כמה עולה הקמת חברה?

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

כמה עולה הקמת חברהכמה עולה הקמת חברה?

ישנן מספר דרכי התאגדות שונות בישראל: עוסק מורשה, עוסק פטור, חברה פרטית, חברה בע"מ ועוד סוגי התאגדויות נוספים. לפני שאתם מגיעים להחלטה איזה סוג התאגדות מתאים לכם, אנו ממליצים לכם לערוך השוואה בין סוגי ההתאגדויות השונים, לבדוק מהם היתרונות והחסרונות של כל סוג התאגדות ורק לאחר בדיקה מקיפה לקבל את ההחלטה איזה סוג התאגדות הוא המתאים לכם ביותר. 

המאמר הבא ידבר על דרך התאגדות הנקראת חברה בע"מ, התאגדות בתור חברה בע"מ מציעה יתרונות שונים בהיבטים כלכליים, משפטיים ועסקיים. מעבר לכך, דרך ההתאגדות של חברה בע"מ מקנה את האפשרות לתכנן תכנוני מס שונים מאלה של אדם יחיד. 

 

מהי חברה בע"מ

חברה היא אחת מדרכי ההתאגדויות השכיחות ביותר במדינת ישראל. על פי החוק, חברה נחשבת לישות משפטית נפרדת מבעליה, כלומר בשונה מעסק עצמאי, חברה יכולה לחוב חובות נפרדים מבעלי החברה, חברה יכולה להיתבע ולתבוע ועוד. חברה בע"מ היא חברה בערבון מוגבל, כלומר קיימת הפרדה משפטית בין החברה לבין בעלי המניות של החברה, האחריות של בעל המניות בחברה נקבעת בהתאם לגובה ההון הכספי שהשקיע אותו בעל מניות בחברה. 

סוגי חברות נפוצות בישראלכמה עולה הקמת חברה: סוגי חברות נפוצות בישראל

קיימים סוגים נוספים של חברות מלבד חברה בע"מ, סוגי החברות הנפוצים ביותר הם:

  • חברה ציבורית – חברה ציבורית היא חברה בה המניות מוצעות לציבור, המניות של החברה נסחרות בבורסה. 
  • חברת יחיד – חברת יחיד היא חברה אשר מוקמת על ידי מייסד אחד ויש לה בעל מניות יחיד שהוא הבעלים של החברה. 
  • חברה פרטית – חברה פרטית היא חברה בה המניות אינן מוצעות לציבור, לרוב מדובר בהתאגדות פרטית לצרכי עסקים. 

קיימים סוגים נוספים של חברות במדינת ישראל, אך אלו סוגי החברות הנפוצים ביותר. 

 

כמה עולה הקמת חברה: השלבים הראשונים בהקמת חברה בע"מ

התהליך של הקמת חברה בע"מ הוא תהליך רישום שונה ומורכב יותר מתהליך של פתיחת עוסק עצמאי.

כעת נציג בפניכם את הפעולות הראשונות שיש לבצע לפני הקמת חברה בע"מ:

  • בחירת שם לחברה – אנו ממליצים לכם להכין מספר שמות מראש ולא רק שם יחיד מכיוון שחלק מן השמות לא בטוח יתקבלו, לאחר שהחלטתם על שמות לחברה עליכם להגיש את השמות לעורך דין אשר יבדוק אילו מהשמות פנויים, לאחר שעורך הדין בדק מהם השמות הפנויים תוכלו לבחור עם איזה שם מהשמות הפנויים תרשמו את החברה.

קיימות מספר סיבות שבגללן שם החברה שהגשתם לרשם החברות לא יאושר, הסיבות הללו הן: שם החברה בו בחרתם הוא שם שיכול להטעות או שיש בו משום תרמית, שם החברה בו בחרתם הוא שם דומה מאוד לשם של חברה שכבר קיימת בישראל ועקב כך אנשים יכולים להתבלבל, שם החברה בו בחרתם זהה לשם של חברה הקיימת כבר בישראל, קיים חשש כי שם החברה בו בחרתם עלול לפגוע ברגשות הציבור או עלול לעבור על תקנות הציבור. 

  • בחירת דירקטוריון לחברה – בעת הקמת חברה יש צורך בהחלטה על דירקטוריון אשר יהיה אחראי על קביעת המדיניות של החברה, בנוסף על כך הדירקטוריון יהיה אחראי על אופן הניהול השוטף של החברה, על יעדי החברה ועל האסטרטגיה העסקית של החברה. 
  • ניסוח תקנון חברה – כל חברה צריכה להחזיק בתקנון חברה פורמלי המשמש הסכם כתוב בין החברה עצמה לבין בעלי המניות בחברה, מעבר לכך התקנון צריך לכלול את שמה של החברה, את המטרות של החברה, את כלל המניות בחברה ועוד. 

