תנאי שימוש באפליקציה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

עבדתם קשה על פיתוח אפליקציה חדשה וכעת, רגע לפני שאתם מוציאים אותה לשוק, מתחילים לעלות בכם חששות מפני סוגיות משפטיות שעלולות להתפתח סביב האפליקציה שלכם ובצדק. מרבית האנשים חיים נמוך מאוד מתחת לרדאר העסקי ואינם מודעים בכלל למאבקים המשפטיים שמנהלים בעלי עסקים וחברות סביב הפעילות העסקית שלהם. גם אתם, כאשר אתם מוציאים מוצר חדש לשוק, במיוחד אם אתם מצפים להצלחה מסחררת שלו, רוצים לסגור מראש את הקצוות העסקיים ובכלל זה לבנות דף תנאי שימוש באפליקציה החדשה שלכם. אז איך תעשו את זה? האם אתם יכולים לבד או שצריך עורך דין? למה נועדו תנאי השימוש והאם הם כוללים גם את הנושא של מדיניות פרטיות? את כל התשובות לכל השאלות, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

מה זה בעצם תנאי שימוש באפליקציה?

ובכן, כאשר את בונים אפליקציה, ולא משנה באיזה נושא, באיזה תחום ומה היא מיועדת לעשות, אתם בונים מרחב וירטואלי ששייך לגמרי לכם. אל תוך המרחב הזה אתם מזמינים אחרים כדי להשתמש בו ולהפיק ממנו את הערך שלשמו נועדה האפליקציה. תנאי שימוש באפליקציה הוא נוסח משפטי שמגדיר למשתמש בדיוק מה אפשר לעשות עם האפליקציה, מה מותר לעשות ומה אסור לעשות ומהם התנאים בהם ניתן להשתמש באפליקציה. חלק מן התנאים מהווים תנאי הכרחי על מנת לאפשר את עצם השימוש באפליקציה, וחלקם נועדו להסדיר מראש את נושא האחריות המשפטית למצבים שונים שעשויים להתעורר במסגרת השימוש באפליקציה.

אתם אולי לא מודעים לכך, אבל כמעט לכל אתר אינטרנט שאתם נכנסים, ישנם תנאי שימוש שכל אחד יכול לגשת אליהם ולקרוא אותם, אם כי אף אחד לא עושה זאת. יחד עם זאת, באתרים גדולים ובעלי מודעות משפטית מפותחות, ניתן להשתמש בחלקים שונים של האתר ללא צורך באישור מראש של תנאי השירות, אך בכדי לבצע פעולות מסוימות וספציפיות, יהיה עליכם לאשר תחילה את תנאי השימוש של האתר. כך למשל, באתרי קניות, תוכלו לשוטט באתר, להתרשם מהמוצרים ולהעמיס מוצרים נבחרים על עגלת הקניות שלכם, אבל מרגע שתרצו לבצע את הרכישה, יהיה עליכם לאשר תחילה את תנאי השימוש באתר. מדוע? מכיוון שמרגע שמתקיים קשר עסקי בדמות עסקת מכירה בינכם ובין האתר, ישנם היבטים משפטיים מסוימים שאותם רוצה האתר לעגן מראש וזה בדיוק קו המחשבה שצריך להנחות אתכם בגיבוש תנאי שימוש באפליקציה.

כאשר אתם מוציאים מוצר חדש לשוק, במיוחד אם אתם מצפים להצלחה מסחררת שלו, רוצים לסגור מראש את הקצוות העסקיים ובכלל זה לבנות דף תנאי שימוש באפליקציה החדשה שלכם.

מה אתם צריכים לעשות בכדי לגבש את תנאי השימוש שלכם?

