הסכם שותפות בין עורכי דין דוגמא

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

על מנת לבסס הצלחה של עורכי דין כשותפים חשוב ולמעשה הכרחי לבסס הסכם שותפות הסכם השותפות מעלה את מערכת היחסים העסקית על הכתב, על כל החשיבויות והמשמעויות שלה. החל מפירוט הזכויות והחובות, חלוקת התפקידים, חלוקת משאבים, מנגנון קבלת ההחלטות ועוד. ככל שהסכם שותפות בין עורכי דין דוגמא יהיה בהיר ונהיר יותר, כך באותה רמה בדיוק תהיה מערכת היחסים המקצועית טובה יותר, והמשרד יוכל להגיע למחוזות התפתחות מדהימים. הצלחת המשרד תתבסס בסופו של דבר על גבולות אלו, תחומי האחריות וחלוקתה בין הצדדים ומה ניתן או לא ניתן לעשות במסגרתה.

יתרונותיו המהותיים של הסכם שותפות בין עורכי דין

יצירת הסכם שותפות בין עורכי דין דוגמא מאפשרת לצדדים יתרונות רבים ומשמעותיים. מעבר לעובדה כי יצירת הסכם שיתוף ברור ומוקפד מאפשר הבנה מוחלטת לגבי מערכת היחסים העסקית, ללא קצוות פתוחים, היא דבר ראשון בעלת תוקף משפטי. מאחר שעורכי דין כעורכי דין מבינים את המשמעות הכה מהותית של הסכם שותפות, בפן החוזי שלה. כלומר, העלאת מערכת היחסים על הכתב, בצורה אשר תעגן זה את מאוויו של זה בהסכמה משותפת, וחתירה להצלחת משותפת של המשרד ממקום של הבנה הדדית. למעשה, כריתת החוזה ועיגון מערכת היחסים על הכתב נותנת את הגושפנקה הסופית, האחרונה והקובעת לביסוס מערכת היחסים בצורה מוחלטת. מכאן, שני הצדדים יודעים ומודעים, במאת האחוזים ולא פחות מכך, כי על מנת להמשיך קדימה עליהם לכבד את החוזה ולנהוג בדרך מקובלת ובתום לב.

ככל שהסכם שותפות בין עורכי דין דוגמא יהיה בהיר ונהיר יותר, כך באותה רמה בדיוק תהיה מערכת היחסים המקצועית טובה יותר, והמשרד יוכל להגיע למחוזות התפתחות מדהימים

מעבר לכך, ישנם יתרונות רבים נוספים. החוזה מסדיר את מערכת היחסים העסקית בצורה אשר מעלה על הכתב את כל הסיטואציות הבעייתיות אשר יכולות להתרחש במהלך העסקים הרגיל, ומסדירה אותה על כל גווניה ואפשרויותיה. כך שעל כל דילמה שתתרחש, ידעו מיד הצדדים באיזה מנגנון לנהוג ומה לעשות. כלומר, מאפשרת שקט תעשייתי ושלוות נפש לעורכי הדין במשרד. בצורה זו, יכולים הם לעסוק בעבודה השוטפת, בתיקי המשרד ובלקוחות המשרד, ללא כל צורך לחשוב מדי יום ביומו על בעיות אשר יכולות להתהוות או להתרחש. שהרי, אם הן ידפקו על דלתם, ישנו מנגנון שיפתור אותן באופן מהיר ויעיל.

מאחר שעורכי דין, להבדיל ממקצועות אחרים, עוסקים במגוון רחב של התמחויות, כך גם הסכם השותפות ביניהם יהיה כזה אשר יעסוק בנגיעה בהתמחויותיהם. הסכם השותפות ייגע זה בהתמחותו של זה, בתפקידים השונים במשרד, בגיוס לקוחות חדשים ועוד, בפירוט ראוי. ודוק, ככל שיהיה הסכם השותפות מפורט וברור יותר, כך יחזק את השותפות בין עורכי הדין ובהתאמה גם יקבע את מידת ההצלחה שלו. הסכם שותפות בין עורכי דין דוגמא הוא הבסיס, היסוד, לכל מערכת יחסים, בפרט בשותפות בין עורכי דין אשר כה מבינים את המשמעות המשפטית של חוזה.

