הקמת חברה משפחתית

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הקמת חברה משפחתיתחברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית בארץ? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

הקמת חברה משפחתית- מהי חברה משפחתית?

כפי שציינו, חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ. כלומר, חברה משפחתית פועלת לפי חוק דיני החברות. עם זאת, לעומת חברה בע"מ, המיסים של החברה המשפחתית יחושבו באופן שונה. 

מבחינת מס הכנסה, חברה משפחתית תשלם מיסים כאילו מדובר ביחיד ולא בחברה בע"מ. כלומר, חישובי המס יחושבו בהתאם למיסוי יחיד של הנישום המייצג את החברה. 

אז למה כדאי להקים חברה משפחתית אם שיעור המס של חברה בע"מ מגיע ל-25% ואילו של יחיד יכול להגיע ל-48%? לחברות משפחתיות יש יתרונות רבים על פני חברה בע"מ. במידה שתתנהלו בחברה משפחתית בצורה נכונה, תוכלו להנות מהיתרונות שהחברה המשפחתית מעניקה ולנצל את ההגנה שמקנה חברה בע"מ. מה שנקרא הטוב של שני העולמות. 

הקמת חברה משפחתית- מה חשוב לדעת?

לפני שאתם מקימים חברה משפחתית, יש מספר דברים שעליכם לדעת- 

  • חברה משפחתית תירשם כחברה משפחתית רק במחשבים של מס הכנסה. אצל רשם החברות החברה המשפחתית תירשם כחברה בע"מ. 
  • רשויות המס דורשות שהבקשה לרשום חברה משפחתית תוגש בגין השנה העוקבת לא מאוחר מה-30.11 של השנה הנוכחית, על מנת לרשום חברה במס הכנסה כחברה משפחתית. במידה שאתם מקימים חברה משפחתית חדשה יש להודיע לרשויות המס בתוך שלושה חודשים מהקמת החברה. 
  • בחברה משפחתית כל בעלי המניות צריכים להיות קרובי משפחה, או שלפחות אחד מבעלי החברה יהיה קרוב משפחה של שאר בעלי המניות. 
  • על מנת להיחשב כחברה משפחתית יש להגיש לפקיד השומה בקשה להירשם כחברה משפחתית לא יאוחר מחודש אחד לפני תחילת שנת המס החדשה. 

 

הקמת חברה משפחתית- תשלומי מס הכנסה

כפי שציינו, שיעור המס מחושב באופן שונה עבור חברה משפחתית והוא יחושב כאילו מדובר ביחיד. כלומר, כל בעלי המניות משלמים מס על פי המיסוי היחיד של הנישום המייצג. במידה שהנישום המייצג זכאי להקלות בתשלום מס, כך ההקלות יחולו על תשלומי המס של החברה המשפחתית. 

הנישום המייצג צריך להיות בעל המניות שמחזיק במרבית הזכויות של החברה המשפחתית. 

חשוב מאוד לבחור נכון את מי שיוגדר כנישום מייצג. על מנת לעשות את הבחירה בצורה חכמה, ההמלצה שלנו היא לקבל ייעוץ וליווי של גורמים מקצועיים בתחום המיסוי. 

שימו לב שמס הכנסה ייקח את מכלול ההכנסות של הנישום המייצג בחברה ומחוצה לה ועל פי כך ייחשב את חבות המס. לאחר שחבות המס תשולם, בעלי המניות ייהנו מחלוקת דיווידנד שיהיה פטור מתשלום מס. 

 

הקמת חברה משפחתית- יתרונות 

לחברה משפחתית יש מספר יתרונות שהופכים אותה לכדאית- 

  • חלוקת דיווידנדים לבעלי מניות בחברה בע"מ גוררת תשלום מס ואילו חלוקת דיווידנדים לבעלי המניות בחברה משפחית פטורה מתשלום מס. 
  • במידה שלנישום המייצג בחברה יש מספר חברות, אשר חלק מרוויחות וחלק מפסידות, ניתן יהיה לקזז הפסדים של חברה אחת מהרווחים של אחרת. 
  • במידה שלנישום המייצג יש הקלות במס (נקודות זיכוי בשל נכות, נקודות זכות בשל משפחה מרובת ילדים ועוד), נקודות הזיכוי יחולו על תשלומי המס של החברה המשפחתית וכך ניתן יהיה להנות מההקלות בתשלום המס שהן מעניקות.
  • במידה שהנישום המייצג הוא שכיר שמחזיק בחברה מפסידה, ניתן יהיה לקזז את הפסדי החברה כנגד ההכנסה מהמשכורת ולקבל החזר מס.

הקמת חברה משפחתית- אתגרים

למרות היתרונות של הקמת חברה משפחתית יש לקחת בחשבון כי היא מלווה באתגרים רבים. למעשה האתגר המרכזי של חברה משפחתית הוא חילוקי דעות וסכסוכים שעלולים לצוץ בין קרובי המשפחה המחזיקים במניות. אתגר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא המעבר הבין דורי ונושאי הירושה. 

לכן, על מנת להימנע מקונפליקטים ומסכסוכים קשים בין בני המשפחה, חשוב מאוד לערוך חוזה שישמש כיועץ חיצוני או מגשר בעת מחלוקת. 

