פירוק חברה מרצון מחיר

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

פירוק חברה מרצון מחירפירוק חברה מרצון מחיר

פירוק חברה הוא דבר מצער, גם אם זה מרצון. חברה מגיעה לקיצה כאשר היא נכנסת לקשיים כלכליים וכבר לא ניתן להציל את העסק. יש מקרים רבים בהם אנחנו מתחילים את הצעדים בדרך הטובה ביותר, אך לא עובר הרבה זמן עד שכשלים טכניים מובילים לכישלון בעסק. יהיו כאלה שיגידו לכם שאפשר לנסות לשנות את אופי העסק ולהציל אותו, יש מקרים גם בהם זה יהיה מקרה אבוד וחשוב לפרק את החברה לפני שאתם נכנסים לקטגוריה של פושט רגל. עבור פירוק חברה מרצון מחיר שונה, מחיר אשר אמור לעזור לכם להימנע מהרבה קנסות או תשלומים מיותרים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על פירוק חברה מרצון מחיר והשלכות אחרות.

 

פירוק חברה מרצון מחיר – מה זה אומר?

פירוק חברה מרצון הוא תהליך שיכול להיות תהליך מאוד ארוך, תהליך משפטי הכורך תחתיו חוזים רבים, תצהירים, דוחות ובקשת פטור מאגרות שונות. המטרה שלכם היא לעבור את התהליך בצורה הכי מהירה שיש אך גם הכי זהירה שיש. לכן, אנחנו ממליצים לכם תמיד לפנות לעורך דין מקצועי אשר יוכל להעניק לכם ליווי מקצועי וידאג לכך שאתם לא תשלמו אגרות נוספות מעת ההצהרה על פירוק החברה. בתהליך זה החברה צריכה להיסגר ולהיות מוכרת על עצם היותה מפורקת אחרת היא עלולה לצבות קנסות, אגרות ועוד. 

פירוק חברה מרצון הוא תהליך אשר מסיים את הקשר בין עובדי החברה, המנהלים ומשקיעים אחרים דרך רשם החברות. כאשר מדובר על תהליך כזה רצוי לשכור שירותים של עורך דין אשר מנוסה בתחום. התפקיד של עורך הדין הוא למנוע לחצים מגופים אחרים. יש הרבה קשיים תחת התהליך של פירוק חברה, גם כאשר מדובר על תהליך פירוק חברה מרצון.

איך עובד התהליך?

עבור פירוק חברה מרצון מחיר ותהליך שונים מאשר תהליכים אחרים הקשורים בפירוק חברה. עם זאת, כאשר מדובר על פירוק חברה כללי, התהליך יכול להתחלק לשלושה אופנים: פירוק חברה מרצון, פירוק חברה מצד הבעלים, במקרה הזה כל בעלי החבר מסכימים על סגירת החברה. פירוק חברה על ידי בית משפט, בתהליך זה בית המשפט קובע שיש לסגור את החברה ועליכם לשלוח הזמנות לכל הנושים עבור אסיפת נושים. כמו כן, יש לפרסם בעיתון לפחות 21 ימים לפני האסיפה על סגירת החברה. 

 

לא כדאי לנסות לשקם את החברה לפני פירוקלא כדאי לנסות לשקם את החברה?

פירוק חברה מרצון הוא הידע שהגיע הזמן לפרק את החברה לאחר בחינות מעמיקות של העסק. כמו בשוק ההון, צריך לדעת מתי נכון לצאת ולא לקוות להמשך טוב יותר מכיוון שאתם יכולים להפסיד מזה הרבה יותר. הגעה להחלטה של פירוק חברה מרצון חייבת להיות שקולה ולקחת תחתיה את כל הנתונים והמחשבות מאחורי ההחלטה. סגירת העסק לא חייבת להיות לצמיתות, אפשר ברגע הנוכחי לסגור את החברה ולבנות תוכנית עסקית מתאימה כדי לפתוח אותה בעתיד. ברגע בו אתם לא סוגרים את החברה בזמן אתם פשוט צוברים חובות על גבי חובות. תחשבו על זה, גם תהליך של פירוק חברה לוקח כמה חודשים טובים ולכן, כל זמן בו אתם מתמהמהים אתם יכולים רק לפגוע בכם.

 

פירוק חברה מרצון מחיר – כמה זה עולה?

