תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

לא צריך להיות הבעלים של אתר אינטרנט כדי להכיר שני מושגים חשובים מאוד בעולם האינטרנט: תנאי שימוש ומדיניות פרטיות. אז מה הם בדיוק המושגים האלה? מהם תנאי שימוש ומהי מדיניות פרטיות? האם כל אתר צריך לגבש ולפרסם את תנאי השימוש שלו ואת מדיניות הפרטיות שלו? באילו אתרים אפשר לוותר על זה ובאילו ממש לא? האם אתר תדמית פשוט של בית עסק צריך לגבש גם הוא את שני הכלים האלה? האם יש לכלים אלה היבטים משפטיים ומהם? על כל אלה תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

תנאי שימוש ומדיניות פרטיות – מה זה אומר?

כאשר אנו גולשים לאתר אינטרנט כלשהו, אנו נכנסים למעשה לטריטוריה הפרטית של בעלי האתר. בעלי האתר מאפשר לנו להיכנס לאתר שלו, אך הוא יכול לעשות זאת תוך התניית השימוש באתר בתנאי השימוש שהוא עצמו מגדיר. ככלל, לא קיים אף אתר שמתנה את הכניסה אליו באישור תנאי השימוש בו, אבל ישנם בהחלט אתרים רבים מאוד שבהם יהיה עלינו לקרוא ולאשר את תנאי השימוש לפני שנוכל לבצע פעולות ספציפיות באתר. מדיניות פרטיות היא למעשה מסמך שמפרט את האופן בו דואג (או לא דואג) האתר לפרטיות המשתמשים בו. כך למשל, במדיניות זו יכול להצהיר האתר כי הוא משתמש בסוגים מסוימים של קוקיז אך לא באחרים, כי פרטי הגולשים לא נשמרים ולא מועברים לאף צד ג' (או כן מועברים) ועוד שורה של היבטים הקשורים לפרטיות של הגולש באתר.

תנאי שימוש ומדיניות פרטיות. אז מה הם בדיוק המושגים האלה? מהם תנאי שימוש ומהי מדיניות פרטיות? האם כל אתר צריך לגבש ולפרסם את תנאי השימוש שלו ואת מדיניות הפרטיות שלו?

האם בעל האתר יכול לקבוע כל תנאי שימוש ופרטיות?

ובכן, התשובה לשאלה זאת היא כן ולא. ככלל, בכל הסכם יכול כל צד לכתוב מה שהוא רוצה ואולי גם יצליח להחתים את הצד השני על הסכם זה. יחד עם זאת, זה לא אומר שכל מה שהוכנס להסכם הוא תקף מבחינה חוקית. כך למשל, אתר אינטרנט שתנאי השימוש בו כוללים תנאי שלפיו צריך המשתמש לתרום לו 5 שקלים על בסיס קבוע, יגלה מהר מאוד שבית המשפט לא מאשר את התנאי ושאף משתמש לא באמת חייב לעמוד בו. גם בסוגיית הפרטיות, ישנה חקיקה שמדברת על הזכות לפרטיות ובמדינות מערביות רבות ישנה חקיקה מפורטת בנושא הפרטיות. כל תנאי וכל כלל משפטי הנכללים במדיניות הפרטיות, כפופים למעשה לחוקים אלה וכל חריגה מהחוקים היא למעשה לא חוקית והמשתמש לא מחויב אליה.

בכל אתר ישנו אלמנט של שימוש ושל פרטיות ולכן בכל אתר כדאי שיהיו תנאי שימוש ומדיניות פרטיות. יחד עם זאת, אתר תדמית של בית עסק שמקיים אפס אינטראקציה עם הגולשים בו

האם אתם צריכים לגבש לעצמכם תנאי שימוש ומדיניות פרטיות?