תהליך הקמת חברה בע"מהבירוקרטיה, ההגבלים והקשיים הרגולטורים מצד אחד והסיכונים הכלכליים, מצב השוק וחוסר הודאות העסקי מהצד השני, מביאים רבים מהיזמים ואנשי העסקים הישראלים הרוצים לפרוץ לעבר ההצלחה לפתוח דווקא חברות בע"מ. בעוד בצורות התאגדויות אחרות, כמו 'עוסק מורשה' או "שותפות בהן על בעלי החברה מוטלים הזכויות או החובות, הרי ש'חברה בע"מ' מתקיימת כישות משפטית נפרדת לכל דבר וענין מבעלי החברה. הזכויות והחובות הן של החברה ולפיכך, הסיכון והאחריות של הבעלים או היזמים מופחת באופן טבעי. 

כל זה לא אומר כמובן שחברה בע"מ היא מקום בו ניתן לעשות ככל העולה על רוחנו. זהו גוף המתקיים מתוקף חוק החברות ואשר חייב ברישום ואישור של רשם החברות ולפיכך גם כפוף לכללים וחוקים מובהקים. ואם כל זה, תהליך הקמת חברה בע"מ יכול לסייע ולהעניק יתרונות רבים בתחומים הכלכליים, רגולטורים, משפטיים ועסקיים. כל זאת, בתנאי שנבצע תהליך הקמת חברה בע"מ באמצעות חברת ייעוץ וליווי שתסייע לנו לבצע את התהליך נכון. חברה שכזו מספקת מעטפת מלאה שגם הופכת את הקמת החברה למהירה ויעילה, אפילו בתוך כמה ימים, בלי להטריח את היזמים וגם מייעצת איך לעשות זאת בצורה הנכונה ביותר וכזו שתעניק לראשיה את ההקלות וההטבות הרבות ביותר.

תהליך הקמת חברה בע"מ – היתרונות

הקמת חברה בע"מ מאפשרת כמה יתרונות מרכזיים. אולי הבולט שבהם הוא העובדה שחברה בע"מ מייצרת אישיות משפטית נפרדת –בין בעלי החברה לבין החברה עצמה שהיא גוף משפטי נפרד בעל זכויות וחובות ברמה העסקית והמשפטית. התוצאה לכך היא יתרון נוסף לבעלי חברות שחושים להקים עסק בתנאי השוק הנוכחים והבלתי יציבים. אחריות בעלי המניות בחברה בע"מ היא מוגבלת ולמעט מקרים חריגים אין לבעלים אחריות על הקשיים והחובות של החברה וקשה מאוד להיפרע מהם אישית בסוגיה זו. 

יתרונות נוספים קשורים לשיקולי מס וחבויות כלכליות אחרות. כך למשל, מיסוי לעצמאי רגיל המחזיק ברשותו חברה, יכול להגיע גם קרוב ל-50%, בעוד מס החברות הינו 23%. גם בנושא ביטוח לאומי יש הקלה רבה. עצמאי משלם דמי ביטוח לאומי על כל הכנסותיו בעוד בעלי חברה בע"מ שמשלם רק על משכורתו (ולא למשל תשלום שמקבל כדיבידנד). יתרונות אלו, לצד יתרונות עסקיים של קלות רבה יותר בגיוס משקיעים והקניית מכובדות לעסק, מול משקיעים ובעלי עסקים אחרים, כמו גם מול המערכת הבנקאית, הופכים את תהליך הקמת חברה בע"מ למשתלמת מאוד.

תהליך הקמת חברה בע"מ

הקמת חברה בע"מ יכולה להיות קלה ונוחה, במידה והיא נערכת בליווי נכון של חברה מקצועית המיומנת בתהליכי הקמת חברות ומנגד יכולה להיות סבוכה ומדירת שינה. הקמת החברה צריכה להיות מחושבת ועל בעלי החברה לשאול את עצמו כמה שאלות מנחות ולקבל כמה החלטות חשובות לפני תהליך הקמת חברה בע"מ. ההחלטה הראשונה היא לגבי רמת המחויבות והאחריות הכספית שבעלי החברה רוצים להשית על עצמם, במקרה של קשיים בחברה ולפיכך  האם הם רוצים חברה שאינה מוגבלת במניות או חברה בע"מ.  במידה ובחרו בהקמת חברה בע"מ, מתחיל התהליך ובתוכו דרישה לתשלום בגין אגרת הרישום, ולהתחיל להזרים מסמכים משפטיים לרשם החברות ומסמכים נוספים שעניינם נתונים כלכלים וחשבונאים. 

לאחר רישום החברה ברשם החברות ובחירת השם (ואישורו), יש להגדיר את בעלי המניות והדירקטורים, קביעת תקנון והצהרות חתומות של בעלי המניות ועוד. עם אישור כל הטפסים, תתקבל מטעם רשם החברות תקנות ותעודת התאגדות חתומים ומספר הח"פ של החברה, המהווה מעין תעודת זהות שלה.  בהמשך, נדרש לפתיחת חשבון עסקי לחברה באחד מן הבנקים וגם תהליך זה דורש לא מעט ריצות והגשת מסמכים שונים ופעילות בתוך מערכת רגולטורית, בירוקרטית סבוכה. בזה לא תם תהליך הקמת חברה בע"מ, היות ועדיין נדרשת פתיחת תיק ברשויות המיסוי השונות (מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ).

