עורך דין תנאי שימוש

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

זה נכון שאף אחד לא קורא אותם, אבל זה לא אומר שאין להם משמעות או חשיבות – תנאי שימוש הוא מסמך משפטי המשולב היום כמעט בכל אתר אינטרנט ומיועד להגן על האתר מפני תביעות משפטיות, כמו גם לעגן את תנאי העבודה המשותפת של המשתמשים באתר עם האתר, בין שמדובר באתר מידע, אתר שירותים או אתר חברתי. מן הסתם, המחשבה שלכם כרגע היא שאם יש תנאי שימוש לכל אתר, תוכלו פשוט להעתיק את תנאי השימוש מאתר טוב כלשהו, אל האתר שלכם. פעולה כזאת היא שגויה משני היבטים ובשורות הבאות נסביר גם את שני ההיבטים הללו וגם את האופן הנכון ביותר לגבש דף תנאי שימוש, מומלץ בסיוע עורך דין תנאי שימוש.

מהו דף תנאי שימוש?

דף תנאי שימוש באתר אינטרנט הוא דף המפרט ומעגן את כל התנאים בהם מסופקת למשתמש עצם היכולת להיחשף לאתר, לקרוא את המידע בו ולעשות בו כל שימוש שהוא. באתרים שונים יכולים המשתמשים לבצע פעולות שונות. ישנם אתרים בהם יכול המשתמש לקרוא כתבות או ביקורות, ללמוד באמצעות מדריכים והסברים מקצועיים, למצוא נתונים סטטיסטיים או אחרים וכן הלאה. באתרים אחרים יכול המשתמש לבצע פעולות מסחר או כל סוג אחר של טרנזקציה במודל של תן וקח (תן מוצר קח תשלום, תן מידע קח פרסומת וכן הלאה). אתרים אחרים פשוט מיועדים לספק מידע לציבור ואחרים מכילים תוכן גולשים, כלומר תוכן שהגולשים עצמם מעלים לאתר ובמידה מסוימת נחשבים גם הם לבעלי התוכן. בכל המקרים הללו, יכולים להיווצר מצבים בהם מישהו נפגע ממידע כלשהו או מפעולה כלשהי המבוצעת באתר, מישהו לא מקבל את החוויה לה ציפה וכן הלאה. במקרים אלה יכולים להיווצר גם מצבים בהם האתר אכן לא עומד בהבטחתו ללקוח ועבור כל המקרים האלה, אנחנו רוצים לעגן תנאים ברורים, שאותם יוכלו לקרוא, להבין ולהפנים כל הצדדים העושים כל סוג של שימוש באתר. לכך בעצם נועדו תנאי השימוש ואלו קיימים לא רק באתרי אינטרנט, אלא בכל פרסום שהוא ובכל מהלך עסקי שהוא של חברה, ארגון או עסק מול הסביבה העסקית שלהם.

פעולה כזאת היא שגויה משני היבטים ובשורות הבאות נסביר גם את שני ההיבטים הללו וגם את האופן הנכון ביותר לגבש דף תנאי שימוש, מומלץ בסיוע עורך דין תנאי שימוש

למה לא להעתיק תנאי שימוש מאתר אחר?

אז אמרו לכם שאתם לא צריכים עורך דין תנאי שימוש בכדי לגבש את תנאי השימוש באתר ואולי היו גם כאלה שאמרו לכם שאתם כלל לא צריכים תנאי שימוש. העניין הוא, שתנאי השימוש האלה הם כמו נגיף רדום. כל עוד אף אחד לא מתלונן, אין בהם כל צורך. אבל ברגע שמשהו קורה, אתם רוצים שלצדכם יעמדו תנאי השימוש הטובים ביותר שיעניקו לכם את ההגנה המשפטית הטובה ביותר ובדיוק מהסיבה הזאת, אתם בהחלט רוצים לעגן תנאי שימוש באתר שלכם ואתם רוצים גם לבנות אותם בסיוע עורך דין תנאי שימוש.

