההקמה של החברה, שכן גם ככה מדובר לרוב בעלויות די גבוהות, עדיף להירשם בחודש דצמבר לפני שהשנה נגמרת ואז את התשלום עצמו תבצעו רק בתחילת ינואר.

מה היתרונות בשירותי תיווך לרישום חברות?מהו מחירה הסטנדרטי של אגרות הקמת חברה בישראל

אחרי שכל המסמכים הקשורים לתהליך הקמת החברה מוכנים וחתומים על ידי כל הגורמים הרלוונטיים ואחרי שתשלמו את אגרות הקמת חברה בתחילת ינואר של אותה שנה, החברה מול אתם עובדים תשלח לכם תזכורת לבצע רישום אונליין באתר וככה בעצם החברה תהיה רשומה בזמן.

מדוע חשוב לדאוג שכל המסמכים יהיו חתומים ומוכנים לפני שהשנה מתחילה?

ובכן, חשוב להבין, אתם לא היחידים שמשלמים את האגרות הללו. כמוכם יש עוד המון אנשים שרוצים לחסוך את תשלום האגרה שמעבירים לרשם החברות ולכן כל בעלי החברות ממתינים לתהליך הרישום עד שהשנה מתחילה. אם תדאגו כי כל המסמכים שלכם יהיו מוכנים מראש, תוכלו ממש ברגע שהשנה מתחלפת לשלם את התשלום אונליין ואז לשלוח את המסמכים של תהליך הרישום. ככל שהמסמכים שלכם יהיו מוכנים מראש, ככה תהיו בקדימות לפני השאר.

איך בעצם מתבצע שירות של רישום חברות דרך האינטרנט?

בעידן שלנו, גם גופים ממשלתיים שעדיין תקועים אי שם בשנות ה-90, עוברים תהליך טרנספורמציה משמעותי. אין היום כמעט פעולהאין היום כמעט פעולה שאי אפשר לבצע דרך רשת האינטרנט, כנ"ל לגבי תשלום אגרות הקמת חברה שאי אפשר לבצע דרך רשת האינטרנט. היום אפשר לרשום את החברה שלכם אונליין וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לאתר, למלא את כל הפרטים שלכם, ולבצע את התשלום וכל השאר כבר נעשה על ידי עורכי הדין של רשם החברות. אתם לא צריכים לעשות שום דבר אחר. תוכלו גם לפתוח חשבון בנק, להקים את כל התיקים ברשויות הרלוונטיות כמו מע“מ, ביטוח לאומי, מס הכנסה וכדומה. לאחר התהליך תחכה לכם החתימה של החברה עם שם החברה וגם הח.פ.

תהליך רישום חברה אונליין מה זה כולל?

תוכלו לשלוח ישירות לרשם החברות את תקנון החברה, להצהיר על בעלי מניות, להצהיר על הדירקטורים הראשונים, למלא טופס עם כל שמות החברה האופציונליים ועוד. בנוסף, אחרי שתכינו ותמלאו את כל הטפסים, הם ישלחו ישירות לרשם החברות ואתם תקבלו מייל עם כל הפרטים ותעודת התאגדות.

אגרה הקמת חברה רשם החברותאגרה הקמת חברה רשם החברות

חברה בע"מ היא ההגדרה לגוף הפועל בהתאם לחוק החברות, גוף זה מקבל הכרה כחברה בע"מ רק לאחר שביצע תהליך רישום תקין ולאחר שאושר על ידי רשם החברות. המשמעות של חברה בע"מ ( בערבון מוגבל) היא חברה שבה האחריות של בעלי המניות בה מוגבלת עד לגובה ההון הכספי שהם השקיעו בחברה.

חברה בע"מ נחשבת כגוף משפטי נפרד מבעליה, לעומת עוסק מורשה או שותפות שלא נחשבים כגוף משפטי נפרד, המטרה של גוף משפטי נפרד מבעליה היא להקטין את הסיכון של היזמים הלוקחים חלק בחברה. אם החברה נקלעה לחובות או למשבר כלכלי כזה או אחר, לבעלי החברה אין אחריות ישירה על כך והאפשרות היא לתבוע רק את החברה בתור גוף משפטי בפני עצמו, בעלי המניות בחברה חסינים מתביעה אישית. 

