עלות סגירת חברה בע"מ

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

עלות סגירת חברה בע"מ או עלות הגשת בקשה לפירוק חברה יכולות להגיע לכמה אלפי ₪, כתוצאה מאגרות משתנות למספר גופים שונים, כמו כונס הנכסים, בית המשפט, רשם החברות ועוד ופעולות שהם מבצעים. לצד אלו, תמיד מומלץ לפנות גם ללוי משפטי על ידי עורך דין או על ידי קבוצה או חברה המתמחה בליווי חברות בתהליך פירוק, אש יכולות לחסוך לכם כסף רב, כאבי ראש, בזבוזי זמן ובעיקר למטב את מצבכם בתהליך הסבוך.

לעיתים, הבקשה לפירוק החברה תגיע מצד הנושים, בניגוד לבקשה שכזו לסגירתה מצד בעלי החברה או אחד השותפים. במקרה זה, עלות סגירת חברה בע"מ, ברובה, לא תהיה על החברה והיא תתחלק בין הנושים שמגישים את הבקשה. אז מהי עלות סגירת חברה בע"מ? התשובות לפניכם.

כמה עלות סגירת חברה בע"מ

פירוק חברה בע"מ הוא הליך סבוך ובירוקרטי, שיכול לקחת חצי שנה ובמקרים רבים אף מעבר לכך. כאשר אנו מדברים על עלות סגירת חברה בע"מ אנחנו לא רק מדברים על האגרות והסכומים השונים שיש לשלם אלא גם על כסף שניתן לחסוך, בניהול נכון ומקצועי של הליך הסגירה. חברות המתמחות בפירוק נכון ויעיל של חברות יכולות למשל להגיש בקשות לביטול אגרות עבר או קנסות והגבלים- שיכולים לחסוך עלויות רבות.

רוב הסכומים המשולמים, בין אם מדובר בפירוק מרצון או אפילו פירוק דרך בית המשפט במקרים של חדלות פירעון – הם לרוב קבועים. מדובר בעיקר על אגרות שונות, תשלום על הפרסומים שמוציא בית המשפט וכד'. כמובן שלסוג הפירוק, היקפו, רמת המורכבות שבו ומספר הגורמים המעורבים- משפיעים גם הם על המחיר. לצד האגרות הקבועות יש תשלום לגופים חיצוניים כמו מפרק או שכר טרחה לעורך דין. ברור לכל שהתשלום לא יהיה זהה כאשר מדובר בחברה עתירת נכסים שיש לנהל לעומת חברה קטנה ודלת נכסים.

עלות סגירת חברה בע"מ או עלות הגשת בקשה לפירוק חברה יכולות להגיע לכמה אלפי ₪

עלויות פירוק חברה מרצון

פירוק חברה מרצון מתבצע כאשר בעלי החברה מבקשים לפרק את החברה מסיבות שונות ולעיתים המקור הוא גם נושים. אולם הוא יכול להתרחש רק כאשר החברה אינה חדלת פירעון וגם אם יש לה חובות כאלו ואחרים, היא יכולה לעמוד בהתחייבות להחזירם תוך 12 חודשים. כדי להתחיל את השלב הראשון של פירוק חברה מרצון יש להגיש תצהיר כושר פירעון, שהו זה המעיד כי החברה מסוגלת לפרוע את כל חובותיה והתחייבויותיה. אם מדובר על חברת יחיד, מתכנסת אספה של בעלי המניות ובמהלכה ממונה מפרק לאחר תשלום אגרת פירוק. תפקידו של המפרק הממונה הוא בעצם להיות אחראי על קופת החברה ועל נכסיה. הוא אמור לממש אותם ובכך לשלם את חובותיה של החברה ובכך בעצם לאפשר את תהליך הפירוק מרצון.

. כאשר אנו מדברים על עלות סגירת חברה בע"מ אנחנו לא רק מדברים על האגרות והסכומים השונים שיש לשלם אלא גם על כסף שניתן לחסוך

פטורים שניתן להשיג

במקרה של פירוק חברה מרצון, יש פטור על תשלום האגרות לרשם החברות. במקרים מסוימים, לאחר הצגת הוכחות מתאימות, ניתן לבקש גם פטור על אגרות עבר והקנסות שנצברו בל אי תשלום שלהם, מהשנים בהן החברה לא הייתה פעילה אך עדיין לא נסגרה סופית.

חשוב להבין, עצם העובדה כי הפסקתם את פעילותה העסקית של החברה ואפילו סגרתם את חשבון הבנק ואת התיקים ברשויות המס ואפילו שקל אחד לא נבע מפעילות כלשהי- אין הדבר אומר שהחברה סגורה סופית, מבחינת רשם החברות. אם לא סגרתם את החברה דרכו, הרי שמבחינתו היא פתוחה ואתם נדרשים לשלם אגרה שנתית. רבים שוכחים לבצע סגירה סופית ואם השנים מצטברים סכומים גבוהים של חוב בגין האגרות השנתיות אליהן נוספים קנסות פיגורים. במקרים קשים יותר, נחשבת החברה "מפרת חוק" ועל הבעלים גם מוטלים הגבלות מחמירות באופן אישי. ניתן כאמור, להגיש על ידי חברות מתמחות בקשות לפטור מאגרות אלו- ולחסוך גם עשרות אלפי שקלים.

הוצאות נוספות

הוצאות נוספות המהוות את עלות סגירת חברה בע"מ, הן כאמור שכר הטרחה של המפרק, שבין השאר אמון על קבלת הבקשות של הנושים, אחריות על נכסי החברה ותשלום החובות, תוך ניהול קופת החברה וכן שכר הטרחה של עורך הדין המלווה את החברה או הנושים. ישנם גם עלות פרסום רשומות בית המשפט (כדי לידע את כלל המעורבים וכן תשלום אגרות נוספות, משלוחים, אימותיי חתימה וכד'.

הוצאות נוספות המהוות את עלות סגירת חברה בע"מ, הן כאמור שכר הטרחה של המפרק, שבין השאר אמון על קבלת הבקשות של הנושים

כפי שציינו הליך פירוק מרצון, יהיה קצר בהרבה מהליך פירוק עקב חדלות פירעון ומעורבות בית משפט – שיכול לקחת גם שנים ולעלות כסף בהתאם. בכל מקרה וכפי שציינו, מעבר לאלפי השקלים שיש לשלם באופן קבוע, ישנם כספים רבים שתוכלו לחסוך במידה ולא תבצעו טעויות בתהליך הפירוק או שתוכלו לקבל בניהול נכון של ההליך. ישנן חברות המתמחות בפירוק חברות. חלקן מאפשרות לכם שקט נפשי ודילוג על הבירוקרטיה המעיקה שבתהליך. הן אלו אשר עושות לכם את העבודה וביעילות. את תחילת התהליך גם ניתן לעשות באופן מקוון ולאחר מכן צוות של עורכי דין ואנשי חשבונאות יבדוק עבורכם את כל הדרכים לחסוך כסף ולסיים את התהליך מהר ככל האפשר ובצורה הטובה ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

בקשת הפטר בהוצאה לפועל

חייבים שיש להם חובות בהוצאה לפועל ואינם יכולים לפרוע את חובם יוכלו להגיש בקשת הפטר בהוצאה לפועל. הפטר בהוצאה לפועל יאפשר לכם למחוק את החובות

074-7765923