יצירת הסכם שותפות בין עורכי דין דוגמא מאפשרת לצדדים יתרונות רבים ומשמעותיים. מעבר לעובדה כי יצירת הסכם שיתוף ברור ומוקפד מאפשר הבנה מוחלטת לגבי מערכת היחסים העסקית, ללא קצוות פתוחים, היא דבר ראשון בעלת תוקף משפטי.

ניהול משא ומתן ליצירת הסכם השיתוף וחשיבותו

עורכי דין כעורכי דין נוהגים ברוב המקרים לנסח את הסכם השותפות בעבור עצמם. ואולם, בדרך כלל, יהיה נכון וחכם יותר להעביר את השרביט לאדם אחר, אובייקטיבי, אשר מכיר את הנפשות הפועלות ויבצע זאת עבור השותפות. עורכי דין כעורכי דין מכירים את המטריה, ומבינים שמשפט מחוייב להיות מנותק רגשית על מנת לבסס תוצאה טובה אמיתית. על כן, בעת שעורך דין מנסח את הסכם השותפות עבור המשרד שלו, הוא בהחלט יכול לשכוח נקודות מהותיות, לא לשים דגש על נקודות משמעותיות נוספות או אף לנהוג במשוא פנים מבלי אפילו לשים לב. נתונים מעין אלו עלולים לפגוע הן על מערכת היחסים הנוכחית אשר נמצאת בצמיחה וכמובן הן לטווח הרחוק על השותפות העתידית.

לכן, חשוב מאד לתת את ניהול המשא ומתן בכריתת הסכם שותפות בין עורכי דין דוגמא למשרד עורכי דין אחר, שאתם סומכים עליו, על מנת להבטיח עבורכם את התוצאה הטובה, ההוגנת והתומכת ביותר. כך, קריטריונים חשובים כמו למשל רווחי המשרד, ישקלו באופן אובייקטיבי, ינוהלו בצורה הוגנת ותמת לב, ויוכלו לקבל את תשומת הלב הראויה והמדויקת לכך ולהעלותם על הכתב. לצורך הדוגמה, לא כל שותפות בי עורכי דין היא שווה, כלומר מבחינת חלוקת התפקידים. במקרים מעין אלו מן ההגינות שגם חלוקת הרווחים בין הצדדים לא תהיה שווה. ואולם, לעיתים הצורך בעיסוק ברווחים ובכסף לעיתים מהווה חוסר נעימויות כאשר דנים עליו, בייחוד כאשר צריך להעלות את הדברים על הכתב. על כן, ברגע שישנו גורם אובייקטיבי שעושה זאת עבורכם, הדברים מונחים על השולחן, פשוטו כמשמעו, ומקבלים תמונה ברור והוגנת.

דוגמה נוספת היא למשל עניין אופי העבודה. מאחר שכל אדם שונה ממשנהו, אופי העבודה יכול שיהיה שונה מעורך דין אחד לשותפו האחר. בסיטואציה זו ישנו צורך בגורם אובייקטיבי אשר ידע הן להעלות את הדברים בעל פה והן בכתב, שהרי, לא תמיד נוכל להעיד על עצמנו בצורה טובה ונכונה. כך, ניתן להעלות את מערכת היחסים, על אופייה ודקויותיה, בצורה הטובה ביותר.

הסכם שותפות בין עורכי דין דוגמא הוא הבסיס, היסוד, לכל מערכת יחסים, בפרט בשותפות בין עורכי דין אשר כה מבינים את המשמעות המשפטית של חוזה.

נקודות חשובות ביצירת הסכם שותפות בין עורכי דין

בעריכת הסכם שותפות בין עורכי דין דוגמא ישנם שני אלמנטים חשובים שיש לקחת בחשבון, אשר יוצרים את הניואנסים הקטנים, והם: חשיבה לטווח הקצר וחשיבה לטווח הארוך. הן לעניין מערכת היחסים העכשווית בין הצדדים והן לעניין מערכת היחסים העתידית אל מול הצלחת המשרד. בעריכת ההסכפ שותפים מחויבים לקחת בחשבון את פוטנציאל מערכת היחסים כמו שהיא כרגע, אל מול מבט צופה פני עתיד. כלומר, מה יקרה כאשר המשרד יתרחב? מה יקרה כאשר מעגל הלקוחות יגדל, או כאשר יהיה גיוס מסיבי של עובדים. זאת ועוד שאלות רבות ומשמעותיות הן חלק בלתי נפרד מן ההבנה והגיבוש של הסכם שותפות בין עורכי דין דוגמא.

