פירוק חברה מרצון טפסים

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

פתחת לפני מספר שנים עסק חדש וקטן שבתקופה האחרונה לא מצליח להגיע לרווחים שהיו בעבר, ולפני שתיכנס לצרות כלכליות שלא תדע איך לצאת מהן החלטת לסגור את החברה למרות כל ההשקעה בה. ההחלטה על סיום פעילות של חברה היא לא פשוטה כלל, וכך גם התהליך הקשור לסגירת החברה לאלתר. כדי שתוכל להבין מעט יותר על התהליך הכרוך בסגירת החברה וההליכים הבירוקרטיים הקשורים בכך – ריכזנו בשורות הבאות את כל המידע בנוגע להליך פירוק חברה מרצון טפסים ונושאים נוספים.

מהו פירוק חברה מרצון?

פירוק חברה מרצון מתבצע ביוזמתו הבלעדית של בעל החברה, גם במקרים שיש כמה בעלים/שותפים לחברה אחת המחליטים יחד לסגור את הפעילות העסקית של החברה שלהם. המטרה של פירוק חברה מרצון היא להימנע מהחזקת עסקים לא פעילים במשך זמן, וכך גם להימנע מצבירת אגרות וחובות לחברה שאיננה פעילה. כדי להוציא את הפירוק לפועל יש לפנות לרשם החברות, שהוא הגוף הרשמי הממונה על הליכי רישום ומחיקת חברות ברשות התאגידים הממשלתית.

בכדי להוציא לפועל את הליך פירוק החברה, על מפרק החברה שמונה על ידי בעלי החברה להגיש את כל הטפסים הרלוונטיים לכך.

באילו מקרים חברה יכולה להתפרק מרצון?

כל חברה בע"מ יכולה להחליט מיוזמתה על פירוקה, בין אם מדובר על חברה פרטית או חברה ציבורית, כאשר הסיבות והגורמים המובילים להחלטה זו יכולים להיות שונים ומגוונים. כך לדוגמא חברה מחליטה להתפרק כתוצאה מהרצון למשוך את כספי החברה להשקעה באפיקים אחרים, או הרצון לסגור את החברה הקיימת שהינה פחות רווחית כדי לפתוח חברה חדשה שתהיה רווחית יותר. ישנם גם לא מעט מקרים בהם בעלי חברה מחליטים על פירוק החברה ממניעים אישיים, כיוון שאינם מעוניינים יותר להחזיק בשליטה על חברה ולנהל את כל העניינים הבירוקרטיים הסבוכים הקשורים בכך.

לא משנה מה הסיבה לפירוק מרצון של החברה, רשם החברות מגדיר את תהליך הפירוק של חברה מרצון רק במידה ובעלי החברה מציגים תצהיר בו הם מצהירים כי החברה בעלת כושר פירעון עבור כל ההתחייבויות הכספיות שיש לה, אותן הם מתחייבים לסגור ולשלם תוך שנה מרגע הגשת הבקשה לפירוק החברה.

לא משנה מה הסיבה לפירוק מרצון של החברה, רשם החברות מגדיר את תהליך הפירוק של חברה מרצון רק במידה ובעלי החברה מציגים תצהיר בו הם מצהירים כי החברה בעלת כושר פירעון עבור כל ההתחייבויות הכספיות שיש לה

בידי מי ההחלטה של פירוק החברה מרצון?

פירוק חברה מרצון יכול להיעשות רק על ידי בעלי השליטה בחברה, בין אם מדובר על אדם יחיד או כמה שותפים, כאשר ההחלטה הזו אחידה ומשותפת לכולם. לא יכול להיות מצב בו השותפים מחלטים על פירוק חברה כשאחד מהם לא מסכים לכך, ולכן עליהם להגיע להחלטה משותפת בטרם מגישים את הבקשה לפירוק החברה לרשם החברות.

כל עוד החברה בעלת כושר פירעון ומסוגלת לסגור את כל החובות הכספיים שיש לה, ההחלטה בנוגע לחיסול החברה וסיום פעילותה העסקית נמצאת רק בידי בעלי השליטה/מניות בחברה.