איך עושים את זה בקלות?

תהליך הקמת חברה בע"מ שתואר כאן בקצרה, יכול להיות ארוך ומורכב. ליווי התהליך על ידי חברה המתמחה בהקמת חברות יכול לעשות אותו הרבה יותר קל והרבה יותר מהיר. חלק מן הפעולות ניתן לעשות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות ומרחוק, בלי הסרבול המאפיין הגעה אל המנגנונים השונים המעורבים בתהליך. חברה שכזו, במידה והיא מקצועית ומתהדרת בצוות נרחב ומיומן, גם יודעת להעניק מעטפת שלמה בתחומי המיסוי, המשפט, הכלכלה והייעוץ העסקי, כדי שהראש של היזמים יהיה פנוי לעשיית הון ורווחים.

כמה עולה הקמת חברה?

כדי להיות זכאים לכל ההטבות אשר מגיעות עם הקמת חברה בע"מ, יש צורך בתשלום של סכום כספי מסוים. גובה התשלום משתנה בהתאם לדרך שבה הוחלט להקים את החברה בע"מ, מעבר לתשלום על אגרת הרישום והאגרה השנתית יש צורך בתשלום של שכר טרחה לעורך הדין ולכל איש מקצוע אחר המעורב בהליך הקמת החברה שלכם. 

אגרת רישום של חברה בע"מ מורכבת משתי אגרות. האגרה הראשונה הינה אגרת רישום שעלותה עומדת על 2,645 שקלים, קיימת האפשרות לשלם עלות מוזלת של 2,176 שקלים במידה ומבצעים את תשלום האגרה דרך האינטרנט. האגרה השנייה הינה האגרה השנתית שעלותה עומדת על 1,137 שקלים. חברה המשלמת את האגרה השנתית אחרי חודש מרץ תחויב בקנס ותשלם 1,511 שקלים. מעבר לכך, גם חברה אשר החליטה להפסיק את פעילותה חייבת בתשלום של האגרה, אלא אם כן הפסקת הפעילות לשה מאושרת על ידי רשם החברות. במקרה בו הפסקת הפעילות מאושרת על ידי רשם החברות, החברה יכולה לקבל פטור על תשלום האגרה בעבור השנים בהן היא הייתה בלתי פעילה. 

 

פתיחת חשבון בנק לחברה בע"מ

לאחר שסיימתם את הליך הרישום של החברה יהיה בידכם תקנון ותעודת התאגדות אשר חתומים על ידי רשם החברות. כמו כן, החברה תקבל ח.פ שהוא המספר של החברה. כדי לפתוח חשבון בנק לחברה שזה עתה הקמתם עליכם לקבל מהבנק את הטפסים ואת ההוראות המתאימות לפתיחת חשבון בנק לחברה שלכם. חלק מן המסמכים אותם יש להגיש לבנק הם: פרוטוקול מורשי חתימה, פרוטוקול פתיחת חשבון, תעודת התאגדות ותקנון חתומים ועוד. 

על מנת לבצע פעילויות עסקיות למיניהן יש צורך בפתיחה של חברה מכל סוג שהוא או של עוסק מכל סוג שהוא. במידה ואתם שוקלים את הכדאיות של פתיחת חברה בע"מ חשוב לדעת כי התאגדות בתור חברה בע"מ תורמת לתדמית העסק ומושכת יותר לקוחות פוטנציאלים, כמו כן פתיחת חברה בע"מ כוללת בתוכה שלל יתרונות. לפני קבלת ההחלטה אנו ממליצים לכם לערוך השוואה בין כלל סוגי ההתאגדויות, לבדוק מהם היתרונות והחסרונות של כל סוג התאגדות ורק לאחר מכן להחליט מהו סוג ההתאגדות הרלוונטי לכם ביותר.

מהי ההגדרה של חברה על פי החוק בישראל?

חברה היא דרך התאגדות שכיחה מאוד בישראל. חברה נחשבת על פי החוק לישות משפטית נפרדת מבעליה, בשונה מעסק עצמאי,מחיר הקמת חברה תלוי אם מדובר בחברה בע"מ או בסוג אחר של חברה חברה היא דרך התאגדות אשר יכולה לחוב חובות בנפרד מבעלי החברה, חברה יכולה לתבוע בפני עצמה ולהיתבע בפני עצמה וכדומה. חברה בע"מ (בערבון מוגבל) היא בעלת הפרדה משפטית מבעלי המניות בחברה, כלומר אחריותו של בעל המניות בחברה נקבעת בהתאם לגובה ההשקעה הכספית שהשקיע אותו בעל מניות.

האם כל אדם יכול להקים חברה בישראל?

ניתן לומר כי כל אדם בישראל הוא בעל הזכות להקים חברה אך קיימים מספר חריגים שאינם יכולים להקים חברה במדינת ישראל והם: אדם אשר הופעל נגדו צו כינוס נכסים, קטין ופסול דין. חברה יכולה להמשיך ולפעול כל עוד מטרותיה הן חוקיות, הכוונה היא שמטרותיה של החברה לא יכולות להיות נגד תקנות הציבור או נגד החוק, נוסף על כך מטרות החברה לא יכולות להיות בלתי מוסריות.

