מדריך הקמת חברה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

מעוניינים להתחיל תהליך של פתיחת חברה אבל לא בטוחים מה לעשות או מאיפה את צריכים להתחיל? מדריך לפתיחת חברה בע“מ, בכמה צעדים פשוטים. לפני שנציג בפניכם איך פותחים או מקימים חברה, חשוב להבין כי חברה בע“מ היא בעצם גוף שמעצם היותו עליו לקיים את כל החוקים החלים על חברות במדינת ישראל. חוק החברות מעניק הכרה לאחר שבעלי החברה מבצעים את תהליך הרישום ומקבלים אישור מלא על ידי רשם החברות. לא כמו עוסק פטור, עוסק מורשה או שותפות, חברה בע“מ עוברת תהליך רישום ונחשבת לגוף משפטי שאין לו קשר ישיר לבעלים שלה. כלומר, לכל חברה בע“מ יש את הזכויות ואת החובה שמטרתם להוריד את הסיכון של יוזמי החברה.

מהם היתרונות הקיימים בהקמת חברה?

יש כמה יתרונות בתהליך של הקמת חברה, שחלקם מעודדים יזמים רבים לפתוח חברה בישראל.ישנם כמה יתרונות בתהליך של הקמת חברה, שחלקם מעודדים יזמים רבים לפתוח חברה בישראל

  1. אישיות משפטית נפרדת – כל חברה מהווה אישיות משפטית נפרדת ויש לה את הזכויות והחובה לפעול על פי החוק. כלומר, החברה יכול לתבוע ולהיתבע, לרשום את עצמה כבעלים של נכסים, לקחת על עצמה סוגים שונים של התחייבויות, לחתום על חוזים, לקיים עסקאות ועוד.
  2. תדמית – שמקימים חברה בע“מ, לרוב השיקולים אינם משפטיים. יש כאלה שרואים בתהליך של ניהול עסק סימן להצלחה או לתדמית ייחודית.
  3. אחריות מוגבלת – מנהלי החברה יכולים לקבוע תקנון ובו תהיה הגבלה על בעלי המניות. כמובן שזה תקף רק על חברות בע“מ. מה זה אומר בפועל? זה אומר שאם החובות של החברה עולים על הנכסים שלה, לא ניתן יהיה ליצור הפרדה מבעלי המניות, פרט למקרים נדירים שמצדיקים יצירת אחריות אישית תוך הקמת התאגדות. כלומר, אם אנחנו יזמים ואנחנו רוצים להקים עסק עם רמת סיכון גבוהה, שווה לנו להקים חברה בע“מ. זה בעצם אחד ההבדלים הכי חשובים שכל יזם חייב להכיר בין חברה בע“מ לבין שותפות. במצב של שותפות, השותפים מחוייבים לכל החובות.
  4. גיוס הון וגיוס משקיעים – רוב החברות מאפשרות לבעליהן סוג של גמישות שבא לידי ביטוי בהיבט של גיוס הון. למשל, ניתן לגייס
    אחת הסיבות להקמת חברה היא -תדמית, הרי שמקימים חברה בע“מ, לרוב השיקולים אינם משפטיים
     

    הון תמורת מניות או אגרות חוב. זו דוגמא קלאסית לאיך שחברות סטארטאפ מתנהלות.

  5. מיסים, מע“מ וביטוח לאומי – עצמאיים משלמים מס הכנסה בהתאם למדרגות המס שקבועות בחוק של מדינת ישראל. כלומר, אם אני עצמאי אני משלם מיסים בהתאם להכנסה שלי. המיסים האלה יכולים להיות גבוהים מאוד ולהגיע ל-50 אחוזים. לעומת זאת, מס חברות עומד על בין 20-25 אחוזים, תלוי בשנה. בנוסף, עצמאיים הפועלים בתור עוסקים מורשים מחוייבים לשלם דמי בריאות, ביטוח לאומי ועוד תשלומים בהתאם להכנסות שלהם. לעומת זאת, בעלים של חברה בע“מ מחוייבים לשלם ביטוח לאומי רק על המשכורת שאותה הם מושכים.

