אימות חתימה נוטריוני

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

צריכים אימות חתימה נוטריוני? המאמר הבא הוא בשבילכם. חתימת נוטריון על מסמכים מאשרת כי מדובר במסמכים מקוריים. ללא חתימת נוטריון, מסמכים רבים לא יהיו קבילים בבית המשפט ולא יהיה ניתן לעשות בהם שימוש. על אימות חתימה נוטריוני נרחיב במאמר הבא.

אימות חתימה נוטריוני- מהו נוטריון?

נוטריון הוא תפקיד נחשק מאוד במסגרת תחום המשפטים. הנוטריון מתפקד כעורך דין, אך מלבד לעבודתו כעורך דין, יש לו סמכויות נוספות. הסמכויות של הנוטריון לא תקפות לעורכי דין רגילים ולכן התפקיד נחשב לקידום של עורכי דין. לנוטריון סמכויות שמאפשרות לו לערוך מסמכים רשמיים, לתרגם אותם, לחתום עליהם ולאשר אותם. על מנת שמסמך משפטי ייחשב למסמך מקורי ושיהיה ניתן להשתמש בו כראיה משפטית מוצהרת, על הנוטריון לחתום עליו.

. אימות חתימה נוטריוני יכול להתבצע רק במידה שהאדם שחתם על המסמך עשה זאת מול הנוטריון וזוהה על ידו.

אימות חתימה נוטריוני- התנאים להיות נוטריון

כפי שהבנו הנוטריון הוא למעשה עורך דין שקיבל קידום. מדובר בתפקיד עם ביקוש גדול מאוד ולכן לא כולם יתקבלו. אז מה התנאים להיות נוטריון?

על מנת להיות נוטריון יש לעבור הסמכה מיוחדת ובסופה מספר מבחנים. יש לקחת בחשבון שהתפקיד מצריך גם המלצות ועמידה במגוון קריטריונים שונים של בית המשפט.

כל עורך דין יכול להגיש מועמדות לתפקיד נוטריון בתנאים מסוימים-

  • ותק וניסיון כעורך דין- עורך הדין צריך להיות חבר בלשכת עורכי הדין במשך 10 שנים לפחות.
  • עבר פלילי נקי- עורך הדין צריך להיות ללא הרשעות וללא עבירות כלל. כמו כן, אסור שיהיו לו הרחקות או השעיות מבית המשפט.
  • אזרחות ישראלית.

מהו אימות חתימה נוטריוני?

מסמכים משפטיים הם בעלי חשיבות, אך יש לשים לב כי לא לכל המסמכים חשיבות זהה. קיימים מסמכים משפטיים להם יש משמעות גדולה יותר מאשר לאחרים. ישנם מסמכים, בהם החוק מצריך שעל מסמך תהיה חתימת נוטריון. חתימת הנוטריון מאמתת שהחתימה על המסמך המשפטי היא של האדם הנדרש ולא של מתחזה.

כלומר, אימות חתימה נוטריוני נועד לאמת את זהותו של החותם על המסמך. אימות חתימה נוטריוני יכול להתבצע רק במידה שהאדם שחתם על המסמך עשה זאת מול הנוטריון וזוהה על ידו.

כמו כן, אימות חתימה נוטריוני נועד גם לאשר כי מסמך פלוני הוא העתק נכון מהמקור. זאת אפשרי רק במידה שהמקור הוצג בפני הנוטריון, הנוטריון השווה בין המקור למסמך הפלוני ואישר כי הם זהים.

אימות חתימה נוטריוני נועד גם לאשר כי מסמך פלוני הוא העתק נכון מהמקור. זאת אפשרי רק במידה שהמקור הוצג בפני הנוטריון, הנוטריון השווה בין המקור למסמך הפלוני ואישר כי הם זהים.

מתי יהיה צורך באימות חתימה נוטריוני?

