פירוק חברה מרצון ללא כושר פירעון

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

החברה שלכם צברה לא מעט הפסדים כספיים בתקופה האחרונה, ולמרות שהייתם בטוחים שמדובר על משבר זמני וההתאוששות הכלכלית תגיע במהירות – זה לא קרה ונותרתם עם חובות גבוהים כמו הלוואות מרובות ללא אפשרות לכיסוי, תשלומים לא סגורים מול ספקים, כספים שלא הוזרמו בזמן למשקיעים ועוד כל מיני עניינים כספיים לא סגורים. לפני שההוצאות ימשיכו לטפוח ללא שליטה מבלי להחזיק בכנסות שיכולות לכסות על כך, החלטתם לסגור את החברה בהקדם האפשרי כדי לפתור את כל הנושאים הכספיים שנותרו פתוחים.

מצב כזה מוכר על ידי רשם החברות כהליך של פירוק חברה מרצון ללא כושר פירעון, וכדי להתחיל להניע את הליכי סגירת החברה יש לא מעט הליכים ועניינים בירוקרטיים שעליכם לעשות כדי לפתור את העניין המורכב אחת ולתמיד.

פירוק חברה – מה המשמעות בכך?

ההגדרה של פירוק חברה היא חיסולה באופן סופי, כך שכל הפעילות העסקית שלה מסתיימת באופן מוחלט גם מבחינה משפטית. כיוון שכל חברה פעילה רשומה ברשומות של רשות התאגידים ומפוקחת על ידי רשם החברות, כשעולה הרצון לסגור חברה פעילה יש להתחיל בתהליך הפירוק שלה מול רשם החברות כדי לאפשר את הסרתה מהרשומות הממשלתיות של חברות פעילות.

כיוון שהחברה חדלה מלהתקיים, עליה לסגור כראוי את כל העניינים הפתוחים שקשורים אליה כמו סיום העסקת עובדים, סגירת החנות/משרד/עסק פיזי, סגירת כל התשלומים הפתוחים לספקים וכן כיסוי כל החובות וההתחייבויות הכספיות שעומדות פתוחות לפני שהיא מחוסלת לאלתר.

הליך של פירוק חברה מרצון ללא כושר פירעון, וכדי להתחיל להניע את הליכי סגירת החברה יש לא מעט הליכים ועניינים בירוקרטיים שעליכם לעשות כדי לפתור את העניין המורכב אחת ולתמיד.

מה ההבדל בין פירוק חברה מרצון ושלא מרצון?

פירוק חברה יכול לצאת לפועל בשני מקרים – כאשר בעלי החברה מחליטים לעשות זאת מיוזמתם, או כאשר החברה נאלצת לסיים את עסקיה וכל פעילות עסקית שלה כתוצאה מהוראת בית המשפט, שזהו למעשה פירוק חברה שלא הגיע מרצונם של בעלי החברה אלא מצב שנכפה עליהם.

פירוק חברה מרצון יכול להגיע מסיבות שונות אותם מחליטים ביוזמתם בעלי החברה, אם כתוצאה מרצון למשוך את כספי החברה כדי להשקיע בעסקים אחרים, הרצון לסגור עסק קיים כדי לפתוח חדש וכן גם ההחלטה בסגירת עסק שאינו רווחי כדי לעצור בהקדם את ההתדרדרות הכלכלית שהעסק נקלע אליו. לעומת את, פירוק חברה שלא מרצון הינו החלטה של בית המשפט לאחר שהוא קיבל לידיו בקשה לסגירת ופירוק העסק מסיבות כלכליות, ברוב המקרים כאשר עסק חייב כספים רבים לנושים ואינו מצליח לפרוע אותם במשך זמן ממושך.

כיוון שפירוק מרצון של חברה הוא יוזמה של בעלי החברה, הם אלו שיכולים להחליט ולנהל את הליכי הפירוק באופן חופשי ללא מעורבות של בית המשפט, זאת רק במידה כי מדובר על פירוק חברה מרצון שהיא בעלת כושר פירעון. חברה שמפורקת לא מרצון כתוצאה מדרישה של נושה אחד או יותר, צריכה להצליח ולעמוד בכל ההתחייבויות הכספיות הפתוחות שיש לה ולכן בית המשפט הוא זה שמנהל את הליכי הפירוק.