אדם יחיד רשאי לפעול כבעל המניות היחיד בחברה שלו, כמו כן לאדם יחיד יש את האפשרות לבצע את כלל הפעילות העסקית שלו כיחיד או במסגרת החברה, קיימת האפשרות לפעול כך גם אם קיים בעל מניות יחיד בחברה.

מהן היתרונות הכלולים בפתיחת חברה בע"מ?

בכל שנה ושנה אנשים נוספים במדינת ישראל מחליטים להקים חברה בע"מ וזאת הודות ליתרונות המשפטיים, הכלכליים והעסקייםמחיר הקמת חברה נקבע בכל מדינה לפי קריטריונים מסוימים ולכן הוא שונה ממדינה למדינה הכלולים בפתיחת חברה בע"מ. ברוב המקרים, ההחלטה להקים חברה בע"מ על פני המשך פעילות עצמאית היא נכונה. חברה בע"מ היא סוג התאגדות בעל יתרונות רבים יותר מאשר עוסק מורשה. חלק מן היתרונות הכלולים בהקמת חברה בע"מ היא:

האופציה להגביל אחריות – ישנה אפשרות להוסיף בתקנון החברה סעיף הקובע כי אחריותם של בעלי המניות בחברה היא מוגבלת. אם יגיע מצב בו חובותיה של החברה יעלו על הכנסות החברה, לא יהיה ניתן להיפרע באופן אישי מבעלי המניות בחברה, רק במקרים חריגים בהם הטלת אחריות אישית היא מוצדקת.

יתרון זה הוא משמעותי מאוד כאשר מחליטים להקים עסק בעל רמת סיכון גבוהה. הבדל זה הוא אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין חברה בע"מ לבין שותפות, יתרון זה הוא אחד היתרונות אשר מוביל אנשים רבים להקים חברה בע"מ.

האפשרות לפעול כישות משפטית נפרדת – חברה מוגדרת בחוק כישות משפטית עצמאית אשר זכאית לכל הזכויות, הפעולות או החובות אשר תואמות את אופייה כגוף מאוגד. החברה יכולה להירשם בתור בעלים של נכסים, חברה יכול להיתבע ולתבוע, חברה יכולה לבצע עסקאות, לקחת על עצמה התחייבויות שונות ועוד.

בחירת שם לחברה בע"מ

חברה בע"מ יכולה להיקרא בכל שם שתבחר מלבד מספר שמות אשר אסורים בחוק של מדינת ישראל. במידה ואחד מן השמות שהגשתם לרשם החברות לא התקבל זה עקב אחת מהסיבות הבאות: שם החברה שנבחר הוא שם שיש בו משום הטעיה או תרמית, קיים חשש כי שם החברה שנבחר עלול לפגוע ברגשותיו של הציבור או עשוי לעבור על תקנות הציבור. שם החברה אשר נבחר זהה לשם של חברה שכבר קיימת או ששם החברה שנבחר דומה מאוד לשם של חברה אשר קיימת כבר ועקב כך אנשים יכולים לטעות.

חברה אשר האחריות של בעלי המניות בה מוגבלת מחויבת להוסיף לשם החברה את הסיומת בע"מ (בערבון מוגבל).

תקנון חברה בע"מ

על כל חברה בע"מ קיימת חובה להחזיק בתקנון פורמלי אשר מהווה הסכם כתוב בין בעלי המניות בחברה לבין החברה עצמה, חלק מן הנושאים אשר צריכים להיות כלולים בתקנון הם: מטרות החברה, שם החברה, כמות המניות הכוללת בחברה, הון מניות מוקצה, מידע על הגבלת האחריות של מחזיקי המניות בחברה ועוד.

מהי העלות של הקמת חברה במדינת ישראל?

אם ברצונכם להיות זכאים לכל ההטבות הכלולות בהקמת חברה בע"מ עליכם לשלם סכום כספי הקבוע בחוק. גובהו של התשלום משתנהבעת הקמת חברה בישראל ישנה אגרת רישום של חברה בע"מ אשר מורכבת משתי אגרות בהתאם לדרך בה הוחלט להקים את החברה, מעבר לתשלום על אגרת הרישום והאגרה השנתית יש צורך בתשלום של שכר טרחה לעורך הדין ולכל איש מקצוע אשר לקח חלק בהליך הקמת החברה שלכם.

אגרת רישום של חברה בע"מ מורכבת משתי אגרות. האגרה הראשונה הינה אגרת רישום שעלותה עומדת על 2,645 שקלים, קיימת האפשרות לשלם עלות מוזלת של 2,176 שקלים במידה ומבצעים את תשלום האגרה דרך האינטרנט. האגרה השנייה הינה האגרה השנתית שעלותה עומדת על 1,137 שקלים. חברה המשלמת את האגרה השנתית אחרי חודש מרץ תחויב בקנס ותשלם 1,511 שקלים. מעבר לכך, גם חברה אשר החליטה להפסיק את פעילותה חייבת בתשלום של האגרה, אלא אם כן הפסקת הפעילות שלה מאושרת על ידי רשם החברות. במקרה בו הפסקת הפעילות מאושרת על ידי רשם החברות, החברה יכולה לקבל פטור על תשלום האגרה בעבור השנים בהן היא הייתה בלתי פעילה.