המחיר אותו אתם משלמים על פירוק חברה מתחלק לשניים. החלק הראשון הוא המחיר אותו אתם משלמים לרשם החברות וזאת על בסיס צבירת חובות, קנסות וכן הלאה. יש מקרים בהם נוכל לקבל החזר על אגרות מסוימות כמו אגרה שנתית מרגע בו אתם מצהירים על הצהרת פירוק החברה. המחירים יכולים להתחיל מכמה אלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים עבור צבירת קנסות. כמו כן, החלק השני של המחיר בא לידי ביטוי במחיר אותו אתם משלמים לבעל המקצוע עבור השירות שהוא נותן לכם. המחיר עבור שירות של עורך דין לפירוק חברה משתנה בהתאם לחברה ובהתאם למצב שלה. כמו כן, המחיר יכול להשתנות כאשר צריך לערב בית משפט ויש אי הסכמה מבחינת הנושים.

ההוצאות הכספיות עבור פירוק חברה יכולות להיות קטנות ויכולות להיות גדולות, הגורם המשפיע הוא גם גודל החברה שלכם. עבור פירוק חברה מרצון מחיר אחד לחברה גדולה ומחיר אחר לחברה קטנה. כמו כן, מורכבות העבודה יכולה להשליך על המחיר אותו תשלמו. כאשר אתם עוברים תהליך של פירוק חברה מרצון אתם משלמים פחות, האגרה עבור רשם החברות יורדת וההוצאות היחידות צריכות להיות שכר טרחה לעורך הדין.

חשוב לציין, אם מדובר על תהליך פירוק של חברה לא פעילה, יש להגיש בקשה עבור פטור מתשלום האגרה לרשם החברות. בתהליך זה עליכם להתייעץ עם עורך דין מכיוון שיש כמה גורמים שצריך לערב ודרכים להוכיח שהעסק באמת לא היה פעיל בתקופה הזאת. כמו כן, יש לצרף תצהירים של הדירקטורים על כך שאין פעילות עבורה דרך חשבונות הבנק. כמו כן, ניתן לצרף אישור על הפסקת הפעילות מטעם רואה חשבון.

סגירה של עסק קיים היא החלטה שלא מגיעים אליה בקלות, במיוחד אם מדובר על עסק שקיים לא מעט שנים. מצד שני, החלטה שכזו יכולה לחסוך לבעלי החברה לא מעט כסף מיותר שעשוי להכניס אותם לבעיות כלכליות לא קטנות. לכן כאשר עסק, קטן או גדול, ניצב בפני צומת דרכים כלכלית לא ברורה ולא אופטימית – ההמלצה היא להחליט על סגירת העסק לאלתר, ובכך להכריז באופן רשמי על פירוק החברה בפני רשם החברות שהוא הגוף הממונה על רישום והסרת חברות מהרשומות.

כדאי לדעת כי במקרה של פירוק חברה מרצון, שזוהי החלטה אותה יזמו בעלי המניות בחברה, העלויות הכרוכות בתהליך זה יכולות להיות יותר נמוכות לעומת העלויות של פירוק חברה באופן כפוי על ידי נושים או בהוראה של בית המשפט. אז מהן עלויות פירוק חברה מרצון ומה כרוך בתהליך הפירוק? נרחיב על הנושא הזה בשורות הבאות.

פירוק חברה מרצון – במה זה כרוך?

כשההחלטה על סגירת הפעילות העסקית של החברה מגיעה מיוזמתם של בעלי המניות בחברה, מדובר למעשה על פירוק חברה מרצון. הליך זה נועד לאפשר לבעלי החברה לפרק את החברה באופן סופי ורשמי, ובכך גם לסיים את כל ההתחייבויות הכספיות הפתוחות או העתידיות בהן בעלי החברה צריכים לעמוד. כדי להתחיל בהליך זה על בעלי החברה להגיש טופס בקשה לפירוק חברה מרצון לרשם החברות, ובנוסף לצרף גם מסמך המשמש כתצהיר לכך שהחברה היא בעלת כושר פירעון.

לאחר קבלת אישור להתחלת הליך הפירוק על ידי רשם החברות, בעלי החברה עורכים אסיפה כללית של כל בעלי השליטה בחברה ומחליטים על המפרק שיבצע את הליך הפירוק, שזהו הנאמן של החברה האחראי על סילוק החובות וחלוקת הנכסים בין כל בעלי המניות בחברה הזכאים לכך.