טופס נוסף אותו יש למלא ולהגיש לרשם החברות הוא טופס הודעה באסיפה הכללית על הצגת הדו"ח לנאמן, שזהו טופס שעל מפרק החברה שמונה למלא לאחר שביצע את כל השלבים בסגירת תשלומים/חובות החברה

מיהו הגוף הרשמי המטפל בנושא פירוק חברה מרצון?

כאמור, רשם החברות הוא הגוף הרשמי הממונה למחיקה ופירוק של חברה שעושה זאת מיוזמתה, זאת לאחר שכל המסמכים והטפסים הרלוונטיים הוגשו בזמן ובאופן מלא על ידי בעלי החברה. כדי לנהל את תהליך פירוק החברה מרצון בצורה פרקטית ויעילה, בעלי החברה ממנים מפרק מטעמם שיגיש את כל המסמכים הרצויים לרשם החברות, וכן יהיה אחראי על כיסוי החובות וחלוקת הנכסים בין בעלי המניות.

פירוק חברה מרצון הינו תהליך בירוקרטי סבוך ומורכב הכרוך בלא מעט טפסים, ולכן יש למנות מפרק לחברה מקצועי ומנוסה שיידע להתנהל מול רשם החברות בצורה יעילה.

פירוק חברה מרצון טפסים שיש להגיש לרשם החברות

בכדי להוציא לפועל את הליך פירוק החברה, על מפרק החברה שמונה על ידי בעלי החברה להגיש את כל הטפסים הרלוונטיים לכך. הטופס הראשון שיש למלא ולהגיש הוא טופס הודעה על פירוק מרצון ומינוי נאמן, כאשר בתהליך פירוק של חברת יחיד יש להגיש טופס ייעודי ונפרד וגם לתהליך של פירוק חברת רבים יש טופס נפרד וייעודי לשם כך.

טופס נוסף אותו יש למלא ולהגיש לרשם החברות הוא טופס הודעה באסיפה הכללית על הצגת הדו"ח לנאמן, שזהו טופס שעל מפרק החברה שמונה למלא לאחר שביצע את כל השלבים בסגירת תשלומים/חובות החברה וחלוקת הנכסים בין בעלי המניות. רק לאחר שלב זה המפרק יכנס את כל בעלי המניות לאסיפה אחרונה, בה הוא יציג להם את מסקנות ההליך ודו"ח מסכם ולאחר מכן ימלא וישלח את טופס ההודעה לרשם החברות.

טופס נוסף שבעלי החברה שרוצים לפרק אותה מרצון יכולים למלא ולהגיש הוא טופס בקשה לקבלת פטור מתשלום אגרות שנתיות, זאת כדי לקבל מרשם החברות את האישור להתחלת הליך הפירוק וסיום פעילות החברה מבלי להמשיך ולקבל טפסים ודרישות תשלום לאגרות שנתיות להפעלת העסק.

פירוק חברה מרצון בהליך מזורז – מה זה אומר?

טפסי הגשת בקשה לפירוק מרצון משתנים בין חברת יחיד לחברת רבים, זאת כדי לאפשר לחברות קטנות לסיים את פעילותן העסקית בהליך קצר ומהיר יחסית. כדי לעשות זאת על בעל חברת היחיד להגיש לרשם החברות טופס בקשה לפירוק מרצון בהליך מזורז, זאת במידה ואין לחברה כל חובות, נכסים או הליכים משפטיים המתנהלים נגדה.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

ביטוח לאומי פירוק חברה

אם אתם שואלים לגבי ביטוח לאומי פירוק חברה, אתם כנראה בעיצומו של תהליך פירוק חברה, או שמא אתם מפוטרים עקב הנסיבות האלו. ככה או ככה,

רשם חברות פירוק חברה

פירוק חברה הוא אחד מהליכי הזכות המשמעותיים ביותר בעבור בעלי חברות, למרות מה שנהוג לחשוב. זאת מאחר שמרבית הליכי הפירוק הם למעשה הליכים רצוניים, אשר

פירוק חברה חיסול

פירוק חברה הוא מושג אשר נשמע מהצד לרוב כפעולה שאיננה רצונית, אלא נעשית מהכרח. ואולם, לא בהכרח כך הדבר, למעשה, פירוק חברה יכול שיתבצע באופן

074-7765923