תהליך סגירת חברה בע"מ – שלב אחרי שלב

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הנה סיפור שקורה באמת. למעשה זה לא סיפור אחד אלא עשרות סיפורים שאנו פוגשים מידי יום. בזמנו, הקמתם חברה. היא פעלה תקופת זמן מסוימת ומסיבות טובות או רעות, החלטתם לסיים את חייה. סגרתם את חשבון הבנק. גם סגרתם את התיקים במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי ואפילו סגרתם את שעירי החברה והקופה הפסיקה לרשום. מבחינתכם ביצעתם תהליך סגירת חברה בע"מ ועכשיו, שכחתם מהכל. מסתבר שיש כאלו שלא שכחו.

למעשה, מי שלא שכח הוא רשם החברות. מבחינתו, תהליך סגירת חברה בע"מ אינו שלם אם לא נעשתה סגירה מסודרת גם לפי הנהלים שלו. זה לא רק בעיה סמנטית או מנהלתית. זו בעיה שכרוכה בכסף רב שתצטרכו לשלם – אם לא תפעלו לסגירת החברה גם אצלו. כל עוד החברה אינה סגורה מבחינת הרשם, הוא ממשיך לחייב אתכם לשלם אגרה שנתית. במצטבר, אגרה כזו בחלוף השנים יכולה להצטרף לכדי עשרות אלפי שקלים, בתוספת קנסות והגבלים אישיים שיוטלו עליכם הבעלים. אז מה עושים? מבצעים הליך סגירת חברה בע"מ באמצעות מומחים.

הקמה לעומת פירוק

בעוד שהקמת חברה הינה יחסית פשוטה, פירוקה או סגירתה מעט מורכבים יותר. גם בגלל המהות אבל גם בגלל הסיטואציה שלרוב היא יותר קשה. על פי חוק החברות, סגירה של חברה צריכה להיעשות על ידי תהליך פירוק. הדין תקף הן לחברות גדולות והן לחברות קטנות. מי שאמון על תהליך הרישום והפירוק גם יחד הוא רשם החברות במשרד המשפטים. לעומת זאת, מי שאמון על תהליך סגירת חברה בע"מ יכול להשתנות. במקרים מסוימים היוזמה לסגירת החברה יכולה לבוא מצד הבעלים עצמם ובמקרים אחרים רק מצד אחד השותפים או מצד נושה שהחברה חייבת לו כסף או אפילו כחלק מהתערבות של בית המשפט, אשר רואה כיצד החברה מתמוטטת ומתערב לצורך דאגה וצדק לנושים.

מבחינת רשם החברות, תהליך סגירת חברה בע"מ אינו שלם אם לא נעשתה סגירה מסודרת גם לפי הנהלים שלו

פירוק רגיל מול פירוק מרצון

ההבדל הבא הוא בין חברה שיכולה לגשת לפירוק מרצון לבין חברה שלא. על מנת לגשת לפירוק מרצון על החברה להיות ללא חובות או שיכולות להיות לה חובות אך היא מסוגלת להיפרע מהם בתוך 12 חודש. במידה והיא אינה מסוגלת לכך, הרי שהיא הופכת לחדלת פירעון ובעצם תהליך סגירת חברה בע"מ הופך להיות ארוך ומורכב הרבה יותר. גם בפירוק מרצון יש לבצע את כל שלבי התהליך. החל מסגירת חשבונות הבנק והתיקים ברשויות המס וכן ביצוע הפעולות והתצהירים מול רשם החברות.

אין לדלג על אף שלב, גם א הדבר נראה לנו מיותר. נכון, זהו תהליך מעט מתסכל, רצוף בבירוקרטיה. אבל הוא הכרחי. אין לכם את הזמן או הכוחות? רוצים לחסוך את כאבי הראש והריצות וגם כסף- פנו לחברות המתמחות בביצוע תהליך סגירת חברה בע"מ ביעילות ובמהירות ותוכלו לסיים את התהליך בלי לצאת מהבית.

פנו לחברות המתמחות בביצוע תהליך סגירת חברה בע"מ ביעילות ובמהירות ותוכלו לסיים את התהליך בלי לצאת מהבית

השלבים של תהליך פירוק מרצון

פירוק מרצון, יכול כאמור להיות הן על ידי הבעלים היחידים של החברה והן על ידי אחד מהבעלים או על ידי הנושים. בכל מקרה, למעט מקרים חריגים, שלביו הם ברורים:

בשלב הראשון יש לקבל בתוך החברה החלטה על פירוקה, לרוב באספה הכללית של החברה (אם יש יותר מבעל מניות יחיד).

בשלב השני יש לבצע פניה לרשם והוא מנגד מפרסם ברשומותיו את דבר הפירוק כדי להציף התנגדויות במידה וישנם וכן לאתר נושים שאינם ידועים עדיין. אל שלל המסמכים המצורפים לפניה יש לצרף גם תצהיר כושר פירעון, בו מצהיר מי שמבקש כי בבדיקה שערך אודות מצבה העסקי של החברה אין לה חובות כלל או שישנם חובות שהיא יכולה לשלם במלואם בתוך שנה.

בשלב השלישי מתקיימת אסיפה כללית נוספת בעלי המניות והמפרק שמונה, מחליטים על אופן פירוק החברה, פרטים אודות הנכסים ומה יעלה בגורלם, אופן פריעת החובות ועוד.

בשלב הרביעי, ניתן לבקש מחיקה של חובות עבר בגין אגרות שנתיות שלא שולמו עקב אי ההבנה כי החברה עודנה פתוחה וביטול הקנסות בגינם.

עם סיום ההליך, הרשם מאשר את פירוק החברה, הפעם באופן סופי.

הקווים המנחים הכלליים של תהליך סגירת חברה בע"מ וכאמור הם גם יכולים להשתנות

כאמור, פירוק חברה יכול להשתנות כאשר מדובר בזהות מבקשי הפירוק, יכולות הפירעון של החברה ומספר בעלי המניות ויש לעקוב בדייקנות אחרי הוראות השלבים השונות, בכל סיטואציה. הצגנו כאן בקצרה את  הקווים המנחים הכלליים של תהליך סגירת חברה בע"מ וכאמור הם גם יכולים להשתנות. חשוב לזכור שלצד התהליכים מול רשם החברות יש לפעול בקווים אחרים כדי לסיים את ישותה המשפטית והעסקית של החברה, כמו למשל סגירת התיקים במס הכנסה ובמע"מ וביטוח לאומי ועוד.

התהליך עצמו, במידה והכל מתנהל כשורה והחברה אינה חדלת פירעון ואין התערבות של בית המשפט, יכול לקחת כחצי שנה. לכן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בסגירת חברות ויכולים גם לסייע בביטול קנסות וחובות עבר בגין אי תשלום אגרות שנתיות. הצוות שלנו ישמח לסייע גם לכם, לאורך כל התהליך.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

בקשת הפטר בהוצאה לפועל

חייבים שיש להם חובות בהוצאה לפועל ואינם יכולים לפרוע את חובם יוכלו להגיש בקשת הפטר בהוצאה לפועל. הפטר בהוצאה לפועל יאפשר לכם למחוק את החובות

עלות סגירת חברה בע"מ

עלות סגירת חברה בע"מ או עלות הגשת בקשה לפירוק חברה יכולות להגיע לכמה אלפי ₪, כתוצאה מאגרות משתנות למספר גופים שונים, כמו כונס הנכסים, בית

074-7765923