הסכם שותפות הקמת חברה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הסכם שותפות הקמת חברהכאשר מקימים חברה עם שותפים יש לחתום על הסכם שותפות. הסכם השותפות הוא בעל חשיבות רבה והוא למעשה מסכם את כל הפרטים החשובים עבור השותפים ועבור העסק במסמך כתוב. לכן, חשוב מאוד שהסכם השותפות יהיה מנוסח היטב, יהיה מובן על ידי כל הצדדים ולא ישתמע לשתי פנים על מנת שיוכל לשרת אתכם במידה שתתקלו בבעיות. על הסכם שותפות הקמת חברה נרחיב במאמר הבא. 

 

הסכם שותפות הקמת חברה- מתי נצטרך?

במקרים רבים, הקמת חברה לא מתבצעת לבד אלא עם שותפים. ניתן לפגוש שותפים עסקיים בכל עסק הן בארץ והן בחו"ל. שותפות יכולה להביא איתה המון יתרונות, שכן שיתוף פעולה בין אנשים יכול להוביל לעבודה יעילה יותר מעבודה עצמאית. עם זאת, כאשר שותפים נתקלים בדעות חלוקות, הדבר עלול לגרום לבעיות בעסק ובמקרים חמורים אף לתביעות בין השותפים. 

מערכת היחסית עם השותפים צריכה להיות מוכרת על כל הצדדים. שותפות מוקמת מהרגע ששני אנשים לוחצים ידיים ומחליטים לשתף פעולה אחד עם השני. דרך נוספת, פורמאלית ועדיפה יותר היא לחתום על הסכם שותפות שאמור להגדיר את התנהלות העסק הן מבחינת זכויות והן מבחינת חובות של כל שותף. כאשר כל השותפים יחתמו על ההסכם אתם תהיו מוגנים מפני תביעות או דעות חלוקות ביניכם לבין השותפים. הסכם בין שותפים עסקיים הוא דומה באופן יחסי להסכם ממון בין בני זוג, כלומר, לא ניתן לדעת מה יקרה בעוד מספר שנים. לכן, חשוב מאוד שהחוזה יהיה מפורט ומוסכם על כל הצדדים בו. 

יש לקחת בחשבון כי חתימה על הסכם שותפות לא מהווה תנאי להקמת החברה. 

מהו הסכם שותפות הקמת חברה?

הסכם שותפות הוא חוזה משפטי בין שני אנשים או יותר, שמעוניינים לעגן את הזכויות והחובות שלהם בכל הקשור לשותפות בעסק. 

כאשר יוצרים שותפות עסקית חשוב מאוד שיהיה בה אמון הדדי. עם זאת, לא ניתן לצפות קשיים עתידיים שעלולים לצוץ ולכן, חשוב מאוד לציין בהסכם השותפות תנאים והוראות הנוגעים לאופן ניהול השותפות על מנת שיהיה בסיס חזק לשותפות ארוכה שלא תתערער בכל מחלוקת. 

על הסכם השותפות כדאי מאוד לחתום לפני הקמת השותפות או מהר ככל הניתן לאחר הקמתה. כך תוכלו למנוע מחלוקות בעתיד ולנהל את העסק בצורה טובה יותר. 

 

הסכם שותפות הקמת חברה- מה הוא כולל?

הסכם שותפות בעת הקמת חברה צריך לכלול מספר נושאים עיקריים- 

  • מידע בסיסי על החברה- כאן יהיה עליכם לכתוב מידע על החברה. פרטים מזהים כמו סוג החברה, שם החברה, היכן תפעל החברה ועוד. בנוסף יהיה עליכם לציין את מטרת השותפות, כלומר, מה היעדים העסקיים אליהם אתם כשותפים שואפים להגיע. במידה שהחברה עם תקופת זמן מוגבלת, יש לציין גם מתי תסתיים השותפות. 
  • יחסי השותפים- כאן יהיה עליכם לציין את שמות השותפים ואת התרומה של כל שותף לחברה (כסף, עבודה, נכסים ועוד). כמו כן, כאן יש לכלול גם את יחסי הכוחות בין השותפים, את הסמכויות ואת הגדרת תחומי האחריות של כל שותף. בנוסף יש להגדיר אחוזי שליטה, משכורות, חלוקת רווחים והפסדים בין השותפים. 
  • שינויים בשותפות- כאן יש לציין מה יכלול תהליך של קבלת שותף חדש או הדחה של שותף קיים מהשותפות בחברה. כמו כן, יש לציין נהלים במקרה שאחד השותפים מעוניין לעזוב או לקנות חלק של שותף אחר. כאן גם יהיה עליכם לקבוע  מי השותף האחראי על סגירת החברה באופן סופי, כולל הודעה לעובדים ותשלום של משכורות אחרונות. 

 

הסכם שותפות הקמת חברה- האם לפנות לעורך דין?

במקרים רבים, חברות חדשות מנסות לחסוך את העלויות ככל הניתן לכן דוחות את הפנייה לעורך דין רק במידה שמתעוררות בעיות. זה נכון, ניתן להשתמש בהסכם שותפות סטנדרטי שניתן למצוא באינטרנט, אך יש לקחת בחשבון כי הסכמים אלה הם כלליים ולא מותאמים באופן ספציפי לדרישות החברה שלכם. 