כך למשל, כאשר אנו מביטים על הטווח הקצר, יש לשים דגש על מערכת היחסים בין המייסדים של השותפות. מדובר בשכבת הבסיס של השותפות ועל כן עליה לקבל את היחס המגיע לה, במלוא מובן המילה. כיצד נראית מערכת היחסים העסקית כיום, חלוקת התפקידים, הרווחים וכן הלאה. וכן, יש לתת דגש לעתיד המשרד לעניין המייסדים, כלומר, מי יירש, למשל, את המייסדים לכאשר יהיה צורך בכך. האם יהיו אלו בני משפחה או ממונים שימונו בדרך מסוימת.

חשוב מאד לתת את ניהול המשא ומתן בכריתת הסכם שותפות בין עורכי דין דוגמא למשרד עורכי דין אחר, שאתם סומכים עליו, על מנת להבטיח עבורכם את התוצאה הטובה, ההוגנת והתומכת ביותר.

מבט נוסף יש לתת לעניין השותפים העתידיים אשר יגיעו בעתיד, הן הזוטרים והן אלו שייקחו חלק מהותי. יש לתת דגש על מנגנון קבלת ההחלטות אם וכאשר ישתנה, על ניהול התפקידים לכאשר יגויסו שותפים נוספים, הדינמיקה שתתהווה ועוד. כמובן, שלא ניתן לחזות כל דבר, וגם אין צורך בכך, המטרה היא יצירת בסיס ויסודות שמהם יהיה ניתן לפעול כהלכה. כלומר, עיגון זכויות וחובות בסיסיים שמהם יהיה קל הרבה יותר להבין בעתיד, במפורש או במשתמע, על השלכות עתידיות לכשיקרו. באותה מידה יש לקחת בחשבון גם את ניהול העובדים השכירים, ולהעלות גם אותו על הכתב. את מערכת היחסים בין הצדדים, הדינמיקה, זכויות העובדים ועוד.

העלאה על הכתב בהסכם שותפות מחויבת מציאות, על מנת להבטיח הצלחה עבור המשרד החדש. על השותפים להיות מעורים במאפיינים של מערכת היחסים העסקית ולהעלותם על הכתב, בפירוט ספציפי של הזכויות והחובות בין הצדדים, צורה אשר אינה משאירה מקום לפרשנות. החשיבויות והנפקויות של כל אלו מאפשרים את ניהולו התקין של המשרד, ויוצרים לבטח מערכת יחסים עסקית תקינה וטובה, ומנבאים הצלחה בטוחה בניהולה.

הסכם שותפות עורכי דיןפעמים רבות, משרד עורכי דין מנוהל על ידי שני שותפים או יותר. כאשר מנהלים שותפות עסקית ניתן להנות מיתרונות רבים, אך לשם כך חשוב לחתום על הסכם שותפות. עורכי דין מקפידים ליצור הסכם שותפות ברור והוגן שישמש אותם בעת הצורך. על הסכם שותפות עורכי דין נרחיב במאמר הבא. 

 

הסכם שותפות עורכי דין- מה זה?

הסכם שותפות עורכי דין ובכלל הוא חוזה בעל תוקף משפטי שנחתם על ידי אנשים שמעוניינים ליצור שותפות עסקית. בהסכם השותפות מוסדרים עניינים בתחומים עסקיים שונים. על ידי הסכם שותפות עורכי דין יוכלו להסדיר את כל הדילמות והבעיות שעלולות לצוץ בכניסה להליך שותפות ובניהול העסק בשותפות. 

הסכם שותפות למעשה מבטיח שמשרד עורכי הדין יתנהל בצורה היעילה והנכונה ביותר. בהסכם השותפות, המטרה שכל שותף יקבל את התנאים שביקש ושהבסיס לשותפות יהיה חזק ויציב. כאשר הבסיס חזק, גם מחלוקות שצצות בתהליך העבודה לא ייגרמו לפירוק השותפות. לשם כך חשוב מאוד שהסכם השותפות יהיה מנוסח בצורה ברורה, ספציפית וכזו שלא תשתמע לשתי פנים. 

