בקשת הפטר בהוצאה לפועל

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

חייבים שיש להם חובות בהוצאה לפועל ואינם יכולים לפרוע את חובם יוכלו להגיש בקשת הפטר בהוצאה לפועל. הפטר בהוצאה לפועל יאפשר לכם למחוק את החובות שלהם ולהמשיך הלאה בחייהם. מהו הפטר בהוצאה לפועל וכיצד להגיש בקשת הפטר בהוצאה לפועל? על כך נרחיב במאמר הבא.

 

בקשת הפטר בהוצאה לפועל- מה זה?

ביולי 2015 הכנסת חוקקה חוק חדש לחוק ההוצאה לפועל. במסגרת החוק החדש נקבע הסדר על פיו ניתן לקבל הפטר בהוצאה לפועל. כך חייב בהוצאה לפועל שאינו יכול לפרוע את חובותיו יכול להגיש בקשה להפטר בהוצאה לפועל על מנת למחוק את חובותיו. החוק נועד לעזור לחייבים שלא יכולים לפרוע את החוב שלהם ונמצאים תקופה ממושכת במערכת הוצאה לפועל. כך החייבים יוכלו לצאת לדרך חדשה למרות החובות שלהם.

מטרת ההפטר בהוצאה לפועל על פי החוק החדש היא לעזור לחייבים שלא יכולים לפרוע את החובות שלהם לעמוד בחזרה על הרגליים ולראות את הסוף אחרי שנים ארוכות.

חייבים שיש להם חובות בהוצאה לפועל ואינם יכולים לפרוע את חובם יוכלו להגיש בקשת הפטר בהוצאה לפועל.

בקשת הפטר בהוצאה לפועל- מה התנאים?

  • חייב המוגבל באמצעים ארבע שנים ברצף לפחות- כאשר החייב הוכרז על ידי רשם הוצאה לפועל "חייב מוגבל באמצעים" והוא נשאר במעמד הזה למשך יותר מארבע שנים, הוא יוכל להגיש בקשה להפטר.
  • גובה החובות הוא עד 800,000 שקלים- במידה שחובות החייב לא עולים על 800,000 שקלים, לרבות חובות הוצאה לפועל, חובות חיצוניים להוצאה לפועל וחובות שאינם בעלי הפטר. יש לקחת בחשבון כי רשמים מתייחסים באופן רחב מאוד לחובות חיצוניים וחשוב למסור להם מידע מסודר ושקוף בנוגע לגובה החובות.
  • תשלום סדיר של צו תשלומים במשך 3 שנים- חייב יהיה רשאי להגיש בקשה להפטר במידה ששילם את התשלומים על פי צו התשלומים שנקבע לו בהוצאה לפועל, באופן סדיר למשך 3 השנים הקודמות למועד הבקשה. במידה שהחייב לא עמד בתנאי זה, אך הרשם שוכנע כי הסיבה לכך היא הרעה במצבו הכלכלי שאינה נובעת מהתנהגות חסרת תום לב, הוא יהיה רשאי לקבל הפטר בכל זאת.
  • לא קיימת בקשה לפשיטת רגל במועד הגשת הבקשה להפטר- במידה שאין בקשה תלויה ועומדת לפשיטת רגל כנגד החייב (גם אם הוא הגיש אותה בעצמו או שנושה הגיש נגדו). בנוסף שלא היה הליך פשיטת רגל, צו כינוס או הפטר במהלך חמש השנים האחרונות.
  • אין לחייב נכסים בעלי ערך- במידה שלחייב אין נכסים בעלי ערך הניתנים לעיקול, למכירה או למימוש בדרך אחרת, למעט משכורת או הכנסה שהוא זכאי לה.

הפטר בהוצאה לפועל יאפשר לכם למחוק את החובות שלהם ולהמשיך הלאה בחייהם. מהו הפטר בהוצאה לפועל וכיצד להגיש בקשת הפטר בהוצאה לפועל?

הגשת בקשת הפטר בהוצאה לפועל

חייב שעומד בתנאים שציינו, יוכל להגיש בקשת הפטר בהוצאה לפועל. את בקשת הפטר בהוצאה לפועל החייב יוכל להגיש במספר מצומצם של לשכות הוצאה לפועל בהן אושר מסלול הפטר.