גיבוש תנאי שימוש באפליקציה או בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת, הוא עניין משפטי טהור ולכן, אם אין לכם את הרקע, הידע והניסיון המשפטיים הנדרשים בכדי לגבש לעצמכם את תנאי השימוש שלכם, יש לכם שתי ברירות עיקריות. הברירה הראשונה היא להשיג נוסח של תנאי שירות ובכל אפליקציה מובילה תוכלו למצוא נוסח כזה. העניין הוא שנוסח תנאי שירות הוא תוכן המוגן בעצמו בזכויות יוצרים ואין לכם את הזכות להשתמש בתנאי שירות שנוסחו על ידי גורם אחר, ללא קבלת רשות. בנוסף לכך, וזה עוד יותר חשוב, תנאי שירות של אפליקציה אחת יכולים להיות בלתי רלוונטיים לחלוטין או רלוונטיים באופן חלקי בלבד, לאפליקציה שלכם. שימו לב, שכפי שאמרנו קודם לכן, תנאי שימוש באפליקציה הוא נושא משפטי גרידא והוא הכלי המשפטי שאמור לספק לכם את ההגנה מפני תביעות משפטיות מצד משתמשים באפליקציה ומצד צדדים שלישיים כאלה ואחרים. מספיק שלא כיסיתם היבט משפטי אחד חשוב בתנאי השירות שלכם, וזה מה שיקרה אם תבחרו "להעתיק" את תנאי השירות מאפליקציה אחרת או להשתמש באיזשהו נוסח גנרי שאפשר להוריד מהאינטרנט, הרי שההגנה המשפטית שלשמה אתם בכלל מעסיקים את עצמכם בנושא תנאי השימוש, תעמוד בסיכון גבוה מבחינתכם.

הדרך הנוספת בה תוכלו לגבש תנאי שירות באפליקציה וזוהי כמובן הדרך המומלצת והנכונה, היא להיעזר בעורך דין מסחרי או עורך דין טכנולוגיה, המתמחה ספציפית בנושא של ניסוח תנאי שימוש במרחב הדיגיטלי. עורך דין כזה יהיה בדרך כלל בעל התמחות בתחום דיני המסחר ו/או בתחום דיני הטכנולוגיה ורבים מהם עוברים גם הכשרה מקצועית נקודתית סביב הנושא הספציפי של ניסוח מסמכים משפטיים לישויות מקוונות באינטרנט ובכלל זה גם תנאי שימוש באפליקציה. עם עורך דין כזה תוכלו לגבש מסמך מקיף ויסודי, שמכסה אתכם מבחינה משפטית מכל היבט אפשרי ומעניק לכם את מעטפת ההגנה המשפטית הטובה ביותר.

תנאי שימוש באפליקציה הוא נוסח משפטי שמגדיר למשתמש בדיוק מה אפשר לעשות עם האפליקציה, מה מותר לעשות ומה אסור לעשות ומהם התנאים בהם ניתן להשתמש באפליקציה.
 

האם אפשר לכלול כל מה שרוצים בתנאי השימוש?

התשובה היא כן ולא. מצד אחד, אתם יכולים להכניס לתנאי השימוש שלכם כל תנאי שאתם רוצים ומצד שני, כל אחד מהתנאים הללו חייב לעמוד בהוראות החוקים הרלוונטיים. כך למשל, אם ישנו חוק האוסר על פגיעה בפרטיות של אדם ללא אישורו, או שישנם מצבים בהם פגיעה בפרטיות היא בלתי חוקית גם אם ניתן אישור של האדם, הרי שהתנאי הזה לא יעמוד בבית המשפט. אם גיבשתם תנאי שימוש באפליקציה, על פיו כל כניסה לאפליקציה עולה כסף, אלא שאתם לא גובים את הכסף באופן מודע מהמשתמש ואף לא טורחים ליידע אותו באופן ספציפי בפרט מהותי זה, הרי שתנאי זה לא יעמוד עבורכם בבית המשפט. בנוסף לצורך לכסות את עצמכם מכל כיוון אפשרי, עורך דין מקצועי המתמחה בגיבוש תנאי שירות באפליקציה, יוכל להבטיח שאף תנאי שימוש שלכם אינו חורג מהוראות החוק ושאם ישנו תנאי חשוב ולגיטימי אותו תרצו לשלב עבור האפליקציה הספציפית שלכם, תימצא הדרך לשלב אותו בנוסח כזה שיעמוד בהוראות החוק ויעניק לכם את ההגנה המשפטית הנדרשת.