כאשר חברה מחליטה להתפרק כתוצאה מצבירת חובות כספיים שהיא איננה מצליחה לשלם, מדובר על פירוק חברה מרצון ללא כושר פירעון.

חברה ללא כושר פירעון – מה זה אומר?

כאשר חברה מחליטה להתפרק כתוצאה מצבירת חובות כספיים שהיא איננה מצליחה לשלם, מדובר על פירוק חברה מרצון ללא כושר פירעון. מצב זה אומר כי החברה שהחליטה לסגור את שעריה ופעילותה הכלכלית איננה מחזיקה בתזרים מזומנים נגיש, ולכן היא לא מסוגלת לפרוע את כל החובות הפתוחים שהיא צברה במהלך פעילותה ומכאן היא חברה ללא כושר פירעון.

במקרה כזה ניהול תהליכי הפירוק של החברה לא נמצאים בידי בעלי החברה, למרות שבעלי החברה הם אלו שהחליטו ליזום את פירוק החברה, כיוון שלחברה אין את היכולת לפרוע את כל החובות הכספיים שעומדים פתוחים כלפי הנושים. כדי לאפשר תהליך סגירת חובות כמה שיותר יעיל ואפקטיבי שכל הצדדים ירוויחו מכך, בית המשפט הוא שמנהל את הליך פירוק החברה עם מפרק/נאמן הממונה על ידו.

חברה שמתפרקת מרצון ואין לה את הכסף הזמין לפרוע את כל חובותיה, צריכה להגיש בקשה לבית המשפט כדי לעדכן על סיום הפעילות העסקית מסיבת חדלות פירעון.

מה צריך לדעת על הליך פירוק חברה מרצון ללא כושר פירעון?

חברה שמתפרקת מרצון ואין לה את הכסף הזמין לפרוע את כל חובותיה, צריכה להגיש בקשה לבית המשפט כדי לעדכן על סיום הפעילות העסקית מסיבת חדלות פירעון. לאחר שבית המשפט יבחן את המקרה ויחליט כי אכן כך המצב והחברה עומדת בכל התנאים הנדרשים, הוא יכריז עליה כחדלת פירוק ויעניק לה צו פירוק. בשלב זה מתבצע הליך של עיכוב הליכים, שזהו שלב חשוב וחיוני עבור בעלי העסק, כיוון שבמהלכו אף אחד מהנושים לא יכול לתבוע את החברה בנוגע לחובות והכספים שהחברה חייבת לו.

לאחר שכונס הנכסים מבצע הערכה בנוגע למצב הכלכלי של החברה, הוא מעביר את מסקנותיו לבית המשפט שמחליט על נאמן/מפרק שיהיה אחראי על כל התהליך של כינוס נכסי החברה לצורך כיסוי חובות הנושים.

מה המטרה של הליכי פירוק חברה שהיא חדלת פירעון?

הליך פירוק חברה מרצון ללא כושר פירעון מציב יתרונות הן עבור בעלי החברה והן עבור הנושים, כאשר המטרה היא לאפשר לכל הנושים לקבל כמה שיותר מהכסף שהחברה חייבת להם – במקביל למתן הגנה משפטית עבור החברה מפני תביעות נוספות עליהן היא תצטרך לשלם כספים נוספים. בית המשפט הוא הגוף הרשמי והבלעדי הממונה על ניהול ההליך וההחלטה בנוגע לקביעת חיסולה של החברה.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

ביטוח לאומי פירוק חברה

אם אתם שואלים לגבי ביטוח לאומי פירוק חברה, אתם כנראה בעיצומו של תהליך פירוק חברה, או שמא אתם מפוטרים עקב הנסיבות האלו. ככה או ככה,

רשם חברות פירוק חברה

פירוק חברה הוא אחד מהליכי הזכות המשמעותיים ביותר בעבור בעלי חברות, למרות מה שנהוג לחשוב. זאת מאחר שמרבית הליכי הפירוק הם למעשה הליכים רצוניים, אשר

פירוק חברה חיסול

פירוק חברה הוא מושג אשר נשמע מהצד לרוב כפעולה שאיננה רצונית, אלא נעשית מהכרח. ואולם, לא בהכרח כך הדבר, למעשה, פירוק חברה יכול שיתבצע באופן

074-7765923