פירוק חברה חדלת פירעון

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

פירוק חברה חדלת פירעוןפירוק חברה חדלת פירעון

פירוק הוא תהליך של מכירת נכסי חברה כדי לשלם לנושים. פירוק הוא המוצא האחרון לחברה שאינה יכולה לעמוד בחובותיה, ובעת שהכנסותיה אינם עולים על סך החובות שהיא צריכה לשלם לנושים, לספקים, לחברות אחרות שסיפקו מוצרים או שירותים וכו'. 

פירוק הינו הליך משפטי בו נמכרים נכסי החברה והכסף משמש לפירעון נושים. הליך הפירוק יכול להתבצע על ידי צו מבית המשפט או על ידי פעולה מרצון של בעלי מניות או חברי החברה ובעליה. כיום, פירוק חברה חדלת פירעון הוא תהליך שבו נכסים של חברה נאספים ונמכרים, והתמורה מחולקת לנושים. בעבר, התהליך היה מורכב יותר והיום הוא פחות, אבל בכל זאת צריך בדרך כלל סיוע של עורך דין חדלת פירעון ופירוק חברות. 

מה חשוב לדעת על פירוק חברה חדלת פירעון? 

פירוק יכול להתבצע מרצון על ידי חברי חברה, או בעל כורחה על פי צו בית משפט. פירוק לא רצוני יכול להתרחש עקב מספר סיבות כולל מקרים שבהם החברה חדלת פירעון. כמו כן, זה ייתכן גם במצבים שבהם הדירקטורים נמצאו אשמים בהתנהגות בלתי הולמת או בניהול כושל. כאשר נושה קיבל צו מבית המשפט למתן צו הפירוק, גם אז הפירוק עשוי להתבצע. 

במובן זה, פירוק הוא תהליך שבו נכסי החברה נמכרים כדי לשלם את החובות. לאחר מכן, המפרק יחלק את יתרת הכספים לנושים לפי סדר עדיפות שנקבע בד"כ על ידי בית המשפט או על ידי הגורם המפרק (רשם החברות). 

מה היא חדלות פירעון? 

חדלות פירעון היא מונח המתייחס לחברה שאינה יכולה לשלם את חובותיה במועד פירעונם. חברה יכולה להיות חדלת פירעון בגלל שיש לה יותר מדי חובות או בגלל שאין לה מספיק נכסים או הכנסות שיכולות לכסות את חובותיה. 

על מנת שחברה תתפרק, יש להכניס אותה לפירוק תחילה באמצעות רישום ברשם החברות. מתי חברה יכולה להיות חדלת פירעון? ובכן, חדלות פירעון היא מונח המתייחס לחוסר יכולת של חברה לשלם את חובותיה. זהו מונח המשמש הן בארצות הברית והן בבריטניה, אך גם בישראל. חברה יכולה להיות חדלות פירעון מסיבות רבות, אך ישנן שלוש סיבות עיקריות המובילות לחדלות פירעון:

1) חוב מופרז.

2) תזרים מזומנים גרוע

3) ייתכן שהחברה השקיעה יתר על המידה באפיקי השקעה שהתבררו כלא מוצלחים ולא מניבים כלכלית. 

מתי רשם החברות יאפשר פירוק חברה מרצון? 

רשם החברות יאפשר בדרך כלל לחברה לצאת לפירוק מרצון רק אם מנהלי החברה הוכיחו כי עשו כל שניתן כדי להימנע מחדלות פירעון. רשם החברות הוא הגוף הממשלתי שמסדיר ומפקח על הקמת חברות ופירוקן. לרשם החברות יש מערכת כללים המסדירה כיצד ניתן לפירוק חברות. ישנם שני סוגים של חיסולים מרצון, כלומר:

1) פירוק מרצון עם רכישת חובה על ידי נושים (פירוק לפי הסכם).

2) פירוק מרצון ללא רכישת חובה על ידי נושים (פירוק ללא הסכם).

רשם החברות יאפשר פירוק מרצון של חברה במידה והיא חדלת פירעון והחברה פועלת פחות מ-12 חודשים או אינה מסוגלת להחזיר את חובותיה בפרק זמן זה. מנגד, רשם החברות לא יאפשר פירוק מרצון של חברה אם היא חדלת פירעון ופועלת למעלה מ-12 חודשים. במידה והחברה סולבנטית, ניתן לפרק אותה מרצון לאחר שהייתה בפעילות 12 חודשים לפחות.

מה היא חברה סולבנטית וכיצד זה קשור לפירוק חברות?

חברה סולבנטית היא חברה שיש לה מספיק נכסים כדי לכסות את התחייבויותיה. המונח יכול להתייחס גם ליכולת של חברה לשלם חובות והתחייבויות פיננסיות. מאידך, פירוק הוא תהליך מכירת כל הנכסים של עסק או ארגון מתוך כוונה לחלק את התמורה בין הנושים ובעלי המניות. הדבר עשוי להיעשות מרצון, כמו בסגירה מסודרת של עסק, או שלא מרצון, כמו בהליכי פשיטת רגל. במילים אחרות, חברה שאין בידיה מספיק נכסים והון כדי לכסות חובות, היא אינה חברה סולבנטית. 

במובן זה, חברה סולבנטית היא חברה שיש לה את היכולת לשלם את חובותיה כשהם עומדים לפירעון. חברה סולבנטית יכולה להיות בחובות ועדיין להיות סולבנטית, אם יש לה נכסים או הכנסה שיכולים לכסות את מה שהיא חייבת. אם לחברה אין נכסים או הכנסה, אז היא תהיה חדלת פירעון ועשויה לעבור פירוק חברות. 

למה מתייחסת חדלת פירעון בחברות? 

חדלות פירעון מתייחסת לחוסר יכולת של אדם או ארגון להחזיר לנושים שלהם כסף או סחורה שהם חייבים להם. חדלות פירעון מתרחשת בדרך כלל כאשר יש יותר מדי התחייבויות עבור הנכסים והרווחים של אדם או ארגון.

רשם החברות יאפשר בדרך כלל לחברה להמשיך לסחור אם תוכן להוכיח שהיא סולבנטית. אולם אם רשם החברות סבור שהחברה עלולה לחדלות פירעון, יורה על פירוק. במקרים אלו, חשוב לקבל סיוע של עורך דין פירוק חברות מומחה ובעל ניסיון בתחום העיסוק שלכם. אם תקבלו סיוע משפטי נכון, תוכלו לנסות לצלוח את התהליך תוך מינימום נזקים כלכליים. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

ביטוח לאומי פירוק חברה

אם אתם שואלים לגבי ביטוח לאומי פירוק חברה, אתם כנראה בעיצומו של תהליך פירוק חברה, או שמא אתם מפוטרים עקב הנסיבות האלו. ככה או ככה,

רשם חברות פירוק חברה

פירוק חברה הוא אחד מהליכי הזכות המשמעותיים ביותר בעבור בעלי חברות, למרות מה שנהוג לחשוב. זאת מאחר שמרבית הליכי הפירוק הם למעשה הליכים רצוניים, אשר

פירוק חברה חיסול

פירוק חברה הוא מושג אשר נשמע מהצד לרוב כפעולה שאיננה רצונית, אלא נעשית מהכרח. ואולם, לא בהכרח כך הדבר, למעשה, פירוק חברה יכול שיתבצע באופן

074-7765923