גם על השאלה הזאת, התשובה שלנו תהיה כן ולא. ככלל, מטרתם של תנאי השימוש היא לעגן מעטפת משפטית שתספק לבעלי האתר הגנה משפטית בכל מקרה של תביעה נזיקית על ידי צד ג' כלשהו. כך למשל, אם אתם מנהלים אתר שמאפשר לגולשים להעלות אליו תוכן, אתם לוקחים על עצמכם את הסיכון שאחד הגולשים יעלה תוכן שמהווה לשון הרע על אדם כלשהו, שאולי מעולם לא ביקר באתר שלכם. בתנאי השימוש אתם יכולים להגביל את הגולשים מלהעלות תוכן כזה ולהבהיר להם שהם נושאים באחריות הבלעדית לכל תביעה שתוגש בגין התוכן שהם מעלים לאתר. אם אתם מנהלים אתר מסחר אלקטרוני, אתם עלולים לזכות בתביעה נזיקית בגין אי עמידה בציפיות השירות של אחד הלקוחות, בין שבצדק ובין שלאו. תנאי השימוש שלכם לא פוטרים אתכם מעמידתכם בהתחייבויות כלפי לקוחותיכם, אבל הם בהחלט מגנים עליכם מפני תביעות טרחניות או מפני תביעות שנובעות מציפיות של לקוחות, שאין להן שום בסיס.

מדיניות פרטיות נועדה בעיקר לאתרים בהם שבהם חושפים המשתמשים פרטים אישיים שלהם בפני בעלי האתר או בפני הציבור. במקרה זה, מגדיר האתר מי הם הגורמים שייחשפו לפרטים אלה, למי מועברים הפרטים וכן הלאה. ככלל, בכל אתר ישנו אלמנט של שימוש ושל פרטיות ולכן בכל אתר כדאי שיהיו תנאי שימוש ומדיניות פרטיות. יחד עם זאת, אתר תדמית של בית עסק שמקיים אפס אינטראקציה עם הגולשים בו, למעט העובדה שהם יכולים להיכנס לאתר ולקרוא את התוכן המופיע בו, לא באמת זקוק לשני כלים אלה באופן בהול. טוב שיהיה, אך לא חובה. לעומת זאת, אתר שמקיים אינטראקציה כלשהי עם המשתמשים, שמקבל מהם פרטים אישיים, שמפרסם תוכן שהם מעלים או שמבצע כל פעולה שהיא שבגינה יכול להיגרם נזק לאתר עצמו, למשתמש עצמו או לצד שלישי כלשהו, הוא אתר שבהחלט רוצה לעגן לעצמו תנאי שימוש ומדיניות פרטיות תקפים.

חיפוש פשוט באינטרנט יוביל אתכם לאינספור דוגמאות חינמיות של תנאי שימוש ומדיניות פרטיות, חלקן ניתנות להורדה ולשימוש מסחרי חופשי וחלקן לא. ברמה הטכנית, אתם גם יכולים פשוט להעתיק את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של האתר המתחרה שלכם או של כל אתר אחר

איך מגבשים את תנאי השימוש והפרטיות?

חיפוש פשוט באינטרנט יוביל אתכם לאינספור דוגמאות חינמיות של תנאי שימוש ומדיניות פרטיות, חלקן ניתנות להורדה ולשימוש מסחרי חופשי וחלקן לא. ברמה הטכנית, אתם גם יכולים פשוט להעתיק את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של האתר המתחרה שלכם או של כל אתר אחר, אלא שמדובר בהפרה של זכויות יוצרים המנוגדת לחוק. אז מה אתם צריכים לעשות? ובכן שוב, אם אתם מנהלים אתר תדמית פשוט לבית העסק ואם האתר שלכם לא מקיים כל אינטראקציה מורכבת עם הלקוחות ולכן לא נושא סיכון משמעותי כלשהו לפגיעה בפרטיות או לפגיעה בחוויית השימוש, תוכלו להשתמש בתבניות חינמיות ומותרות לשימוש של תנאי שימוש ומדיניות פרטיות. לעומת זאת, אם אתם מקיימים באתר פעילות מסחרית, מפרסמים תוכן של ביקורת, דעה או אפילו עובדות על צד שלישי כלשהו, מפרסמים תוכן גולשים, מאפשרים הצטרפות לשירותים כלשהם וכן הלאה, אתם נמצאים במצב של סיכון בינוני גבוה ואתם בהחלט רוצים לגבש תנאי שימוש ומדיניות פרטיות המותאמת ספציפית לאתר שלכם.

