דוגמא תקנון אתר אינטרנט

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הקמה של אתר אינטרנט היא לא פשוטה וכוללת בתוכה שלבים שונים כמו עיצוב, פיתוח, לוגיסטיקה, מערכת סליקה ועוד. על מנת שיהיה לכם אתר יעיל ושתהיו מוגנים מפני תביעות משפטיות חשוב מאוד לפרסם תקנון אתר אינטרנט באתר. מהו תקנון אתר אינטרנט ומה החשיבות שלו? על כך במאמר הבא.

דוגמא תקנון אתר אינטרנט- מה זה?

תקנון האתר עוזר לכם להסדיר את מערכת היחסית בין משתמש האתר לבין מפעיל האתר וכללים לביצוע פעולות באמצעות האתר.

כנראה לא פעם ולא פעמיים נתקלתם בבקשה לאשר תקנון על מנת לרכוש באתר. כאשר אתם מסמנים וי אתם למעשה חותמים על תקנון האתר. בכל רכישה הלקוח צריך לאשר את הסכמתו לתנאי האתר וכך מפעיל האתר נשאר מוגן. עבור הלקוח הדבר מעיד כי מדובר בעסק רציני שמגדיר את תנאי העסקה.

למעשה, כל מידע שמופיע באתר שלכם יכול להיות מקור לבעיות משפטיות. על מנת להימנע מכך אתם חייבים לכסות את עצמכם מכל כיוון. הרבה אתרים אינטרנטיים משמשים כאתרי מכירות, כלומר, אתרים בהם נמכרים מוצרים וסחורות ופעמים רבות מדובר בסחורות של ספקי צד שלישי. יכול להיות מצב בו פרסמתם באתר המכירות מפרט טכני של מוצר כפי שהספק מסר לכם אותו, אך מספר לקוחות מתלוננים כי המפרט הטכני שונה ממה שהובטח באתר. במצב כזה אתם נמצאים בבעיה משפטית. כאן נכנס תקנון אתר מכירות מאחר והוא מגזיר את תחומי האחריות והמחויבות שלכם ומגן עליכם במצבים שיכולות לצוץ בעיות משפטיות ועילות לתביעות כאלה ואחרות.

תקנון אתר הוא למעשה מסמך משפטי המהווה חוזה מחייב בין מפעיל האתר לבין משתמש האתר. על מנת לקבל תקנון המנוסח טוב שיכול באמת לשמש אתכם במקרה הצורך יש צורך באיש משפטי בעל ידע בתחום.

יש לקחת בחשבון כי במקרים בהם תקנון האתר מקפח את הגולשים, בית המשפטי רשאי לבטל סעיפים בו.

דוגמא תקנון אתר אינטרנט- מה זה? תקנון האתר עוזר לכם להסדיר את מערכת היחסית בין משתמש האתר לבין מפעיל האתר וכללים לביצוע פעולות באמצעות האתר.

דוגמא תקנון אתר אינטרנט- מה החשיבות?

לתקנון האתר יש חשיבות גדולה מאוד. כפי שציינו קודם, תנאי השימוש של התקנון נועדו למעשה להגן עליכם מפני תביעות משפטיות. כבעלי עסק אתם חייבים להגן על עצמכם מכל כיוון אפשרי מפני הלקוחות ומפני גורמים שונים. פרסום תקנון אתר ותנאי שימוש באתר עוזרים לכם להפחית את החשיפה לסיכונים משפטיים כמו הפרת זכויות קניין רוחני, זכויות הצרכן, לשון הרע, זכויות פרטיות ועוד רבים.

שימו לב כי במצב שאתם רוצים להפעיל אתר מכירות, חברות האשראי ידרשו מכם להטמיע תקנון אתר מכירות ותנאי שימוש כתנאי להפעלת סליקת האשראי.

כמו כן יש לקחת בחשבון כי חוק הגנת הצרכן מחייב מפעילי אתר מכירות לגלות לגולשים פרטים בנוגע לעצמו, למוצר או לשירות הנמכרים באתר. כמו כן, יש לספק פרטים בנוגע למועד ודרך אספקתם של המוצר או השירות הנמכרים, פרטים בנוגע לאחריות המוצר או השירות, פרטים בנוגע לתכונותיו של המוצר, המפרט הטכני שלו ויידוע של הגולשים בנוגע לדרכים למסירת הודעה על ביטול העסקה.