תהליך פתיחת חברה בע"מ

פתיחת חברה בע"מ: חברה בע"מ היא בעצם גוף אשר קיים בהתאם לחוק החברות, גוף זה מקבל הכרה לאחר שנרשם ואושר על ידי רשם החברות. חברה בע"מ פועלת כגוף משפטי נפרד מבעליה, זאת בשונה מעוסק מורשה או שותפות, דבר זה נועד להנמיך את סיכונם של היזמים אשר לוקחים חלק בחברה. במידה והחברה נמצאת בחובות או במשבר כלשהו, בעלי החברה אינם בעלי אחריות אישית על כך וניתן לתבוע רק את החברה בתור גוף, בעלי המניות בחברה הינם חסינים מתביעה אישית. הרעיון מאחורי חברה בע"מ  המשמשת כגוף משפטי נפרד מבעליה הוא הרצון לעודד כמה שיותר יזמים ומשקיעים להקים חברות חדשות ובכך לפתח את הכלכלה במדינת ישראל.

חברה בע"מ בקצרה

חברה בע"מ היא התאגדות של מספר אנשים  או אדם אחד, ההתאגדות נעשית לצורך ביצוע פעילויות עסקיות למטרות רווח. חברה בע"מ מורכבת ממספר מניות מסוים ומנוהלת על ידי מניות, אנשים אשר מחזיקים במניות בחברה נקראים: "בעלי מניות החברה".

השלבים הראשונים בפתיחת חברה בע"מ

כפי שניתן להבין, פתיחה של חברה בע"מ מעניקה לבעלים יתרונות בעלי משמעות רבה, יחד עם זאת הקמת חברה כרוכה בתהליך רישום שונה ומורכב יותר מתהליך פתיחת עוסק עצמאי. להלן הפעולות הראשנות שעליכם לבצע לפני פתיחת חברה בע"מ:

בחירת שם לחברה שלכם – מומלץ להכין מספר שמות ולא רק שם אחד מכיוון שחלק מן השמות יכולים להיות תפוסים, לאחר בחירת השמות יש להגיש אותם לעורך דין אשר יבדוק אילו מהשמות פנויים, לאחר שעורך הדין בדק אילו מהשמות פנויים ניתן להחליט עם אילו מהשמות הפנויים תרשמו בתור חברה בע"מ.

בחירת דירקטוריון – כאשר מקימים חברה פרטית יש צורך במינוי של דירקטוריון אשר יהיה אחראי על קביעת מדיניות החברה, כמו כן הדירקטוריון יהיה אחראי על יעדי החברה, על אופן הניהול השוטף שלה ועל האסטרטגיה העסקית של החברה.

ניסוח תקנון החברה – על כל חברה בע"מ קיימת חובה להחזיק בתקנון חברה פורמלי אשר מהווה הסכם כתוב בין בעלי המניות בחברה לבין החברה עצמה, בין היתר התקנון צריך לכלול את שם החברה, כלל המניות בחברה, מטרותיה של החברה, הון מניות מוקצה ומידע על הגבלת האחריות של מחזיקי המניות בחברה.

מסמכים לפתיחת חברה בע"מ

לאחר ביצוע השלבים שנכתבו לפני כן, עליכם לפנות לעורך דין מומחה בדיני חברות. עורך הדין יגיש בשבילכם את כלל המסמכים הנדרשים עבור הקמת חברה בע"מ והרשמתה אצל רשם החברות. להלן המסמכים הנדרשים לפתיחת חברה בע"מ:

  • בקשה לרישום חברה – בטופס זה מופיעה הבקשה לרישום החברה החדשה, כמו כן בטופס מופיע שמה של החברה והאם החברה היא חברה בע"מ או סוג אחר.
  • הצהרת הדירקטורים בחברה – מסמך זה מפרט את הרכב הדירקטוריון של החברה, במסמך חייב להופיע שם של דירקטור אחד לפחות.
  • הצהרת בעלי מניות בחברה – במסמך זה מצהיר כל בעל מניות בחברה כי הוא כשיר מבחינה חוקית להחזיק במניות של החברה.
  • תקנון החברה – תקנון החברה הוא מסמך המהווה הסכם כתוב בין בעלי המניות בחברה לבין החברה עצמה, כל חברה בע"מ חייבת להחזיק בתקנון חברה.
  • טופס הגשת מסמכים – מסמך זה כולל פרטים ליצירת קשר במידת הצורך, כמו כן המסמך מכיל שלוש שמות חלופיים לשם החברה. מסמך זה צריך להיות חתום על ידי עורך הדין וגם על ידי מגיש הבקשה.  
  • אישור תשלום אגרת רישום – מסמך זה מהווה אסמכתא לכך שהתשלום בוצע כראוי.