הסכם שותפות עורכי דין- החשיבות

ניהול משרד עורכי דין ולמעשה כל עסק אחר שמתנהל בשותפות כוללים קונפליקטים רבים ולכן מצריכים מסגרת עבודה ברורה. על ידי הסכם שותפות עורכי דין ניתן לקבוע מסגרת עבודה ברורה שתסייע ליצירת בסיס חזק ויציב לשותפות. ככל שיש יותר שותפים כך הקונפליקטים יהיו רבים יותר ויהיה קשה יותר להגיע להסכמה משותפת. הסכם השותפות עוזר להגדיר מראש דברים בצורה ברורה ומדויקת כך שברגע שצצות מחלוקות שונות יהיה ניתן להתמודד איתן בדרך מתאימה. בהסכם השותפות יש לכלול את אופי השותפות, את יחסי הכוחות, את חלוקת תחומי האחריות של כל שותף, את אופן חלוקת הרווחים ועוד. כאשר הסכם השותפות יהיו ברור ויתאים לעסק שלכם ולצרכים שלו, הוא יסייע לכם להימנע מסכסוכים קשים ולהתמודד עם מחלוקות. 

 

הסכם שותפות עורכי דין- יחסי השותפות

על מנת לנסח הסכם שותפות מתאים ורלוונטי שיהווה בסיס לשותפות העסקית ויסייע בהתמודדות עם מחלוקות חשוב מאוד להגדיר בו את יחסי השותפות. חשוב מאוד לכלול את היחסים בין השותפים ואת התרומה של כל אחד מהם (כסף/ נכסים/ תחום ניהול וכדומה). את יחסי השותפות חשוב להגדיר באופן ספציפי. לשם כך יש להגדיר- 

  • מהם תחומי האחריות של כל שותף?
  • מהם אחוזי השליטה של כל שותף בעסק?
  • מה תהיה המשכורת של כל שותף?
  • מה יהיה אופן חלוקת הרווחים וההפסדים בין השותפים?

ועוד. במסגרת הסכם שותפות עו"ד חשוב להסכים על מנגנון לניהול סכסוכים וכיצד להימנע מאי הבנות. כך בעת מחלוקת, תוכלו להיעזר בהסכם ולמנוע יצירת סכסוכים עסקיים שיובילו לפירוק השותפות ואף לפירוק העסק. 

חשוב להגדיר גם תנאים לשינויים בשותפות. הגדירו את אופן ביטול השותפות, האם ניתן למכור חלק בשותפות, האם ניתן לצרף שותף חדש או להדיח שותף קודם ועוד. כמו כן, הגדירו האם כאשר תתבטל השותפות הדבר יגרום לפירוק של העסק ואם לא אז הגדירו מי השותף האחראי. כמו כן חשוב להגדיר מראש את ההיררכיה במשרד ואת הזכויות שמגיעות לדרגות השונות.

קראו עוד על: רישום שותפות מקוון

הסכם שותפות עו"ד- ההיררכיה במשרד

כאשר מנסחים הסכם שותפות עו"ד, חשוב לקחת בחשבון גם אפשרויות שעתידיות לצוץ בהמשך. לדוגמא, במידה שהמשרד יתרחב ויהיה צורך בגיוס עורכי דין נוספים יש לקחת בחשבון מה תהיה ההיררכיה במשרד. יש שלוש דרגות אפשריות- 

  • שותפים מייסדים

המייסדים של המשרד נחשבים לשכבה העיקרית של משרד עורכי הדין. המייסדים נמצאים במשרד עורכי הדין מהיום הראשון שלו. מלבד למייסדים ההתחלתיים יש לקחת בחשבון את היורשים שימשיכו את דרכם של המייסדים. בהסכם השותפות חשוב להגדיר אותם מראש על מנת להבטיח התנהלות תקינה של המשרד גם בהמשך. 