העתקת תנאי שימוש מאתר אחר היא פעולה שגויה משתי סיבות מרכזיות. פעם אחת, אתם מעתיקים תוכן שהוא לא שלכם וזה לכשעצמו יכול להוות עילה לתביעה שלכם. ישנם היום כלים שונים בהם ניתן לאתר תכנים מאוד מדויקים בכל רחבי האינטרנט ואתם לעולם לא יודעים מה עושה בעל האתר ממנו אתם מעתיקים את תנאי השימוש כדי לאתר העתקות כאלה. על כן, בכדי לא להסתבך עם חוקי זכויות יוצרים, לא מומלץ להעתיק תנאי שימוש מאתר ללא ידיעתו. פעם שנייה, תנאי שימוש אלה לא בהכרח מתאימים לכם. אם תחפשו מספיק טוב באינטרנט, תוכלו למצוא תנאי שימוש גנריים שהיוצר שלהם אפילו מאשר לכם לעשות בהם שימוש חופשי ללא חשש מהפרת זכויות יוצרים, אלא שגם במקרה כזה, תנאי השימוש האלה הם גנריים וכמעט ללא שום ספק, לא יוכלו להעניק לכם את ההגנה המשפטית הנדרשת, אם וכאשר. הם יכולים אולי לגרום לכם להרגיש שכיסתחתם את עצמכם, אבל ברמה המשפטית, כמעט ואין להם שום ערך.

אז אמרו לכם שאתם לא צריכים עורך דין תנאי שימוש בכדי לגבש את תנאי השימוש באתר ואולי היו גם כאלה שאמרו לכם שאתם כלל לא צריכים תנאי שימוש

עורך דין תנאי שימוש – יש בכלל דבר כזה?

ובכן, עורך דין תנאי שימוש הוא לא טייטל רשמי ואין שום מסלול לימודים שמיועד להכשיר עורכי דין להתמחות בתנאי שימוש. יחד עם זאת, יש בהחלט מסלול התמחות הנקרא דינים מסחריים ועורכי דין המתמחים בדינים אלה ועוסקים בשורה ארוכה של היבטים מסחריים ובכלל זה חוזים, יכולים לרכוש לעצמכם גם התמחות בתחום של תנאי שימוש. ככלל, כל עורך דין יכול לסייע לכם לנסח תנאי שימוש, אך עורך דין מסחרי יעשה זאת טוב יותר מעורכי דין אחרים ועורך דין שרכש התמחות ספציפית בתחום של תנאי שימוש ואולי גם עבר הכשרה מקצועית סביב הנושא של תנאי שימוש בעולם האינטרנט, ללא ספק יוכל לתפור לכם את תנאי השימוש האולטימטיביים.

תוכלו למצוא תחת הטייטל הזה של עורך דין תנאי שימוש ומה שאתם צריכים לחפש זה עורך דין מסחרי המתמחה בעבודה עם אתרי אינטרנט

האם זה שווה את הכסף?

ובכן, זאת כבר שאלה של נטייה לסיכון. כל בעל אתר חייב להבין את הסביבה בה הוא פועל ואת הסיכונים החלים עליו כתוצאה מפעילותו. בעל אתר שמבינים את הסיכונים, לא חייב בהכרח להגיב אליהם אבל עליו לדעת שכל אחד מהסיכונים הללו יכול להתממש ובמקרה כזה, הוא יאכל את הלחם שאפה בעצמו. אם האתר שלכם הוא אתר מידע סטנדרטי או אתר עסקי תדמיתי, הסיכון בו אתם נמצאים הוא זניח ולא בהכרח נדרשים לכם תנאי שימוש. גם באתר כזה מומלץ לשלב דף תנאי שימוש אך במקרה זה בהחלט ניתן להשתמש בתנאים גנריים המפורסמים לשימוש חופשי ומיועדים לאתרים מסוג זה.

יחד עם זאת, אם האתר שלכם כותב על נושאים אקטואליים, אם הוא מעביר ביקורות, משמיע דעות, מקיים אינטראקציה של תן וקח עם הגולשים או מכיל תוכן של הגולשים, אתם בהחלט נמצאים בסיכון גבוה ואתם בהחלט רוצים לנסח לעצמכם תנאי שימוש בסיועו האדיב של עורך דין תנאי שימוש. כאמור, את עורך הדין הזה לרוב לא תוכלו למצוא תחת הטייטל הזה של עורך דין תנאי שימוש ומה שאתם צריכים לחפש זה עורך דין מסחרי המתמחה בעבודה עם אתרי אינטרנט או אולי אפילו עורך דין המתמחה ספציפית בדיני טכנולוגיה ומחזיק בהתמחות גם בתחום של עבודה עם אתרי אינטרנט ובמיוחד בהבנת התחום של תנאי שימוש.