כלל המסמכים שצוינו כאן צריכים להיות מאושרים וחתומים על ידי עורך דין.

אופן הגשת הבקשה ועלויות ההרשמה

ניתן להגיש את הבקשה להרשמת החברה בע"מ במספר דרכים: בהפקדה לתיבה אשר נמצאת בלשכת ירושלים, בלשכת רשם החברות בתל אביב או ירושלים, בהגשת בקשה באתר השירותים והמידע הממשלתי או באמצעות משלוח בדואר לרשות התאגידים בישראל.

כדי לפתוח חברה בע"מ תצטרכו לשלם תעריף חד פעמי שעומד על 2645 שקלים במידה ותשלמו בדואר ובלשכות המתאימות לכך, במידה ותשלמו באתר השירותים והמידע הממשלתי תזכו לתעריף מוזל של 2176 שקלים.

פתיחת חשבון בנק עסקי לחברה בע"מ

בעת סיום הרשמת החברה ברשם החברות יהיו בידכם תעודת התאגדות ותקנון החתומים על ידי רשם החברות. בנוסף לכך, החברה תקבל ח.פ שהוא בעצם מספר החברה. כדי שתוכלו לפתוח חשבון בנק לחברה שלכם תצטרכו לקבל מהבנק את הטפסים וההוראות המתאימות כדי לפתוח חשבון בנק לחברה שלכם. חלק מהמסמכים אותם תצטרכו להעביר לבנק הם: תעודת התאגדות ותקנון חתומים, פרוטוקול מורשי חתימה, פרוטוקול פתיחת חשבון ועוד.

חשוב לדעת כי עורך דין חייב לחתום על המסמכים לפני הגשת המסמכים לבנק. יתרה מכך, בעת הגשת המסמכים והטפסים החתומים לבנק עליכם להחזיק בחותמת של החברה שעליה שעליה מוטבע שמה של החברה בשפה העברית ומספר החברה. 

עלות הקמת חברה בע"מעלות הקמת חברה בע"מ

חושבים ללכת לדרך עצמאית? נמאס לכם לעבוד בתור שכירים? אולי יש לכם רעיון או חזון עסקי שאתם רוצים לממש, אבל הדרך לשם יכולה להיות כרוכה בלא מעט בירוקרטיה. עלות הקמת חברה בע"מ יכולה להשתנות ממקרה למקרה ולא עבור כולם התהליך עובר בצורה חלקה. עם זאת, ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על עלות הקמת חברה בע"מ ומה זה בכלל? 

חברה בע"מ – מה זה אומר?

אנחנו מכירים עסקים רבים, רואים אותם בכל פינה, אנחנו נעזרים בהם והם נעזרים בנו בתור צרכנים. יש סוגים שונים של עסקים, יש ארגונים, עוסק פטורעוסק מורשה וכן הלאה. חברה בע"מ היא חברה בעירבון מוגבל. החברה רשאית לעסוק בכל תחום בו היא רוצה (אותו תחום שהיא ציינה בעת הקמתה). לחברה בע"מ יש את מקימי החברה ואת בעלי הנכסים, מניות. יש חברות ציבוריות ויש חברות פרטיות, כל אחת מהחברות יכולה להיות מונפקת בבורסה. כמו כל עסק, חברה בע"מ חייבת לדווח לרשויות בענייני מיסוי, חייבת לעבור ביקורות והיא נמצאת בפיקוח. החברה למעשה מגייסת כספים באמצעות מניות, כל אחד שרוצה להשקיע יכול לקנות מנייה אחת או יותר, אם זאת השליטה תשאר אצל בעלי החברה. 

כדאי לכם לפתוח חברה בע"מ?

אז למה בעצם כדאי לכם לפתוח חברה בע"מ? יש לכך מספר סיבות ואתם צריכים לוודא שאתם עומדים בקריטריונים. לדוגמה, אם ההכנסה השנתית שלכם לא עולה על 100,000 ש"ח, אין סיבה שתפתחו חברה בע"מ. היתרון הגדול של חברה בע"מ הוא שיש לכם הגנה משפטית במקרה שאתם נקלעים לחובות. הבעיות הכלכליות לא אמורות לפגוע לכם בעסק, אולי בתדמית. כמו כן, אתם יכולים להנות מהטבות מס שונות ולשלם פחות מעסקים אחרים, אבל קודם כל, אתם צריכים לוודא בעת הרישום שאתם עונים נכונה על הקריטריונים כדי להיחשב כחברה בע"מ. 

זה לא אמור להיות מסובך מדי. למעשה, אתם יכולים לפתוח חברה בע"מ בלי לצאת מהבית. מה זה אומר? היום הטכנולוגיה נמצאת בקדמת הבמה. כיום, אתם יכולים לפתוח חברה דרך האינטרנט. יש היום לא מעט חברות אשר ילוו אתכם בתהליך, הן יכוונו אתכם למילוי הטפסים ושליחתם, יעניקו לכם ייעוץ בעת ההרשמה ולאחר מכן, כאשר הטפסים שלכם אושרו תוכלו להגיע לפגישה עם נציג כדי לחתום על הטפסים הרלוונטים. 

