הסכם סודיות ואי תחרות

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הסכם סודיות הוא אחד ההסכמים החשובים ביותר שחברה יכולה לסגל לעצמה. הסכם הסודיות הוא הסכם שנחתם בין שני צדדים או יותר, לצורך העניין בין החברה לעובדיה, בין חברה לספקיה, בין ספק ללקוח וכדומה. כך למשל מתעורר הצורך בהתקשרות במיזם משותף, התקשרות לצורך שיתוף פעולה מסחרי, השקעות, עסקאות, קבלת או נתינת שירותים וכדומה. מטרתו של הסכם הסודיות היא להגן על הצד המחתים, על העסק שלו, קניינו הרוחני וסודתיו המסחריים. החתימה על הסכם הסודיות מהווה תנאי מקדים לניהול המשא ומתן בין הצדדים. שהרי, אם לא יתחייב צד לשמור על סודותיו של מאן דה הוא, לא יוכלו השניים להתחיל לעבוד יחדיו. הסכם סודיות ואי תחרות בא להגן על כל אלו והרבה מעבר לכך.

מידע סודי, וחשיבותו של הסכם סודיות ואי תחרות

חשוב להבין שחשיבתו של חתימה על הסכם סודיות בין צדדים טרם התקשרות בחוזה, היא מהותית ומשמעותית מנשוא. שכן, כאשר אנחנו עומדים בפני סגירת כל עסקה או תקשורת מול אדם או חברה שאיננה מזוהה עם הארגון שאנו מצויים בו, אנו מכניסים אותה לפתחנו. והלכה למעשה, חושפים את כל הקלפים שלנו בפני האדם שמולנו. על כן, אותו הצד החותם מחויב לדעת כי הוא מחויב לסודיות בכל מידע אשר הוא נחשף אליו מפתחנו. זאת על מנת להגן על עצמנו בצורה הטובה ביותר, לבל ייחשף או יידלף מידע כלשהו שעלול להרוס משמעותית עסקים, חברות ואנשים פרטיים כאחד.

החתימה על הסכם הסודיות מהווה תנאי מקדים לניהול המשא ומתן בין הצדדים. שהרי, אם לא יתחייב צד לשמור על סודותיו של מאן דה הוא, לא יוכלו השניים להתחיל לעבוד יחדיו. הסכם סודיות ואי תחרות בא להגן על כל אלו והרבה מעבר לכך.

ברוב רובם של המקרים, אפשרות חשיפת המידע הסודי והצורך בחתימה על הסכם סודיות ואי תחרות מתעוררת ממש מרגע ההתקשרות הראשונית. שכן כבר עתה יכול להיחשף מידע סודי אשר חשיפתו עלולה לסכן את החברה. ברוב רובם של המקרים, עלולים סודות מסחריים ומידע סודי זה לדלוף גם מבלי משים לב, ולכן ישנו צורך בהגנה משמעותית כבר ממש מההתחלה. .שוב להכין שהחשיבות טמונה באותן סכנות שיכולות להיגרם לעסק שמידעו דולף, כולל למשל האפשרות לשימוש בקלף מיקוח על ידי הנחשף למידע מבחוץ. כך לשם הדוגמה, גם במצב בו עדיין אין התקשרות בין צדדים, למשל בפגישה עסקית מול ספק, לקוח או משקיע פוטנציאלי, עלול להיחשף מידע סודי. זאת על מנת לשכנע את אותו משקיע, או להציג את מצע החברה בפני הספק הפוטנציאלי, על מנת להתקשר עימו בחוזה. כלומר, גם במצבים מעין אלו עלול לעלות הצורך בהתקשרות בהסכם סודיות ואי תחרות.

מידע סודי, וחשיבותו של הסכם סודיות ואי תחרות  חשוב להבין שחשיבתו של חתימה על הסכם סודיות בין צדדים טרם התקשרות בחוזה, היא מהותית ומשמעותית מנשוא.