כמה עולה שירות עורך דין תנאי שימוש?

העלות לניסוח דף תנאי שימוש לאתר אינטרנט יכולה להשתנות מאוד ממקרה למקרה, בהתאם לתעריף אותו גובה עורך הדין, זהות עורך הדין שבחרתם, תחום ההתמחות שלו וכמובן רמת המורכבות של תנאי השימוש שאותם יש להתאים לאתר שלכם. ככל שהאתר גדול יותר, מבצע פעולות מורכבות יותר מול הציבור ונמצא בסיכון גבוה יותר, כך יש יותר תחומים שיש לכסות ויותר כלים שיש לעגן בתוך תנאי השימוש, מה שייקר את התוצר הסופי ולהיפך. כדי לוודא שאתם ניגשים למשימה ממקום של ידע וביטחון, זה בהחלט לגיטימי לבקש חוות דעת ראשונית המגלמת בתוכה גם הצעת מחיר או הערכת מחיר מחייבת ממנה לא ניתן יהיה לחרוג באופן משמעותי, לאחר שעורך הדין בחן את פעילותכם. מצד שני, את העבודה מול עורך הדין, אתם רוצים לבסס על תנאים של אמון ואם צריך, אז כדאי להוסיף תשלום בכדי להשיג כיסוי משפטי טוב וחזק יותר.

עורך דין תנאי שימוש הינו עורך דין אשר יכול ללוות אתכם בתהליך בניית תקנון אתר או כל בית עסק אחר. לעיתים, בעלי עסקים רבים רואים את השלב הזה בתור משהו שולי – שאין לו כל כך ערך. עם זאת, כאשר תשאלו עורך דין תנאי שימוש מהי החשיבות שיש בתנאי השימוש עבור השירות שלהם הוא ידגיש בפניכם עד כמה אתם חשופים לתביעות ללא תנאי שימוש בהתאם לעסק שלכם. לכל אתר ובית עסק יש תקנון אשר מהווה לכם הגנה משפטית, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על עורך דין תנאי שימוש ובניית תקנון אתר בהתאם.

מהם תנאי שימוש?

תנאי שימוש הם חלק מתוך תקנון האתר. המטרה של תנאי השימוש היא להסדיר את מערכת היחסים ביניכם ובין הלקוח. מדובר על אסמכתא משפטית אשר יכולה להציל אתכם במצבים רבים. לדוגמא, כאשר לקוח רוכש מכם מוצר דרך האתר או באופן פרונטלי, הוא חייב לדעת מהם תנאי השימוש (שבינינו, מעטים יקראו את כל תקנון האתר). מדובר על חוזה אשר מחייב בין בעל האתר ובין הלקוח. יש חשיבות מאוד גדולה בניסוח תנאי השימוש ובדיוק בגלל זה, הם פונים לאתר חינמי אשר מציע להם תקנון אתר אשר עונה אינו על צרכי העסק. חשוב לציין, תנאי השימוש אינם רק עבור הלקוח שלכם, אלא עבור כל מי שנכנס לאתר ולעסק שלכם. התקנון יכול לסייע לכם בכל הנוגע להעתקת תוכן, צריכת מידע לצורך המתחרים ועוד.

כל עסק היום חשוף בפני הרבה סיכונים, ממש בכל יום בו אתם נמצאים בעסק. הסיכונים הם כיום יותר וירטואליים מאשר פיזיים, במיוחד כאשר מדובר על שירות שניתן דרך אתר. כאשר אתם מפרסמים תנאי שימוש, אתם מפחיתים משמעותית את החשיפה שיש לכם מול אותם סיכונים. כאשר המוצר שלכם או השירות שלכם מגיע אל הלקוח, באמצעות תנאי השימוש אתם מוגנים באופן גובה. כאשר יש לכם מערכת סליקה באתר, אתם מחויבים על ידי חברת האשראי שיהיה לכם תקנן ותנאי שימוש, ללא אלו אתם לא תוכלו להפעיל את מערכת הסליקה.

