תקנון אתר מכירות להורדה

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

אתר מכירות הוא אתר בו ניתן למכור ולרכוש מוצרים אונליין, כלומר, מדובר למעשה בחנות וירטואלית. הקמה של אתר מכירות היא לא פשוטה כלל, שכן היא כוללת שלבים רבים. במאמר הבא נסביר מהו תקנון אתר מכירות להורדה.

 

תקנון אתר מכירות להורדה- מה זה?

תקנון האתר עוזר לכם להסדיר את מערכת היחסית בין משתמש האתר לבין מפעיל האתר וכללים לביצוע פעולות באמצעות האתר.

כנראה לא פעם ולא פעמיים נתקלתם בבקשה לאשר תקנון על מנת לרכוש באתר. כאשר אתם מסמנים וי אתם למעשה חותמים על תקנון האתר. בכל רכישה הלקוח צריך לאשר את הסכמתו לתנאי האתר וכך מפעיל האתר נשאר מוגן. עבור הלקוח הדבר מעיד כי מדובר בעסק רציני שמגדיר את תנאי העסקה.

למעשה, כל מידע שמופיע באתר שלכם יכול להיות מקור לבעיות משפטיות. על מנת להימנע מכך אתם חייבים לכסות את עצמכם מכל כיוון. הרבה אתרים אינטרנטיים משמשים כאתרי מכירות, כלומר, אתרים בהם נמכרים מוצרים וסחורות ופעמים רבות מדובר בסחורות של ספקי צד שלישי. יכול להיות מצב בו פרסמתם באתר המכירות מפרט טכני של מוצר כפי שהספק מסר לכם אותו, אך מספר לקוחות מתלוננים כי המפרט הטכני שונה ממה שהובטח באתר. במצב כזה אתם נמצאים בבעיה משפטית. כאן נכנס תקנון אתר מכירות מאחר והוא מגזיר את תחומי האחריות והמחויבות שלכם ומגן עליכם במצבים שיכולות לצוץ בעיות משפטיות ועילות לתביעות כאלה ואחרות.

תקנון אתר הוא למעשה מסמך משפטי המהווה חוזה מחייב בין מפעיל האתר לבין משתמש האתר. על מנת לקבל תקנון המנוסח טוב שיכול באמת לשמש אתכם במקרה הצורך יש צורך באיש משפטי בעל ידע בתחום.

יש לקחת בחשבון כי במקרים בהם תקנון האתר מקפח את הגולשים, בית המשפטי רשאי לבטל סעיפים בו.

תקנון האתר עוזר לכם להסדיר את מערכת היחסית בין משתמש האתר לבין מפעיל האתר וכללים לביצוע פעולות באמצעות האתר.

תקנון אתר מכירות להורדה- חשיבות

לתקנון האתר יש חשיבות גדולה מאוד. כפי שציינו קודם, תנאי השימוש של התקנון נועדו למעשה להגן עליכם מפני תביעות משפטיות. כבעלי עסק אתם חייבים להגן על עצמכם מכל כיוון אפשרי מפני הלקוחות ומפני גורמים שונים. פרסום תקנון אתר ותנאי שימוש באתר עוזרים לכם להפחית את החשיפה לסיכונים משפטיים כמו הפרת זכויות קניין רוחני, זכויות הצרכן, לשון הרע, זכויות פרטיות ועוד רבים.

שימו לב כי במצב שאתם רוצים להפעיל אתר מכירות, חברות האשראי ידרשו מכם להטמיע תקנון אתר מכירות ותנאי שימוש כתנאי להפעלת סליקת האשראי.

כמו כן יש לקחת בחשבון כי חוק הגנת הצרכן מחייב מפעילי אתר מכירות לגלות לגולשים פרטים בנוגע לעצמו, למוצר או לשירות הנמכרים באתר. כמו כן, יש לספק פרטים בנוגע למועד ודרך אספקתם של המוצר או השירות הנמכרים, פרטים בנוגע לאחריות המוצר או השירות, פרטים בנוגע לתכונותיו של המוצר, המפרט הטכני שלו ויידוע של הגולשים בנוגע לדרכים למסירת הודעה על ביטול העסקה.

לתקנון האתר יש חשיבות גדולה מאוד. כפי שציינו קודם, תנאי השימוש של התקנון נועדו למעשה להגן עליכם מפני תביעות משפטיות.