במסגרת הבקשה להפטר בהוצאה לפועל, על החייב לחשוף את מצבו הכלכלי ואת כל הליכי הגבייה שהתקיימו נגדו עד למועד הגשת הבקשה להפטר. בנוסף, על החייב למסור בעת הגשת הבקשה רשימה עדכנית של כל הנושים שלו. כך הנושים יוכלו להגיש התנגדות להפטר, במידה שירצו.

מאחר ואישור ההפטר עלול לפגוע באופן קשה מאוד בנושים, הבקשה להפטר תאושר רק במידה שרשם ההוצאה לפועל יחליט כי התנאים מצדיקים את ההפטר. כמו כן, רשם ההוצאה לפועל יבצע איסוף מידע על החייב ממגוון גורמים שונים ביניהם ביטוח לאומי, רשות המיסים, חברות הסלולר, רשם המשכונות ועוד.

במידה שרשם ההוצאה לפועל יחליט שהחייב עומד בתנאים ויחליט לאשר את הבקשה, תפורסם הודעה בעיתונות. פרסום ההודעה נועד לאפשר לנושים להגיש התנגדות להפטר. ההתנגדות שיגישו הנושים או רשויות המס צריכה להיות מנומקת. בהתנגדות הם יכולים לטעון טיעונים שונים כמו שהכנסתו של החייב עלתה באופן משמעותי, כי החייב הבריח נכסים לבני משפחתו, כי החייב צפוי לקבל ירושה, כי החייב יצר חובות בחוסר תום לב ועוד, בהתאם למצב.

במידה שרשם ההוצאה לפועל יחליט לא לאשר את הבקשה, הוא יעביר את כל המידע שיש בידו לזוכים. החייב יכול למצוא את עצמו תחת התקפות חדשות, תחת עיקולים על נכסים וזכויות שבחר להסתיר לאורך השנים.

חייב שעומד בתנאים שציינו, יוכל להגיש בקשת הפטר בהוצאה לפועל. את בקשת הפטר בהוצאה לפועל החייב יוכל להגיש במספר מצומצם של לשכות הוצאה לפועל בהן אושר מסלול הפטר.

בקשת הפטר בהוצאה לפועל- האם כדאי?

כפי שציינו, במסגרת ההליך, ייאסף על החייב מידע רב. במידה שהוא יימצא כלא זכאי להפטר, המידע שנמצא עליו יפורסם והוא יכול להפסיד אפילו יותר. כמו כן יש לקחת בחשבון כי הנושים יכולים להגיש התנגדות לבקשה להפטר והחייב עלול למצוא עצמו בהליך פשיטת רגל תחת פיקוח של הנושה. לכן, החייב צריך לשקול את צעדיו היטב ולהחליט האם באמת כדאי לו להגיש בקשת הפטר בהוצאה לפועל.

יש לקחת בחשבון שקיימים הליכים חלופיים שיכולים להיות מתאימים יותר כמו פשיטת רגל. בהכרזה על פשיטת רגל הנושים לא מגיעים לדיון וההליך יתנהל בדרך כלל מול אדם אחד מנהל מיוחד. כמו כן כיום קיים מסלול מקוצר לפשיטת רגל. המסלול המקוצר לפשיטת רגל מאפשר לחייב לקבל הפטר בתוך 18 חודשים.

ההליך המקוצר של פשיטת הרגל מאפשר לחייב לקבל הפטר גם במצב בו הוא בעל נכסים ורכוש או מצב בו הוא צבר חובות שלא בתום לב או הבריח נכסים. מאחר שתהליך ההפטר בפעמים רבים לא מצליח, חייבים רבים מעדיפים לבחור בפשיטת רגל בהליך המקוצר.

פשיטת רגל בהליך המקוצר מיועדת לאנשים פרטיים או לבעלי עסקים שמעוניינים בהגנה  מלאה מפני הנושים ובמחיקת החובות שלהם. לשם כך יש להגיש בקשה לצו כינוס ולהכריז על פשיטת רגל במשרדי הכונס הרשמי. במידה שהבקשה מאושרת היא תועבר לבית המשפט המחוזי. לאחר מכן החייב ימתין לצו כינוס ובו יוחלט כמה ישלם החייב בכל חודש בגין החובות שלו. בנוסף ייקבע תאריך לדיון בבקשה. במסגרת הדיון יוכל החייב לקבל את ההפטר.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

עלות סגירת חברה בע"מ

עלות סגירת חברה בע"מ או עלות הגשת בקשה לפירוק חברה יכולות להגיע לכמה אלפי ₪, כתוצאה מאגרות משתנות למספר גופים שונים, כמו כונס הנכסים, בית

074-7765923