ביטוח לאומי פירוק חברה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

אם אתם שואלים לגבי ביטוח לאומי פירוק חברה, אתם כנראה בעיצומו של תהליך פירוק חברה, או שמא אתם מפוטרים עקב הנסיבות האלו. ככה או ככה, חשוב להיות מודעים לזכויות שלכם, לשיפויים שייתכן ותקבלו וכל מה שבין לבין. הנה המדריך המלא, המשיכו לקרוא.

כאשר מדובר על ביטוח לאומי פירוק חברה, חשוב לציין כי הביטוח הלאומי מגן על עובדים שכירים בכמה וכמה היבטים שונים. למשל, כאשר זכויותיהם של העובדים השכירים נפגעות עקב קשיים כלכליים שאליהם נקלע מעסיקם. לדוגמה, בתהליכים של פירוק חברה מרצון, פשיטת רגל, סגירת עסק עקב ריבוי חובות ועוד.

זכויות עובדים שכירים ביטוח לאומי פירוק חברה

חשוב לדעת כי, עובדים שכירים אשר עובדים אצל מעסיקים שקיבלו צו פשיטת רגל, זכאים לגמלה לפי פרק ח' בחוק ביטוח לאומי. כמו כן, גמלה זו רלוונטית גם במקרים בהם העובד השכיר עובד אצל מעסיק שקיבל צו פירוק או צו לפתיחת הליכים של פירוק חברה.

הגמלה הנ"ל היא גמלה אשר כוללת את התשלום של החוב של שכר העבודה ופיצויי הפיטורין של העובד השכיר. אבל עם זאת, גמלה זו כוללת גם את תשלום החוב של קופת הגמל של העובד השכיר. זאת, בגין הכספים שהיו אמורים להיות מופקדים על ידי המעסיק בתקופת העבודה המוצהרת. מה עוד חשוב לדעת לגבי ביטוח לאומי פירוק חברה? המשיכו לקרוא.

כאשר מדובר על ביטוח לאומי פירוק חברה, חשוב לציין כי הביטוח הלאומי מגן על עובדים שכירים בכמה וכמה היבטים שונים.

ביטוח לאומי פירוק חברה – כיצד מגישים תביעה?

כאשר מדובר על ביטוח לאומי פירוק חברה, חשוב להבין למי מוגשת התביעה וכיצד צולחים את התהליך בצורה חלקה ככל הניתן. קודם כל, יש לדעת כי עובדים שכירים אשר עובדים אצל מעסיקים שניתן להם צו לפתיחת הליכים מתאריך 15.9.2019 ואילך – צריכים על פי החוק להגיש תביעה ישירות לגוף הביטוח הלאומי. זאת, כאשר עותק מהתביעה חייב להיות מועבר לממונה על תיק התביעה והליך הגשת התביעה מול הביטוח הלאומי.

אם אתם עובדים שכירים, ונגד המעסיק שלכם ניתן צו פירוק קבוע לחברה, יהיה צורך להגיש תביעה לגמלה, מה שמבוצע מול בעל התפקיד שמונה בהליך. יש לציין, הליך זה רלוונטי גם במקרים בהם ניתן צו לפשיטת רגל. זאת, לאחר שבעל התפקיד ראה ואישר את התביעה. לאחר מכן בעל התפקיד יעביר את התביעה לביטוח הלאומי עבור המשך טיפולה. חשוב לציין, על פי החוק, עותק מהתביעה חייב להיות מועבר לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

כאשר מדובר על ביטוח לאומי פירוק חברה, חשוב להבין למי מוגשת התביעה וכיצד צולחים את התהליך בצורה חלקה ככל הניתן.

תביעת תשלום חוב לקופת גמל

אם אתם מתעניינים לגבי ביטוח לאומי פירוק חברה, ייתכן שאתם צריכים להגיש תביעת תשלום חוב לקופת גמל. במקרים אלו, יהיה עליכם להגיש תביעת חוב לנושה של קופת גמל. זאת, תוכלו לבצע באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

לאחר מכן תוכלו לפעול בהתאם להנחיות המופיעות באתר האינטרנט של הממונה על כך. חשוב מאוד לדעת, זכרו כי תביעה שתוגש לאחר 12 חודשים מהמועד שניתן הצו עשויה להידחות. סעיף זה נעשה רלוונטי עוד יותר כאשר מדובר על מקרים שבהם מגיש התביעה לא מוסיף בקשה להארכת מועד. הבקשה חייבת להיות מנומקת בצירוף אישורים מתאימים, אחרת היא פשוט תידחה.

מסמכים שתצטרכו לצרף לתביעה

לאחר בירור הפרטים היבשים הכלולים בתהליך הגשת התביעה, חשוב לוודא שיש לכם את כל הטפסים הנדרשים להגשת התביעה. קודם כל, ודאו שיש לכם תלושי שכר עם דגש על 12 תלושים אחרונים ממקום העבודה שלכם. כמו כן, אם יש לכם אחד כזה, צרפו גם מכתב פיטורים.

