טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

כל עסק ועסק בישראל שנסגר מחוייב להודיע למוסדות הרשמיים האמונים על העסקים והחברות בישראל על סגירתו הסופית. שני הגופים המרכזיים להם צריך לדווח על הסגירה הם מס הכנסה ורשם החברות. הסיבה לסגירה אינה משנה את העובדה שיש לקיים דיווח עליה. בין אם מדובר בהפסקת עבודה עקב בעיות אישות, מכירת העסק או קשיים כספיים, נדרש לדווח לגופים אלו כדי להביא לסגירתה הסופית של החברה.

במידה ולא נדווח או שלא נסגור אתה החברה כנדרש על פי התקנון, החברה תמשיך להיות מחויבת באגרות שונות בשווי אלפי שקלים מידי שנה ותהיה גם חייבת בהגשת דו"חות שנתיים למס הכנסה (שאי הגשתם גם תגרור חיובים נוספים). בשלב מסוים, גם יוטלו קנסות על החברה בגין חובות אלו ויתרה מכך, גם קנסות והגבלות אישיות על בעלי החברה (גם כאשר מדובר על חברה בע"מ). הדרך למנוע את כל זה היא לבצע סגירת חברה מסודרת והדרך לעשות את זה מסודר היא באמצעות טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה.

נא להכיר: טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה.

כאשר עסק או חברה מבקשים לסגור את עצמם (כאילוץ או מרצון), הם נדרשים לסגור את התיק במס ההכנסה (וברשויות מס נוספות כמו מע"מ וביטוח לאומי). תהליך הסגירה צריך להתבצע אל מול מי שגם היה אמון בזמנו על פתיחת התיק – קרי פקיד השומה של העסק. למעשה, יש חובה לשלוח טפס סגירת תיק חברה במס הכנסה, מסודר ומפורט, בתוך 90 יום מסגירת החברה, שהיא למעשה גם התאריך האחרון בו התרחשה פעילות כלכלית מניבה עבור החברה או העסק.

הגשת טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה מתבצע באמצעות טופס 2550 או בשמו הרשמי: דרישת פרטים בדבר סגירת עסק/משלח יד. טופס נספח של טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה מס 2550 הוא טופס 2552, שהוא טופס בו מודיעים על הפסקת העסקת העובדים והתשלומים בגינם.

הגשת טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה מתבצע באמצעות טופס 2550 או בשמו הרשמי

מה ממלאים בתוך טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה?

טופס 2550 מחויב להיות מוגש בצורה מפורטת ובשום שכל, שכן טעויות קטנות יכולות לגרום בהמשך לבעיות גדולות. ראשית יש למלא כמובן את תאריך הפסקת הפעילות (שכזכור הוא היום האחרון בו התרחשה פעילות עסקית מניבה רווח. למשל גם אם המשרד נסגר בתאריך X אבל אתר האינטרנט עוד מכר עד Y, תאריך Y הוא הקובע). חובה לציין גם את הסיבה בגינה החברה נסגרת. וכן לציין האם העסק הושכר או נמכר לאחר ולמי או שהפעילות שלו הועברה לחברה אחרת חיצונית או משויכת לאותם הבעלים.

יש לדווח גם על ההכנסות העתידיות של בעל החברה, גם אם הוא הפך כעת לשכיר בחברה אחרת וכן פרטים על הכנסות של בן או בת זוג או בן משפחה קרוב, בין שעבדו בחברה ובין שלא. על כל ההצהרות הללו חייבת להתנוסס חתימה המעידה כי כל הפרטים שמולאו נכונים ומדויקים. אגב, מילוי טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה אינו סוף פסוק מבחינת מס הכנסה עצמו והדבר אינו פוטר אתכם מתשלום חובות או מקדמות שאתם עודכם חייבים למס הכנסה. ככלל, מבחינת מס הכנסה, העובדה שסגרתם חברה באמצע שנה, אינה אומרת כי לא תצטרכו להתייחס או לדווח בגינה.