תקנון אתר מכירות להורדה- דגשים חשובים

כאשר אתם מנסחים תקנון אתר יש לקחת כמה אלמנטים בחשבון-

  • ניסוח- ניסוח התקנון צריך להיות רהוט, ברור, ינוסח באופן הוגן בתנאי החוק ולא משתקף לשני פנים. כך במקרה הצורך תוכלו להיעזר בו והוא יהיה לשירותכם.
  • פעולות הגולשים- חשוב מאוד שתקנון האתר יהיה מקיף ויכלול הוראות שיגנו עליכם מפני פעולותיהם של הגולשים. באתרים רבים הגולשים יכולים להגיב וכך להכניס מידע שגוי לאתר, להעתיק מידע שקיים באתר, להפיץ עליכם מידע שלילי ושקרי ועוד. לכן, חשוב מאוד לוודא כי בתקנון האתר תהיה התייחסות לאיסור לשימוש ברעה במידע שמפורסם באתר שלכם וכך גם לחובות של הגולשים באתר.
  • הגנת פרטיות- כמו שאתם רוצים להגן על עצמכם מפני הגולשים כך גם הגולשים רוצים להגן על עצמם. בעולם של היום נאספים פרטים רבים על גולשים ברחבי האינטרנט, במיוחד באתרי מכירות בהם הגולשים מכניסים פרטים אישיים כמו מספר זהות ופרטי אשראי. שימוש במידע של הגולשים מחייב אתכם כבעלי האתר ליידע את הגולשים בנוגע לכל פעולה שאתם עשויים לעשות עם המידע שלהם. במסגרת מדיניות הפרטיות עליכם לעדכן איזה מידע אתם אוספים באתר, מה אתם עושים עם המידע ועם מי אתם משתפים את המידע. מדובר בסופו של דבר במידע מוגן שאסור להשתמש בו מבלי שהגולש יודע ו/או מאשר זאת.
  • חוק הגנת הצרכן- כאשר האתר שלכם הוא אתר מכירות המאפשר לרכוש מוצר או שירות אתם מחויבים גם בחוק הגנת הצרכן. חוק הגנת הצרכן מגדיר מספר פרטים שונים וחשובים מאוד שעליכם לכלול ולפרסם בתקנון האתר שלכם, אחרת תהיו חשופים לתביעות. בין היתר יהיה עליכם לפרסם פרטים כמו דרך הרכישה, אופן אספקת מוצרים, מדיניות החזרות וביטולים ועוד.
  • הגבלת אחריות- בתקנון אתר יש לתחום גם את גבולות האחריות של האתר ושל הבעלים שלו, את התנהגות הגולשים ואת התוכן המופיע בו. מומלץ להצהיר בתקנון כי האתר אינו אחראי להצהרות של צדדים שלישים וכי האתר לא יישא חבות על נזקים שנגרמו בגלל שימוש במידע המופיע באתר.

תקנון אתר מכירות להורדה- דגשים חשובים כאשר אתם מנסחים תקנון אתר יש לקחת כמה אלמנטים בחשבון

תקנון אתר מכירות להורדה- מחיר

כפי שציינו, תקנון אתר מכירות הוא מסמך משפטי המהווה חוזה מחייב בינכם, מפעילי האתר לבין משתמשי האתר, כלומר הגולשים. לשם כך מומלץ להיעזר באיש משפטי בעל ידע בתחום. על מנת שעורך הדין יוכל לכתוב עבורכם תקנון אתר ייחודי, עליו להיות בקיא באתר שלכם ספציפית. לשם כך עליו ללמוד אותו, למה הוא משמש, מה האופי שלו וכך לכתוב תקנון שיהיה מתאים לו בדיוק ויוכל למנוע את כל הסכסוכים והמחלוקות שיכולות לצוץ משימוש באתר.

מדובר בעבודה מורכבת וארוכה מאוד ולכן, המחירים שיש לשלם לעורך דין לכתיבת תקנון אתר יכולים להגיע לאלפי שקלים.

תקנון החנות המקוונת מורכב, ולכן חשוב להכיר אותו לפני שמתחילים למכור בצורה מקוונת. מאמר זה יסביר את היסודות, ויספק כמה דוגמאות וכן מקרים שיעזרו לכם להבין את הניואנסים של כללים אלה. חשוב לדעת, תקנון אתר מכירות מחייב אתכם משפטית, ולכן חשוב להכירו לעומק.