בשלב האחרון של ההליך הנאמן שמונה על ידי בעלי החברה מכין דו"ח מסכם של כל הליך הפירוק, אותו הוא מציג לכל בעלי החברה באסיפה הכללית האחרונה שהם עורכים. את הדו"ח הנאמן שולח לרשם החברות ולאחר כשלושה חודשים החברה נחשבת כמפורקת/מחוסלת.

גם סוג ההליך של פירוק החברה משפיע מאוד על עלויות פירוק חברה מרצון, כיוון שהליך כזה מבטל את הצורך של בעלי החברה לשלם אגרה עבור הליך הפירוק

מהן עלויות פירוק חברה מרצון?

כמו כל הליך בירוקרטי אחר, גם הליך פירוק חברה מרצון כרוך בלא מעט עלויות אותן צריכים לשאת בעלי החברה לצורך סגירת הפעילות העסקית של החברה. כיוון שכל ההליך מתבצע מול רשם החברות, על בעלי החברה להגיש בקשת פירוק לחברה מראש כדי לקבל את הזכאות להתחיל בתהליך הפירוק. יש לקחת בחשבון כי קיימים הליכים שונים המתקיימים במקרה של פירוק חברה מרצון ופירוק חברה כפוי, שזהו הליך פירוק חברה שמגיע בהוראת בית המשפט כתוצאה מהגשת בקשה של נושי החברה המעוניינים לקבל את הכסף שמגיע להם מהחברה.

כיוון שמדובר על הליכים בירוקרטיים שונים, הן מבחינת שלבים והן מבחינת גופים וגורמים המעורבים בתהליך, ניתן לומר כי קיימים גם הבדלים בין עלויות פירוק חברה מרצון לבין פירוק חברה שלא מרצון.

כיוון שמדובר על הליכים בירוקרטיים שונים, הן מבחינת שלבים והן מבחינת גופים וגורמים המעורבים בתהליך, ניתן לומר כי קיימים גם הבדלים בין עלויות פירוק חברה מרצון לבין פירוק חברה שלא מרצון

מהם ההבדלים בין עלויות פירוק חברה מרצון לפירוק כפוי?

פירוק חברה מרצון מגיע מתוך יוזמה ורצון של בעלי החברה, ולכן התהליך של הפירוק מתבצע ביניהם ולרוב ללא מעורבות ישירה של בית המשפט או גורמים משפטיים אחרים. בידיהם של בעלי החברה להחליט איזה נאמן ימונה להליך הפירוק של החברה, דבר שמאפשר להם גם להחליט על בעל מקצוע מתאים להם הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כספית עבור שכר הטרחה לעבודתו.

במקרה של פירוק חברה כפוי, שזהו הליך שמגיע לאחר רצון של הנושים או בית המשפט בעצמו במקרים מסוימים, ההליך הינו ארוך ומורכב הרבה יותר וכך גם העלויות הכרוכות בכך. כיוון שבית המשפט הוא הגוף המנהל את כל הליך הפירוק, החברה המפורקת נדרשת לעמוד בלא מעט הוצאות ותשלומים בגין ההליך כמו תשלום אגרה לרשם החברות לצורך התחלת הליך הפירוק. נוסף לכך יש עלויות רבות נוספות העומדות לחובתם של בעלי החברה, כאשר העלויות המשמעותיות ביותר הן החובות הכספיים הפתוחים להם זכאים כל נושי החברה.

אילו פרמטרים משפיעים על עלויות פירוק חברות?

העלויות של הליך פירוק חברה משתנות בהתאם למגוון פרמטרים שונים, כאשר באופן טבעי העלות של פירוק חברה גדולה תהיה גדולה יותר לעומת פירוק של חברה קטנה. חברות גדולות המחליטות על פירוק מרצון דורשות ניהול הליך מקיף ורחב יותר, דבר המחייב ניהול משאבים מקצועי ומתאים וכך עלויות גבוהות יותר. וכפי שצוין קודם, גם סוג ההליך של פירוק החברה משפיע מאוד על עלויות פירוק חברה מרצון, כיוון שהליך כזה מבטל את הצורך של בעלי החברה לשלם אגרה עבור הליך הפירוק.