מילוי טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה אינו סוף פסוק מבחינת מס הכנסה עצמו והדבר אינו פוטר אתכם מתשלום חובות או מקדמות שאתם עודכם חייבים למס הכנסה

סגירת תיקים נוספים

בנוסף למילוי טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה תדרשו לסגור תיקים נוספים. ראשית, כמו שציינו תצטרכו למלא גם את טופס 2552 בנוגע לעובדים שלכם ולתשלומי מ"ה שלהם והניכויים השונים. אבל לצד זאת יש לפעול גם לסגירת התיקים במס ערך מוסף ומול הביטוח הלאומי. בנוסף, אם הסגירה נעשית כחל' מסגירת או פירוק חברה מרצון, יש לפעול במקביל לסגירה גם מול רשם החברות, כאשר גם מולו תצטרכו להגיש בקשות ותצהירים שונים, חשובים לא פחות. אי סגירה מסודרת של כל האפיקים הללו, תוביל לאי סגירת החברה מבחינת הרשויות השונות, כך שמבחינתם החברה תהיה עודנה פעילה ותמשיך לצבור הוצאות שונות.

בנוסף למילוי טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה תדרשו לסגור תיקים נוספים.

עזרה במילוי טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה

מילוי טופס סגירת תיק חברה במס הכנסה וכל המסמכים שיש לאסוף ולאגור כדי למלא אותו, הם משימה לא פשוטה. רובנו, חושבים שסגרנו את החברה בעצם הפסקת הפעילות או סגרת הדלת של העסק ובפועל אין לנו ראש לעוד התרוצצות בנושא. מצד שני, כבר ראינו כי סגירה לא מסודרת- תגרום לנו נזק.

לעזרתנו באות חברות המתמחות בסגירת חברות על הצד הטוב ביותר עבור הלקוח. חברתנו היא בדיוק אחת כזו והיא מורכבת מנבחרת של עורכי דין המתמחים בגופי המס השונים ומאנשים המתמחים בחשבונאות. הצוות שלנו יכול לטפל עבורכם בהכל. סגירת התיקים במס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, מוסדות פיננסיים וגם רשם החברות. הבירוקרטיה עלינו. השקט הנפשי – שלכם. נעזור לכם לאסוף את כל המסמכים הדרושים. לנסח ולמלא את כל הטפסים, להתנהל מול הרשויות השונות ואפילו לבקש עבורכם הקלות בקנסות והיטלים שאולי הוטלו עליכם עקב סגירה לא נכונה בעבר.

סגירת תיק חברה במס הכנסה היא אחת מן הפעולות הנדרשות במכלול הנקרא סגירת חברה או פירוק חברה מרצון. בעוד שבכל הקשור לפתיחת חברה יש שפע של מידע ובעלי החברה ניגשים אליו חדורי אנרגיה, הרי שבכל הקשור לסגירת החברה וכן סגירת תיק חברה במס הכנסה, יש מיעוט חומר וכן במקרים רבים עול היומיום והקושי בו נתונים הבעלים – מקשה עליהם בתהליך. יתרה מכך, מקרים רבים המגיעים לפתחנו, נוגעים לאנשים שסגרו מבחינתם את החברה לפני שנים רבות, אבל כעת מקבלים מרשויות המס ומרשם החברות – דרישות תשלום, כאילו לא סגרו אותה מעולם

סגירת תיק חברה במס הכנסה היא אחת מן הפעולות הנדרשות במכלול הנקרא סגירת חברה או פירוק חברה מרצון

אז כיצד להימנע מדברים כאלו. קודם כל, לא להזניח. דבר שני, ישנם גופים המבוססים על צוות של עורכי דין, אנשי משפט וחשבונאות ועוד, המתמחים בסגירת חברות והם אלו האמונים על התהליך מאלף ועד תו. הם חוסכים עבורך כאבי ראש, בירוקרטיה, בזבוז זמן ובמקרים רבים גם כסף רב. אנחנו למשל חסכנו ובטלנו קנסות ואגרות תשלום רבות ללקוחות, בגין שנים בהן החברה לא הייתה פעילה בכלל.

מתי מבצעים סגירת תיק חברה במס הכנסה?