קודם כל, חשוב לדעת שהמדינה שבה ממוקמת החנות שלכם ומבצעת ממנה עסקים, היא זו אשר קובעת איזה סוג של רישיון עסק או היתר אתם צריכים כדי להפעיל עסקית את החנות המקוונת שלכם. לאחר שהסרנו זאת מהדרך, בואו נדבר על מה הוא תקנון אתר מכירות, ממה הוא מורכב וכל מה שבין לבין. הנה המידע שתצטרכו כדי להתחיל למכור באינטרנט.

הקפידו לחקור ולבדוק תקנון מכירות במדינות שונות

בתוך מה שנקרא תקנון אתר מכירות, קיימים פרטים רבים אשר חייבים על פי החוק להימצא, למשל חייבת להיות לכם כתובת פיזית שאינה תיבת דואר או כתובת וירטואלית. כמו כן, ייתכן שלמדינה יהיו כללים נוספים לגבי משלוח מוצרים ללקוחות בגבולותיה, כגון דרישת הוכחת גיל עבור רכישות בסכומים מסוימים או דרישת טופס מכס עבור משלוחים מעל סכומים מסוימים.

בהיבט זה של הדברים, יש לציין כי לחנויות מקוונות יש הרבה תקנות שעליהן לפעול, במיוחד אם הן מוכרות ללקוחות במדינות אחרות. לפיכך, יש להבין כי תקנות החנויות המקוונות משתנות ממדינה למדינה ויכולות להיות מסובכות מאוד. על מנת לוודא שהחנות המקוונת שלכם תואמת לחוקים המקומיים, חשוב שתדעו מה הם הכללים הללו וכיצד הם משפיעים על העסק שלכם.

בתוך מה שנקרא תקנון אתר מכירות, קיימים פרטים רבים אשר חייבים על פי החוק להימצא, למשל חייבת להיות לכם כתובת פיזית שאינה תיבת דואר או כתובת וירטואלית
קרדיט תמונה: freepik

מדוע אתרי מכירות צריכים תקנון אתר מכירות?

אתרי מכירות מקוונים צריכים לציית לתקנות מסוימות כדי להבטיח שהם עומדים בחוק. לא תמיד קל לחברה לנהוג בתקנות אלו, אך חשוב לה לעשות זאת כדי לא להסתבך חוקית וכן משפטית. לידיעתכם, ישנם משרדי עורכי דין אשר ממנים במיוחד עורכי דין שכל מטרתם היא לאתר אתרים שאינם עומדים בתקנונים וכן להגיש תביעה ייצוגית נגד אותם אתרים.

הרגולציה העיקרית שחנויות מקוונות צריכות לפעול לפיה היא חוק הגנת הצרכן הבינלאומי משנת 1987 הקובע, שכל סחורה חייבת להימכר במחיר הוגן. במקרים רבים ובמדינות שונות, החוק גם אוסר על שיטות סחר בלתי הוגנות ומבטיח לצרכנים את זכותם להחזיר את הרכישה תוך 14 ימים מיום קבלתה. המשמעות היא שאם אתם מזמינים פריט מחנות מקוונת, יש לכם 14 ימים לאחר קבלתו לפני שתוכלו להחזיר אותו. כמו כן, ישנן תקנות רבות אחרות כמו גם תקנות המכירה מרחוק, שקובעות שחייבת להיות דרך ברורה ליצור קשר עם מישהו לפני הרכישה וחייבת להיות דרך להחזיר סחורה אם לא מרוצים ממנה.

מדוע אתרי מכירות צריכים תקנון אתר מכירות? אתרי מכירות מקוונים צריכים לציית לתקנות מסוימות כדי להבטיח שהם עומדים בחוק
קרדיט תמונה: freepik

היכן ניתן להשיג או איך אפשר ליצור תקנון לאתר מכירות?

מדיניות אתר מכירות היא מסמך המתווה את ההנחיות לניהול עסקים באתר. בתוך כך, תקנון זה מכסה דברים כמו תיאורי מוצרים, ציפיות משירות לקוחות וחוקים אחרים. בהיבט הזה של הדברים, יהיה תמיד עדיף לוודא שמדיניות החנות המקוונת שלכם תואמת את מדיניות החברה שלכם. אם אינכם בטוחים היכן להשיג אותו, תוכלו גם ליצור אחד בעצמכם או בעזרת הצוות המשפטי של החברה. כמו כן, קחו בחשבון שישנם אתרי אינטרנט המאפשרים להוריד שבלונות של תקנון לאתר מכירות ולהתאים את השבלונות האלו לסוג העסק שלכם.