כיוון שיש צורך בבעל מקצוע מיומן שינהל את כל התהליך של הפירוק מרצון, שהוא למעשה המפרק/נאמן שמונה על ידי החברה, ניתן לומר כי העלויות המרכזיות יהיו עבור השירותים שלו. בהליך פירוק מרצון ניתן לחסוך בעלויות של התהליך גם באמצעות הגשת בקשה לביטול אגרות שנתיות, זאת במידה ומדובר על חברה לא פעילה שנצברו לה תשלומי אגרות במרוצת השנים.

הקמתם לפני כמה שנים חברה פרטית ביחד עם חברים כדי לנסות להרוויח מהפעילות הכלכלית שלה, וכך אכן היה לאחר שנה מפתיחת החברה אז ההכנסות של החברה הצליחו להניב רווחים נאים לכל אחד מהשותפים בחברה. כיוון שבמרוצת השנים היו לא מעט שינויים בחייכם מבחינה כלכלית ועוד סיבות אחרות, תזרים המזומנים של החברה לא הספיק לכם כבעבר ולכן מצאתם עצמכם תוהים לגבי השקעת הכספים באפיקי השקעות אחרים.

באחת מהפעמים בהן ערכתם פגישה עסקית משותפת לכל בעלי המניות בחברה הצפתם את המחשבה הכלכלית המעסיקה אתכם, ולהפתעתכם גיליתם כי גם השותפים האחרים חושבים בדיוק כך, למרות שהחברה שהקמתם ממשיכה להכניס כסף אך אילו סכומים שאינם מספקים אתכם. כדי שתוכלו להצליח להניב את הרווחים אליהם אתם שואפים, יהיה עליכם לסיים את חייה של החברה הקיימת כדי למשוך את כספי ההשקעה והרווחים ולהשקיעם במקום אחר. הליך זה נקרא פירוק חברה מרצון וכרוך בשלבים שונים, עליהם נרחיב בשורות הבאות.

פירוק חברה מרצון – מה זה אומר?

כל חברה בע"מ שקמה עושה זאת לרוב מתוך מטרות כלכליות, כאשר הציפייה היא ליצור רווחים כספיים יפים שיאפשרו לבעלי החברה להרוויח סכומי כסף גבוהים כחלק מפעילות עסקית מניבה. כאשר בעלי חברה מחליטים כי אינם רוצים להמשיך לנהל את החברה ולהפסיק "לדאוג" לה, עליהם לסיים את חייה העסקיים בצורה חוקית ומוסדרת שהיא למעשה הליך פירוק חברה מרצון, כיוון שפירוק החברה נעשה מיוזמתם ורצונם של בעלי החברה.

במהלך כל פירוק חברה מרצון שלבים, הדירקטוריון של החברה רשאי להתערב בכל החלטות המפרק ולמלא אחר הרצונות וההעדפות של בעלי המניות בחברה.

מה הסיבות המובילות להחלטה על פירוק מרצון?

פירוק מרצון נעשה כאמור ביוזמתם של בעלי החברה ו/או בעלי המניות בחברה, כאשר החלטה זו הינה משותפת ומוסכמת על כולם. הסיבות לפירוק החברה נוגעות לסיבות עסקיות לרוב, זאת במקרה שמדובר על חברה שלא צברה חובות כספיים גבוהים והיא איננה עושה זאת כתוצאה ממניעים כלכליים לכיסוי חובות החברה. לכן בדרך כלל הסיבות לפירוק חברה קשורות לרצון של הבעלים לפתוח עסקים אחרים מניבים יותר, להפסיק את המעורבות העסקית שלהם בתחום העסקים, רצון משותף של כל בעלי החברה להפסיק להיות שותפים עסקיים ועוד סיבות אחרות.

יש להדגיש כי קיימת הפרדה מוחלטת בין חברה שמחליטה ויוזמת פירוק מרצון כתוצאה מסיבות עסקיות בלבד, לעומת חברה שמכריזה על פירוק כתוצאה מחובות כספיים ואי יכולת לשלם לנושים את החובות ולכן היא הופכת להיות חדלת פירעון.

כיוון שפירוק החברה נעשה מרצון ולא בהוראת בית משפט כתוצאה מצבירת חובות כלפי נושים אותם החברה לא יכולה לשלם, פירוק חברה מרצון שלבים שונה באופן מהותי מפירוק של חברה בהוראת בית המשפט.

פירוק חברה מרצון שלבים – כיצד ההליך מתנהל?

