סגירת מס הכנסה

סגירת תיק מס הכנסה חברה 

לצערנו, סגירת תיק מס הכנסה חברה הוא מחזה נפוץ ודי שכיח. באקלים הכלכלי הישראלי חברות רבות מתקשות ובוחרות להסגר. למרות שבחלק מן המקרים הסגירה אינה קשורה לבעיות כספיות ויכולה לנבוע מסיבות אחרות. בכל המקרים, הרי שיש חובה לבצע סגירת תיק מס הכנסה חברה שבעליה רוצים לסיים את דרכה.

סגירת תיק במס הכנסה צריכה להיעשות בין אם מדובר בעסק קטן, כמוחנות או משרד וגם כאשר מדובר בחברה גדולה מאוד. כמו שכל סוג עסק, וכל עצמאי חייב בפתיחת התיק במס הכנסה, כך הוא גם חייב לדאוג לסגירתו. במידה ובעלי החברה אינו מבצע סגירת תיק מס הכנסה חברה ואינו עושה זאת באופן מסודר ועל פי הכללים המבוקשים על ידי מס הכנסה ורשם החברות, הרי שהוא יכול להיות חשוף בהמשך לתשלומי קנסות ומגבלות שיוטלו עליו.

לצערנו, סגירת תיק מס הכנסה חברה הוא מחזה נפוץ ודי שכיח. באקלים הכלכלי הישראלי חברות רבות מתקשות ובוחרות להסגר

איך מבצעים סגירת תיק מס הכנסה חברה?

כמו בעת פתיחת התיק, גם בעת סגירתו, נצטרך לבצע את ההתנהלות מול פקיד השומה האחראי עלינו. פרק הזמן בו עלינו לעשות את זה מוגדר בתקנות, כך שיעשה בתוך 40 יום מעת סיום העסק. תאירך סיום העסק, מוגדר כתאריך בו נפסקו לחלוטין ההכנסות או הרווחים של העסק וכן שמאותו היום גם אין פעילות שתפקידה להפיק רווחים.

בנקודה זו חשוב להבהיר, כי עצם הודעתכם על סגירת העסק, אין הדבר אומר שהעסק נסגר אוטומטית. ההליך הוא ארוך ומורכב מול מס הכנסה ויש לעקוב אחריו. יתרה מכך, זה שסגרתם את העסק במהלך השנה, אינו פוטר אתכם מלהגיש דו"ח שנתי תקני על השנה האחרונה לחיי העסק ואם לא תעשו כך, תהיו חשופים כאמור לסנקציות שונות.

סגירת תיק מס הכנסה חברה גם לא מאפשר לכם לזנוח את הכל מאחור. ראשית, דבר זה אינו פוטר מלשלם חובות קיימים שהיו לעסק אל מול מס הכנסה

חובות ורשויות המס

סגירת תיק מס הכנסה חברה גם לא מאפשר לכם לזנוח את הכל מאחור. ראשית, דבר זה אינו פוטר מלשלם חובות קיימים שהיו לעסק אל מול מס הכנסה. מומלץ להיעזר בחברות המתמחות בסגירת חברות המורכבות מאנשים בעלי מומחיות במשפט וחשבונאות ויכולות לסייע לך רבות בתהליך המתיש וכן לחסוך לך כסף. אלו למשל יוכלו לבדוק האם שילמתם מקדמות בגין אותה שנה ואולי מקדמות אלו גבוהות יותר מהמס הנדרש על שנת הסגירה (דבר הגיוני ביותר, במידה וסגירת העסק נבעה מירידה בהכנסות). ניתן גם לבדוק האם קיימת לנו יתרת זכות במס הכנסה שנוכל לנצל.

במידה ומדובר על סגירת תיק מס הכנסה חברה שעוברת פירוק מרצון ובמידה ולחברה או העסק היו עובדים, הרי שכדאי לידע את מס הכנסה על הפסקת העסקתם ולבקש גם סגירת תיק ניכויים. בנוסף, חובה לוודא כי החברה סוגרת תיקים נוספים בגופים רלוונטיים כמו מע"מ והביטוח הלאומי.