דוגמא תקנון אתר אינטרנט- מה החשיבות? לתקנון האתר יש חשיבות גדולה מאוד. כפי שציינו קודם, תנאי השימוש של התקנון נועדו למעשה להגן עליכם מפני תביעות משפטיות.

דוגמא תקנון אתר אינטרנט- שימו לב

כאשר אתם מנסחים תקנון אתר יש לקחת כמה אלמנטים בחשבון-

  • ניסוח- ניסוח התקנון צריך להיות רהוט, ברור, ינוסח באופן הוגן בתנאי החוק ולא משתקף לשני פנים. כך במקרה הצורך תוכלו להיעזר בו והוא יהיה לשירותכם.
  • פעולות הגולשים – חשוב מאוד שתקנון האתר יהיה מקיף ויכלול הוראות שיגנו עליכם מפני פעולותיהם של הגולשים. באתרים רבים הגולשים יכולים להגיב וכך להכניס מידע שגוי לאתר, להעתיק מידע שקיים באתר, להפיץ עליכם מידע שלילי ושקרי ועוד. לכן, חשוב מאוד לוודא כי בתקנון האתר תהיה התייחסות לאיסור לשימוש ברעה במידע שמפורסם באתר שלכם וכך גם לחובות של הגולשים באתר.
  • הגנת פרטיות- כמו שאתם רוצים להגן על עצמכם מפני הגולשים כך גם הגולשים רוצים להגן על עצמם. בעולם של היום נאספים פרטים רבים על גולשים ברחבי האינטרנט, במיוחד באתרי מכירות בהם הגולשים מכניסים פרטים אישיים כמו מספר זהות ופרטי אשראי. שימוש במידע של הגולשים מחייב אתכם כבעלי האתר ליידע את הגולשים בנוגע לכל פעולה שאתם עשויים לעשות עם המידע שלהם. במסגרת מדיניות הפרטיות עליכם לעדכן איזה מידע אתם אוספים באתר, מה אתם עושים עם המידע ועם מי אתם משתפים את המידע. מדובר בסופו של דבר במידע מוגן שאסור להשתמש בו מבלי שהגולש יודע ו/או מאשר זאת.
  • חוק הגנת הצרכן- כאשר האתר שלכם הוא אתר מכירות המאפשר לרכוש מוצר או שירות אתם מחויבים גם בחוק הגנת הצרכן. חוק הגנת הצרכן מגדיר מספר פרטים שונים וחשובים מאוד שעליכם לכלול ולפרסם בתקנון האתר שלכם, אחרת תהיו חשופים לתביעות. בין היתר יהיה עליכם לפרסם פרטים כמו דרך הרכישה, אופן אספקת מוצרים, מדיניות החזרות וביטולים ועוד.
  • הגבלת אחריות- בתקנון אתר יש לתחום גם את גבולות האחריות של האתר ושל הבעלים שלו, את התנהגות הגולשים ואת התוכן המופיע בו. מומלץ להצהיר בתקנון כי האתר אינו אחראי להצהרות של צדדים שלישים וכי האתר לא יישא חבות על נזקים שנגרמו בגלל שימוש במידע המופיע באתר.

דוגמא תקנון אתר אינטרנט- שימו לב כאשר אתם מנסחים תקנון אתר יש לקחת כמה אלמנטים בחשבון

דוגמא תקנון אתר אינטרנט- מה העלות?

כפי שציינו, תקנון אתר אינטרנט הוא מסמך משפטי המהווה חוזה מחייב בינכם, מפעילי האתר לבין משתמשי האתר, כלומר הגולשים. לשם כך מומלץ להיעזר באיש משפטי בעל ידע בתחום. על מנת שעורך הדין יוכל לכתוב עבורכם תקנון אתר ייחודי, עליו להיות בקיא באתר שלכם ספציפית. לשם כך עליו ללמוד אותו, למה הוא משמש, מה האופי שלו וכך לכתוב תקנון שיהיה מתאים לו בדיוק ויוכל למנוע את כל הסכסוכים והמחלוקות שיכולות לצוץ משימוש באתר.