גיבוש תנאי שימוש ומדיניות פרטיות כמוה כמו גיבוש הסכם או חוזה, מה שאומר שלצורך משימה זו תצטרכו לפנות לעורך דין המתמחה ספציפית בתחום זה. עורך דין יהיה בדרך כלל עורך דין מסחרי או עורך דין טכנולוגיה ואתם בהחלט רוצים לוודא שעורך הדין הוא בעל התמחות וניסיון בשני התחומים הללו של תנאי שימוש ומדיניות פרטיות לאתרי אינטרנט. כיום יכולים עורכי דין לעבור הכשרה מקצועית נקודתית סביב תחומים אלה והכשרה כזאת בהחלט מעניקה להם את היכולת לגבש עבור לקוחותיהם תוצר יותר טוב ויותר הרמטי מבחינה משפטית.

ואם מצאתם משהו טוב בחינם?

שאלת השאלות שתמיד מעסיקה את כולנו, בעיקר בעידן האינטרנט: מצאנו משהו מעולה בחינם, למה לא להשתמש בו? ובכן, אולי לא תאהבו את התשובה, אבל זוהי התשובה – תנאי שימוש ומדיניות פרטיות הם שני נושאים משפטיים גרידא וקיים ספק רב לגבי היכולת של כל אדם מן השורה, להכריע האם מדובר בחומרים מעולים אם לאו. ייתכן שמצאתם תנאי שימוש ומדיניות פרטיות הכתובים בפירוט גבוה ומשתמשים במילים גבוהות שאתם מעריכים, אבל זה לא אומר שהם מעולים וזה לבטח לא אומר שהם מכסים את הסיכונים הספציפיים לכם. ישנם אלמנטים שונים באתר שלכם בהם תוכלו להשתמש בפתרונות גנריים חינמיים, אבל חשוב להבין שפה מדובר בסוגיה משפטית קריטית. בהיעדר הגנה מתאימה, יכולה תביעה נזיקית להפיל כל עסק על רגליו ולכן אתם לא רוצים להיות במקום הזה ואתם כן רוצים להשקיע את הנדרש בכדי להבטיח לעצמכם את ההגנה המשפטית הדרושה לכם להפעלת האתר בבטחה.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תקנון החברה חובה למטרת רישומה
ניסוח תנאי שימוש

ניסוח תנאי שימוש הוא שלב מאוד חשוב על מנת שהעסק שלכם יוכל לפעול כמו שצריך ללא שום חשש מתביעות. רבים נוטים לזנוח את כל הנוגע

אגרת פירוק חברה
תנאי שימוש באתר מכירות

מסמך תנאי שימוש הוא מסמך משפטי שכל אתר אינטרנט אמור להחזיק ולפרסם למשתמשיו, אך ישנם סוגים ספציפיים של אתרים בהם המסמך המשפטי הזה הופך להיות

רשם חברות פירוק חברה
עורך דין תנאי שימוש

זה נכון שאף אחד לא קורא אותם, אבל זה לא אומר שאין להם משמעות או חשיבות – תנאי שימוש הוא מסמך משפטי המשולב היום כמעט

תנאי שימוש באפליקציה

עבדתם קשה על פיתוח אפליקציה חדשה וכעת, רגע לפני שאתם מוציאים אותה לשוק, מתחילים לעלות בכם חששות מפני סוגיות משפטיות שעלולות להתפתח סביב האפליקציה שלכם

074-7765923