אז איך פותחים חברה בע“מ בשלבים?

בשלב הראשון אתם צריכים להחליט לגבי סוג החברה שלכם. הסוג הנפוץ של החברות בישראל הן חברות שמוגבלות במניות או מהסיבה נוספת להקמת חברה היא גיוס הון, הרי רוב החברות מאפשרות לבעליהן סוג של גמישות שבא לידי ביטוי בהיבט של גיוס הון שנקרא בשפה המקצועית ”חברה בע“מ“. הסוג שפחות נפוץ אלו הן חברות שלא מוגבלות במניות. ההבדל בין השתיים בא לידי ביטוי ברמת האחריות המשפטית והפיננסית של מקימי החברה, זאת במידה והיא נקלעה למצב של חובות או קריסה כלכלית.

מה קורה במצב של הקמת חברה מוגבלת במניות?

במצב כזה, הבעלים של החברה אחראים לשלם את החוב רק עד לגובה של סכום המניות שהם מחזיקים. אם פותחים חברה חדשה שאין לה הגבלה במניות, החובות הם על סך כל בעלי המניות.

מה לגבי עלויות להקמת חברה?

מי שמעוניין להקים חברה בע“מ, מחוייב לשלם את אגרת הרישום שעומדת על 2,600 ש“ח בשנה ובנוסף לשלם עוד אגרה שנתית לרשםמי שמעוניין להקים חברה בע“מ, מחוייב לשלם את אגרת הרישום שסכומה קבוע בחוק החברות (הסכומים משתנים מעט משנה לשנה). עוד דבר שצריך לקחת אותו בחשבון בהיבט של עלויות הוא שכל תהליך ניהול החשבונות הרבה יותר יקר ויש להגיש דוח מפורט לרשם החברות, אותו מגבש רואה חשבון פעם בשנה. בנוסף, חברות מחוייבות להגיש כל מיני עדכונים לרשם, למשל שיש שינוי בהרכב החברה, בשם שלה וכדומה.

רישום חברה ברשם החברות

יש לבחור שם לחברה. בשלב הראשון בוחרים שלושה שמות שונים, משום שלא יודעים איזה שם רשם החברות יאשר. המטרה היא בעצם למנוע סירוב במקרה שיש שם תפוס. בשלב הבא יש להגדיר את בעלי המניות ואת הדריקרטורים של החברה. תהליך זה נעשה על ידי קביעת אחזקה של בעלי המניות בחברה. לאחר מכם שולחים את המסמכים הרלוונטים לרשם החברות. רק אחרי שבוחרים שם ומגדירים את בעלי המניות ואת הדירקטורים שולחים את המסמכים, את התקנות ואת כל ההצהרות של בעלי המניות עם חתימה מעורך דין ומבצעים תשלום של האגרה. לאחר מכן יש לפתוח חשבון עסקי עבור חברה בע“מ. למעשה, אחרי שהחברה תהיה רשומה, תקבלו סוג של תעודה. תעודת התאגדות החתומה על ידי רשם החברות עם מספר ח“פ ותוכלו לעבור לשלבים הבאים הכוללים את פתיחת התיקים ברשויות המס בישראל.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תשלום אגרת הקמת חברה
תשלום אגרת הקמת חברה

כאשר מקימים חברה יש לשלם אגרה בעת מעמד הרישום ומרגע שהחברה מוקמת יש לשלם אגרה שנתית. אך מדוע יש לשלם אגרה ומה גובה תשלום אגרת

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה חלוקת מניות
הקמת חברה חלוקת מניות

הקמת חברה היא תהליך שכולל בתוכו שלבים רבים ביניהם רישום החברה אצל רשם חברות, מילוי טפסים שונים, תשלום אגרה וחלוקת מניות. חלוקת המניות יכולה להתבצע

הסכם שותפות הקמת חברה
הסכם שותפות הקמת חברה

כאשר מקימים חברה עם שותפים יש לחתום על הסכם שותפות. הסכם השותפות הוא בעל חשיבות רבה והוא למעשה מסכם את כל הפרטים החשובים עבור השותפים

074-7765923