מדובר בעבודה מורכבת וארוכה מאוד ולכן, המחירים שיש לשלם לעורך דין לכתיבת תקנון אתר יכולים להגיע לאלפי שקלים.

אם יש לכם אתר אינטרנט ולא משנה כרגע מהם בדיוק הערך שהוא מספק למשתמש והאופן בו מתקשר המשתמש עם האתר, אתם רוצים שיהיו לכם תנאי שימוש ובמקרים מסוימים אתם גם רוצים להתנות את השימוש באתר באישור תנאי השימוש שלכם מראש. תנאי שימוש הוא מסמך משפטי לכל דבר ועניין ומיועד להגן עליכם מפני תביעות משפטיות. תנאי שימוש אלה צריכים להיות מותאמים לאתר שלכם ולאופן וסוג הפעילות בו, אם כי באתרים רבים ובמיוחד אתרי תדמית, ניתן בהחלט לגבש את תנאי השימוש על בסיס תבנית תנאי שימוש באתר לדוגמא.

תנאי שימוש באתר – מה הם ולמה הם נועדו?

בצורה הפשוטה ביותר, תנאי שימוש באתר הם תנאים שאותם מכתיב האתר למשתמשים בו, על מנת לקבל את הזכות להשתמש באתר באופן חוקי. במרבית האתרים אנו לא נדרשים לקרוא ולאשר את התנאים הללו לפני שמאושרת לנו הכניסה לאתר, אבל זה לא אומר שהתנאים הללו לא חלים עלינו. אפשר בהחלט לומר, שאין אף אתר בעולם שמתנה את הכניסה אליו באישור תנאי השימוש, אבל יש הרבה מאוד אתרים שבהם תוכלו לבצע פעולות מסוימות ללא אישור תנאי השימוש, לצד פעולות אחרות שאותן תוכלו לבצע רק לאחר אישור תנאי השימוש. כך למשל, תוכלו להיכנס לחנות ספורט מקוונת  ולחפש לעצמכם נעלי ספורט שברצונכם לקנות. תוכלו לעבור על כל המוצרים ולהעמיס את עגלת הקניות שלכם, הכל באופן חופשי. אך מרגע שתרצו לבצע את הרכישה, יהיה עליכם להזין פרטים ולאשר את תנאי השימוש באתר כתנאי לביצוע הרכישה.

תנאי שימוש אלה מיועדים להסדיר את הציפיות בין בעלי האתר ובין המשתמשים בו. כאשר אנו נכנסים לאתר אינטרנט אנחנו נכנסים למעשה לתוך המרחב הפרטי של בעל האתר ובאפשרותו של בעל האתר להכתיב את התנאים לשימוש בו. זה שבעל האתר מאוד רוצה שנגיע אליו, שנכנס לאתר כמה שיותר ושנקנה אצלו כמה שיותר, לא אומר שאנו פטורים מתנאי השימוש שהוא הכתיב עבורנו. דברים אלה חלים כמובן גם לגביכם בעמדתכם כבעלי אתר אינטרנט וגם לכם הזכות ואפילו החובה כלפי עצמכם וכלפי העסק שלכם, לעגן תנאי שימוש שיעניקו לכם הגנה משפטית.

תנאי שימוש אלה צריכים להיות מותאמים לאתר שלכם ולאופן וסוג הפעילות בו, אם כי באתרים רבים ובמיוחד אתרי תדמית, ניתן בהחלט לגבש את תנאי השימוש על בסיס תבנית תנאי שימוש באתר לדוגמא.

