הסכם שותפות עוסק מורשה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

עסקים רבים מתחילים את דרכם מכמה שותפים עם חזון משותף. יש יתרון גדול לכך שאנחנו מקימים עסק עם שותפים, היתרון הראשון הוא שיש אפשרות להרחבת העבודה או לחלוק באחריות בצורה יעילה יותר. עם זאת, מבחינה משפטית חייב ליצור סדר לגבי עניין השותפים, לדעת מה המעמד של כל שותף והאם אתם מתנהלים בצורה אחרת מול רשות המיסים.

מהן ההגדרות לעוסק מורשה?

מדובר על צורת רישום לעוסקים עצמאיים ובעלי עסקים קטנים עד בינוניים בארץ. עוסק מורשה לרוב יהיה עצמאי (אינו מאוגד בשותפות או חברה). סך ההכנסות השנתיות של עוסק מורשה צריך להיות גבוה מהתקרה של עוסק פטור (לרוב באזור ה-100,000 ש"ח בשנה). כמו כן, יש מקרים בהם לא משנה מהי ההכנסה שלכם, אתם ישר תוגדרו בתור עוסק מורשה. אלו חלק מהמקצועות אשר מוגדרים כעוסק מורשה ללא שום קשר לסך ההכנסה: עורך דין, וטרינר, סוכן ביטוח, פסיכולוג, רואה חשבון, סוחרי רכב, פסיכיאטר ועוד). עוסק מורשה חייב לגבות מלקוחות העסק מע"מ בכל עסקה, להוציא חשבונית מס כמובן ולדווח למע"מ על בסיס חודשי או דו חודשי בהתאם למחזור העסקאות. הדיווח חייב לכלול את הדברים הבאים: מע"מ שנגבה באותו חודש/חודשיים בגין עסקאות, מע"מ שקוזז עבור הוצאות מוכרות ורכישות לעסק (מע"מ תשומות), מחזור עסקאות של אותה תקופה.

שותפות יכולה להיות תחת הסכם שותפות עוסק מורשה או חברות בע"מ, במקרים חריגים אנחנו נראה גם עוסק פטור

מה זה בדיוק שותפות?

אנשים מחליטים לפתוח עסק בשותפות מסיבות כאלה ואחרות, לעיתים מדובר על שותפים שמכירים או שמדובר על חזון עסקי משותף שהפגיש בין השותפים. אמור להיות לפחות שני גורמים שמחברים בין שותפים, שותפות יכולה להיות תחת הסכם שותפות עוסק מורשה או חברות בע"מ, במקרים חריגים אנחנו נראה גם עוסק פטור. מספר השותפים אינם דווקא בהכרח בעלי המניות, אף שבעלי המניות כן לוקחים אחוזים בחברה. לכן, אם אנחנו בוחרים כן להחשיב את בעלי המניות בתור שותפים (שכן הם קונים חלק בחברה), מספר השותפים יכול להגיע גם ל-50 איש. מצד שני, אם אנחנו מחפשים מבחינה משפטית את כל מי שנושא בהחלטות הקריטיות, מספר השותפים יהיה מצומצם יותר.

יש סוגים שונים של שותפות, יכול להיות שמדובר על שותפות רשומה ולעיתים יהיה מדובר על שותפות שאינה רשומה. על כל הסכם שותפות עוסק מורשה להיות מוצג בתהליכי הרישום. הסכם שותפות עוסק מורשה צריך לכלול בין אם מדובר על שותפות כללית (בה כולם מנהלים יחדיו את העסק), בין אם מדובר על שותפות מוגבלת וכד'. שימו לב, לכל בחירה יש השלכות, אם אנחנו נבחר בשותפות כללית כולם יהנו יחדיו מרווחי החברה או את ההפסדים שלה. כאשר מדובר על שותפות מוגבלת, כל שותף נושא באחריות אחרת.

על כל הסכם שותפות עוסק מורשה להיות מוצג בתהליכי הרישום.

שותפות בעוסק מורשה

כדי שתוכלו להיות שותפים בעוסק מורשה, עליכם להירשם כשותפות ברשות המיסים. הסיווג שלכם ישאר אותו דבר, עוסק מורשה. יהיה שותף אחד אשר יהיה הגורם הרשום ברשויות המס, ישנה גם אפשרות שאר השותפים להירשם כשותפות רשומה ברשם השותפויות. הרישום מאפשר לעסק שלכם להיות מיוחסים בתור ישות אחת, ויש להגדיר את תפקידי השותפים וחלוקת הבעלות. שותפות בעוסק מורשה שונה בשותפות מחברה מע"מ. בשותפות שאינה חברה הרשויות מתייחסות לכל שותף בנפרד מבחינת מיסוי, ביטוח לאומי ותשלומים אישיים.

מה התפקיד של הסכם שותפות בעוסק מורשה?

הסכם שותף הוא למעשה סוג של הצהרת כוונות ותיאום ציפיות שעליו כל אחד מבעלי החברה חותם בשמו. הסכם שותפות צריך לשים את כל הדברים על השולחן, ולדעת בדיוק למה אנחנו מצפים. יש לציין בהסכם השותפות את אופן חלוקת הרווחים, פעילות בין השותפים, מי קיבל החלטות, מהו המעמד של כל אחד משותפי החברה, מטרות משותפות, מה עושים כאשר יש מחלוקות ומה קורה במקרה של סיום השותפות ופירוקה. ברגע בו אתם בונים הסכם שותפות עוסק מורשה מסודר אתם יכולים להיות הרבה יותר רגועים.