בשל כך, המסקנה הניצחת היא שבעולם העסקי, אין מנוס אלא מחשיפת מידע סודי, אף אם ממש משתדלים שלא לעשות זאת או לא לחשוף מידע בעייתי. ככל הנראה, תמיד תהא דליפה או חשיפה כלשהי, וגם על זאת חשוב לנו מאד להגן. על כן, חשוב מאד לפנות לעורך דין המומחה בתחום דיני החוזים על מנת לנסח בעבורכם הסכם סודיות ואי תחרות מדויק אשר ישרת את הצרכים שלכם באופן הטוב ביותר ויגן עליכם בצורה המשמעותית ביותר מפני כל הפרה, שימוש או הפצה של מידע סודי המזוהה עימכם.

יש וחשוב לציין, כי אותו שימוש במידע המפר, היינו הפצה של תוכנה או רעיון למשל ויישומו אצל אחר, משמעותו ביתורו לחלוטין של אותו מידע, רעיון או פטנט שפותח על ידי המחתים על הסכם סודיות ואי תחרות. הסכם זה למעשה מסייע במיגור כל אפשרות לכך שזה יקרה, שכן, אם זה יקרה, הצד החותם מתחייב בשיפוי ופיצוי המחתים בכל סכום אשר יהא עבור הנזק שיגרם לו בשל ההפצה של המידע.

מידע סודי הוא למשל רישום פטנטים, תוכנות או קודים שנרשמו על ידי החברה המחתימה, רעיונות של החברה המחתימה, מיזמים, קניין רוחני, סודות מסחריים, תרשימים, שרטוטים, תהליכים, מפרטים, תוכניות, הצעות, מסמכים, ועוד ועוד. אלו יכול שיועברו בעל פה, או באמצעות התקנים ניידים, דיסקטים, דיסקים וכדומה. וכן יכול מידע סודי להוות גם נתונים טכניים כמו נתונים מהותיים, כלכליים, טכנולוגיים, סטטיסטיים, תיאורטיים, מעשיים או אחרים וכל מידע אחר ועוד. למעשה, אין סוף ואין התחלה לזהותו של מידע סודי וכל עסק, חברה או גוף אחר המחתים את מתקשריו על הסכם סודיות ואי תחרות בוחר להגדיר עבורו מידע סודי מהו.

חשוב מאד לפנות לעורך דין המומחה בתחום דיני החוזים על מנת לנסח בעבורכם הסכם סודיות ואי תחרות מדויק אשר ישרת את הצרכים שלכם באופן הטוב ביותר

הסכם סודיות ואי תחרות- התאמה למידות העסק המחתים

החשיבות שבהתאמת הסכם סודיות ואי תחרות כחליפה עבור העסק או האדם המחתים היא משמעותית באופן מקסימלי. זאת, מאחר שהסכם סודיות ואי תחרות שאיננו ספציפי או מותאם עלול להוות בעיה ביישומו עבור המחתים. כך למשל, יכולה להיווצר בעיה אם הגדרת המושג "מידע סודי" איננה תואמת באופן מפורש את חליפת העסק ואיננה כוללת מידע מסוג מסוים שאותו מחתים מזוהה איתו. בצורה זו, מידע שיחשף ואיננו מוגן בהסכם לא יגן גם על החברה או האדם המחתים, ואלו האחרונים יספגו נזקים רבים עקב כך, הן כספיים וממוניים והן שאינם ממוניים. כך למשל נזקי מוניטין, נזקי פיתוח עסקי, נזקי תחרות וכדומה.

לכן, ולמרות העלות שיש לשלם לעורך דין בשל חתימה על הסכם סודיות ואי תחרות, החשיבות שבפנייה לעורך דין על מנת לנסח הסכם כזה היא מהותית ומשמעותית ומנשוא. הסכם הסודיות הנכתב על ידי עורך הדין חייב להיות ספציפי, ייחודי וכאמור מותאם בדיוק למידותיו של העסק או האדם המחתים. וכל עליו להיות מותאם במאת האחוזים לאופיו של זה, מהותו, שירותיו, מוצר וכדומה. אל תעשו את הטעות שהחתמה על הסכם גנרי, זו האחרונה יכולה להוות עבורכם בעיה משמעותית ביותר בעתיד. לפעולה שגויה זו עלולות להיות השלכות חמורות, בנוסף לאותם נזקים המוזכרים לעיל, השלכות אשר ישפיעו למשך שנים רבות במצב צופה פני עתיד, שנים קדימה. ולעיתים, אלו גם לא ניתנים או יהיו ניתנים לתיקון כלשהו.