עורך דין תנאי שימוש הינו עורך דין אשר יכול ללוות אתכם בתהליך בניית תקנון אתר או כל בית עסק אחר. לעיתים, בעלי עסקים רבים רואים את השלב הזה בתור משהו שולי

עורך דין תנאי שימוש – נוסח

יש חשיבות מאוד גדולה לנוסח שלכם, לכן אנחנו לא תמיד ממליצים לכם לרכוש תנאי שימוש מאתרים כאלה ואחרים, למרות שלעיתים זה יכול להיות מפתה כיוון שאתרים רבים מציעים חוזים חינמיים. על תנאי השימוש להיות בהתאמה מלאה לאתר שלכם ולכל מה שאליו אתם חשופים. תנאי השימוש ותקנון האתר יכולים למנוע מהמתחרים שלכם להעתיק תוכן, להפיץ עליכם מידע כוזב וכמובן, להגן על הגולשים שלכם ולהסדיר את הזכויות שלהם מול החובות שלהם באתר. על התקנון להיות מנוסח באופן מדויק אשר תואם למערכת המשפטית. כאשר מדובר על תקנון שיכול להשתמע לשני פנים, ההגנה המשפטית שלכם אינה ברמה הגבוהה ביותר. המטרה של התקנון היא לסייע לכם משפטית כאשר עולה הצורך ולכן, ברגע בו הנוסח אינו בהיר וברור, אתם צפויים להיכנס לתהליך הרבה יותר מסובך מכפי שאתם חשבתם.

על תנאי השימוש ותקנון האתר לצרף הגנה על פרטיות. היום ניתן לאסוף לא מעט מידע לגבי כל גולש באתר שלכם באמצעות תוכנות קידום שונות. שימוש במידע של הלקוח מחייב אתכם לעדכן את הגולשים על כך. ברגע בו יש מדיניות פרטיות אתם למעשה מגנים על הלקוח ונותנים לו את הידיעה שהמידע מוגן ואסור להשתמש בו. כמו כן, יש להתאים את תקנון האתר ותנאי השימוש באם יש לכם עסקת מכר מרחוק או לא. חוק הגנת הצרכן מחייב אותנו להגדיר פרטים נוספים שיצורפו לתוך תקנון האתר ותנאי השימוש. למעשה, גם אם אתם מפרסמים מבצע כלשהו, יש גם את הנתונים האלה לכלול בתוך תנאי השימוש. בדיוק בגלל זה, עורך דין תנאי שימוש הינו שירות שאתם חייבים לקבל ואסור להמעיט בערך התקנון.

כאשר תשאלו עורך דין תנאי שימוש מהי החשיבות שיש בתנאי השימוש עבור השירות שלהם הוא ידגיש בפניכם עד כמה אתם חשופים לתביעות ללא תנאי שימוש בהתאם לעסק שלכם

העתקת תקנון מאתר אחר

ברגע בו אתם מעתיקים תנאי שימוש ותקנון אתר מאתר אחר, אתם למעשה עובדים בצורה מרושלת. כל עסק, בין אם מדובר על עסק מקוון או לא חשוף לסיכונים רבים שלא מעט מהסיכונים מתממשים. ברגע בו אתם עומדים מול תביעה כלשהי ואין לכם תקנון אתר בלעדי, תנאי השימוש אותם העתקתם לא יעשו את העבודה כראוי. מלבד לכך, תנאי שימוש ותקנון אתר נועד בדיוק למקרי העתקה ולכן, עבור אותה העתקה שעשיתם אתם תוכלו להיות חשופים לתביעות בעצמכם. תנאי שימוש הינם בלעדיים עובר עסקים והם מתאימים לצורך הספציפי של העסק בצורה עכשווית ולכן, המסמך בהכרח לא יהיה רלוונטי עבורכם.

עורך דין תנאי שימוש הינו שירות שאתם חייבים לקבל ואסור להמעיט בערך התקנון.