מבחינת השבלונות שניתן להוריד בחינם מהאינטרנט, אתם צריכים לזכור שהשבלונות האלו לעולם לא יתאימו ככה כמו שהן – לעסק שלכם. השבלונות תמיד יהיו כלליות, מה שאומר שאתם צריכים ליצוק לתוכן את התוכן שלכם הנוגע לאתר המכירות שלכם. מה עוד חשוב לדעת על תקנון אתר מכירות? המשיכו לקרוא.

השבלונות תמיד יהיו כלליות, מה שאומר שאתם צריכים ליצוק לתוכן את התוכן שלכם הנוגע לאתר המכירות שלכם. מה עוד חשוב לדעת על תקנון אתר מכירות

טיפים לניסוח תקנון לאתר מכירות

הטיפים שריכזנו כאן עבורכם הם כמה מהשיטות המומלצות שבהן תוכלו להשתמש בעת ניסוח מדיניות עבור החנות המקוונת שלכם. קודם כל, ודאו שקל לקרוא ולהבין את המדיניות של החנות שלכם ואת התקנון. כמו כן, שמרו על התקנון שלכם תמציתיים והימנעו מז'רגון מיותר.

אם אתם מוכרים באינטרנט, יהיה חשוב לשלב קריאה ברורה לפעולה ללקוחות לבצע המרות כאלו ואחרות. בנוסף לכך, ודאו שהמדיניות שלכם משקפת את הצרכים של קהל היעד שלכם. ולבסוף, כללו סעיף על האופן שבו אתם מטפלים בתלונות וחששות של לקוחות.

הקשר בין תקנון אתר מכירות להצלחה עסקית

ישנו קשר הדוק בין תקנון אתר מכירות לבין הצלחה עסקית, במיוחד כאשר חנויות מקוונות הופכות ליותר ויותר נפוצות בימינו. עם זאת, לעסקים אלו חשוב שתהיה מדיניות מנוסחת היטב כדי להבטיח שללקוחותיהם תהיה חוויה חיובית. וכתוצאה מהחוויה האיכותית של הלקוחות, הגברת הפעילות העסקית לא מאחרת מלהגיע.

לקוחות שטוב להם הם לקוחות שחוזרים ומבצעים רכישות נוספות, זכרו זאת היטב. ולכן חשוב שתקנון האתר שלכם יבוא כמה שיותר לקראת הלקוחות שלכם ויהיה הוגן. בקונטקסט הזה של הדברים, תקנות החנות המקוונת יכולות להשפיע על הפעילות העסקית של החנות בדרכים רבות.

תקנון אתר מכירות מנוסח היטב, ישפיע על פעילות עסקית?

לדוגמה, תקנון מנוסח היטב יכול לעזור להפחית את תלונות הלקוחות או להעלות את רמות שביעות הרצון של הלקוחות. ובנוסף, מדיניות מנוסחת היטב חשובה לעסק, מכיוון שהיא עוזרת לעסק לספק שירות טוב יותר מהמתחרים.

בתוך כך, המטרה העיקרית של מדיניות מנוסחת היטב היא להעניק בהירות ללקוחות החברה וגם לעובדים. זה גם עוזר למנוע בעיות משפטיות פוטנציאליות שעלולות להתעורר אם ללקוח או לעובד יש שאלות כלשהן לגבי מדיניות החברה ואינו מקבל מענה ראוי.

בשורה התחתונה, ככל שתדייקו את התקנון שלכם ותהפכו אותו נגיש לטובת הלקוח, ככה תוכלו לחוות הצלחה עסקית גדולה יותר. במובן הזה, התקנון למעשה בא לשרת אתכם במקביל לשירות הלקוחות שלכם.

אתרי אינטרנט הפכו להיות הרבה יותר מעוד פלטפורמות מקוונות המספקות מידע, אלא משמשות גם לצרכים רבים אחרים ביניהם האפשרות לרכישה אונליין של מוצרים שונים כמו פריטי אופנה, טיפוח, מזון, שתייה ואפילו חופשות בארץ ובחו"ל. כדי שתהליכי המכירה המקוונת יצאו לפועל באמצעות רשת האינטרנט, בעל האתר צריך להציג את האפשרות הזו עבור הגולשים – זאת על ידי פיתוח והנגשה של אתר מכירות ידידותי ונוח לשימוש.