אם גיבשתם תנאי שימוש באפליקציה, על פיו כל כניסה לאפליקציה עולה כסף, אלא שאתם לא גובים את הכסף באופן מודע מהמשתמש ואף לא טורחים ליידע אותו באופן ספציפי בפרט מהותי זה
 

מה לגבי מדיניות פרטיות?

תנאי שימוש הוא כאמור, מסמך משפטי שכל אתר וכל ישות דיגיטלית צריכים להחזיק. ישנם כמובן מקרים ספציפיים בהם עולה מאוד החשיבות של קיומם של תנאי שימוש כאלה. כך למשל, כאשר באתר מתאפשר לגולשים להעלות תוכן משלהם, או כאשר האתר מפרסם אינפורמציה בצורת דעות, ביקורת ודיווחים וכמובן בכל אתר בו קיימת אינטראקציה עסקית או מסחרית כלשהי. בכל המקרים הללו, עולה הסיכון כי צד כלשהו לרבות צד שלישי כלשהו, ימצא עילה לתבוע את האתר ולכן תנאי השימוש אמורים להוות את קו ההגנה המרכזי מפני תביעות אלה.

באתרים רבים, וכמובן באפליקציות מובייל, ישנה סוגיה חשובה נוספת הקרויה פרטיות. פרטיות עוסקת בכל הנושא של שימוש במידע על המשתמש על ידי האתר/ אפליקציה. במסגרת מסמך תנאי שימוש באפליקציה שלכם, אתם רוצים לעגן גם היבטים של פרטיות, בין שיש לכם כוונה להשתמש בפרטי המשתמשים בכל אופן שהוא ובין שלא. כך למשל, אם אתם מתכוונים למסחר את פרטי המשתמשים שלכם מול צדדים שלישיים או שלצורך הפעלת האפליקציה, חייבים פרטים מסוימים של המשתמשים לזלוג לצד שלישי, אתם חייבים לציין זאת במדיניות הפרטיות, שכן אחרת מדובר בהפרת חוקי פרטיות. מן הצד השני, אם אתם מתכוונים לשמור על פרטיות המשתמשים שלכם באופן מלא, הרמטי וקפדני, אתם בהחלט רוצים לגבש מדיניות פרטיות שבה אתם מבהירים זאת למשתמשים כדרך לעודד אותם להשתמש באפליקציה ללא חשש. מדיניות פרטיות, כמו תנאי שימוש באפליקציה, כדאי לערוך כאמור בסיוע עורך דין מקצועי ומומחה בתחום ספציפי זה.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תקנון החברה חובה למטרת רישומה
ניסוח תנאי שימוש

ניסוח תנאי שימוש הוא שלב מאוד חשוב על מנת שהעסק שלכם יוכל לפעול כמו שצריך ללא שום חשש מתביעות. רבים נוטים לזנוח את כל הנוגע

אגרת פירוק חברה
תנאי שימוש באתר מכירות

מסמך תנאי שימוש הוא מסמך משפטי שכל אתר אינטרנט אמור להחזיק ולפרסם למשתמשיו, אך ישנם סוגים ספציפיים של אתרים בהם המסמך המשפטי הזה הופך להיות

רשם חברות פירוק חברה
עורך דין תנאי שימוש

זה נכון שאף אחד לא קורא אותם, אבל זה לא אומר שאין להם משמעות או חשיבות – תנאי שימוש הוא מסמך משפטי המשולב היום כמעט

תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

לא צריך להיות הבעלים של אתר אינטרנט כדי להכיר שני מושגים חשובים מאוד בעולם האינטרנט: תנאי שימוש ומדיניות פרטיות. אז מה הם בדיוק המושגים האלה?

074-7765923