הסכם סודיות סטארט אפ

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הסכם סודיות סטארט אפחברות סטארט אפ הן חברות שבמרכזן עומד יזם או יותר שיש להם רעיון מבריק שיכול לענות על צרכים של אנשים מסוימים. בחברות הסטארט אפ מקדמים ומפתחים את הרעיון של היזם. השותפים בחברה והעובדים שלה נחשפים לרעיון חדש ולמידע סודי רב ולכן, בדרך כלל לפני קבלת המידע הרגיש יש לחתום על הסכם סודיות סטארט אפ. הסכם הסודיות יעזור לשמור על המידע שנחשף בפני העובדים השונים. על הסכם סודיות סטארט אפ נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו הסכם סודיות?

הסכם סודיות הוא הסכם שנחתם במקומות עבודה שונים על מנת לשמור על המידע העסקי הרגיש שהם מחזיקים. מדובר בחוזה בעל תוקף משפטי שמגדיר את המידע שהצדדים השונים בהסכם יכולים לחלוק ואת המידע הסודי עליו צריכים להגן. על ידי הסכם סודיות ניתן להגן על חשיפת מידע רגיש ללא רשות וכך למנוע פגיעה בעסק על ידי מתחרים. מטרתו של הסכם הסודיות היא ליצור סביבה בה ניתן לשתף מידע רגיש וחשוב בין העובדים במקום, בלי חשש שהפרטים השונים ייחשפו ויגיעו לאוזניים הלא נכונות. חשוב מאוד לוודא שהסכם הסודיות מנוסח באופן ברור שלא משתמע לשתי פנים ושהוא מגן על כל הצדדים המעורבים בו. 

מה זה אומר?

סטארט אפ היא חברת הזנק שהוקמה על ידי חבורת יזמים שיש להם רעיון שהם רוצים לפתח. כאשר יזמים עובדים על רעיון ורוצים לפתח את המיזם שלהם, הם זקוקים להגנה על הידע שצברו ועל הטכנולוגיה שיצרו במהלך העבודה שלהם. ליזמי סטארט אפ בדרך כלל יש זכויות קניין רוחני כמו קוד תוכנה, שיטות עבודה וסודות מסחריים שונים. לכן, על מנת שהעבודה עם השותפים, העובדים או היועצים של החברה תהיה מעוגנת יש לחתום על הסכם סודיות סטארט אפ. הסכם סודיות סטארט אפ הוא הסכם שנועד למנוע העברה של המידע אליו נחשפים במהלך העבודה על הסטארט אפ לגורם שלישי. הסכם סודיות סטארט אפ נחלק לשני סוגים- הסכם בו צד אחד בלבד חושף את המידע והסכם בו שני הצדדים חושפים אחד לשני מידע סודי. לכן, כאשר מחליטים לכתוב הסכם סודיות סטארט אפ חשוב להבין מי אחראי על חשיפת המידע ומי מקבל את המידע. ההסכם צריך לכלול הגדרה של העברת המידע ואיזה מידע נחשב סודי. חשוב שההגדרה תכלול את סוגי המידע המתקבלים ואת כל פרטי ההתקשרות עמו. 

 

מה חשוב לכלול? 

כפי שהבנו, חשוב מאוד להגדיר את העברת המידע הסודי ואת סוגי המידע המועברים בין הצדדים. יש מספר פרמטרים שחשוב להתייחס אליהם בכתיבת הסכם סודיות סטארט אפ-

  • האם ההסכם חד צדדי או דו צדדי?

כאשר אתם כותבים הסכם סודיות סטארטאפ חשוב להגדיר האם מדובר בהסכם חד צדדי בו צד אחד בלבד חושף את המידע או שמא מדובר בהסכם דו צדדי בו שני הצדדים חושפים אחד לשני את המידע. 

  • מה המטרות?

במסגרת הסכם סודיות סטארטאפ חשוב להגדיר את המטרות שמובילות למסירת המידע ואת האופן בו יימסר המידע. הגדרת המטרות בגינן נמסר המידע תוכל לעזור להגן על הצד או שני הצדדים שחושפים את המידע. יש להגדיר מטרות באופן רחב. 

  • מה נחשב למידע סודי?

בכתיבת הסכם סודיות סטארט אפ חשוב מאוד להגדיר את המונח מידע סודי, כלומר מה נחשב למידע סודי ומה לא. כך הצד שחושף את המידע יוכל להגדיר בדיוק את האיסור על חשיפת המידע בידי מקבל המידע ואילו מקבל המידע יבין בדיוק את האחריות שלו. 

  • מה כוללות ההגבלות על מקבל המידע?

בהסכם הסודיות לחברת סטארטאפ, יש להגדיר גם את ההגבלות המוטלות של הצד שקיבל את המידע הסודי. חשוב להגדיר מה רשאי מקבל המידע לעשות עם המידע, כיצד עליו להגן עליו ומה האיסורים המוטלים עליו בקשר למידע שקיבל.

  • מה תקופת ההסכם?

כאשר אתם מנסחים הסכם סודיות סטארטאפ חשוב מאוד להגדיר את תקופת ההסכם. יש לציין מתי ההסכם יגיע לסיום, כלומר מתי העבודה תסתיים והצדדים ייפרדו. בדרך כלל תקופת ההסכם תנוע בין 3 לבין 5 שנים אך ניתן לקבוע תקופת הסכם ארוכה יותר. בדרך כלל הצד שחושף את המידע יוסיף סעיף בו מחייב את הצד שקיבל את המידע להחזיר את המידע שקיבל או להשמיד אותו בתום תקופת ההתקשרות ביניהם. 

  • סעיף אי תחרות

במסגרת הסכם סודיות סטארט אפ ניתן להוסיף סעיף אי תחרות. סעיף אי תחרות הוא סעיף שמונע מהעובדים בחברה לעבור לחברה מתחרה או לפתוח חברה מתחרה בתחום פעילות שהוגדר בהסכם. הסיבה לכך היא שבמהלך העבודה, העובדים השונים נחשפים למידע רב בנוגע להתנהלות החברה ולמידע עסקי חשוב ורגיש. לכן, על מנת שלא ישתמשו במידע הזה על מנת לפגוע בעסק יש להוסיף סעיף אי תחרות. סעיף אי תחרות קובע כי השותפים או כל המעורבים בחרה לא יוכלו להתחרות בעסקים של החברה לאחר עזיבתם בהתאם לתנאים מוגדרים מראש ולתקופה מוגדרת מראש. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם סודיות ואי תחרות לעובד
הסכם סודיות ואי תחרות לעובד

הסכם סודיות ואי תחרות לעובד הוא הסכם שמונע מהעובד לעבור לעסק מתחרה או לפתוח עסק מתחרה בעצמו בתוך תקופה מסוימת שהוגדרה מראש מיום שהפסיק לעבוד

הסכם סודיות ואי תחרות

הסכם סודיות הוא אחד ההסכמים החשובים ביותר שחברה יכולה לסגל לעצמה. הסכם הסודיות הוא הסכם שנחתם בין שני צדדים או יותר, לצורך העניין בין החברה

טופס הקמת חברה
הסכם סודיות עם ספק

אחד ההסכמים החשובים ביותר עבור חברה, אירגון או יזם פרטי הוא הסכם סודיות ואי תחרות. הסכם הסודיות הוא הסכם שנחתם בין שני צדדים או יותר,

הסכם סודיות לעובד

תוהים מהו הסכם סודיות לעובד? הסכם סודיות הוא חוזה משפטי מחייב בין X צדדים, המגדיר איזה מידע צד אחד יכול לחלוק עם השני וכיצד המידע

074-7765923