קיימים מקרים נפוצים בהם יש צורך באימות חתימה נוטריוני-

  • ייפוי כוח על משכנתא- כאשר אנשים לוקחים משכנתא מהבנק, הם למעשה לוקחים הלוואה גדולה מאוד. המשכנתא מוחזרת בתשלומים שנפרסים על גבי שנים רבות. עד שהמשכנתא מוחזרת במלואה, הבית שנרכש בזכותה, משועבד לבנק. שעבוד הנכס מצריך מהבנק לקבל ייפוי כוח. ייפוי כוח זה מצריך אימות חתימה נוטריוני.
  • כתיבת צוואה- כאשר כותבם צוואה יש לאשר אותה. אישור זה נעשה על ידי אימות חתימה נוטריוני. על ידי אימות החתימה, הנוטריון למעשה מאשר את זהותו של החתום על הצוואה. חשוב מאוד לבצע אימות חתימה נוטריוני שכן כאשר יהיה שימוש בצוואה, הדבר יעיד כי החתום עליה נפטר, ולכן חשוב מאוד לעשות זאת לפני. כמו כן, אימות חתימה נוטריוני נועד לאשר כי החותם על הצוואה עשה זו בצלילות, מרצונו החופשי ולא מכפייה. חתימת נוטריון על צוואה לא מצריכה עדים.
  • הסכם ממון- הסכם ממון הוא הסכם טרום נישואין בו בני הזוג מסדירים מראש עניינים כלכליים שעלולים לצוץ במקרה של פרידה וגירושין. הסכמי ממון הפכו לנפוצים יותר כיום, מאשר היו בעבר והם מצריכים אימות חתימה נוטריוני. חתימת נוטריון על הסכם ממון מאמתת את הסכמתם של שני בני הזוג על הסכם הממון ואת העובדה ששניהם מקבלים את התנאים הכתובים בהסכם.
  • אימות מסמכים מועתקים או מתורגמים- כאשר מעתיקים מסמכים או מתרגמים אותם, חשוב מאוד שהנוטריון יחתום על מנת לאשר כי המסמכים הללו זהים למסמכים המקוריים ולא נעשה בהם שינוי שלא צריך. מדובר על מסמכים רשמיים, אישורים, תעודות ועוד רבים. יש לשים לב שהנוטריון לא מחויב בתרגום עצמו ויכול להיעזר במתרגם חיצוני, אך הוא מחויב לחתום על המסמך לאחר התרגום.

הסכם ממון הוא הסכם טרום נישואין בו בני הזוג מסדירים מראש עניינים כלכליים שעלולים לצוץ במקרה של פרידה וגירושין. הסכמי ממון הפכו לנפוצים יותר כיום, מאשר היו בעבר והם מצריכים אימות חתימה נוטריוני.

מה העלות של אימות חתימה נוטריוני?

התעריפים של חתימת נוטריון הם תעריפים קבועים שנקבעים כל שנה מחדש. כל מסמך יתומחר בצורה שונה. לפניכם מחירון לשנת 2021-

  • אימות מסמך- חתימה ראשונה- 193 שקלים. חתימה נוספת- 77 שקלים. העתק נוסף- 77 שקלים.
  • אישור העתקת מסמך- עמוד אחד- 77 שקלים. עבור כל עמוד נוסף יש להוסיף 6 שקלים.
  • תרגום נוטריוני- עד מאה מילים ראשונות בתרגום- 245 שקלים. לכל מאה מילים נוספות (עד אלף מילים)- 193 שקלים. לכל מאה מילים נוספות (מעל אלף מילים)- 94 שקלים. לכל אישור נוסף על התרגום- 77 שקלים.
  • צוואה נוטריונית- חתימה ראשונה- 282 שקלים. חתימה נוספת- 144 שקלים. העתק מסמך- 87 שקלים.
  • תעודת חיים- 165 שקלים.
  • תצהיר נוטריוני (אישור הצהרה אשר ניתנת בשבועה וכד') – חתימה עבור המצהיר הראשון- 195 שקלים. לכל מצהיר נוסף 78 שקלים.
  • אימות הסכם ממון – 429 שקלים.

לסיכום,

אימות חתימה נוטריוני נדרש על מסמכים שונים ומאמת את זהות החותם עליהם ואת מקוריות המסמך. שירות זה עולה כסף, אך התעריפים קבועים מראש ולנוטריון אסור לחרוג מהם. חשוב מאוד לבחור בנוטריון שמוכר על ידי משרד המשפטים ומכבד את התעריפים של אותה השנה. אי חתימה על מסמכים שנדרשת עליהם חתימה, תהפוך אותם ללא קבילים בבית משפט מה שיכול לעכב לכם תהליכים רבים. לכן, אל תזלזלו בחשיבות של אימות חתימה נוטריוני.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

אימות חתימה של קרוב משפחה

צריכים אימות חתימה של קרוב משפחה? שירות זה מתבצע על ידי נוטריון. חתימה של נוטריון על מסמכים משפטיים מאמתת אותם ומאשרת כי הם קבילים לשימוש

אימות חתימה נוטריון מחיר

מסמכים משפטיים הם מסמכים בהם נעשים שימושים שונים. על מנת שמסמכים אלה יהיו קבילים בבית המשפט ושיהיה ניתן להשתמש בהם, במקרים רבים, הם יהיו צריכים

074-7765923