אחד הרעיונות העיקריים שעומד מאחורי חברה בע"מ שפועלת כגוף משפטי נפרד מבעליה הוא הרצון לגרום לכמה שיותר משקיעים ויזמים להקים חברות חדשות במדינה ובכך לפתח את הכלכלה במדינת ישראל. 

חברה בע"מ יכולה להיות התאגדות של מספר אנשים או של אדם אחד, ההתאגדות היא לצורך ביצוע של פעולות עסקיות למטרת רווח. חברה בע"מ היא חברה המורכבת ממספר מסוים של מניות ומנוהלת על ידי מניות, אנשים המחזיקים בחלק מן מניות החברה נקראים: "בעלי המניות בחברה".

 

מי יכול להקים חברה בע"מ?

בגדול, במדינת ישראל לכל אדם יש את הזכות להקים חברה בע"מ, לא משנה אם מדובר באדם יחיד או תאגיד כלשהו. סעיף 2 בחוק החברות קובע כי כל אדם, לרבות תאגיד, הוא בעל הזכות להקים חברה במדינה, זאת במידה ומטרות החברה אינן סותרות את החוק, אינן נוגדות את תקנת הציבור ואינן בלתי מוסריות (לדוגמא חברה אשר הוקמה כדי לבצע סחר בנשים). מעבר לכך, קיימים מספר חריגים שאינם יכולים להקים חברה במדינת ישראל והם: אדם אשר הופעל נגדו צו כינוס נכסים, פסול דין וקטין. 

אדם יחיד יכול לפעול כבעל המניות היחיד בחברה שלו, לאדם יחיד יש את האופציה לבצע את כל הפעילות העסקית שלו כיחיד או במסגרת החברה, ניתן לפעול כך גם אם קיים בעל מניות יחיד בחברה. 

היתרונות של פתיחת חברה בעמהיתרונות של פתיחת חברה בע"מ

אנשים רבים במדינת ישראל מחליטים לפתוח חברה בע"מ וזאת בשל היתרונות הכלכליים, המשפטיים והעסקיים הכלולים בפתיחת חברה בע"מ. בחלק גדול מן המקרים, ההחלטה על הקמת חברה בע"מ על פני המשך פעילות עצמאית היא נכונה. חברה בע"מ הינה גוף בעל יתרונות רבים יותר מאשר עוסק מורשה. כעת נציג בפניכם את היתרונות העיקריים הכלולים בהקמת חברה בע"מ:

  • פעילות כישות משפטית נפרדת – חברה הינה ישות משפטית עצמאית הזכאית לכל הזכויות, החובות או הפעולות אשר תואמות את אופייה כגוף מאוגד. החברה יכולה לבצע עסקאות, לתבוע ולהיתבע, לקחת על עצמה התחייבויות שונות, להירשם בתור בעלים של נכסים ועוד. 
  • תשלומי מס הכנסה מוזלים – אדם יחיד הפועל בתור עצמאי משלם מס הכנסה בהתאם למדרגות המס הקבועות בחוק, גובה המס הוא בהתאם לגובה ההכנסות של אותו אדם. שיעורו של המס השולי המקסימלי לאדם הפועל בתור עצמאי הוא 50 אחוז נכון לשנת 2017. אך מצד שני, חובות המס שחלה על חברה בע"מ עומדת על 48.55 אחוז, חובת מס זו בנויה ממס חברות קבוע שחל על ההכנסה החייבת ושיעורו הוא 26.5 אחוז וממס נוסף של 30 אחוזים, מס זה חל על יתר ההכנסות המחולקות כדיבידנד. בשל החלוקה המיסויית הזו, חברה יכולה לבחור לדחות את תשלום המס על הדיבידנד וזאת על ידי חלוקת הרווחים, תוך כדי מינוף של הרווחים הקיימים בחברה למען מימון של פעילויות שונות או למען השקעות נוספות.

בגדול, דחייה או הימנעות מחלוקת רווחים גורמים לכך שחובת המס אשר חלה על הכנסותיה הפעילות של חברה בע"מ הינה מחצית מחובת המס אשר מוטלת על אדם הפועל בתור עצמאי. 