כאשר חברה בע"מ מחליטה להתפרק מרצון, היא רשאית לעשות זאת באופן חופשי ועל פי החלטה אישית של כל אחד מבעלי החברה וכמובן בשיתוף פעולה מלא. כיוון שהחברה מתפרקת מרצון ולא ממניעים כספיים וצבירת חובות לנושים, חוק פירוק חברות מעניק לבעלי החברה את החופשיות לנהל את הליך הפירוק כפי שהם בוחרים ומבלי שבית המשפט ינהל את ההליך.

כתוצאה מכך בעלי החברה יכולים לבחור בעצמם את המפרק/נאמן שינהל את הליך הפירוק מרצון, כאשר המטרה המרכזית שלו היא לחלק בצורה שוויונית את כל נכסי החברה בין בעלי המניות/חברה, כאשר קודם כל כספי ונכסי החברה מועברים לספקים ומשקיעים להם החברה חייבת כסף כחלק מהפעילות העסקית שלה. במהלך כל פירוק חברה מרצון שלבים, הדירקטוריון של החברה רשאי להתערב בכל החלטות המפרק ולמלא אחר הרצונות וההעדפות של בעלי המניות בחברה.

ההליך הסופי של פירוק חברה מרצון מתבצע בקיום אסיפה כללית של כל בעלי המניות בחברה, במהלכה המפרק מציג את דו"ח הפירוק וסיכום כל ההליך כדי לקבל את הסכמת כולם לכך. לאחר אישור הדו"ח על כולם הוא נשלח לרשם החברות בבקשה לפירוק החברה, ורק לאחר שלושה חודשים מרישום החברה כמפורקת הסטטוס שלה נכנס לתוקף והיא כבר לא קיימת.

במהלך כל פירוק חברה מרצון שלבים, הדירקטוריון של החברה רשאי להתערב בכל החלטות המפרק ולמלא אחר הרצונות וההעדפות של בעלי המניות בחברה.

מהם ההבדלים בין שלבי פירוק חברה מרצון לבין פירוק חברה בהוראת בית משפט?

כיוון שפירוק החברה נעשה מרצון ולא בהוראת בית משפט כתוצאה מצבירת חובות כלפי נושים אותם החברה לא יכולה לשלם, פירוק חברה מרצון שלבים שונה באופן מהותי מפירוק של חברה בהוראת בית המשפט. כך לדוגמא חברה בע"מ שמפורקת בהוראת בית משפט לא יכולה לנהל את ההליך בעצמה על ידי בחירת נאמן/מפרק, אלא בית המשפט הוא שממנה לה נאמן מטעמו.

בנוסף, ההחלטה הסופית על פירוק החברה וסיום חייה נמצאת רק בידיו של בית המשפט ולא אף גורם אחר, כך שגם חברה שלא מעוניינת לסיים את חייה כחברה יכולה להיכנס להליך הפירוק גם כאשר אחד או יותר מהנושים מגיש בקשה לבית המשפט לצורך פירוק החברה וקבלת הכספים המגיעים להם.

מהו החידוש בחוק החברות בנוגע להליך פירוק מרצון של חברה?

לאחר כניסתו של תיקון לחוק החברות, הליך פירוק מרצון של חברה יכול להיערך בהליך קצר ומזורז יותר, כך שחברה כזו יכולה לסיים את חייה גם בשלב אחד בלבד מבלי לעבור תהליכים ארוכים ולחכות לפירוק החברה שנים ארוכות. בנוסף, פירוק חברה מרצון לא חייב להירשם ברשומות של רשם החברות אם בעלי החברה אינם מעוניינים בכך.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

ביטוח לאומי פירוק חברה

אם אתם שואלים לגבי ביטוח לאומי פירוק חברה, אתם כנראה בעיצומו של תהליך פירוק חברה, או שמא אתם מפוטרים עקב הנסיבות האלו. ככה או ככה,

רשם חברות פירוק חברה

פירוק חברה הוא אחד מהליכי הזכות המשמעותיים ביותר בעבור בעלי חברות, למרות מה שנהוג לחשוב. זאת מאחר שמרבית הליכי הפירוק הם למעשה הליכים רצוניים, אשר

פירוק חברה חיסול

פירוק חברה הוא מושג אשר נשמע מהצד לרוב כפעולה שאיננה רצונית, אלא נעשית מהכרח. ואולם, לא בהכרח כך הדבר, למעשה, פירוק חברה יכול שיתבצע באופן

074-7765923