כתיבת מכתב פיטורין עקב סגירת חברה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

כאשר העסק או החברה נסגרת או מפורקת מרצון, הדבר אינו נעים לאף אחד מן הצדדים. לא ליזם או המעסיק שרצה להצליח וכעת נאלץ לסגור את שעמל עליו כל כך הרבה ולא עבור העובדים, שיתכן וראו במקום העובדה בית ובכל מקרה עומדים כרגע מלאי חששות על עתידם. לצערנו, האטמוספירה הכלכלית בישראל וביחוד אתגרי התקופה האחרונה המשפיעים גם כן, הופכים את תופעת סגירת החברה לנפוצה הרבה יותר והיא גוררת אחריה התעסקות הן של העובדים והן של בעלי החברה סביב סוגיות משפטיות בתחום דיני סגירת החברה ודיני עבודה.

לא תמיד סגירת החברה נעשית מרצון ובהסכמה, כאשר לחברה יש את הכסף כדי לשלם לעובדיה. לעיתים, החברה מפורקת עקב חובות לנושים – כאשר גם העובדים כלולים בהם. יהיה המקרה אשר יהיה – הרי שראוי לעבור את התהליך הסבוך הזה באמצעות ליווי מקצועי, היכול לסייע בסגירת החברה בצורה המיטבית ולהקל הן על בעלי החברה והן על עובדיה.

סגירת חברה

טרם ניגע בסוגיית מכתב פיטורין עקב סגירת חברה, נפרט מעט על נושא הסגירה עצמה וכיצד יהיה נכון לבצע אותה. סגירתה של חברה יכולה להתבצע בגלל מספר רב של סיבות, לא כולן שליליות ומעידות על מצב עגום של החברה. בחלק מן המקרים זהו רצון הבעלים, בין אם הם רוצים לממש את השקעתם, לעבור לתחום פעילות אחר או שאין ביכולתם הכלכלית להמשיך להחזיק את החברה כעסק חי. סגירת חברה  ומתן מכתב פיטורין עקב סגירת חברה יכולה להתבצע גם עקב החלטה של הנושים, בית המשפט או אפילו רשם החברות.

בכל מקרה, סגירת חברה כבר אינה יכולה להיעשות על ידי סגירת הפעילות העסקית לבדה או הענקת מכתב פיטורין עקב סגירת חברה לעובדים. דרך זו אינה קבילה על הרשויות בישראל ומבחינתם, החברה תמשיך להיות פעילה ולצבור חובות ואגרות שלא שולמו – במידה והסגירה שלה לא בוצעה אל מול רשם החברות בצורה המסודרת שהוא דורש. צורה מסודרת זו הינה באמצעות הליך פירוק מרצון של הבעלים או פירוק וסגירת החברה על ידי גורם חיצוני.

סגירת חברה כבר אינה יכולה להיעשות על ידי סגירת הפעילות העסקית לבדה או הענקת מכתב פיטורין עקב סגירת חברה לעובדים

פירוק חברה מרצון על ידי בעלי המניות

כאמור, גם אם פעילותה של החברה הופסקה בפועל ואפילו נסגרו חשבונות הבנק והתיקים ברשויות המס, החברה אינה סגורה לחלוטין כל עוד לא הסתיים התהליך אצל רשם החברות – משמע, הסתיימה דרכה כגוף משפטי. פירוק מרצון, יכול להתאפשר אך ורק כאשר לחברה אין חובות לנושיה, היא אינה חדלת פירעון וגם אם יש לה חובות- היא מסוגלת לפדות אותם בתוך 12 חודש. במקרה כזה, אומנם מדובר בתהליך מורכב ובירוקרטי של הצגת מסמכים ובקשות (ואפילו יכולת לבקש הפחתת חובות וקנסות)- אך ניתן לעשותו באמצעות חברות מתמחות המסייעות בתהליך, לפעמים גם בצורה מקוונת ולסיים את התהליך בתוך כחצי שנה.