  • שותפים זוטרים

השותפים הזוטרים נמצאים בדרגה נמוכה יותר משל השותפים המייסדים. במהלך השנים, כאשר  משרד עורכי הדין מתרחב יש צורך ליצור דינמיקה מול שותפים חדשים. השותפים החדשים לא יקבלו מעמד דומה לזה של המייסדים אך הם יקבלו זכויות שונות. בהסכם השותפות יש לכלול את הזכויות של השותפים הזוטרים. 

  • שכירים

השכירים הם בדרגה הנמוכה מבין השלושה. השכירים מועסקים על ידי השותפים ויכולים לצבור זכויות עם הזמן. ככל שלשכיר יהיה יותר ותק במשרד כך הזכויות שלו יתרחבו. בדרך כלל בהסכם שותפות עורכי דין לא מתייחסים לתגמול השכירים אך חשוב מאוד להסכים על אופן הניהול שלהם בנוגע לפרמטרים שונים שנוגעים לצרכי המשרד. 

השקעות, רווחים וכיוצא בזה

כאשר מנסחים הסכם שותפות עם עורכי דין, חשוב לכלול בו את ההתנהלות הכלכלית של העסק. קודם כל חשוב לכלול את דרכי המימון של העסק. האם המימון יתבצע על ידי הון עצמי של השותפים או של אחד מהם, האם על ידי הלוואה, האם יתבצע גיוס כספי ממשקעים ועוד. חשוב מאוד לציין בהסכם השותפות את צורת המימון וכיצד תשפיע בהמשך. לדוגמא, האם יש החזרי ריביות, מה המועד וכן הלאה.

מלבד לדרכי המימון, חשוב מאוד לכלול בהסכם השותפות את חלוקת הרווחים של המשרד. המטרה של כל עסק היא להניב רווחים לבעלי העסק ולכן בהסכם השותפות חשוב להגדיר זאת מראש. הרווחים צריכים להתחלק בין השותפים ולכן עלולים להיווצר סכסוכים בנוגע לכך. לא תמיד אופן חלוקת הרווחים יהיה זהה מאחר שלא תמיד תרומת השותפים היא זהה. לכן, במסגרת חלוקת הרווחים חשוב לכלול גם החובות הספציפיים של כל שותף. יש שותפים שמעדיפים לעבוד בקצב איטי ולעומתם שותפים שעובדים במהירות ומספיקים הרבה. לכן, חשוב לקחת בחשבון את כל המאפיינים השונים ולקבוע כיצד יחולקו הרווחים בין השותפים, האם יש תנאים לחלוקת הרווחים ואם כן מה התנאים. הגדרו האם ייתכנו שינויים בחלוקת הרווחים בהתאם לרווח ולהפסד של העסק.  

קראו עוד: כמה יעלה לעשות הסכם שותפות?

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם שותפות עסקית
הסכם שותפות עסקית

הסכם שותפות עסקית הוא הסכם שנחתם בין שותפים עסקיים על מנת להסדיר עניינים בתחומים שונים ולמנוע אי הבנות בעתיד. הסכם שותפות עסקית יכול למנוע מחלוקות

הסכם שותפות במסעדה
הסכם שותפות במסעדה

בישראל, אחד מתחומי העסקים הפופולריים הוא עולם המסעדנות. עם זאת, מדובר בתחום לא פשוט כלל שתובע מבעלי העסקים הרבה. במידה שמקימים מסעדה בשותפות עסקית, הנטל

איך עושים הסכם שותפות
איך עושים הסכם שותפות?

הסכם שותפות הוא אחד ההסכמים החשובים כאשר מנהלים שותפות עסקית. חתימה על הסכם שותפות תעזור לכם להגדיר באופן ספציפי את תחומי האחריות של כל שותף,

רישום שותפות

רישום שותפות הוא תהליך יצירת קשר עסקי בין שתי חברות, אנשים פרטיים או בין גורמים אחרים, כאשר כל חברה או גורם מתחייבים לאי-אלו התחייבויות שונות

הסכם שותפות מחיר

הסכם שותפות הוא חוזה המחייב שני צדדים או יותר לעבוד יחד למשימה ספציפית, למטרת פתיחת עסק, מתן שירותים משותפים, למטרת שכירות בדירה ועוד. ישנם סוגים

074-7765923