הסכם סודיות עם ספק

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

אחד ההסכמים החשובים ביותר עבור חברה, אירגון או יזם פרטי הוא הסכם סודיות ואי תחרות. הסכם הסודיות הוא הסכם שנחתם בין שני צדדים או יותר, לצורך העניין בין הארגון, החברה או היזם לעובדים, לקוחות, ספקים וכדומה. כך למשל מתעורר הצורך בהתקשרות במיזם משותף, התקשרות לצורך שיתוף פעולה מסחרי, השקעות, עסקאות, קבלת או נתינת שירותים ועוד דומים ושונים. המטריה היא רחבה במיוחד, ועל כן יש לתת את הדעת כי דליפה של מידע סודי יכול שתקרה בדרכים שונות ומשונות. מטרתו של הסכם הסודיות היא להגן על הצד המחתים, על העסק שלו, על סודותיו המסחריים וקניינו הרוחני. כך למשל, הסכם סודיות עם ספק, בהתנהלות מולו או בטרום התנהלות מולו, היא משמעותית וחשובה במיוחד עבור המחתים ואף עבור הספק.

התקשרות בהסכם סודיות עם ספק מהווה בעיקר הגנה עבור המחתים, אך גם עבור החותם, שכן היא תוחמת את סוג המידע שעליו לשמור וכן את השימושים המותרים. החתימה על הסכם הסודיות מהווה תנאי מקדים לניהול המשא ומתן בין הצדדים, לצורך העניין בין הספק לבין החברה/ האירגון/ היזם. במקרה שבו לא יתחייב צד לשמור על סודותיו של המחתים, ידע המחתים כי אין הוא מתקשר בחוזה שירות עם אותו ספק, וידע האם ולאן הוא נכנס. כך, יכול לדעת המחתים, כי הוא מוגן בכל הקשור לסודותיו.

החשיבות הרבה שבחתימה על הסכם סודיות עם ספק

החשיבות בחתימה על הסכם סודיות עם ספק היא לכל אורכה של ההתקשרות בין הצדדים. החל משלב המשא ומתן ועד לשלב ההתקשרות ונתינת השירותים עצמה. וכן כאשר אנו עומדים בפני סגירת כל עסקה או תקשורת מול אותו ספק, חדש או ותיק. זאת מאחר שבמקרים אלו אנו למעשה  מכניסים את אותו ספק לפתחינו, למעשה, חושפים את כל הקלפים שלנו בפניו. על כןן, הספק החותם חייב לדעת, טרם כל התקשרות כלשהי, גם טרומית, כי הוא מחויב לסודיות בכל מידע אשר הוא נחשף אליו מאיתנו. באמצעות זאת אנו מגנים על עצמנו בצורה הטובה ביותר, ומונעים חשיפתו או דליפתו של כל מידע כלשהו שעלול להרוס משמעותית את עסקינו וכן את החזון העתידי. נזקים שעלולים לעלות כסף רב.

חשוב לציין, חשיפה או דליפה של מידע סודי עלולה להיווצר גם ללא שימת לב, ולכן ישנו צורך בהגנה משמעותית כבר ממש מלכתחילה, וגם בהתקשרות טרומית. החשיבות לכך טמונה בעיקרה באותן סכנות אשר יכולות להתממש בעסק בעקבות מידע שדלף. כך למשל, האפשרות של צד ג' אשר נחשף למידע סודי כזה או אחר לעשות שימוש במידע כקלף מיקוח. זאת יכול להיגרם גם לאחר שנוצר הקשר וגם בהליכים הטרומיים. כמו למשל בפגישה עסקית מול ספק, לקוח או משקיע פוטנציאלי, עלול להיחשף מידע סודי. פגישות אלו הן למשל פגישות גיוס, שכנוע של אותו משקיע, לצורך הדוגמה,  להציג את מצע החברה בפני הספק הפוטנציאלי, על מנת להתקשר עימו בחוזה. כלומר, גם במצבים מעין אלו עלול לעלות הצורך בהתקשרות בהסכם סודיות עם ספק.

הסכם סודיות עם ספק, בהתנהלות מולו או בטרום התנהלות מולו, היא משמעותית וחשובה במיוחד עבור המחתים ואף עבור הספק

בשל כך, המסקנה הברורה היא, שבכל פרמטר בעולם העסקי אין כל מנוס מהימנעות לחלוטין של חשיפת מידע סודי. גם אם ממש משתדלים שלא להגיע לסיטואציה מעין זו, היא אכן עלולה להתממש.  ככל הנראה, תמיד תהא דליפה או חשיפה כלשהי, ועל זאת חשוב לנו מאד להגן. באמצעות פנייה לעורך דין המומחה בתחום דיני החוזים, יוכל עורך הדין לנתח את צרכיכם, ולנסח בעבורכם הסכם סודיות ואי תחרות מדויק אשר ישרת את הצרכים שלכם באופן מיטבי. וכך, יגן משמעותית מפני כל הפרה, שימוש או הפצה של מידע סודי המזוהה עימכם.

מידע סודי הוא למשל רישום פטנטים, תוכנות או קודים שנרשמו על ידי החברה המחתימה, רעיונות של החברה המחתימה, מיזמים, קניין רוחני, סודות מסחריים, תרשימים, שרטוטים, תהליכים, מפרטים, תוכניות, הצעות, מסמכים, ועוד ועוד. אלו יכול שיועברו בעל פה, או באמצעות התקנים ניידים, דיסקטים, דיסקים וכדומה. וכן יכול מידע סודי להוות גם נתונים טכניים כמו נתונים מהותיים, כלכליים, טכנולוגיים, סטטיסטיים, תיאורטיים, מעשיים או אחרים וכל מידע אחר ועוד. חשוב להכיר בכך, שכן, אין סוף ואין התחלה לזהותו של מידע סודי וכל עסק, חברה, אירגון או יזם מגדירו על פי צרכיו ומאפייניו.