בעת פתיחת העסק, ביצענו פתיחת תיק במס הכנסה עבורו לצד רשויות מס נוספות כמו ביטוח לאומי ומס ערך מוסף.  במקרה שלנו, התיק שלכם הוא של עסק המאוגד כחברה בע"מ. כעת, עם סיום חייה העסקיים של החברה, מכל הסיבות הטובות או הרעות, יש לבצע סגירת תיק חברה במס הכנסה. מקרים אלו יכולים לכלול: הפסקת הפעילות העסקית של העסק, עזיבת הבעלים את הארץ, לצד סיום הפעילות, שינוי הישות המשפטית של העסק, העברת הפעילות העסקית תחת תיק מס הכנסה אחר וכד'.

על פי התקנות מס הכנסה דורש לבצע סגירת תיק חברה במס הכנסה, כאשר העסק כבר אינו פעיל מבחינה עסקית, משמע יצירת רווח או הפסד כלשהו. יש לבצע סגירת תיק חברה במס הכנסה בתוך 3 חודשים  מעת הפסקת הפעילות. אם לא תעשו זאת, אין לרשויות המס ובהם מס הכנסה את הדרך לדעת כי החברה נסגרה. עליכם לוודא, כי למרות שהתהליך הוא לפעמים בירוקרטי ומעצבן, כי אכן בקשתכם נקלטה ונתקבלה, אחרת שוב תעמדו מול שוקת שבורה.

עם סיום חייה העסקיים של החברה, מכל הסיבות הטובות או הרעות, יש לבצע סגירת תיק חברה במס הכנסה

המשמעות של סגירת תיק חברה במס הכנסה

כאשר סגרתם את התיק של החברה במס הכנסה, גרמתם בעצם להפסקת הדרישה מכאן ואילך להגשת דיווחים תקופתיים אבל בהחלט לא מחקתם את כל החובות שלכם למס הכנסה, באם היו כאלו. לעיתים, גם תשלמו מקדמות לפני סגירת העסק ויש משמעות לבחינת השפעתם על כיסוי חובות ותשלומים אחרים. וכמובן, במידה והמקדמות גבוהות מהחוב, עליכם לפעול על מנת שהכסף הנותר יחזור עליכם.

בנוסף, עצם העובדה שסגרתם את העסק אפילו בתחילת השנה, לא אומר שאתם לא חייבים להגיש דו"ח שנתי מלא על שנת המס, בה העסק נסגר. אחרת, שוב תדרשו לתשלום קנסות.

על פי התקנות מס הכנסה דורש לבצע סגירת תיק חברה במס הכנסה, כאשר העסק כבר אינו פעיל מבחינה עסקית, משמע יצירת רווח או הפסד כלשהו

אופן סגירת תיק חברה במס הכנסה

הטופס אותו יש למלא על מנת להתחיל את התהליך של סגירת תיק החברה במס הכנסה הוא טופס 2550. התהליך עצמו מתרחש מול מי שהיה מולכם בעת פתיחת התיק, משמע פקיד השומה האחראי על החברה שלכם. כמו כל הטפסים הנוגעים לרשויות המס השונות, מדובר בטפסים מסובכים, אתרי בירוקרטיה, היכולים לתסכל את כולנו. יחד עם זאת, חשוב למלא אותם היטב וכן לצרף את כל האסמכתאות הנדרשים.

בין השאר צריך לציין את הסיבות שהביאו להפסקת הפעילות של העסק, תאריך ההפסקה, האם הוא הועבר, הושכר או נמכר לגוף אחר וכן מידע על הכנסות נוספות שיש לבעלים. כן צריך למלא פרטים אודות אנשים המושפעים מהסגירה מול רשויות המס, ביניהם בני הזוג של הבעלים (שכן לעיתים יש תיק משותף) וכן פירוט של העובדים, שכן גם לגביהם יש השפעות מס, מעצם היותם שכירים.

סגירת תיק חברה במס הכנסה יכול להיות מורכב גם כאשר מדובר במקרים פשוטים יחסית

מקרים מיוחדים

כאמור, סגירת תיק חברה במס הכנסה יכול להיות מורכב גם כאשר מדובר במקרים פשוטים יחסית. אבל עוד יותר מורכב כאשר סגירת התיק נערכת על רקע של תהליך פירוק שאינו מרצון, בעקבות דרישה של נושים ובמיוחד כאשר ישנה מעורבות של בית המשפט. במקרים כאלו נדרש לשלב בתהליך גם גורמים נוספים, למשל כונס הנכסים וכד'. בכל מקרה, מוכרת המלצתנו ללוות את כל תהליך סגירת חברה באמצעות מומחים בעלי התמקצעות בתחום סגירת חברות. אותם הדברים נכונים גם לגבי סגירת תיק חברה במס הכנסה. כדאי שמישהו שעתותיו ויכולותיו בידיו, והוא יכול לבצע את המהלכים האלו בצורה הכי יעילה וטובה, שגם תחסוך לכם כסף, זמן ואנרגיות.