אתר מכירות מוכר כיום גם בשם של חנות וירטואלית, חנות מקוונות, חנות אונליין וגם בשם הרשמי יותר – אתר איקומרס (E-commerce) שהוא אתר מסחר. נוסף לכל התהליכים וההיבטים הקשורים לפיתוח של אתר המכירות המאפשר לגולשים לבצע רכישות מקוונות בצורה נוחה ופשוטה, על בעל האתר להציג למשתמשים השונים אתר איכותי שהוא גם אמין – כי הרי בסופו של דבר זוהי הפלטפורמה המקוונת דרכה הם מבצעים את הרכישה שלהם, ולכן תקנון אתר ברור וקריא מסייע להעלות את רמת האמינות של אתר המכירות.

מה החשיבות שיש בתקנון אתר, האם רק אתרי מכירות מוכרחים להוסיף פרט כזה לאתר שלהם, וכיצד אפשר להשיג תקנון אתר מכירות חינם? נבהיר את כל התשובות לכך ועוד בשורות הבאות.

למה אתר אינטרנט צריך תקנון?

תקנון אתר מאפשר לבעל האתר להגביל את האחריות שחלה עליו, הן מבחינת התכנים שהוא מציג לגולשים והן מבחינת ההתחייבויות שחלות על הגולשים שעושים שימוש באתר שלו. באמצעות התקנון בעל האתר יכול להסדיר באופן ברור וחד משמעי את גבולות האחריות שהוא לוקח על עצמו, כאשר בהחלטתו ובאחריותו של כל גולש ומשתמש באתר היא להסכים לגבולות ולתנאים הללו בעצם זה שהם עושים שימוש מקוון באותו אתר.

כך לדוגמא תקנון אתר מכירות יכול להבהיר לגולשים השונים כי האחריות על הזנת פרטים אישיים ומספר כרטיס אשראי חלה עליהם, והם מודעים לכך שבעל האתר אינו עושה שימוש לרעה בפרטים הללו. בדרך הזו בעל האתר יכול להיות בטוח גם מבחינה משפטית במקרה של תביעה מצד הגולשים, כל עוד כל התנאים לגלישה ושימוש באתר כוללים את הדברים המחייבים וכן מנקים אותו מאשמה ואחריות.

מה החשיבות שיש בתקנון אתר, האם רק אתרי מכירות מוכרחים להוסיף פרט כזה לאתר שלהם, וכיצד אפשר להשיג תקנון אתר מכירות חינם?

תקנון אתר – האם כל בעל אתר מוכרח להוסיף אותו לאתר שלו?

כפי שניתן לראות, תקנון אתר לא רק מסדיר ומבהיר את התנאים שבעל האתר מתחייב עליהם כאשר גולשים עושים שימוש באתר, אלא גם את ההתנהלות התקנית והחוקית של הגולשים במהלך שימושם באתר באופן מקוון. בדרך הזו בעל האתר מבטיח כי הגולשים לא יעשו שימוש לרעה בכל המידע והתכנים המופיעים באתר שלו, הוא יכול לשמור על זכויות היוצרים והתכנים הפרטיים שמופיעים באתר שלו ולהימנע מכל שימוש לא תקני וחוקי מצד הגולשים השונים.

מכאן ניתן להבין כי עבור בעלי אתרים לא קיימת חובה חוקית רשמית על הוספת תקנון אתר, אלא הם מחויבים להציג רק פירוט של מדיניות פרטיות, זאת כדי להסדיר את עניין מדיניות הפרטיות של משתמשי האתר- מבחינת שמירת פרטים אישיים שלהם וכו'.

כיוון שתקנון אתר הוא פחות או יותר מסמך הזהה במהות ובתוכן שלו לכל תקנון אתר אחר, בעלי אתרים יכולים לחסוך את העלויות בשכר הטרחה של עורכי הדין ופשוט להשיג תקנון אתר מכירות חינם.
קרדיט תמונה: freepik

תקנון אתר מכירות – מה זה אומר?

