הסכם שותפות במסעדה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הסכם שותפות במסעדהבישראל, אחד מתחומי העסקים הפופולריים הוא עולם המסעדנות. עם זאת, מדובר בתחום לא פשוט כלל שתובע מבעלי העסקים הרבה. במידה שמקימים מסעדה בשותפות עסקית, הנטל של המשימות יכול להתחלק למספר שותפים ולצד זה עלולות לצוץ בעיות רבות. לשם כך חשוב לחתום על הסכם שותפות במסעדה. מה זה אומר? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

מהו הסכם שותפות במסעדה?

הסכם שותפות במסעדה ובכלל הוא חוזה משפטי שנחתם בין אנשים שמעוניינים ליצור שותפות עסקית ולעבוד ביחד. פעמים רבות אנשים שמקימים עסק מחליטים לעשות זאת ביחד עם שותף על מנת לייעל תהליכים שונים ולמקסם את האפשרויות. עם זאת, ניהול עסק עם שותף יכול ליצור קשיים שונים מאחר שיש להתחשב במספר דעות שונות. לכן, לפני שאתם יוצרים שותפות עסקית ופותחים מסעדה ביחד, חשוב לחתום על הסכם שותפות במסעדה. כך תוכלו להסדיר את מערכת היחסים בין השותפים השונים בנוגע לתחומים עסקיים שונים כמו חלוקת הרווחים, אופן קבלת החלטות, אופן ניהול העסק וכדומה. ההסכם שותפות למעשה מהווה עבורכם את דרך הפעולה דרכה תנהלו את המסעדה באופן טוב ונכון. 

מה החשיבות של הסכם שותפות במסעדה?

כאשר מחליטים ליצור שותפות עסקית, לא חושבים שעלולות להיווצר בעיות. בדרך כלל מדובר בשני אנשים או יותר שמסכימים בנוגע לדברים מהותיים בניהול העסק ומחליטים לשתף פעולה על מנת לעשות זאת טוב יותר. עם זאת, גם כאשר הכל ורוד, צריך לקחת בחשבון שיכולים לבוא ימים קשים שיצריכו דרכי פעולה מסוימות. למעשה, כמו הסכם ממון שנועד לבני זוג לפני חתונה שקובע מה יקרה בעת הפרידה, כך הסכם השותפות מסייע לשותפים להתנהל נכון יותר ולקבוע מה יקרה במידה שייפרדו דרכיהם. בזכות הסכם שותפות במסעדה תוכלו לקבוע דרכי התנהלות ותוכלו ליצור בסיס חזק לשותפות שלכם שלא יתערער במידה שתיווצר מחלוקת. 

 

מה חשוב לכלול בהסכם שותפות במסעדה?

על מנת שהסכם שותפות במסעדה יעזור לכם לנהל מחלוקות וקשיים ולהתנהל נכון יותר כשותפים, יש מספר סעיפים חשובים שאסור לוותר עליהם-

  • מימון והשקעות בהקמת העסק- קודם כל, חשוב לכלול בהסכם שותפות במסעדה את דרכי המימון של העסק (האם על ידי הון עצמי של השותפים או של אחד מהם, האם על ידי הלוואה, האם על ידי גיוס משקיעים וכדומה). חשוב לציין על איזה סכום עומד המימון של העסק. 
  • הגדרת תפקידים ותחומי אחריות של כל שותף- בהסכם שותפות במסעדה חשוב מאוד לכלול את היחסים בין השותפים ולהגדיר את תחומי האחריות של כל שותף. חשוב להגדיר כיצד יתקבלו החלטות בניהול המסעדה, מה יהיו אחוזי השליטה, המשכורת וחלוקת רווחים והפסדים בין השותפים. חשוב להגדיר באיזה אופן תנוהל השותפות, כיצד תחולק העבודה בין השותפים, מה תחום הניהול של כל שותף וכן הלאה. כך תוכלו ליצור מנגנון שמייצר סדר ומונע מחלוקות.
  • הרשאת חתומות- חשוב מאוד לכלול בהסכם שותפות במסעדה האם כלל השותפים יהיו מורשים בחתימה ואם לא אז מי מהשותפים מורשה חתימה. חתימות נדרשות לצרכים שונים כמו ביצוע פעולות בנקאיות, הזמנת סחורה ועוד. לכן, חשוב להגדיר מראש מי מורשה לחתימה על אילו פעולות. 
  • שינויים בשותפות- במסגרת הסכם שותפות במסעדה חשוב מאוד לכלול גם האם וכיצד יתבצעו שינויים בשותפות. כלומר, האם ניתן לצרף שותפים חדשים, האם ניתן להדיח שותפים קודמים, האם ניתן למכור חלק או לקנות חלק של שותף אחר וכדומה. חשבו גם באילו תפקידים ניתן לקבל שותפים חדשים. 
  • ניהול והעסקת עובדים- מלבד לקבלת או הדחת שותפים, חשוב לכלול בהסכם שותפות במסעדה גם כיצד ניתן לקבל ולהכשיר עובדים חדשים. הגדירו את תנאי השכר של העובדים לתפקידים שונים, מה יהיה גודל הצוות וכן הלאה. 
  • חלוקת רווחים- חשוב מאוד לציין בהסכם שותפות במסעדה את אופן חלוקת הרווחים של המסעדה. בסופו של דבר המטרה של המסעדה היא ליצור רווחים ולכן חשוב להגדיר זאת מראש. הגדירו את המועד בו יקבלו השותפים את הרווחים שלהם, הגדירו מדיניות לניהול כספים, מדיניות למשיכת כספים, מתי ואיך ניתן למשוך כספים והאם תהיה הגבלה בסכום מסוים. קבעו האם משיכת כספים תלויה בהתרעה מראש או בבקשת אישור וכדומה. הגדירו גם האם יהיה הבדל באופן חלוקת הרווחים במידה שיהיו שינויים ברווחים ובהפסדים של העסק. 
  • יישוב סכסוכים- לבסוף, בהסכם שותפות במסעדה חשוב להגדיר גם אופן יישוב סכסוכים עסקיים ופירוק בעת הצורך. חשוב לציין האם בעת פירוק השותפות העסק יתפרק או שאחד השותפים יישאר אחראי לאחר פירוק. חשוב לקבוע את אופן חלוקת הנכסים, החובות והרווחים. כמו כן קבעו כיצד יש ליישב סכסוכים עסקיים שונים. 