לכל דבר יש מחיר

עלות הקמת חברה בע"מ, בין אם מדובר על הקמה בדרך מקוונת או לא דורשת ממכם הוצאה כספית כזאת או אחרת. גובה התשלום עבור עלות הקמת חברה בישראל משתנה בהתאם למדינה ובהתאם לחברה שלכם. בדרך כלל, כל מה שיהיה עליכם לשלם הוא אגרת רישום ואגרה שנתית. מלבד לכך, עליכם לשלם לכל מי שלקח חלק במסע שלכם לפתיחת החברה. לדוגמה, עליכם לשלם שכר טרחה עבור כל בעל מקצוע אשר היה מעורב בתהליך. אגרת הרישום היא כ-2,176 ש"ח, נכון לשנת 2021. האגרה השנייה שאתם צריכים לשלם תעלה לכם כ-1,140 ש"ח, תלוי מתי אתם משלמים אותה, לעיתים האגרה יכולה להגיע גם ל-1,500 ש"ח. חשוב להדגיש, גם במקרה בו הפסקתם את הפעילות בעסק באישור רשם החברות, ייתכן ותצטרכו לשלם את האגרה.

מהם שלבי הרישום?

כעת, לאחר שאתם מכירים את עלות הקמת חברה בע"מ, הגיע הזמן להגיע לשלבי התהליך. הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לדעת האם אתם בוחרים בחברה שכן מוגבלת במניות או שלא מוגבלת במניות. יש לכם הרבה אחריות משפטית אם אתם נקלעים לחובות, קחו את זה בחשבון. אם אתם מוגבלים במניות יהיה עליכם לשלם חובות עד לגובה סכום המניות אשר אתם מחזיקים. לאחר מכן, הגיע הזמן להגיע לשלם רישום החברה. הדבר הראשון שאתם רוצים לחשוב עליו הוא שם החברה. יהיה עליכם לבחור שלושה שמות שונים כי לא בטוח שהשם היחיד שאתם רוצים יקבל אישור על ידי רשם החברות. באותה עת יהיה עליכם לקבוע אחזקה של כל בעלי המניות ולהגדיר מי הם הדירקטורים של החברה. לאחר מכן, תוכלו לשלוח את כל המסמכים לאחר שעברו בדיקה, תוודאו היטב שכל המסמכים נכתבו היטב ונחתמו כדי למנוע דחייה מרשם החברות.

השלב הבא הוא לפתוח חשבון בנק עבור העסק שלכם. חברה בע"מ חייבת להחזיק חשבון בנק בנפרד לאחר שהיא נרשמה אצל רשם החברות וקיבלה תעודת התאגדות ולתקנון מעת רשם החברות. כעת אמור להיות לכם כבר ח.פ. לעסק. הציגו את המסמכים הרלוונטים לבנק והשלב הבא הוא לפתוח תיק ברשות המיסים. התהליך לא אמור להיות מסובך בכלל אם אתם פונים לחברה מקצועית אשר תלווה אתכם במילוי הטפסים ושאר התהליך. מדובר על צעד גדול, אבל אם אתם מאמינים בחזון העסקי שלכם זה הזמן לקחת צעד קדימה. 

הקמת חברה בע"מ עלויותהקמת חברה בע"מ עלויות

הנה אתם בפתחו של תהליך חדש ומסעיר בחייכם. אתם לקראת הקמת חברה בע"מ שהיא ממש שלכם. יתכן וזה העסק העצמאי או החברה הראשונים שלכם. יתכן שעד עתה הייתם עוסק פטור או עוסק מורשה וכעת אתם רוצים לפתוח חברה בע"מ. אין ספק שמדובר במהלך כדאי. לחברה בע"מ יש יתרונות רבים אותם נפרט בהמשך. למעשה, כל בעל עסק יכול להקים חברה בע"מ, בין אם הוא בעל חברה גדולה באמת או אפילו רק בעל עסק קטן. בכל מקרה הוא ייהנה מהיתרונות של חברה בע"מ.

אלא שחשוב לדעת שלעיתים כרוכים בתהליך הקמת חברה בע"מ עלויות וכן ישנם דברים נוספים שיש להגדיר ולבצע וכן יש צורך להתנהל בצורה נכונה ונבונה מול רשויות המס הישראליות. מה שהופך את הפתיחה למעט מורכבת, בוודאי למי שזו לו הפעם הראשונה. אבל אנחנו לא באנו לייאש אתכם. להפך. אנחנו רוצים לספר לכם, שבאמצעות ליווי של חברתנו המתמחה בפתיחה וליווי של חברות בע"מ, כל התהליך יכול להיות מהיר מאוד, נוח מאוד וגם להצליח לבצע הקמת חברה בע"מ עלויות נמוכות. 

למה בעצם לפתוח חברה בע"מ?