במידה ומדובר על סגירת תיק מס הכנסה חברה שעוברת פירוק מרצון ובמידה ולחברה או העסק היו עובדים, הרי שכדאי לידע את מס הכנסה על הפסקת העסקתם

תהליך סגירת תיק מס הכנסה חברה

באופן עקרוני, סגירת תיק מס הכנסה של חברה נעשה מקדים ונעשה במקביל עם תהליך הסגירה מול רשם החברות, כדי להביא לסיומה המוחלט של החברה. לגבי מס הכנסה, הרי שנדרש כאמור, בתוך 90 יום להודיע לפקיד על סגירת החברה. אנו עושים זאת באמצעות טופס "דרישת פרטים בדבר סגירת עסק או משלח יד", שרובנו יכירו בתור טופס 2550. לצידו צריכה להיחתם הצהרה של בעל החברה על סגירתה ועל הנסיבות שהביאו לכך.

תהיה חובה לציין את הסיבה לסגירה (חיובית כמו למשל מימוש השקעה או יציאה לגמלאות או חלילה סיבה שלילית, כמו קשיים, פשיטת רגל וכד'), והאם העסק הושכר או נמכר לאחר. הבעלים גם יצטרכו לדווח על דברים הקשורים אליהם אישית כמו פרטים על הכנסת בן או בת הזוג, בין שהם עצמאים וההכנסות שלהם נבעו מן החברה ובין שלא, פרטים על הכנסות אחרות אם ישנן וכן פרטים על המעבר, אם קורא של הבעלים לעבוד כעת במקום אחרי כשכיר. כאמור, בעל החברה גם יצטרך להצהיר כי כל המידע שמסר נכון לחלוטין.

 

טופס של סגירת תיק מס הכנסה חברה, כמו עוד טפסי משנה שלו וטפסים נוספים הקשורים לרשויות המס, יכול להיות סבוך ומורכב

חברות טובות באמצע הדרך

טופס זה של סגירת תיק מס הכנסה חברה, כמו עוד טפסי משנה שלו וטפסים נוספים הקשורים לרשויות המס, יכולים להיות סבוכים ומורכבים. יתרה מכך, התהליך כולו מלווה בבירוקרטיה נלווה אופיינית. ועוד לא דיברנו על התהליך כולו של פירוק או סגירה חברה מרצון, מול שאר רשויות המס ומול רשם החברות. העניים הוא שאסור לזלזל בתהליך. גם כי על טעויות במילוי הטפסים או בביצוע מהלכים לא נכונים משלמים אחר כך בריבית דריבית.

לעומת זאת, חברות המתמחות בסיוע להקמת וסגירת חברות, המורכבות מאנשי מקצוע מיומנים בנושא, מכירים הן את החוק והן את הנדרש על מנת לבצע סגירה בצורה מסודרת. אתה תוכל להפסיק להתרוצץ במלחמות על עסק ששכחת שכבר היה קיים ולפתוח בדרך חדשה. צוותים שלמים יעסקו סגירת תיק מס הכנסה חברה שלך ובהתנהלות מול המוסדות. בחלק המקרים, חברות אלו גם יוכלו לחסוך לך כסף. הן על ידי מימוש זכויות שיש לך והן בבקשות משפטיות לביטול הגבלות וקנסות שאולי הוטלו על בעלי החברה בגין סגירה לא נכונה.

סגירת מס הכנסה

טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה

כל עסק ועסק בישראל שנסגר מחוייב להודיע למוסדות הרשמיים האמונים על העסקים והחברות בישראל על סגירתו הסופית. שני הגופים המרכזיים להם צריך לדווח על הסגירה

לצערנו, סגירת תיק מס הכנסה חברה הוא מחזה נפוץ ודי שכיח. באקלים הכלכלי הישראלי חברות רבות מתקשות ובוחרות להסגר. למרות שבחלק מן המקרים הסגירה אינה קשורה לבעיות כספיות ויכולה לנבוע מסיבות אחרות. בכל המקרים, הרי שיש חובה לבצע סגירת תיק מס הכנסה חברה שבעליה רוצים לסיים את דרכה.

074-7765923