בנוסף, נשוב ונדגיש כי סגירת תיק במס הכנסה היא חשובה ביותר אבל היא לא היחידה. תמיד חשוב לסיים מגוון דברים נוספים כמו סגירת התיק במס ערך מוסף, בביטוח לאומי, נושאים נוספים הקשורים לפירוק, כמו למשל סגירת חשבון הבנק וכד'. אנחנו נסמך לסייע לכם בתהליך הסגירה של החברה במלואו, מול כלל הגופים ומול כלל הרשויות.

כאשר חברה נפתחת יש חגיגה. כותרות בעיתונים, מסע פרסום, השקות, פעילות נמרצת. הלוואי וכל זה היה יכול להמשך לנצח. אלא שהמציאות היא אחרת לחלוטין. על כל חברה שנפתחת, יש לצערנו גם חברה שנסגרת. על זה פחות נשמע ובעלי החברה יישארו עם מטלת סגירת החברה לבדם. כן, יש מטלות בתהליך של סגירת חברה. למעשה, צריך לעשות את זה בזהירות מוקפדת ובדקדקנות רבה, כדי שהחברה הנסגרת לא תמשיך "לרדוף" את הבעלים בהמשך.

בעלי החברה צריכים לבצע כמה פעולות הכרחיות כמו לסגור א חשבון הבנק העסקי, לבצע סגירת חברה במס הכנסה וכן לבצע סגירה נכונה של החברה אצל רשם החברות– מולו גם נפתחה החברה. כל הפעולות הקשות והמורכבות האלו חייבות להיעשות על ידי הבעלים. לרוב הם יהיו לבד בתהליך. למזלם של היזמים, קמו בשנים האחרונות חברות רבות אשר מתמחות בהקמת חברות ובסגירתן הנכונה. חברות אלו מסייעות בדיוק בנקודת השפל והקושי, לוקחים את הבעלים צעד צעד ואפילו לרוב עושים את העבודה במקומו, תוך חיסכון בזמן, כאבי ראש ולא פחות חשוב- כסף.

חברות אלו, מורכבות מעורכי דין ומאנשי כספים המתמחים בסוג זה של מקצוע ויש להם מהלכים מול גופי המס במקרה של סגירת חברה במס הכנסה או מע"מ וביטוח לאומי וכן מול המוסדות השונים ובראשם רשם החברות במשרד המשפטים. הטיפול שלהם מהיר ויעיל, כזה שאנחנו כבעלים לרוב לא נרצה או לא יהיה לנו כח לבצע וכשנזניח זה יעלה לנו ביוקר.

חשיבות סגירת חברה במס הכנסה

כאשר חברה בע"מ נסגרת, מכל סיבה שהיא, עליה לבצע סגירת חברה במס הכנסה כשם שהיא פתחה את התיק בעת הקמתה. את הפתיחה, כמו את הסגירה, מבצעים מול פקיד השומה. למעשה, עורכים מעין סיכום של חייה העסקיים של החברה בהקשר למס ומתחשבים כמובן במקדמות שניתנו. יחד עם זאת, חשוב לזכור ולדעת כי אומנם ביצעתם סגירת חברה במס הכנסה בתאריך מסוים אבל עדיין תצטרכו להגיש דו"ח שנצי לאותה שנת המס, גם אם בחלקה החברה הייתה סגורה.

למעשה, ברגע שנפסקה הפעילות העסקית של החברה ואין לה רווח או הפסד, צריך להתחיל תהליך של סגירת חברה במס הכנסה. פרק הזמן שניתן לכך על פי החוק הוא  – 3 חודשים. במידה ולא תבצעו זאת, מס הכנסה ימשיך לראות בכם כעסק חי, משום שאין לו אלא להניח שאתם כאלו ואין לו המידע כי אתם סגורים מבחינה עסקית. ככלל, תהליך זה יכול להיות ארוך ומורכב מול פקיד השומה. אפילו מעצבן. אבל הוא הכרחי אם אתם רוצים לחוס על כספכם.