  • היכולת להגביל אחריות – קיימת האפשרות להוסיף בתקנון החברה סעיף אשר קובע כי האחריות של בעלי המניות בחברה היא מוגבלת. במידה ויגיע מצב בו חובות החברה יעלו על הכנסותיה של החברה, לא תינתן האפשרות להיפרע באופן אישי מבעלי המניות, למעט במקרים חריגים אשר מצדיקים הטלת אחריות אישית. המשמעות של יתרון זה היא שכאשר בוחרים להקים עסק בעל רמת סיכון גבוהה כדאי לנהל אותו במסגרת של חברה. זהו אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין חברה בע"מ לבין שותפות, הבדל זה הוא בעצם יתרון אשר מוביל אנשים רבים להקים חברה בע"מ.

 

אגרה הקמת חברה רשם החברות

בעת רישום החברה ברשם החברות יהיה עליכם לשלם אגרת רישום חד פעמית. האגרה עומדת על 2,645 שקלים, ניתן לשלם אגרה במחיר מוזל של 2,176 שקלים במידה ומבצעים את תשלום האגרה דרך האינטרנט.

לפני שמחליטים על הקמת חברה!

לפני שאתם מחליטים על הקמת חברה בע"מ יש לבדוק מספר פרמטרים שונים אשר יעזרו לכם להחליט האם הקמת חברה בע"מ היא כדאית לכם. חלק מהפרמטרים אותם יש לבדוק הם: מחזור ההכנסות הצפוי של החברה, רמת הפעילות הנדרשת להצלחת החברה, מה יהיה מיקומה של החברה ( האם היא תוקם במדינת ישראל או בחו"ל) ועוד. 

אגרה הקמת חברהכאשר מקימים חברה צריך לקחת בחשבון שהדבר כולל מספר שלבים חשובים מאוד. בין השלבים הללו יהיו רישום החברה אצל רשם חברות, מילוי מסמכים שונים וכמובן תשלום אגרה הקמת חברה. במאמר הבא נסביר מהי חברה בע"מ ונרחיב על השלבים השונים הכרוכים בהקמת החברה. מעוניינים להקים חברה? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

אגרה הקמת חברה- למה להקים חברה?

אנשים רבים מעוניינים בהקמת חברות ועסקים. כאשר אתם מקימים חברה אתם בעצם עצמאיים, אין לכם בוס על הראש ואתם אלה שאחראים על עצמכם ומנהלים לעצמכם את סדר היום שלכם. עם זאת, חשוב לזכור שעל מנת להיות עצמאיים צריך לדעת כיצד יש להתנהל. כמו כן צריך המון כוח רצון והתמדה על מנת שהחברה תתנהל כראוי. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר אתם מקימים חברה הוא שיש צורך בהון כלשהו. ללא הון לא ניתן להקים חברה. 

יש לשים לב כי החזקה של עסק בארץ היא משימה לא פשוטה כלל. המיסים שיש לשלם הם גבוהים מאוד, התנאים לא אופטימליים והמדינה לא עוזרת כלל לעסקים הקטנים. למעשה הנתונים מראים שכ-70% מהעסקים נסגרים כשנתיים לאחר פתיחתם. לא נתונים מעודדים במיוחד. 

חברה בע"מ היא חברה מאוגדת שנהנית מלא מעט הטבות במקרה שבעל החברה מגיע להפסדים. למעשה, ההבדל העיקרי בין חברה בע"מ ובין עוסק מורשה הוא משפטי. חברה היא אישיות משפטית נפרדת שאינה תלויה במחזיק מניות או כל אדם אחר. 

לא כל אחד יכול להקים חברה. למעשה, על מנת להקים חברה יש לעמוד במחזורים גבוהים בהתאם להוראות מס הכנסה, כאשר יש רווחים גבוהים שהמיסוי שלהם יקר כעצמאי (מס חברות עומד על 20% לעומת עוסק מורשה שיכול להגיע אפילו ל-50% מס). לכן, לפני שאתם מנסים להקים חברה בישראל עליכם לברר תנאים וחוקים רבים. 

