נוסח אימות חתימה על הסכם

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

נוסח אימות חתימה על הסכם הוא שלב בתהליך אשר יש לתת עליו דגש רב. נוסח אימות חתימה על הסכם חייב לעמוד בכל התנאים המשפטיים, חייב לעמוד בהתאם לתחום בו נדרשת חתימה וחייב להיעשות על ידי עורך דין מקצועי או במקרים מסוימים, על ידי נוטריון. לפני שניגע בכלל במה זה נוסח אימות על חתימה על הסכם, חשוב להכיר את כל הצדדים בנושא, כמה זה עולה ולמה יש דגש כל כך חשוב על נוסח אימות חתימה על הסכם.

מה זה אימות חתימה?

אימות חתימה הוא תהליך בו עורך דין מאמת את החתימה שלכם באמצעות חתימה שלו. יש הסכמים רבים אשר דורשים אימות חתימה, בין היתר הסכם ממון, צוואה, הלוואה מהבנק ועוד. לפי סעיף 15 לפקודת הריאיון, נקבע כי אימות תצהיר הינה ראייה כשרה בפני בית משפט ["מקום שמותר לאדם על-פי דין, או שנדרש אדם, להוכיח דבר על-ידי תצהיר בכתב, בשבועה או בהן צדק, יהיה תצהירו בכתב ראיה כשרה, אם הוזהר המצהיר כי עליו להצהיר את האמת וכי יהא צפוי לעונשים הקבועים בחוק אם לא יעשה כן"]. יש להבדיל מקרים בהם יש להכין תצהיר מהתחלה, שם אתם צריכים כבר ליווי משפטי מההתחלה ועד הסוף.

נוסח אימות חתימה על הסכם חייב לעמוד בכל התנאים המשפטיים, חייב לעמוד בהתאם לתחום בו נדרשת חתימה וחייב להיעשות על ידי עורך דין מקצועי או במקרים מסוימים, על ידי נוטריון.

נוסח הסכם

היום ניתן להוריד מסמכים באופן מקוון הקשורים להסכם ממון, הסכם צוואה וכן הלאה. עם זאת, אנחנו לא ממליצים לכם לבחור דווקא בדרך הזאת כיוון שכל מקרה לגופו. יש מקרים בהם הנוסח אינו תואם את הדרישות המשפטיות לתיק שלכם. יש מספר דגשים שצריך לקחת בחשבון בכל נוסח, נוסח אחד לא יהיה זהה לאחר. לדוגמא, כאשר מדובר על נוסח צוואה, יש לנסח את הצוואה רק בלשון ציווי, כל ניסוח אחר יכול לפגוע בתהליך עד לכדי ביטול הצוואה. כמו כן, במקרים כאלה גם הסיכוי כי תוגש לה התנגדות גדל. בכל הנוגע לנוסח מבחינת היורשים, חשוב לכתוב במדויק את פרטי היורשים באופן מלא. ברגע בו אתם נוקטים בלשון כללית, אתם צפויים לעמוד מול בעיות נוספות בקושי זיהוי היורשים ובית המשפט גם כאן יכול לפסול את הצוואה. בנוסף, יש לפרט על פרטי הנכסים המיועדים לירושה, יש לציין ממש את פרטי הבנק, מספר חשבון וכן הלאה. כל אי ציות לחוקי הצוואה ופגיעה בנוסח מובילים לבעיות בירוקרטיות עתידיות. לכן, נוסח אימות חתימה על הסכם הוא בעל משקל גדול. כפי שההסכם אינו מנוסח כראוי, ככה אימות החתימה חייב להיות מנוסח כראוי. במקרים בהם יש לכם עוד עין שצופה במסמך בעת החתימה, אתם יכולים לקבל גם ביקורת מצד עורך הדין שיכול לזהות תקלות בנוסח.

חשוב להכיר את כל הצדדים בנושא, כמה זה עולה ולמה יש דגש כל כך חשוב על נוסח אימות חתימה על הסכם.