התקשרות בהסכם סודיות עם ספק מהווה בעיקר הגנה עבור המחתים, אך גם עבור החותם, שכן היא תוחמת את סוג המידע שעליו לשמור וכן את השימושים המותרים.

אותו שימוש במידע המפר, בין אם הנכלל ברשימה לעיל או על פי הגדרה אחרת שקבעתם, משמעותו הריסת חזון הרעיון כליל, מעצם אותה הפצה. וכך, החברה, אירגון או היזם עלולים להסתכן אף בהמשך חייו של המיזם עצמו. הסכם סודיות מול ספק מונע את האפשרות של אותו הספק המתקשר עימכם בחוזה לחשיפת כל מידע סודי כזה או אחר בכל צורה כלשהי, וכך שמירה והגנה מיטבית עליכם ועל העסק שלכם. שכן, אם דליפת מידע סודי תתרחש, הצד החותם מתחייב בשיפוי ופיצוי המחתים בכל סכום אשר יהא עבור הנזק שיגרם לו בשל ההפצה של המידע.

ניואנסים חשובים בהסכם סודיות עם ספק - הסכם סודיות מול ספק כמובן חשוב ביותר שלא יהא גנרי, אלא יערך באופן ספציפי לאותו עסק במדויק.

ניואנסים חשובים בהסכם סודיות עם ספק

הסכם סודיות מול ספק כמובן חשוב ביותר שלא יהא גנרי, אלא יערך באופן ספציפי לאותו עסק במדויק. ההתאמה של הסכם הסודיות חייבת להיתפר כחליפה בעבור אותו ספק. זאת, מאחר שהסכם סודיות ואי תחרות שאיננו ספציפי או מותאם עלול להוות בעיה ביישומו עבור המחתים וכן עבור הספק החותם. כך למשל, יכול ותיווצר בעיה אם הגדרת המושג "מידע סודי" איננה תואמת באופן מפורש את חליפת העסק ואיננה כוללת מידע מסוג מסוים שאותו מחתים מזוהה איתו. בצורה זו, הספק החותם עלול להדליף מידע כזה או אחר שאיננו מוגן, ולחברה המחתימה לא יהא דבר לעשות בשל כך ותיאלץ לספוג נזקים רבים במיוחד. בין היתר, כספיים וממוניים, ובעיקר, נזקים שאינם ממוניים, כמו נזקי מוניטין, נזקי פיתוח עסקי, נזקי תחרות וכדומה.

ביצוע ועריכה של הסכם סודיות עם ספק מול עורך הדין שלכם היא בעלות אמנם, אך עלות זו היא חד פעמית והיא לחלוטין משתלמת בעבור התמורה הניתנת בעד זאת. תמורה אשר מלווה במשמעותיות כספיות, תדמיתיות ועוד. לכן, ולמרות העלות שיש לשלם לעורך דין בשל חתימה על הסכם סודיות מול ספק, החשיבות שבפנייה לעורך דין על מנת לנסח הסכם כזה היא מהותית ומשמעותית במיוחד. על כן, הסכם הסודיות הנכתב על ידי עורך הדין חייב להיות ספציפי, ייחודי וכאמור מותאם בדיוק למידותיו שלך, של העסק או האדם המחתים. וכן בהתאמה מושלמת לאופייך ואופי הארגון, מהות, שירותים, מוצרים וכדומה. החתמה על הסגם גנרי תהא בעייתית במיוחד בהווה ובעתיד במיוחד, ועלולה להביא עימה השלכות חמורות, בנוסף לאותם נזקים המוזכרים לעיל. השלכות אלו ישפיעו לשנים רבות, ואף לא תמיד יהיו ניתנים לתיקון, כך ברוב המקרים.

זו העת בדיוק לפנות לעורך הדין המתמחה בדיני החוזים על מנת לנסח הסכם סודיות ואי תחרות המותאם במיוחד עבורך ועבור העסק שלך. הסכם אשר יסייע משמעותית בפיתוח העסק ושמירה עליו, וכן יגן עליכם לאורך שנים רבות. על מנת לקבל פרטים נוספים וכן הצעת מחיר לעניין ניסוח הסכם סודיות, צרו עימנו קשר ונשמח לסייע.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם סודיות סטארט אפ
הסכם סודיות סטארט אפ

חברות סטארט אפ הן חברות שבמרכזן עומד יזם או יותר שיש להם רעיון מבריק שיכול לענות על צרכים של אנשים מסוימים. בחברות הסטארט אפ מקדמים

הסכם סודיות ואי תחרות לעובד
הסכם סודיות ואי תחרות לעובד

הסכם סודיות ואי תחרות לעובד הוא הסכם שמונע מהעובד לעבור לעסק מתחרה או לפתוח עסק מתחרה בעצמו בתוך תקופה מסוימת שהוגדרה מראש מיום שהפסיק לעבוד

הסכם סודיות ואי תחרות

הסכם סודיות הוא אחד ההסכמים החשובים ביותר שחברה יכולה לסגל לעצמה. הסכם הסודיות הוא הסכם שנחתם בין שני צדדים או יותר, לצורך העניין בין החברה

הסכם סודיות לעובד

תוהים מהו הסכם סודיות לעובד? הסכם סודיות הוא חוזה משפטי מחייב בין X צדדים, המגדיר איזה מידע צד אחד יכול לחלוק עם השני וכיצד המידע

074-7765923