ברוב אתרי האינטרנט קיימים תקנונים זהים בתוכן ובמהות שלהם, כך שניתן לראות תקנונים שנראים ומנוסחים בצורה כמעט זהה אחד לשני, זאת רק כדי להגביל את האחריות של כל אחד מהצדדים – הן מצד בעלי האתר והן מצד הגולשים. במקרה של תקנון אתר מכירות, מדובר על תקנון מעט שונה מתקנוני אתר רגילים מבחינת התוכן והניסוח שלו – כיוון שאתרי מכירות כוללים בתוכם את האפשרות לרכישה מקוונת, נוסף על קבלת מידע אינפורמטיבי דרך רשת האינטרנט.

משום כך אתרי מכירות צריכים בנוסף להוסיף סעיף אחד או יותר בתקנון המציין את הגבלת האחריות של בעלי האתר בנוגע לתהליך הרכישה, שמירת פרטים אישיים של הגולשים כחסויים, שימוש חוקי בפרטי האשראי של הגולשים על פי הצרכים והבחירות המקוונות שלהם וכן פרטים נוספים הנוגעים לתהליכי הרכישה כמו אפשרויות שילוח, מדיניות ביטולים והחזרות מוצרים, זמני אספקה וכו'.

כיצד להשיג תקנון אתר מכירות חינם? קיימת אפשרות למצוא סוגים שונים של נוסחי תקנונים הזמינים להורדה ועריכה בצורה חינמית דרך אתרים שונים

האם יש הבדל בין תקנון אתר לתקנון אתר מכירות?

ההבדלים בין תקנון מכירות לבין תקנון אתר שאינו מוגדר כחנות וירטואלית הם קטנים יחסית, אך משמעותיים עבור הגבלת האחריות של המשתמשים ובעלי האתר. משום כך הניסוח של תקנון אתר מכירות יהיה שונה מניסוח של תקנון רגיל, ולכן חשוב להתאים את מהות ומשמעות התקנון בהתאם למטרה של האתר אליו התקנון מיועד.

הרבה בעלי אתרים פונים לעורכי דין המומחים בדינים וחוקים משפטים, זאת כדי לנסח תקנון אתר מפורט, ברור ומוסדר שימנע מהם להתעסק בתביעות מיותרות מצד גולשים לא מרוצים. כיוון שתקנון אתר הוא פחות או יותר מסמך הזהה במהות ובתוכן שלו לכל תקנון אתר אחר, בעלי אתרים יכולים לחסוך את העלויות בשכר הטרחה של עורכי הדין ופשוט להשיג תקנון אתר מכירות חינם.

כיצד להשיג תקנון אתר מכירות חינם?

קיימת אפשרות למצוא סוגים שונים של נוסחי תקנונים הזמינים להורדה ועריכה בצורה חינמית דרך אתרים שונים, ביניהם גם אפשרות למצוא תקנוני אתר מכירות חינמיים להורדה והתאמה למהות האתר המקוון הייעודי. יש לשים לב כי תוכן תקנון כזה כולל את כל ההתחייבויות החלות על בעל האתר מצד מדיניות הפרטיות של הגולשים באתר, וכן את כל התהליכים הקשורים למכירות המקוונות האפשרויות דרך האתר.

האם מומלץ להוסיף לאתר המכירות תקנון חינמי?

האפשרות להשיג תקנון אתר מכירות חינם קורצת לרבים מבעלי האתרים, כיוון שמדובר על חיסכון כספי מסוים והשגת המטרה של תחימת אחריותם מול הגולשים. מצד שני, תקנון חינמי אינו יכול להתאים באופן מושלם למהות ולמטרה של כל אתר מכירות, ולכן ההמלצה היא לא להתפתות להוריד ולהשתמש בצורה חינמית בתקנון חופשי לשימוש – אלא להתייעץ לפני כן עם בעל מקצוע מומחה בתחום המשפט המסחרי.

אפשרות מכירת מוצרים דרך האינטרנט הפכה להיות כבר מזמן העדפה של כל צרכן, ולמעשה גם של הרבה מאוד בעלי עסקים שכבר אינם צריכים להחזיק מקום פיזי לחנות שלהם – אלא יכולים אפילו לשמור ולאחסן את סחורתם בביתם, ולהצליח למכור אותה באופן שוטף בצורה מקוונת.