מה הדגש על נוסח אימות חתימה על הסכם?

יש דגש מאוד גדול על נוסח אימות חתימה על הסכם מהסיבה הפשוטה, יש מקרים בהם לא יהיה לנו את מי שכתב וחתם על המסמך. הדוגמא הברורה ביותר היא כאשר מדובר על צוואה. במקרה של צוואה, בעל הצוואה צריך להגיע לעורך דין מקצועי ולנסח בעצמו את המסמך. כמובן, עורך הדין מנסח את המסמך בהתאם לתקנות במשפט. עם זאת, כאשר מבקש הצוואה הולך לעולמו, מה שנותר לנו הוא המסמך בלבד, בתקווה עם אימות חתימה של עורך דין. הסיבה לכך שהנוסח כל כך חשוב כאשר מדובר על נוסח אימות חתימה על הסכם הוא מכיוון שיש מקרים רבים לאחר פטירת בעל הצוואה בה מתגלה הירושה והצורה בה היא מתחלקת. הירושה לא תמיד מתאימה לציפייה של היורשים ויש מקרים בהם אפילו יש כאלו שלא קיבלו ירושה. במקרה הזה, כל מה שאנחנו מחזיקים בו הוא המסמך. במקרה בו ההסכם לא נוסח כמו שצריך על פי חוק וכמו כן, נוסח אימות חתימה על הסכם אינו מנוסח כראוי, לא ניתן יהיה לקבל אסמכתא משפטית לירושה בצורה מושלמת, יש פרצות.

נוסח אימות חתימה על הסכם חייב לעמוד בכל הדרישות שיש בחוק ועורך הדין או הנוטריון חייבים להצהיר ולוודא שאכן המצהיר כשיר לחתום על ההסכם הזה. כאשר מדובר על צוואה והאדם הוא כבר מבוגר, על עורך הדין לוודא שהוא אכן מבין על מה הוא חותם, מהן האזהרות שיש בדרך ועוד.

נוסח אימות חתימה על הסכם הוא בעל משקל גדול. כפי שההסכם אינו מנוסח כראוי, ככה אימות החתימה חייב להיות מנוסח כראוי.

כמה עולה אימות חתימה על הסכם?

המחיר אותו אנחנו משלמים עבור אימות חתימה על הסכם משתנה בהתאם לכמה פרמטרים. הדבר הראשון אשר יכול להשפיע הוא ההסכם עצמו. יש מקרים בהם ההסכם דורש חתימה של נוטריון וצורך בתרגום מסמכים, במקרים האלה המחיר יהיה כ-300 ש"ח עבור מסמך. במקרים אחרים, כאשר מדובר על מסמך בודד אשר יכול להיחתם על ידי עורך דין המחיר ינוע בדרך כלל בטווח של 150 ש"ח עד 300 ש"ח. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא, כאשר מדובר על מספר רב של מסמכים או יותר ממסמך אחד, המחיר אותו אתם משלמים יפחת.

תהליך אימות חתימה על הסכם הינו תהליך פשוט אשר רק השלב הראשוני בו הוא למעשה שלב הטרחה. על עורך הדין לזהות אתכם, לבדוק את ההסכם ולראות שהוא עונה על כל הדרישות שיש מול בית המשפט. באותו הרגע, לאחר שכל הנתונים נמצאו חיוביים, עורך הדין מוודא מול המצהיר שהוא יודע על מה הוא חותם ועורך הדין כמובן בודק את כשירות המצהיר, יחתום עורך הדין על המסמך. במקרים שמדובר על מסמכים מרובים, המחיר יהיה נמוך יותר מאשר המחיר הממוצע עבור מסמך בודד.