הבעיה צצה כאשר החברה מיועדת לפירוק. במקרים כאלה, כל התקלות יכולות לצוף. הסכם שותפות הוא בעל ייעוד של שכבת הגנה עבור שותפי העסק, בעלי המניות בחברה וכמובן, החברה עצמה. ברגע בו אתם דואגים להסכם שותפות מדוקדק, אתם יכולים להבטיח שיותר אנשים יהיו מוכנים להשקיע בכם וגם במקרה של פירוק חברה, אתם תדעו איך להכין את עצמכם ולמה.

הסכם שותפות עוסק מורשה צריך לכלול בין אם מדובר על שותפות כללית (בה כולם מנהלים יחדיו את העסק), בין אם מדובר על שותפות מוגבלת וכד'.

מה אמור לכלול הסכם שותפות עוסק מורשה?

כדי שנוכל לקבל הסכם שותפות עוסק מורשה עלינו להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי לצורך נוסח ההסכם שיהיה תקף בבית משפט. הסכם שותפות אמור לכלול מספר דברים:

  1. אודות – עליכם לציין בהסכם השותפות את כל הפרטים המזהים של העסק, מה סוג העסק, שם העסק, מקום פעילות. בנוסף לכך, אנחנו רוצים לחתום בטופס על המטרה שכולנו מכירים בה כמטרת העסק, לכתוב את היעדים העסקיים שאליהם אנחנו מצפים בתור שותפים בעסק. ולבסוף, יש לציין גם מהו תוקף השותפות כאשר מדובר על עסק זמני.
  2. הסכם משותף – עליכם לסכם בכתב את היחסים בין השותפים. בתור התחלה, יהיה עליכם לציין את שמות כל השותפים בחברה ומהם תפקידו, מהו תורם לעסק וכן הלאה. לאחר מכן, יהיה עליכם לציין את המעמד של כל אחד מהשותפים בליווי חתימתם, הגדרת תחומי אחריות וכמובן, יחסי כוחות ברורים של אחוזי שליטה, משכורות וחלוקות רו
  3. שינוי – מה קורה במקרה של שינוי? מה קורה במקרה בו אתם רוצים לצרף שותף חדש לעסק או להדיח שותף נוכח. עליכם לבנות תוכנית מדויקת במקרה של עזיבה מצד אחד מהשותפים או במקרה בו אחד השותפים מעוניין לקנות חלק של שותף אחר. ולבסוף, עליכם לקבוע מי האחראי על פירוק העסק.

כאשר מדובר על הסכם שותפות עוסק מורשה, מדובר על מסמך משפטי. הצורך בעורך דין לצורך ביצוע החתימות וכתיבת ההסכם היא קריטית.

האם יש צורך בעורך דין?

כאשר מדובר על הסכם שותפות עוסק מורשה, מדובר על מסמך משפטי. הצורך בעורך דין לצורך ביצוע החתימות וכתיבת ההסכם היא קריטית. ראינו לא מעט פעמים עסקים רבים אשר בוחרים לחסוך בעלויות עבור הקמת העסק בכך שהם מוותרים על ליווי של עורך דין. עם זאת, כאשר יש צורך לפעול לפי המסמך שהוא כתבו, עולות בעיות. עורכי דין עסקיים מבססים את כל עריכת המסמכים שלהם בהתאם לבית המשפט בארץ ובחו"ל. תוכלו כמובן להשתמש בדוגמאות של הסכם שותפות עוסק מורשה הקיימות באינטרנט, אבל זה לא מספיק. עליכם לדעת איך לערוך את החוזה בהתאם למצב הנוכחי שלכם כדי למנוע בעיות עתידיות. התפקיד של עורך הדין הוא לבחון לעומק את העסק, להבין את הסיכונים ומעמדי ההיררכיה בעסק. כמו כן, החוק תמיד משתנה, אפילו כאשר מדובר על סעיפים קטנים זה יכול להשפיע עליכם באופן מובהק. יש מקרים בהם עורך הדין אפילו ימליץ לכם לוותר על הקמת עסק מורשה עם שותפים, ודווקא יציע לכם לפתוח חברה בע"מ במקום. חשוב לקבל זווית אחרת לעסק מצד עורך דין, הוא כמובן בעל ניסיון וידע מה עתיד לקרות. המחיר אותו אתם משלמים כמובן משתנה עבור שכר הטרחה לעורך דין, יש לוודא מהן ההצעות הנכונות ביותר עבורכם, לא הזולות בהכרח.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם שותפות עסקית
הסכם שותפות עסקית

הסכם שותפות עסקית הוא הסכם שנחתם בין שותפים עסקיים על מנת להסדיר עניינים בתחומים שונים ולמנוע אי הבנות בעתיד. הסכם שותפות עסקית יכול למנוע מחלוקות

הסכם שותפות במסעדה
הסכם שותפות במסעדה

בישראל, אחד מתחומי העסקים הפופולריים הוא עולם המסעדנות. עם זאת, מדובר בתחום לא פשוט כלל שתובע מבעלי העסקים הרבה. במידה שמקימים מסעדה בשותפות עסקית, הנטל

איך עושים הסכם שותפות
איך עושים הסכם שותפות?

הסכם שותפות הוא אחד ההסכמים החשובים כאשר מנהלים שותפות עסקית. חתימה על הסכם שותפות תעזור לכם להגדיר באופן ספציפי את תחומי האחריות של כל שותף,

רישום שותפות

רישום שותפות הוא תהליך יצירת קשר עסקי בין שתי חברות, אנשים פרטיים או בין גורמים אחרים, כאשר כל חברה או גורם מתחייבים לאי-אלו התחייבויות שונות

הסכם שותפות מחיר

הסכם שותפות הוא חוזה המחייב שני צדדים או יותר לעבוד יחד למשימה ספציפית, למטרת פתיחת עסק, מתן שירותים משותפים, למטרת שכירות בדירה ועוד. ישנם סוגים

074-7765923