עורך דין תנאי שימוש – הכנה

עורך דין תנאי שימוש יכול להכין לכם תקנון אתר באופן מקצועי ומפורט אשר עונה על הצרכים שלכם וממזער את האפשרות בה תהיו חשופים לתביעות. באמצעות עורך דין מקצועי אתם תקבלו הנחיות מדויקות איך להפוך את תנאי השימוש שלכם להסכם מחייב מול הלקוח, אנחנו נתאים את הנוסח בהתאם לעסק שלכם ולמוצרים אותם אתם מוכרים, נגדיר נושאים מרכזיים בהם צריך להתעסק בתנאי השימוש, נגדיר את השירות באתר שלכם, נעבוד מול מערכת סליקה ונדאג לכך שהאתר אינו יהיה אחראי לתקלות כאלה ואחרות. יש כמובן עוד נוספים רבים בהם יש לדון כאשר אנחנו מנסחים תנאי שימוש ותקנון האתר. מוטב להדגיש, לעיתים במהלך העסק התקנון יכול להשתנות או שנוסיף לו נתונים במקרה בו יש מבצעים שונים וכן הלאה.

חסימת משתמשים

כחלק מהזכויות שלכם בתור בעלי האתר הוא לחסום משתמשים מסוימים, אך האם זה חוקי? יש לא מעט מקרים בהם אנחנו לא מעוניינים במשתמשים מסוימים באתר שלנו מכיוון שהם פוגעים בתדמית העסק או שהם מעתיקים מידע לצורך עסקי אחר. בעת ניסוח תנאי השימוש תוכלו יוכל עורך דין תנאי שימוש להוסיף סעיף אשר מאפשר לכם לחסום משתמשים תחת תנאים מסוימים, גם אם הם מנויים לאתר שלכם. חשוב להסדיר היטב את הסעיף הזה מכיוון שלעיתים בלהט הרגע אנחנו נחסום משתמשים ולמעשה, נהיה חשופים לתביעות כאשר אין לנו הגנה משפטית של תנאי השימוש. חשוב להבין, הפרה של זכויות הלקוח יכולה להוביל אתכם לשלם למעלה מ-100,000 ש"ח, לעיתים אף יותר. לכן, הבחירה שלכם בתקנון חינמי או להעתיק תקנון מאתר אחר היא החלטה שגויה שאינה מסתכלת לטווח הארוך.

גם כתיבה עצמאית של תקנון אינה נכונה מכיוון שאין לכם את הידע המשפטי ההכרחי כל כך לתנאי השימוש ותקנון האתר. תקנון האתר אינו יכול לסתור הוראות חוק קיימות ואתם צריכים להיות במודעות מאוד גבוהה למה מותר לכם ומה לא. הבעיה העיקרית היא שהטעויות יכולות להתגלות כאשר כבר מאוחר מדי ואתם עומדים לדין. הדוגמא הבולטת ביותר היא לגבי החזרת מוצרים וקבלת החזר כספי. אתם לא יכולים להפר את התקנון הזה מכיוון שהוא כתוב בחוק. ניסוח כל סעיף חייב להיות שקול בעיניכם ולכן, בחירת עורך דין תנאי שימוש יכולה לסייע לכם בהתאם לחוק. היוועצות עם עורך דין הינה הכרחית לכל עסק מכיוון שעד כמה שהעסק שלכם יכול להיות מעולה, כאשר הוא חשוף לתביעות הוא נמצא בסכנה.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תקנון החברה חובה למטרת רישומה
ניסוח תנאי שימוש

ניסוח תנאי שימוש הוא שלב מאוד חשוב על מנת שהעסק שלכם יוכל לפעול כמו שצריך ללא שום חשש מתביעות. רבים נוטים לזנוח את כל הנוגע

אגרת פירוק חברה
תנאי שימוש באתר מכירות

מסמך תנאי שימוש הוא מסמך משפטי שכל אתר אינטרנט אמור להחזיק ולפרסם למשתמשיו, אך ישנם סוגים ספציפיים של אתרים בהם המסמך המשפטי הזה הופך להיות

תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

לא צריך להיות הבעלים של אתר אינטרנט כדי להכיר שני מושגים חשובים מאוד בעולם האינטרנט: תנאי שימוש ומדיניות פרטיות. אז מה הם בדיוק המושגים האלה?

תנאי שימוש באפליקציה

עבדתם קשה על פיתוח אפליקציה חדשה וכעת, רגע לפני שאתם מוציאים אותה לשוק, מתחילים לעלות בכם חששות מפני סוגיות משפטיות שעלולות להתפתח סביב האפליקציה שלכם

074-7765923