תצטרכו לצרף גם תדפיסי חשבון בנק שאליו הופקדו כל 12 המשכורות האחרונות שלכם. זאת, לתקופה שעבורה נתבע חוב שכר העבודה שלכם. וכמו כן, חודשיים שלפני תקופת החוב שנתבעה ולאחר התקופה הזאת.

אם אתם מתעניינים לגבי ביטוח לאומי פירוק חברה, ייתכן שאתם צריכים להגיש תביעת תשלום חוב לקופת גמל

מסמכים נוספים שתצטרכו לצרף לתביעה

בנוסף למה שציינו עד כה, תצטרכו לצרף גם אישור ניהול חשבון בנק הכולל את פרטי העובד השכיר, כמו גם את שם הבנק ומספר חשבון הבנק שלכם. עם זאת, יש לצרף גם דו"ח הפקדות ומשיכות מקופת הגמל. במידה שיש אחד כזה.

נוסף למסמכים שפירטנו עליהם עד כה, יהיה עליכם לצרף גם טפסים בנוגעים אך ורק לעובדים זרים או שוהים זמניים בישראל. למשל, רישיון העסקה אשר תקף לאותה תקופת ההעסקה הנתבעת. כמו כן, יש לצרף אישור שהייה בתוקף, כמו גם אישור ניהול חשבון בנק, תלושי שכר לאימות תקופת ההעסקה שבגינה מגישים תביעה וכן דוחות מת"ש (ברשות האוכלוסין וההגירה).

קבלו סיוע מאת עו"ד ביטוח לאומי פירוק חברה

מדוע חשוב לקבל סיוע של עורך דין כאשר מדובר על הגשת תביעה בביטוח לאומי? ובכן, החשיבות של עורכי דין בהגשת תביעה לא טמונה רק בכך שהם מקצוענים. זה גם בגלל שיש להם את הידע של החוק ויודעים איך להציג את המקרה שלכם. באופן כללי, על מנת להגיש תביעה תצטרכו לספק הוכחות לכך שזכויותיכם הופרו וכי נגרמו לכם הפסדים כתוצאה מכך. זה כולל מתן ראיות למה שקרה, מי היה מעורב ומה היו ההפסדים.

עורך דין טוב יכול לעזור לכם בדברים הללו תוך הגנה על האינטרסים שלכם במהלך כל התהליך. בעולם הנוכחי, חשוב שיהיה לצידכם עורך דין שיעזור לכם בסוגיות המשפטיות שלכם. ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לשכור עורך דין בעת הגשת תביעה, כאשר הסיבה המרכזית היא כי הם בקיאים בדינים התעסוקתיים הרלוונטיים.

זכרו, מערכת המשפט מורכבת ויש הרבה חוקים שונים שניתן להחיל על מצב נתון. מטבע הדברים האלו, חשוב להיעזר בעורך דין בהגשת תביעה כי הוא ידאג להגשת התיק בצורה נכונה ושמירה על החוקים. בבחירת עורך הדין הנכון, אתם באותו הרגע משפרים את הסיכויים שלכם לזכות בתביעה.

ביטוח לאומי פירוק חברהביטוח לאומי פירוק חברה

עבור תהליך של ביטוח לאומי פירוק חברה יש חוקים מסוימים בכל הנוגע לעובדים ולבעלי החברות אשר נפגעו או פגעו כלכלית. פירוק חברה הוא תהליך של פשיטת רגל כאשר החברה מגיע להחלטה בה היא לא מסוגלת להמשיך להתקיים, או בשל חוסר יכולת כלכלית או בשל רצון אחר לסגור את החברה. שלושה גורמים יכולים לגרום לחברה להיסגר, בעלי המניות, בעלי החברה ובית המשפט. תהליך פירוק חברה הוא תהליך שיהיה בדרך כלל יותר מסובך מאשר תהליך של פשיטת רגל, מכיוון שכאן יש יותר מעורבים בתוכנית. כמו כן, כאשר מדובר על תהליך של פירוק חברה לא מרצון אנחנו נכנסים לתהליך הרבה יותר מורכב.

 

מה זה פירוק חברה?

פירוק חברה הוא תהליך בו החברה לא יכולה להמשיך להתקיים והיא נכנסת לתהליך של פירוק חברה תחת רשם החברות. יש תהליך של פירוק חברה מרצון ותהליך של פירוק חברה לא מרצון. בדרך כלל תהליך של פירוק חברה לא מרצון הוא תהליך בו החברה לא יכולה להחזיר את החובות שלה תוך 12 חודשים מיום הודעתה על פירוק החברה. במקרים כאלה, יש לנו עובדים ואחרים אשר זכאים לקבל את כספם חזרה ומישהו צריך לשאת באחריות. במקרים רבים האחריות מוטלת או על הנושים או על בעלי החברה. עם זאת, חוסר יכולת פירעון הוא דבר נפוץ שיכול לקרות ויש לדעת איך לפעול מולו. המטרה היא להתחיל את תהליך פירוק החברה לפי שלבים מסודרים אשר מוכרים על ידי רשם החברה, לעשות אסיפת נושים ולהצהיר על עצם היות החברה בתהליך של פירוק עד להגעתה לסטטוס של "חברה מחוסלת". 