 

הקמת חברה משפחתית- השלבים להקמת החברההקמת חברה משפחתית- השלבים להקמת החברה- 

 

  • רישום החברה אצל רשם חברות

הקמת חברה, מתבצעת בדרך של רישום חברות אצל רשם החברות. רשם החברות הוא למעשה הגוף המפקח על חברות פרטיות. על מנת לבצע רישום חברות, יש להצטייד במגוון טפסים שונים ולשלם אגרת הקמת חברה במעמד הרישום. 

רישום חברות לא חייב להיערך או להיכתב על ידי עורך דין. עם זאת, חשוב מאוד לאמת את החתימות המופיעות על הטפסים בפניה אל עורך דין

חשוב להבין מיהם בעלי התפקידים בחברה-

    • בעל מניות- הבעלים החוקיים של החברה, נהנה מהרווחים וממנה את חבר המנהלים. 
    • דירקטור- קובע את מדיניות העסקים הכללית של החברה וממנה את הנהלת החברה. 
    • הנהלת החברה- מנהלים את החברה ברמה היומיומית ומדווחת לחבר המנהלים. 


  • מילוי טפסים

כאשר מקימים חברה, יש למלא מגוון טפסים שונים. 

  • טופס 1- טופס בקשה לרישום חברה. בטופס זה אתם למעשה מבקשים להקים חברה בע"מ. את הטופס חשוב מאוד למלא באופן קפדני שכן כל פרט יכול להשליך על מידת האחריות של בעלי המניות לחובות התאגיד. לאחר שסיימתם למלא את הטופס יש לאמת ולאשר את חתימת המבקש (מי שמעוניין להקים את החברה) מול עורך דין. 
  • טופס 2- הצהרת הדירקטורים הראשונים. בטופס זה, עליכם לקבוע לפחות אדם אחד שיירשם אצל רשם החברות כדירקטור של החברה. טופס זה מהווה מעין הצהרה של אותו אדם כי הוא מסכים להתמנות כדירקטור וכי הוא כשיר לכהן כדירקטור. 
  • טופס 3- תקנון חברה לדוגמא. תקנון החברה מהווה מעין כתב הסמכה שמגדיר את מטרתה של החברה. התקנון הוא למעשה המנדט שניתן לחברה מבעלי המניות. כל שינוי בתקנון צריך להתבצע על ידי אסיפה של בעלי המניות.

  • תשלום אגרה

כאשר רושמים חברה אצל רשם חברות יש לשלם אגרת הקמת חברה ומהרגע שהחברה נפתחה יהיה עליכם לשלם אגרה שנתית קבועה. 

יש לכך שתי סיבות- 

  • רשם החברות- מדובר ביחידה שמספקת מגוון שירותים לבעלי חברות. בין השירותים הללו יהיו רישום החברה, מעקב אחר פרטי החברות הרשומות, מעקב אחר בעלי המניות, העברת מניות, הקצאת מניות לדו"חות שנתיים ועוד. מדובר בשירותים שמצריכים הן מערך טכנולוגי והן מערך אנושי ולכן אנשים שמעוניינים להקים חברה צריכים לשלם על כך. 
  • חברות סרק- כאשר מחייבים בתשלום אגרת הקמת חברה ותשלום שנתי, הדבר מהווה מעין חסימה לאנשים ומונע מהם לפתוח חברות סרק. 

גובה תשלום אגרת הקמת חברה, נכון לשנת 2022 עומד על סך 2,167 שקלים. כמו כן, גובה תשלום האגרה השנתית עומד על סך 1,511. 

יש לקחת בחשבון, כי במידה שתבצעו את רישום החברה אצל רשם החברות באופן מקוון, תוכלו לחסוך כ-500 שקלים בתשלום האגרה לפתיחת החברה. על מנת לשלם את האגרה באופן מקוון עליכם להיכנס לשירות התשלומים הממשלתי, לסמן שאתם מבצעים רישום מקוון. לאחר מכן, יופיע לכם גובה האגרה שיש לשלם. 

שימו לב- כאשר אתם משלמים לרשם החברות מדובר באגרה שנתית, כלומר, האגרה תהיה רלוונטית עבור השנה בה היא שולמה. לכן, במידה שתשלמו את האגרה בחודש אוקטובר לדוגמא, האגרה תהיה תקפה לשלושה חודשים בלבד ובינואר יהיה עליכם לשלם אגרה נוספת. לכן, על מנת שהתשלום יהיה נוח יותר, מומלץ להירשם בתחילת ינואר. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

כל מה שחשוב לדעת על הקמת חברה ב-2024

הקמת חברה עשויה להיות החוויה המרגשת והמתגמלת ביותר שתחוו בחיים. אבל השאלה היא מאיפה מתחילים? יש כמה דרכים להקמת עסק והן כוללות מגוון של שיקולים, כדי ללמוד עוד על הנושא, המשיכו לקרוא!

שמאי מקרקעין בחריש

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

שמאי מקרקעין בעומר

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

שמאי מקרקעין בתל-אביב

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

שמאי מקרקעין ביפו

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

074-7765923