הנוחות והפשטות שמרחב האינטרנט מעניק לעסקים וצרכנים הן מבורכות, אך חשוב גם לדעת כיצד לפעול בצורה אמינה, בטוחה וכמה שיותר זהירה כי כידוע האינטרנט יכול להכיל בתוכו לא מעט צדדים שליליים ומקום נוח לפושעים לבצע עבירות מסוגים שונים. לכן אם יש ברשותכם אתר אינטרנט הכולל חנות וירטואלית למכירת מוצרים, חשוב שתוודאו כי הוא מכיל תקנון אתר מכירתי מפורט וברור.

מהו תקנון אתר מכירתי?

אתר מכירות מעניק דרך קלה לסוחרים למכור מוצרים שונים, אך כיוון שכל התהליך מתבצע אונליין כך הם עשויים למצוא עצמם באינספור

אם יש ברשותכם אתר אינטרנט הכולל חנות וירטואלית למכירת מוצרים, חשוב שתוודאו כי הוא מכיל תקנון אתר מכירתי מפורט וברור.
קרדיט תמונה: freepik

תסבוכות משפטיות הקשורות לאתר שלהם. כך לדוגמא גולשים שרכשו מוצרים יכולים להתלונן שלא קיבלו את המוצר כפי שהוא היה נראה באתר, שפרטים האישיים שהם הזינו באתר לצורך רכישה הועברו לצד שלישי ועוד הרבה עניינים אחרים מורכבים ולא נעימים עבור בעלי האתר והגולשים.

תקנון אתר מכירתי נועד לעשות סדר בכך בצורה מקיפה ומסודרת, כאשר אותו תקנון מהווה למעשה מעין הסכם כתוב שמתקיים בין מפעיל האתר/סוחר לבין הגולשים/משתמשים בו. כדי שבעלי האתר יוכלו להגן על עצמם מפני תביעות משפטיות שונות, עליהם לכלול בתקנון האתר את כל הסעיפים הנדרשים שמונעים מהם לקבל תלונות – ובמילים אחרות, מקדימים תרופה למכה.

מה החשיבות של תקנון לאתר מכירות?

בשונה מאתרי אינטרנט אחרים כמו אתרי תדמית, בלוגים, אתרי חדשות וכו' אתרי מכירות מאפשרים לגולשים שונים לרכוש בצורה מקוונת מוצרים ללא צורך בהגעה פיזית לחנות. פעולה כזו היא נוחה ומועדפת על הרבה צרכנים, אך עליהם לתת אמון באתר ממנו הם מזמינים כיוון שעליהם להעביר מידע אישי ורגיש בתהליך הרכישה מהאתר כמו שם מלא, כתובת, תעודת זהות וגם פרטי כרטיס אשראי.

כדי להעניק לגולשים את מלוא הביטחון בתהליך הרכישה מהאתר, במקביל לקבלת הגנות משפטיות בכל תלונה או תביעה משפטית, בעלי האתר צריכים לציין בתקנון האתר את כללי הפרטיות והאבטחה שנהוגים באתר המכירות שלהם – וכך "לשכנע" את קהל הגולשים כי מדובר באתר איכותי, בטוח ואמין לרכישה.

מי מנסח את התקנון לאתר?

כיוון שתקנון שמופיע באתר נועד בראש ובראשונה כדי להגן על בעליו מפני תביעות משפטיות שונות, הניסוח של התקנון צריך להיעשותתקנון אתר מכירתי נועד לעשות סדר בכך בצורה מקיפה ומסודרת, כאשר אותו תקנון מהווה למעשה מעין הסכם כתוב שמתקיים בין מפעיל האתר/סוחר לבין הגולשים/משתמשים בו על ידי עורך דין מומחה בתחום. עורך דין כזה יהיה לרוב עו"ד המתמחה בדיני אינטרנט, ומנוסה בהתאמת נוסח וסעיפי התקנון על פי המבנה והתחומים שמופיעים באתר.

ניסוח של תקנון אתר מכירתי יהיה מורכב יותר מניסוח של תקנון אתר אחר או בסיסי, כיוון שאתרי מכירות מאפשרים לגולשים לבצע פעולות רכישה באמצעות כרטיס אשראי, אפליקציות תשלום וכל אמצעי תשלום מקוון אחר. לכן בתהליך ניסוח התקנון יש להתייחס לכל הנושאים וההיבטים הקשורים לאבטחה, פרטיות והגבלת האחריות שבעלי האתר לוקחים על עצמם.