תנאי שימוש כהגנה משפטית

לפני שאתם רצים להעתיק תבנית של תנאי שימוש באתר לדוגמא, אתם רוצים להבין תחילה את המשמעות של ההגנה המשפטית שמעניקים לכם תנאים אלה. אתרים שונים מיועדים למלא מטרות שונות. ישנם אתרים שפשוט מספקים מידע לציבור בצורת כתבות, תוכן, מדריכים, שיעורים, דעות, ביקורות וכן הלאה. אתרים אחרים מכילים בתוכם תוכן גולשים, כלומר תוכן של המשתמשים עצמם והדוגמא הידועה ביותר לכך היא רשתות חברתיות. אתרים אחרים מאפשרים לבצע פעולות מסחר אלקטרוני של רכישת מוצרים ושירותים, הצטרפות לשירותים וכן הלאה. אתרים אחרים הם אתרי תדמית פשוטים עם אינטראקציה מאוד מוגבלת בין האתר למשתמש. בכל אתר כזה יכול להיווצר מצב בו נגרם נזק למן דהו, בין בגין השימוש באתר ובין בגין פעולות שבוצעו באתר או על ידי בעלי האתר. נזק זה יכול להוביל לתביעה משפטית מצד הגורם הניזוק כלפי בעלי האתר. הניזוק יכול להיות לקוח שרכש דבר מה דרך האתר ואינו מרוצה מהרכישה והוא יכול להיות גם אדם שמעולם לא ביקר באתר הזה, אך תוכן שאחד הגולשים העלה לאתר, פגע בשמו הטוב.

בכל המקרים הללו, אתם כבעלי האתר רוצים לעגן את התנאים שבהם יכולים המשתמשים באתר לעשות שימוש באתר. כך למשל, אם אתם מאפשרים לגולשים להעלות תוכן משלהם לאתר, אתם רוצים להבהיר להם את אחריותם הבלעדית לכל נזק שהתוכן שלהם יגרום לצד שלישי כלשהו ואולי אפילו לאסור העלאת תוכן כזה. בתנאי השימוש אתם רוצים להבהיר שאתם לא בודקים כל תוכן שמועלה לאתר, אך אין זה מסיר אחריות ממעלה התוכן על התוכן שלו. בתנאי השימוש תוכלו לעגן כל תנאי שהוא על מנת להגן על עצמכם מפני תביעות משפטיות וכדי להבטיח שההגנה הזאת היא מיטבית ושלמה, לא תמיד תספיק לכם תבנית של תנאי שימוש באתר לדוגמא, אותה תוכלו להוריד בחינם באינטרנט או אפילו להעתיק מאתר אחר.

לפני שאתם רצים להעתיק תבנית של תנאי שימוש באתר לדוגמא, אתם רוצים להבין תחילה את המשמעות של ההגנה המשפטית שמעניקים לכם תנאים אלה

אז איך נכון לנסח תנאי שימוש?

ובכן, בעולם אוטופי ההמלצה הגורפת הייתה לא להשתמש בתבנית חינמית של תנאי שימוש באתר לדוגמא, אלא לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה, שינסח עבורכם את תנאי השימוש באתר באופן מותאם אישית. בעולם המציאותי, מרבית האתרים ובראשם אתרי התדמית ששולטים לחלוטין בתוכן, אינם מקיימים אינטראקציה מסחרית עם המשתמשים ואינם מאפשרים העלאת תוכן גולשים (מרבית אתרי הבית של בתי עסק), הם אתרים שנמצאים ברמת סיכון נמוכה מאוד עד זניחה. גם באתרים אלה רצוי לעגן תנאי שימוש אך במקרים אלה אפשר בהחלט להישען על תבנית תנאי שימוש באתר לדוגמא ובלבד שמדובר בתנאים מקיפים שנכתבו על ידי אדם מקצועי, שהשימוש בהם הוא מותר וחופשי ושהם מותאמים לסוג האתר הספציפי שלכם.