פנו לעורך דין

כפי שהבנו, הסכם שותפות במסעדה הוא הסכם בעל חשיבות רבה שעוזר לשותפים להתנהל בימים טובים יותר וטובים פחות. על מנת לעשות זאת נכון פנו לעורך דין. עורך הדין יוכל לנסח לכם הסכם שותפות שיהיה רלוונטי למסעדה שלכם, לשותפות שלכם, לאופן הניהול המשותף שלכם ולצרכים הספציפיים שלכם. אנשים רבים מחליטים לחסוך מעט כסף ולהשתמש בהסכמי השותפות שנמצאים באינטרנט. עם זאת, על ידי חסכון כספי אתם מסתכנים בהפסדים כספיים מאוחר יותר מאחר שאתם משתמשים בהסכמים כלליים. הסכם שותפות צריך להיות מנוסח באופן ספציפי ומדויק על מנת שלא ישתמע לשתי פנים. במידה שתשמשו בהסכם כללי שמצאתם באינטרנט, בעת סכסוך השותף יוכל לתבוע אתכם ובעקבות חוסר הבהירות בהסכם יוכל אף לנצח. לעומת זאת, כאשר תפנו לעורך דין שינסח לכם הסכם ברור וספציפי, ההסכם לא ישתמע לשתי פנים ויהיה ברור מאוד לפי הסעיפים השונים מה אופן ההתנהלות, מה אופן חלוקת הרווחים, מה תחומי האחריות וכן הלאה. לכן, אל תתפשרו על הסכם שותפות ופנו לעורך דין. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם שותפות עסקית
הסכם שותפות עסקית

הסכם שותפות עסקית הוא הסכם שנחתם בין שותפים עסקיים על מנת להסדיר עניינים בתחומים שונים ולמנוע אי הבנות בעתיד. הסכם שותפות עסקית יכול למנוע מחלוקות

איך עושים הסכם שותפות
איך עושים הסכם שותפות?

הסכם שותפות הוא אחד ההסכמים החשובים כאשר מנהלים שותפות עסקית. חתימה על הסכם שותפות תעזור לכם להגדיר באופן ספציפי את תחומי האחריות של כל שותף,

רישום שותפות

רישום שותפות הוא תהליך יצירת קשר עסקי בין שתי חברות, אנשים פרטיים או בין גורמים אחרים, כאשר כל חברה או גורם מתחייבים לאי-אלו התחייבויות שונות

הסכם שותפות מחיר

הסכם שותפות הוא חוזה המחייב שני צדדים או יותר לעבוד יחד למשימה ספציפית, למטרת פתיחת עסק, מתן שירותים משותפים, למטרת שכירות בדירה ועוד. ישנם סוגים

רישום שותפות מוגבלת

שותפויות עסקיות חשובות מכיוון שהן עוזרות לשני הצדדים להצמיח את העסק שלהם, להרחיב את קהלי היעד ובאופן כללי, להגביר פעילות עסקית. בתוך כך, בישראל, ישנם

074-7765923