שאלת הקמת חברה בע"מ עלויות ודרך ההקמה חשובות אבל רגע לפני כדאי לשאול את עצמכם האם אני צריך בכלל לפתוח חברה בע"מ או להסתפק בצורת התאגדות אחרות. האמת היא שחברות בע"מ הן התצורה הפופולארית בישראל, בין לעסקים גדולים מאוד ובין לקטנים. הסיבה היא שלל יתרונות משמעותיים לחברה בע"מ ולבעלים של חברה שכזו.

בראש היתרונות נמצאת העובדה שחברה בע"מ מופרדת משפטית מהבעלים. הדבר מאפשר לחברה להתקיים כאישיות משפטית נפרדת מבעליה ולמעשה היא יכולה להיות בעלים על נכסים, לבצע רכישות ועסקאות כחברה, לחתום על חוזים והתחייבויות ולתבוע ולהיתבע בעצמה, מבלי לערב את הבעלים. הצד השני הוא שגם הבעלים מופרדים מהחברה, בפן המשפטי. כתוצאה מכך, הבעלים, שהוא בעל המניות, מוגן יחסית שכן כל חובות החברה הן שלה ולא ניתן להיפרע ממנו אישית בגינם, למעט במקרים חריגים. דבר זה מקנה הגנה לבעלים ושקט נפשי יחסי (במידה והוא עושה את הדברים ביושר), בוודאי כאשר מדובר בעסק שנמצא בשוק בעל סיכון גבוה.

לחברה בע"מ יתרונות נוספים בדמות תדמית רצינית יותר שיש לחברה (מאשר עסק זוטר). תדמית חיובית חשובה מול לקוחות בשוק, כמו גם מול המערכת הבנקאית ומוסדות שונים אחרים וכן הדבר מסייע בכל עולם גיוס הכספים וההשקעות. יתרון חשוב נוסף הוא יתרון המתבסס ברובו על שיקולי הטבות מס הניתנים לחברות בע"מ, היות ומדרגות המס לחברות יכולות להיות נמוכות מאשר מדרגות מס של עצמאי רגיל. אז לתהליך הקמת חברה בע"מ עלויות גבוהות מעט יותר אבל מאוד יתכן שתחסכו כסף גדול יותר בהמשך.

הקמת חברה בע"מ עלויות

אז כמה עולה להקים חברה בישראל? ובכן, שאלה זו יכולה להיות קצת מטעה, שכן הדבר תלוי בצורת הקמת החברה ומי המסייע לך לעשות זאת. כמו בכל תחום, ניתן למצוא הצעות זולות מאוד. השאלה תהיה לגבי איכותם. ההמלצה היא לחפש חברה שמעניקה את שירותי הקמת חברה בע"מ עלויות סבירות ונוחות אך יחד עם זאת, עושה זאת בצורה מקצועית, מוכחת, כאשר בראש מעייניה הרצון להיטיב עם הלקוח.

מה צריך לעשות כדי לפתוח חברה?

הקמת חברה בע"מ עלויות גם נגזרת מאיך אתה מעוניין לפתוח ולהקים את החברה. יש אפשרות להקים חברה דרך האינטרנט ויש דרכים משולבות אחרות. לפתוח חברה דרך האינטרנט, היא כיום דבר פופולארי מאוד, בוודאי כאשר מאחורי האתר עומדת חברה רצינית וגם כזו שלא עושה הכל אוטומטית אלא נציג מומחה מטעמה יוצר אתכם קשר ומכווין אתכם לכל אורך הדרך, כולל מתן טיפים חשובים ובעיקר יכול לחסוך עבורך את כל ההתרוצצויות בין רשויות המס ונבכי הבירוקרטיה.

הקמת חברה בע"מ עלויות הכוללות את האגרות הקבועות שיש לשלם, כמו האגרות השנתיות ואגרת הרישום הראשונית וכן עלויות של שכר הטרחה של החברה המלווה את הקמת החברה, פתיחת התיקים וההתנהלות מול המוסדות הרלוונטיים, למשל אל מול רשם החברות. חברות איכותיות ומנוסות בהקמת חברה בע"מ, גם יסייעו לכם במילוי טפסים רלוונטיים עבור החברה הצעירה שלכם ומחויבויות אחרות כמו יצירת תקנון החברה, פירוט הון המניות ועוד.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תשלום אגרת הקמת חברה
תשלום אגרת הקמת חברה

כאשר מקימים חברה יש לשלם אגרה בעת מעמד הרישום ומרגע שהחברה מוקמת יש לשלם אגרה שנתית. אך מדוע יש לשלם אגרה ומה גובה תשלום אגרת

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה חלוקת מניות
הקמת חברה חלוקת מניות

הקמת חברה היא תהליך שכולל בתוכו שלבים רבים ביניהם רישום החברה אצל רשם חברות, מילוי טפסים שונים, תשלום אגרה וחלוקת מניות. חלוקת המניות יכולה להתבצע

הסכם שותפות הקמת חברה
הסכם שותפות הקמת חברה

כאשר מקימים חברה עם שותפים יש לחתום על הסכם שותפות. הסכם השותפות הוא בעל חשיבות רבה והוא למעשה מסכם את כל הפרטים החשובים עבור השותפים

074-7765923