כיום ניתן לעבור את כל התהליך באופן מקוון, אין צורך להגיע כל פעם למקום אחר ולהפוך את התהליך למסובך יותר. חשוב להדגיש, גם בתהליך עצמו יש אגרות שיש לשלם, יש לפרוע חובות ולכן, חברה אשר יש לה בעיות כלכליות תהיה בבעיה גדולה יותר. עורך דין מקצועי יודע איך לנווט אתכם בתהליך הזה, לצמצם את התשלומים שאתם צריכים לשלם למדינה וכמו כן, לקבל החזרים עבור אגרות מתקופה בה לא הייתם פעילים כבר. 

 

מה בנוגע לעובדי החברה לאחר הפירוקמה בנוגע לעובדי החברה?

עובדי החברה יכולים למצוא את עצמם במקום די לא נעים, מצד אחד האחריות שלהם היא לא על החברה, על אף כמה שהם מסורים לעבודה. מצד שני, הם עבדו מאוד קשה והם זכאים לקבל את המשכורת שלהם. הבעיה שהמעסיק פשט רגל וכיום, עבור שכירים ועצמאיים, חודש ללא תשלום הוא דבר מאוד קריטי. במקרה בו החברה נסגרה, העובד נותר ללא משכורת וללא זכויות נוספות שהוא זכאי לקבל בעת סגירת החברה. במקרים כאלה זכאי העובד לפדיון חופשה, פיצויי פיטורים, דמי הבראה ועוד. רבים בוחרים לפנות לבית המשפט בזמנים כאלה, אבל הסיכוי בו תקבלו את הזכאות שלכם היא מאוד נמוכה לצערנו. מצד שני, אתם זכאים לקבל החזרים שמגיעים לך דרך המוסד לביטוח לאומי שישלם לכם במקום המעסיק. 

 

ניתן לפנות לביטוח לאומי כדי לקבל את הכספים שמגיעים לכם כאשר ישנו צו פשיטת רגל או צו פירוק על ידי בית משפט ובית המשפט מינה מפרק/נאמן. במקרה בו עדיין אין מינוי, תוכלו לפנות לבית המשפט כדי להגיש בקשה לצו כינוס פירוק נגד החברה וכך, להגיש תביעת חוב (דרישת תשלום). במקרים כאלה יכול בעל החברה להחליט אם לשלם לכם את הפיצויים או לא, ההחלטה שלו צריכה להגיע לביטוח לאומי. ביטוח לאומי בודק את כל הזכויות שלכם בטופס שהגיע אליו ומתקן בהתאם לצורך. את תביעת החוב יש להגיש תוך 6 חודשים ממועד פרסום צו הכינוס. ככל שתגיעו יותר מוכנים לצו הכינוס, ככה התהליך יהיה הרבה יותר פשוט. עליכם לאסוף ראיות אשר מעידות על הזכויות שלכם כמו תלושי שכר, טופס 106, הסכם עבודה, אישורים לקרן פנסיה, חישוב שעות ועוד. במקרים כאלה אתם זכאים לקבל את השכר שלא קיבלתם מאת המעסיק, כולל דמי נסיעות, קרן השתלמות וכן הלאה.

ליווי משפטי

ביטוח לאומי פירוק חברה הוא תהליך אשר מחייב אתכם להיעזר בשירותיו של עורך דין, במיוחד כאשר מדובר על כינוס של כל עובדי החברה למטרה אחת. עורך הדין מלווה אתכם והוא יודע כיצד נכון לפנות לביטוח לאומי כדי שתוכלו לקבל את כל מה שמגיע לכם. ביטוח לאומי הוא גוף מאוד גדול ולעיתים גם לא הכי סימפטי. ביטוח לאומי פירוק חברה הוא תהליך אשר נוצר בשביל זכויות העובדים, אבל אתם יכולים לדרוש בדיוק את מה שמגיע לכם ולא להתפשר על פחות מזה. המטרה שלנו בתור עורכי דין היא לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר ולדאוג לכך שתקבלו את כל מה שמגיע לכם ולעיתים אף יותר במקרה בו נגרמה לכם עוגמת נפש או כל השלכה אחרת שיש לפירוק החברה מבחינתכם. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

רשם חברות פירוק חברה

פירוק חברה הוא אחד מהליכי הזכות המשמעותיים ביותר בעבור בעלי חברות, למרות מה שנהוג לחשוב. זאת מאחר שמרבית הליכי הפירוק הם למעשה הליכים רצוניים, אשר

פירוק חברה חיסול

פירוק חברה הוא מושג אשר נשמע מהצד לרוב כפעולה שאיננה רצונית, אלא נעשית מהכרח. ואולם, לא בהכרח כך הדבר, למעשה, פירוק חברה יכול שיתבצע באופן

תשלום אגרת פירוק חברה
תשלום אגרת פירוק חברה לרשם החברות

תשלום אגרת פירוק חברה לפי חוק החברות ותקנות, כל שותפות רשומה, תהיה חייבת בתשלום אגרה שנתי לרשם החברות. למרות שישנן חברות אשר הפסיקו את פעילותן

074-7765923