לשם כך, עליכם בראש ובראשונה לפנות לעורך דין. עורך הדין יעזור לכם במציאת השם לחברה על מנת שלא תהיו חשופים לתביעות במידה שהשם דומה או מזכיר שם של חברה אחרת. כמו כן עורך הדין ילווה אתכם בכל התהליכים הנדרשים בפתיחת החברה כאשר הראשונים יהיו מילואי טופס פתיחת חברה ורישום אצל רשם חברות.

אגרה הקמת חברה- רישום החברה אצל רשם חברות

הקמת חברה, מתבצעת בדרך של רישום חברות אצל רשם החברות. רשם החברות הוא למעשה הגוף המפקח על חברות פרטיות. על מנת לבצע רישום חברות, יש להצטייד במגוון מסמכים שונים ביניהם תקנון התאגדות של החברה, הצהרת בעלי המניות הראשונים בחברה והצהרות הדירקטורים הראשונים של החברה. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי יש לשלם אגרת הקמת חברה במעמד הרישום. 

רישום חברות לא חייב להיערך או להיכתב על ידי עורך דין. עם זאת, חשוב מאוד לאמת את החתימות המופיעות על המסמכים בפניה אל עורך דין. 

חשוב להבין מיהם בעלי התפקידים בחברה-

    • בעל מניות- הבעלים החוקיים של החברה, נהנה מהרווחים וממנה את חבר המנהלים. 
    • דירקטור- קובע את מדיניות העסקים הכללית של החברה וממנה את הנהלת החברה. 
    • הנהלת החברה- מנהלים את החברה ברמה היומיומית ומדווחת לחבר המנהלים. 

 

 דגשים חשובים למילוי מסמכים אגרה הקמת חברהאגרה הקמת חברה- דגשים חשובים למילוי מסמכים

כאשר ממלאים מסמכים במעמד רישום חברות, חשוב מאוד להקפיד על מילוי הפרטים הנדרשים כהלכה באופן מדויק. שימו לב כי במידה והפרטים לא ימולאו או לא ימולאו כראוי, משך הזמן של רישום החברה יתארך וכך יהיה עליכם להמתין זמן ממושך יותר מהצפוי. 

ריכזנו לכם על מה חשוב להקפיד במילוי המסמכים הבאים- 

  • תקנון התאגדות החברה- כפי שציינו קודם, בין המסמכים השונים שיש למלא יהיו מסמכים על תקנון התאגדות החברה. בתקנון החברה חשוב מאוד שיופיעו שם החברה, מטרות החברה, הון מניות החברה והגדרת אחריות של בעלי המניות בחברה. תקנון החברה מהווה בעצם חוזה בין החברה לבין בעלי המניות של החברה. מומלץ להוסיף בתקנון החברה גם הוראות המתייחסות הן לחובות והן לזכויות של בעלי המניות ושל הדירקטורים בחברה, הוראות ניהול ועוד. שימו לב כי בסעיף המטרות תוכלו לקבוע כי החברה תהיה רשאית לעסוק באופן חוקי בכל עיסוק, מלבד לעיסוקים שיהיו מפורטים בתקנון. 
  • הצהרת בעלי המניות הראשונים בחברה- בהצהרת בעלי המניות הראשונים, בעלי החברה למעשה מודיעים על שירותם לפי חוק לייסד חברה. לשם כך יש להגיש מספר טפסים כמספר בעלי המניות הראשונים בחברה החדשה. על פי החוק, כל אחד רשאי להקים חברה בתנאי שהיא מוסרית ופועלת על פי החוק ועל פי עקרון תקנת הציבור. עם זאת, יש  לשים לב כי על פי החוק שופט רשאי לקבוע כי אדם שהוטלה עליו חבות אישית או שהורם עליו מסך התאגדות של חברה, לא יוכל להקים חברה עד חמש שנים. חשוב מאוד שכל הפרטים הללו יופיעו בהצהרת בעלי המניות הראשונים, על מנת שלא יתארך תהליך רישום החברה אצל רשם החברות. 
  • הצהרת הדירקטורים הראשונים בחברה- כמו הצהרת בעלי המניות הראשונים בחברה, גם בהצהרת הדירקטורים הראשונים בחברה יש להגיש מספר טפסים כמספר הדירקטורים הראשונים בחברה החדשה. יש לשים לב כי כמו בעלי מניות, גם תאגיד יכול להיות דירקטור בתאגיד אחר. עם זאת, ההחלטה צריכה לכלול שיקולים שונים של מיסוי, ניהול וכיוצא בזה. 