סעיפים שצריכים להיות בכל תקנון אתר מכירתי

  • מידע כללי – סעיף המציין באופן כללי את המידע והפרטים על האתר/חברה/סוחר וכן האם המוצרים באתר מגיעים מצד שלישי.
  • תהליך רכישה – מידע מפורט בנוגע לאפשרות הרכישה באתר מצד הגולשים כמו רכישה רק באמצעות כרטיס אשראי, מחירים שכוללים מע"מ ועוד.
  • מדיניות ביטולי רכישה – סעיף המציין את הנהלים של אתר המכירות בנוגע לביטולים של רכישות שבוצעו, שזהו סעיף שיכול לצייןסעיפים שצריכים להיות בכל תקנון אתר מכירתי מידע כללי – סעיף המציין באופן כללי את המידע והפרטים על האתר/חברה/סוחר וכן האם המוצרים באתר מגיעים מצד שלישי. כי אין אפשרות לבטל רכישה לאחר שבוצעה בפועל.
  • מדיניות החזרות – סעיף שכולל מידע ונהלים בנוגע לאפשרויות החזרת מוצרים לאחר שנרכשו.
  • מדיניות אספקה ומשלוחים – בסעיף זה מצוינים הנהלים בנוגע למשלוחים של המוצרים שנרכשים, עלויות שילוח, זמן אספקה, אפשרויות לאיסוף עצמי ועוד.
  • הגבלת אחריות – זהו סעיף שנמצא בכל תקנון אתר, ולא רק אתר מכירתי, ובו מצוינים גבולות האחריות של בעל האתר עבור המשתמשים.
  • אבטחת מידע – סעיף המציין את זכותו של בעל האתר/חברה לעשות שימוש במידע ופרטים אישיים שהגולשים מזינים באתר לצרכי רכישה, וכן הבהרה בנוגע להתנהלות שלהם בנוגע לסודיות, אבטחה ומדיניות הפרטיות של המשתמשים באתר.
  • קניין רוחני – זהו סעיף המציין את חובותיהם של המשתמשים באתר מבחינת קניין רוחני, והם מבינים כי הגלישה באתר לא מאפשרת להם להעתיק, להפיץ או לפרסם תוכן ומידע שקיים באתר ללא הסכמה מפורשת מבעליו.

 

שימוש בתקנון אתר מוכן – האם זה כדאי?

כיוון שיש כיום מגוון רחב של אתרי מכירות ברשת האינטרנט, בעלי אתרים רבים יכולים למצוא ברשת תקנון אתר מוכן לשימוש בעלות נמוכה או אפילו חינמי. למרות הפיתוי שיש בכך, חשוב לזכור כי שימוש בתקנון אתר מוכן לא יוכל להעניק לבעלי האתר באמת הגנה משפטית טובה, כיוון שרוב התקנונים המוכנים לשימוש הם בסיסיים ביותר ולא כוללים את כל הסעיפים המהותיים שצריכים להופיע בתקנון של אתר מכירות.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

עריכת תקנון אתר

מדיניות אתר היא מערכת כללים המגדירה את ציפיות האתר מחבריה, הגולשים בה ועובדי האתר, את התנהגות האנשים באתר וכולי. כמו כן, עריכת תקנון אתר צריכה

פירוק חברה מקוון
תקנון אתר אינטרנט מחיר

הקמתם לאחרונה אתר אינטרנט חדש לעסק, תחביב או קהל העוקבים שלכם ברשתות החברתיות? לפני שהאתר יעלה לאוויר ויהיה זמין לגלישה חופשית ברחבי הרשת עבור קהל

תקנון אתר באנגלית

תהליך בנייה והקמה של אתר אינטרנט הוא איננו דבר פשוט, ונוסף לעניינים הטכניים הנוגעים לשלבי הקמת האתר – קיימים גם עניינים ופרוצדורות נוספות העוסקות בצד

שינוי תקנון חברה פרטית

מתוך שיקולים משפטיים וכלכליים כאחד, החלטתם לבצע שינוי מהותי לעסק הפרטי שלכם ולהפוך מעוסק מורשה לחברה בע"מ. מהלך שכזה יאפשר לכם לקבל הגנה כלכלית-משפטית מבחינה

תביעת זכויות יוצרים

כבר כמה שנים שאתם מתחזקים בלוג אוכל פופולרי ומצליח המכיל מגוון מתכונים, טיפים, מידע ועצות בתחום הבישול והאפייה הביתית. הביקוש של קהל העוקבים שלכם למתכונים

074-7765923