למה משתלם לבצע סגירת חברה לא פעילה?

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

לעיתים, מנהלי החברה ובעליה, מחליטים כי אינם מעוניינים עוד לנהל את החברה, והם רוצים לבצע סגירה וחיסול שלה באופן סופי ומוחלט. הם יכולים לעשות זאת, באמצעות מכירת הנכסים של החברה, תשלום כל החובות, סגירת התיקים ברשויות המס וסגירת חשבון הבנק. אלא שצעדים אלו לבדם אינם מספיקים וכדי לבצע סגירת חברה לא פעילה, יש גם לפעול לביטול האישיות המשפטית שלה. תהליך זה, הינו תהליך של פירוק החברה מרצון.

לתהליך זה כמה ענפים ויש צורך לדעת לנווט בהם בחכמה, שכן קל לטעות בתהליך ולהסתבך בגין טעויות אלו בהמשך. מנגד, הרתיעה מהתהליך מביאה אנשים רבים לדחות את המהלכים וטעות זו נחשבת להרבה יותר גדולה וגם הרבה יותר יקרה, שעה שקנסות והגבלים, גם אישיים מוטלים על החברה ועל בעליה. במידה ואתם מעוניינים  להשלים סגירת חברה לא פעילה, מוטב שתתחילו מוקדם ותעשו זאת באמצעות ליווי מקצועי איכותי.

תהליך סגירת חברה לא פעילה מרצון

סגירת חברה או פירוק חברה מרצון, הינו למעשה תהליך פירוק שנעשה מרצונם החופשי של הבעלים של החברה. ניתן לבצע פירוק מרצון רק כאשר לחברה אין חובות או נושים או שאומנם יש לה כאלו אך היא יכולה לפרוע אותם בתוך פרק זמן קצוב של שנה אחת. דבר זה הופך אותה להיות בעלת כושר פירעון. במקרה ההפוך, בו היא חדלת פירעון, לא ניתן יהיה לעשות סגירת חברה לא פעילה ובכך לפטור אותה משפטית מהחזרת חובותיה.

פירוק חברה מרצון באופן סופי, נעשה מול מול רשם החברות, המקום בו גם הכל התחיל בעת הקמת החברה. במקרים של חדלות פירעון, הפירוק יעשה בהכוונת בית משפט ויהיה יותר ארוך ומסובך. בפועל, סגירת חברה שיכולה לפרוע את חובותיה ומנהליה החליטו לסגור אותה בשל היותה לא פעילה, לא רווחית או מכל סיבה אחרת, יכולה להתבצע בשני אפיקים מרכזיים: פירוק בהליך רגיל או פירוק בהליך מזורז. הפירוק הרגיל מתבצע במקרים בהם לחברה ישנם עדיין חובות אך היא מסוגלת לפרוע אותם בתוך שנה. פירוק מזורז הוא בקרים בהם רוצים לבצע סגירת חברה לא פעילה שאין לה נכסים, אין לה חובות או תביעות שהוגשו כנגדה.

במידה ואתם מעוניינים  להשלים סגירת חברה לא פעילה, מוטב שתתחילו מוקדם ותעשו זאת באמצעות ליווי מקצועי

 חשיבות סגירת חברה לא פעילה

כאמור, במידה והחברה שלכם אינה מחזיקה ברשותה נכסים, היא אינה חייבת לגופים חיצוניים כלשהם (מלבד חוב אפשרי לרשם החברות בגין האגה השנתית) והיא אינה נמצאת בעיצומם של הליכים משפטיים כלשהם נגדה או שהיא נמצאת תחת השפעה נוכחית של פסיקות של תהליכים כאלו, היא יכולה להיחשב כחברה בלתי פעילה. במקרים כאלו, סגירת חברה לא פעילה באופן סופי תהיה גם יעילה ומשתלמת וגם מהירה יחסית.

מדוע סגירת חברה לא פעילה הינה משתלמת? משום שחוץ מהעובדה שהחברה אינה רווחית כבר ומקסימום רק גורמת להוצאות שונות, הרי שהיא צוברת, אפילו בלי ידיעתכם, חובות וקנסות דווקא מטעם רשם החברות. לדידו, כל עוד לא בוצע הליך סגירת חברה לא פעילה באופן סדור, החברה ממשיכה להתקיים למרות שהיא לא פעילה בכלל. משכך, הוא דורש ממנה לשלם את האגרה השנתית ומשזו לא משולמת כמה שנים עליהם מצטברים הקנסות, מדובר בסכומים מכובדים מאוד, שבשלב מסוים יעברו, אפילו בחברות בע"מ להיות בעיה אישית של הבעלים.

סגירת חברה לא פעילה באופן סופי תהיה גם יעילה ומשתלמת וגם מהירה יחסית.

שלבי סגירת חברה לא  פעילה

לאחר שהובנה חשיבות סגירת החברה ויפה שעה אחת קודם, יש לבצע את התהליך באופן סדור. לסדר, למקצועיות ולהקפדה בתהליך משמעות רבה, שכן אי שמירה על כאלו יכולה לסבך אתכם בבירוקרטיה ובלא מעט כסף שיושלך לריק. מנגד, ליווי מקצועי של חברות המתמחות בסגירת חברות, יהיה גם יותר קל עבורכם, גם יעיל יותר וגם יחסוך לכם כסף רב, במידה וניתן יהיה להגיש בקשה לפטור מחלק מחובות העבר.

בשלב הראשון על הבעלים היחיד של החברה או על הדירקטורים שלה, להצהיר ולחתום כי החברה אכן אינה פעילה ואין לה חובות (או שתוכל לפרוע אותם בתוך שנה). לאחר מכן, יש לכנס את בעלי המניות, ולקבל את הסכמתם לסגירה הסופית. בשלב זה גם ממונה נאמן לתהליך. לאחר מכן, יש להגיש את הבקשה לפירוק החברה מרצון , בהליך הרגיל או המזורז לרשם החברות וזה מתחיל בתהליך הסופי.

לאחר שהרשם פרסם ברשומותיו את דבר תהליך הפירוק ולא הוגשו לכך כל התנגדויות על ידי בעלי עניין, החברה תיסגר סופית. משך הזמן של סגירת חברה לא פעילה תלוי בביצוע תהליך מזורז או בביצוע התהליך באופן רגיל והוא יכול לנוע בין 90 יום לחצי שנה ואף יותר, במקרים חריגים. במידה והסתייעתם בחברה המתמחה בפירוקי חברות, כמו למשל חברתנו המנוסה בכך, ניתן לדרוש באמצעותה, בקשה לקבלת פטור מאגרות שנתיות קודמות שלא שולמו והקנסות שהוטלו בגינם  ובכך לחסוך כסף רב.  הצוות המקצועי שלנו, המורכב מעורכי דין ואנשים כספים, ישמח לסייע לכם בתהליך סגירת חברה לא פעילה כולו וגם לחסוך לכם כסף רב על חובות עבר.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

בקשת הפטר בהוצאה לפועל

חייבים שיש להם חובות בהוצאה לפועל ואינם יכולים לפרוע את חובם יוכלו להגיש בקשת הפטר בהוצאה לפועל. הפטר בהוצאה לפועל יאפשר לכם למחוק את החובות

074-7765923