כמה עולה אגרה הקמת חברה?

כפי שהבנו, כאשר רושמים חברה אצל רשם חברות יש לשלם אגרת הקמת חברה. בנוסף לכך, מהרגע שהחברה נפתחה יהיה עליכם לשלם אגרה שנתית קבועה. אז לפני שנציין כמה עולה אגרת הרישום, כדאי להבין למה יש לשלם אגרה במעמד הרישום ובאופן קבוע כל שנה.

יש לכך שתי סיבות- 

  • רשם החברות- מדובר ביחידה שמספקת מגוון שירותים לבעלי חברות. בין השירותים הללו יהיו רישום החברה, מעקב אחר פרטי החברות הרשומות, מעקב אחר בעלי המניות, העברת מניות, הקצאת מניות לדו"חות שנתיים ועוד. מדובר בשירותים שמצריכים הן מערך טכנולוגי והן מערך אנושי ולכן אנשים שמעוניינים להקים חברה צריכים לשלם על כך. 
  • חברות סרק- כאשר מחייבים בתשלום אגרת הקמת חברה ותשלום שנתי, הדבר מהווה מעין חסימה לאנשים ומונע מהם לפתוח חברות סרק. 

אז כמה עולה אגרת הקמת חברה?

גובה תשלום אגרת הקמת חברה, נכון לשנת 2022 עומד על סך 2,167 שקלים. כמו כן, גובה תשלום האגרה השנתית עומד על סך 1,511. 

יש לקחת בחשבון, כי במידה שתבצעו את רישום החברה אצל רשם החברות באופן מקוון, תוכלו לחסוך כ-500 שקלים בתשלום האגרה לפתיחת החברה. על מנת לשלם את האגרה באופן מקוון עליכם להיכנס לשירות התשלומים הממשלתי, לסמן שאתם מבצעים רישום מקוון. לאחר מכן, יופיע לכם גובה האגרה שיש לשלם. 

שימו לב- כאשר אתם משלמים לרשם החברות מדובר באגרה שנתית, כלומר, האגרה תהיה רלוונטית עבור השנה בה היא שולמה. לכן, במידה שתשלמו את האגרה בחודש אוקטובר לדוגמא, האגרה תהיה תקפה לשלושה חודשים בלבד ובינואר יהיה עליכם לשלם אגרה נוספת. לכן, על מנת שהתשלום יהיה נוח יותר, מומלץ להירשם בתחילת ינואר. לשם כך יהיה עליכם להכין את כל המסמכים לרישום החברה מבעוד מועד ולוודא כי הם מוכנים וחתומים על ידי עורך דין. כך תוכלו להגיש אותם לרשם החברות בתחילת השנה ולא לחכות לאילוצים שונים. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה חלוקת מניות
הקמת חברה חלוקת מניות

הקמת חברה היא תהליך שכולל בתוכו שלבים רבים ביניהם רישום החברה אצל רשם חברות, מילוי טפסים שונים, תשלום אגרה וחלוקת מניות. חלוקת המניות יכולה להתבצע

הסכם שותפות הקמת חברה
הסכם שותפות הקמת חברה

כאשר מקימים חברה עם שותפים יש לחתום על הסכם שותפות. הסכם השותפות הוא בעל חשיבות רבה והוא למעשה מסכם את כל הפרטים החשובים עבור השותפים

הקמת חברה בנאמנות
הקמת חברה בנאמנות – מה המטרה?

הקמת חברה בנאמנות כל הנושא של הקמת חברה בנאמנות, מלווה בהתנהלות משפטית וכלכלית של מי שמעוניין להתנהל ע"י גוף משפטי, שיהיה האחראי על הניהול והאחזקה

074-7765923