ההמלצה שלנו היא לפנות לעורך דין לפני הקמת החברה על מנת שיעזור לכם לנסח הסכם שותפות, לרשום את החברה ולמלא טפסים דרושים באופן קפדני. עורכי הדין שמתמחים בדיני חברות עם מקצוענים והם מחזיקים בידע רחב מאוד בכל הקשור לבעיות שעלולות לצוץ בחברות. 

עורך דין ידע לבחון את החברה שלכם ולנסח הסכם שותפות מדויק וספציפי עבורכם. כך תוכלו למנוע הוצאות מיותרות, בזבוז זמן ואפילו סכסוכים ומחלוקות עם השותפים. 

הסכם שותפות הקמת חברה- מדוע להקים חברה בע"מ?

חברה בע"מ, היא חברה מאוגדת, היא נחשבת לאישיות משפטית נפרדת והיא אינה תלויה במחזיק מניות או כל אדם אחר. במידה שבעל החברה מגיע להפסדים, החברה נהנית מלא מעט הטבות ולכן רבים מעדיפים להקים חברה מאשר להיות עוסק מורשה. כמו כן, חברה בע"מ מאפשרת להפריד בין בעלי המניות לחברה ומסך התאגדות המרחיק את האחריות מבעלי המניות.

עם זאת, לא כל אחד יכול להקים חברה. על מנת להקים חברה יש לעמוד במחזורים גבוהים בהתאם להוראות מס הכנסה, כאשר יש רווחים גבוהים שהמיסוי שלהם יקר כעצמאי (מס חברות עומד על 20% לעומת עוסק מורשה שיכול להגיע אפילו ל-50% מס). לכן, לפני הקמת חברה חשוב מאוד לברר את התנאים השונים להקמת חברה. 

על מנת לברר את התנאים השונים ועל מנת להקים חברה ולרשום אותה אצל רשם חברה עליכם בראש ובראשונה לפנות לעורך דין שמתמחה בדיני חברות. עורך הדין יעזור לכם למצוא שם לחברה, על מנת שלא תהיו חשופים לתביעות. כאשר בוחרים שם חשוב מאוד שהשם לא יהיה דומה או לא יזכיר שם של חברה אחרת. כמו כן, עורך הדין ילווה אתכם בכל התהליכים הנדרשים בעת הקמת חברה, כאשר בשלבים הראשונים יהיה עליכם למלא טפסים להקמת חברה ולהירשם אצל רשם חברות.

 

הסכם שותפות הקמת חברה- רישום החברה אצל רשם חברות

הקמת חברה, מתבצעת בדרך של רישום חברות אצל רשם החברות. רשם החברות הוא למעשה הגוף המפקח על חברות פרטיות. על מנת לבצע רישום חברות, יש להצטייד במגוון טפסים שונים ולשלם אגרה במעמד הרישום. 

רישום חברות לא חייב להיערך או להיכתב על ידי עורך דין. עם זאת, חשוב מאוד לאמת את החתימות המופיעות על הטפסים בפניה אל עורך דין. 

חשוב להבין מיהם בעלי התפקידים בחברה-

    • בעל מניות- הבעלים החוקיים של החברה, נהנה מהרווחים וממנה את חבר המנהלים. 
    • דירקטור- קובע את מדיניות העסקים הכללית של החברה וממנה את הנהלת החברה. 
    • הנהלת החברה- מנהלים את החברה ברמה היומיומית ומדווחת לחבר המנהלים. 

 

טפסים הקמת חברה- אילו טפסים יש למלא?

כאשר מקימים חברה, יש למלא מגוון טפסים שונים. 

  • טופס 1- טופס בקשה לרישום חברה. את הטופס חשוב מאוד למלא באופן קפדני שכן כל פרט יכול להשליך על מידת האחריות של בעלי המניות לחובות התאגיד. לאחר שסיימתם למלא את הטופס יש לאמת ולאשר את חתימת המבקש (מי שמעוניין להקים את החברה) מול עורך דין. 
  • טופס 2- הצהרת הדירקטורים הראשונים. בטופס זה, עליכם לקבוע לפחות אדם אחד שיירשם אצל רשם החברות כדירקטור של החברה. טופס זה מהווה מעין הצהרה של אותו אדם כי הוא מסכים להתמנות כדירקטור וכי הוא כשיר לכהן כדירקטור. 
  • טופס 3- תקנון חברה לדוגמא. התקנון הוא למעשה המנדט שניתן לחברה מבעלי המניות. כל שינוי בתקנון צריך להתבצע על ידי אסיפה של בעלי המניות.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תשלום אגרת הקמת חברה
תשלום אגרת הקמת חברה

כאשר מקימים חברה יש לשלם אגרה בעת מעמד הרישום ומרגע שהחברה מוקמת יש לשלם אגרה שנתית. אך מדוע יש לשלם אגרה ומה גובה תשלום אגרת

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה חלוקת מניות
הקמת חברה חלוקת מניות

הקמת חברה היא תהליך שכולל בתוכו שלבים רבים ביניהם רישום החברה אצל רשם חברות, מילוי טפסים שונים, תשלום אגרה וחלוקת מניות. חלוקת המניות יכולה להתבצע

הקמת חברה בנאמנות
הקמת חברה בנאמנות – מה המטרה?

הקמת חברה בנאמנות כל הנושא של הקמת חברה בנאמנות, מלווה בהתנהלות משפטית וכלכלית של מי שמעוניין להתנהל ע"י גוף משפטי, שיהיה האחראי על הניהול והאחזקה

074-7765923