לבצע סגירת חברה במס הכנסה וכן לבצע סגירה נכונה של החברה אצל רשם החברות- מולו גם נפתחה החברה

חסל סדר דיווחים

סגירת חברה במס הכנסה מאפשרת לכם להפסיק ולהגיש דו"חות מס תקופתיים, דבר שיש לו משמעות כספית גבוהה, שכן תהליך ההכנה דורש משאבים ואנשי מקצוע מתמחים. יחד עם זאת, כפי שציינו את הדו"ח השנתי המתייחס לשנת הסגירה- עליכם להגיש, גם אם פעלתם רק בחלקה. אם לא תסגרו את החברה, תצטרכו להמשיך להגיש דו"חות ובמידה ולא תעשו זאת (ולא תעשו זאת, כי מבחינתכם החברה סגורה) – הרי שאתם צפויים לקנסות כבדים.

אגב, הדין דומה לסגירת חברה מול רשם החברות. רשם החברות מחייב אתכם בתשלום אגרה שנתית כל עוד החברה פעילה. כאשר אתם סוגרים חברה על דעת עצמכם בלי לבצע סגירה מול רשם החברות, הרי שהוא אינו יודע שהחברה נסגרה וימשיך לחייב אגרות שנתיות, שנה אחרי שנה. בשלב מסוים, החוב יתפח ואיתו גם הקנסות ובמקרים הסבוכים יותר, יוטלו הגבלים אישיים גם על בעלי החברה.

חזרה למס הכנסה. במידה ושלמתם מקדמות ואין לכם חובות למס הכנסה, כדאי לכם או לחברה שמלווה אתכם, לפעול להשבת הכסף המיותר. מנגד, במידה ויש לכם חובות למס הכנסה, הם אינם מתבטלים, גם אם ביצעתם סגירת חברה במס הכנסה.

סגירת חברה במס הכנסה או מע"מ וביטוח לאומי וכן מול המוסדות השונים ובראשם רשם החברות במשרד המשפטי

טפסי סגירת חברה במס הכנסה

כדי לסגור חברה במס הכנסה יש למלא את טופס 2550 והוא הבסיס של התהליך כולו. זהו טופס שלא פשוט למלא, ודאי לא לבדכם ושקל לעשות בו טעויות שיעלו כסף רב. מעבר לעובדה שיש להקפיד על מילוי נכון שלו, חשוב עד מאוד לצרף את כל המסמכים וההוכחות הנדרשים. לא תרצו שכל התהליך יתקע בגלל חוסר באסמכתא כזו או אחרת.

בטופס צריך לציין את הסיבה שהביאה לסגירת החברה וכן תאריך ההפסקה ומה עתידה של החברה: האם היא נמכרה לאחר, הועברה או הושכרה וכד'. יש צורך לפרט על ההכנסות של הבעלים, גם ממקורות אחרים וכן של בני או בנות הזוג של הבעלים (למקרה של חישוב מס משותף). חובה למלא פרטים גם על העובדים השכירים שהיו לחברה, שכן החברה הייתה אחראית על ענייני המס שלהם וכעת הסטטוס שלהם השתנה.

סגירת חברה במס הכנסה היא אולי הסבוכה ביותר אבל יש לזכור שיש עוד ענייני מס בלתי פתורים ויש לקיים סגירה מסודרת גם של התיק במע"מ ובביטוח לאומי

רשויות המס האחרות

סגירת חברה במס הכנסה היא אולי הסבוכה ביותר אבל יש לזכור שיש עוד ענייני מס בלתי פתורים ויש לקיים סגירה מסודרת גם של התיק במע"מ ובביטוח לאומי. ככלל, יש להקפיד לידע כל גוף שיכול להוציא מכם כסף, גם אם אינכם פעילים. כבר הזכרנו את רשם החברות ונוסיף גם את הבנקים וגופים פיננסיים נוספים וכן את הרשות המקומית.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

074-7765923