במקרים אחרים, בהם עצם פעילות האתר מעמידה אתכם, בעלי האתר, בחשיפה גבוהה לסיכון לתביעה נזיקית כלשהי, אתם בהחלט רוצים לבנות את תנאי השימוש שלכם בליווי עורך דין מומחה ובהתאמה אישית לחלוטין לאתר שלכם. גם במקרים אלה, תהיה לכם האפשרות להיכנס לאתר דומה מאוד אליכם ולהעתיק את תנאי השימוש שלו אליכם, אלא שמדובר בעבירה על חוק זכויות יוצרים וכן, אינכם יודעים מי כתב לאותו אתר את תנאי השימוש ועד כמה הם יעילים במתן הגנה משפטית לאתר ולבטח לכם. ישנם תהליכים בניהול עסק שבהם אפשר לעגל פינות אבל זה מאוד לא כדאי ולא משתלם. ניסוח תנאי שימוש ומסמכים משפטיים בכלל, היא דוגמא נהדרת לתהליך כזה, שבו אתם לא רוצים להישען על תבנית חינמית של תנאי שימוש באתר לדוגמא, אלא לבנות לעצמכם את תנאי השימוש שלכם ולהבטיח מעטפת הגנה משפטית הרמטית.

על מנת להגן על עצמכם מפני תביעות משפטיות וכדי להבטיח שההגנה הזאת היא מיטבית ושלמה, לא תמיד תספיק לכם תבנית של תנאי שימוש באתר לדוגמא, אותה תוכלו להוריד בחינם באינטרנט או אפילו להעתיק מאתר אחר.

אילו עורכי דין מספקים שירות כזה?

ככלל, לא קיים תחום התמחות של תנאי שימוש בעולם עריכת הדין, אך בהחלט קיים תת תחום התמחות כזה. תת התחום הזה שייך לעולם דיני המסחר או דיני טכנולוגיה. עורכי דין מסחריים או עורכי דין טכנולוגיים, יכולים בהחלט לסייע לכם לגבש תנאי שימוש לאתר, אם כי גם במקרה של פנייה לעורך דין כזה, אתם רוצים לוודא שאותו עורך דין מתמחה ספציפית בנושא של ניסוח תנאי שימוש ואפילו מחזיק בהתמחות ספציפית לסוג האתר שלכם, במיוחד אם הפעילות באתר שלכם מעמידה אתכם ברמת סיכון גבוהה. עורכי דין רבים בתחומי התמחות אלה רוכשים הכשרה מקצועית נקודתית סביב הנושא של תנאי שימוש בדיוק למטרה זו ואתם בהחלט רוצים למצוא אותם לטובת האתר שלכם. אם אתם כבר מבינים את הבעייתיות בשימוש בתבנית חינמית של תנאי שימוש באתר לדוגמא ואתם מבינים את הצורך לגבש את תנאי השימוש שלכם בעצמכם ובצורה מקצועית והרמטית, אז אתם גם יכולים להבין מדוע אתם רוצים להבטיח שאתם מפקידים את המשימה בידי עורך דין מקצועי, בעל התמחות מתאימה למשימה זו, שיעניק לכם תמורה מלאה תמורת דמי הטרחה שתשלמו לו.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

עריכת תקנון אתר

מדיניות אתר היא מערכת כללים המגדירה את ציפיות האתר מחבריה, הגולשים בה ועובדי האתר, את התנהגות האנשים באתר וכולי. כמו כן, עריכת תקנון אתר צריכה

פירוק חברה מקוון
תקנון אתר אינטרנט מחיר

הקמתם לאחרונה אתר אינטרנט חדש לעסק, תחביב או קהל העוקבים שלכם ברשתות החברתיות? לפני שהאתר יעלה לאוויר ויהיה זמין לגלישה חופשית ברחבי הרשת עבור קהל

תקנון אתר באנגלית

תהליך בנייה והקמה של אתר אינטרנט הוא איננו דבר פשוט, ונוסף לעניינים הטכניים הנוגעים לשלבי הקמת האתר – קיימים גם עניינים ופרוצדורות נוספות העוסקות בצד

שינוי תקנון חברה פרטית

מתוך שיקולים משפטיים וכלכליים כאחד, החלטתם לבצע שינוי מהותי לעסק הפרטי שלכם ולהפוך מעוסק מורשה לחברה בע"מ. מהלך שכזה יאפשר לכם לקבל הגנה כלכלית-משפטית מבחינה

תביעת זכויות יוצרים

כבר כמה שנים שאתם מתחזקים בלוג אוכל פופולרי ומצליח המכיל מגוון מתכונים, טיפים, מידע ועצות בתחום הבישול והאפייה הביתית. הביקוש של קהל העוקבים שלכם למתכונים

074-7765923