החשיבות שבהתאמת הסכם סודיות ואי תחרות כחליפה עבור העסק או האדם המחתים היא משמעותית באופן מקסימלי.

חשיבות נוספת היא בהתאמה של המטרות המנויות בהסכם הסודיות אשר מחויבות להיות צרות ומדויקות. הגדרה רחבה מדי עלולה להביא לבטלותו של הסכם סודיות ואי תחרות אם זה יגיע לפתחי בית המשפט. כך למשל מטרה כמו "התקשרות הצדדים בעסקה מסוג X" או בהליך טרום עסקי כמו "בדיקת האפשרות להתקשרות הצדדים בחוזה" יכולות להיות מצוינות. עוד נקודה חשובה היא תקופת ההגנה. תקופת ההגנה על פי רוב היא למשך 7 שנים בממוצע לשמירת מידע סודי עבור חברות בנושאים סטנדרטיים. ואולם, יש חברות שתקופת ההגנה מחויבת שתהא לתקופות ארוכות במיוחד, ואף "לתמיד", וזאת על מנת להגן עליהן מכל וכל. כך למשל, עבור חברות תרופות תקופת ההגנה תהיה ארוכה במיוחד שכן פיתוח תרופות עלול לקחת שנים רבות.

חשוב במיוחד לתת את הדעת גם לסייגים בהסכם עבור שימוש מותר במידע סודי, שכן אחרת, אם אלו ינוסחו שלא בצורה הגונה מספיק, ההסכם עלול להתפרש כמקפח על ידי בית המשפט. כך למשל מקובל לכלול תנאים מותרים כמו גילוי מידע סודי עקב דרישה של רשות ממשלתית לגלותו או מידע שהפך נחלת הכלל ללא הפרת הצד שקיבל את המידע תחת ההסכם ועוד.

ממש כעת, זו העת הנכונה ביותר בהשקעה בהסכם סודיות ואי תחרות עבור העסק שלכם. הסכם רשר יעלה משמעותית את רצינותכם בעיני כל, כחברה וכיזמים, וכן כמובן להגן משמעותית על העסק. מדובר במחיר חד פעמי אשר יגן עליכם לאורך כל שנות חייו של העסק, ועל כן, ההשקעה לחלוטין משתלמת.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם סודיות סטארט אפ
הסכם סודיות סטארט אפ

חברות סטארט אפ הן חברות שבמרכזן עומד יזם או יותר שיש להם רעיון מבריק שיכול לענות על צרכים של אנשים מסוימים. בחברות הסטארט אפ מקדמים

הסכם סודיות ואי תחרות לעובד
הסכם סודיות ואי תחרות לעובד

הסכם סודיות ואי תחרות לעובד הוא הסכם שמונע מהעובד לעבור לעסק מתחרה או לפתוח עסק מתחרה בעצמו בתוך תקופה מסוימת שהוגדרה מראש מיום שהפסיק לעבוד

טופס הקמת חברה
הסכם סודיות עם ספק

אחד ההסכמים החשובים ביותר עבור חברה, אירגון או יזם פרטי הוא הסכם סודיות ואי תחרות. הסכם הסודיות הוא הסכם שנחתם בין שני צדדים או יותר,

הסכם סודיות לעובד

תוהים מהו הסכם סודיות לעובד? הסכם סודיות הוא חוזה משפטי מחייב בין X צדדים, המגדיר איזה מידע צד אחד יכול לחלוק עם השני וכיצד המידע

074-7765923