עקב פירוק מרצון של הבעלים או בהחלטת הנושים – יש חובה להגיש מכתב פיטורין עקב סגירת חברה ולפעול על פי החוק

פירוק חברה מרצון על ידי הנושים

כאשר החברה חדלת פירעון או נקלעה לקשיים כלכליים כך שאינה מסוגלת לפרוע את חובותיה במהלך 12 חודש, הרי שמי שצריך להיות אמון על פירוק החברה זה לא הבעלים אלא הנושים. בהם יכולים להיכלל גם העובדים. לעיתים, גם בית המשפט יבקש במקרים חריגים להיות זה שמפרק את החברה, באמצעות בקשה של הנושים, או הבעלים עצמם. בכל מקרה, תהליך זה סבוך הרבה יותר וארוך הרבה יותר – וכדאי גם בו להיעזר בליווי חיצוני, שיסייע הן לבעלים, הן לנושים והן לעובדים שקיבלו מכתב פיטורין עקב סגירת החברה ודואגים לזכויותיהם.

. יהיה נכון גם עבור בעלי החברה להגיש מכתב פיטורין עקב סגירת חברה באופן מסודר כדי למנוע בעיות עתידיות

מכתב פיטורין עקב סגירת החברה

בעלים המבקשים לסגור את החברה, צריכים לדעת כי דיני והלכות הפיטורין נוהגים גם לעובדיהם, כאילו היו עובדים המפוטרים מחברה הממשיכה לפעול וכי אין בסגירה חד צדדית של החברה כדי לפטור אותם מכך. אם עובד מפוטר, הרי שהוא צריך לקבל הודעה מוקדמת לגבי פיטוריו – שזהו למעשה מכתב הפיטורין הידוע. במידה וסגירת החברה מתבצעת באופן מידי, הרי שעל החברה לשלם את תקופת ההודעה המוקדמת לעובד, גם אם העובד אינו עובד בפועל עקב סיום חייה העסקיים של החברה.

למען האמת אין זה משנה אם מדובר בעובד בודד או בעשרות עובדים. אין זה משנה  אם נסגרה שלוחה חלקית של החברה וסניפים אחרים עדיין פועלים וטרם נסגרו וכן תהיה הסיבה אשר תהיה – סגירת מקום העבודה עקב קושי או מימוש, עקב פירוק מרצון של הבעלים או בהחלטת הנושים – יש חובה להגיש מכתב פיטורין עקב סגירת חברה ולפעול על פי החוק.

מתן מכתב פיטורין עקב סגירת חברה יכולה להתבצע גם עקב החלטה של הנושים, בית המשפט או אפילו רשם החברות

לעשות את זה מסודר

החוק עומד ומתעדכן כל העת על מנת להגן על העובדים וזכויותיהם. לעובדים עצמם ישנם כמה סעדים, החל מהביטוח הלאומי ועד אפשרות לתבוע את החברה, גם כחלק מתהליך הפירוק, עכשיו כנושים שלה. יהיה נכון גם עבור בעלי החברה להגיש מכתב פיטורין עקב סגירת חברה באופן מסודר כדי למנוע בעיות עתידיות, הן מול העובדים והן באופן צופה פני עתיד לקראת תהליך הפירוק מרצון שהוא צריך לבצע מול רשם החברות.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

בקשת הפטר בהוצאה לפועל

חייבים שיש להם חובות בהוצאה לפועל ואינם יכולים לפרוע את חובם יוכלו להגיש בקשת הפטר בהוצאה לפועל. הפטר בהוצאה לפועל יאפשר לכם למחוק את החובות

עלות סגירת חברה בע"מ

עלות סגירת חברה בע"מ או עלות הגשת בקשה לפירוק חברה יכולות להגיע לכמה אלפי ₪, כתוצאה מאגרות משתנות למספר גופים שונים, כמו כונס הנכסים, בית

074-7765923