אימות חתימה באופן מקוון

היום כבר לא צריך לצאת מהבית כדי שעורך דין יאמת את חתימתו על הסכם. בעבר היה נהוג שבכדי שעורך דין יוכל לחתום על הסכם, יהיה עליו לפגוש את המצהיר, לקבל פרטי זיהוי (דרכון או תעודת זהות), יהיה עליו לעבור את כל השלבים שציינו ורק לאחר מכן, יוכל עורך הדין לחתום על המסמך. עם זאת, היום יש לנו גם אפשרות לפעול באופן מקוון. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לעורך דין אשר מתמחה בתחום של נוסח אימות חתימה על הסכם. עליכם יהיה לשלוח לו פרטי זהות לדואר האלקטרוני ולאחר מכן, עורך הדין מוודא שאתם שוהים בארץ מול רשות האוכלוסין ורק אז, יחתום על ההסכם. הסיבה לכך שנוצר השינוי הזה ברור לכולנו, נגיף הקורונה. כמו עסקים רבים בארץ, גם עורכי דין לא יכלו לעבוד באופן פרונטלי למעט מקרים חריגים. בשל כך, המדינה הותירה כי אימות חתימה על מסמכים יכול להתבצע באופן מקוון.

היום תוכלו לבחור לפנות לעורך דין באופן פרטי או להיעזר בשירות אינטרנטי מאחוריו עומד צוות של עורכי דין אשר יכולים להציע לכם מחירים זהים למחירי עורכי הדין. יש לוודא כמובן את טיב האתר ושאכן מדובר על עורך דין מקצועי שחותם על ההסכמים שלכם. זכרו, לא תמיד יש חובה בחוק על אימות חתימה על הסכם, אבל לרוב זה הדבר שיכול להציל אתכם כאשר צצה בעיה. גם כאשר מדובר על משפחה או אהובה, לעיתים גם במקרים כאלה אנחנו נצטרך אסמכתא אשר מעידה על ההצהרות שלנו.

אימות חתימה על הסכם הוא תהליך שחייב להתבצע על ידי עורך דין או נוטריון במקרים מסוימים. מוטב להדגיש, חתימה על הסכם לצורך אימות הוא הכרחי בהרבה מקרים. לדוגמא, כאשר יש אימות חתימה על הסכם כאשר מדובר על ירושה אשר המוריש כבר הלך לעולמו, לא ניתן לערער את הירושה כאשר צד אחד טוען שלא נעשה כאן צדק. אימות חתימה על הסכם עד היום היה מתבצע באופן פנים מול פנים עם עורך הדין, אך בשל המצב הנוכחי נוצרו עוד אלטרנטיבות שהפכו לנוחות מאוד עבור הלקוח ולכן, סביר להניח שלא ישתנו בקרוב. אימות חתימה על הסכם אינו תהליך ארוך ואינו תהליך יקר, אבל מאוד חיוני.

מה זה אימות חתימה?

לפני שניגע במה זה אימות חתימה, אנחנו נתקל הרבה פעמים בצורך של חתימה על הסכם או תצהיר. מהי ההגדרה של המונח הזה? תצהיר או הסכם הוא למעשה עדות בשבועה. אין כאן צורך בשבועה, אתם יכולים להירגע. עם זאת, התצהיר הוא למעשה בעמדה משפטית נחשב לשבועה, לאותו אדם יש את החובה המשפטית לומר את האמת ובמקרה בו הוא אינו עושה זאת, הוא צפוי לעונשים. זאת בהתחשב בכך שיש אימות חתימה עם הסכם. התצהיר יכול להיות עדות, בדרך כלל מדובר על הליכים אזרחיים שאינם בעל פה, כמו כתובה, ירושה וכן הלאה. על מנת שאותו הסכם יהיה תקף בבית משפט, יש צורך באימות.

ישנם מספר רב של מסמכים אשר נדרש שיהיה עליהם אימות חתימה על הסכם. אותם מסמכים יכולים להיות מיוצגים בפני בית משפט, בנק או כל מה שקשור לאותו הסכם באותו הרגע. מסמכים אלו חייבים להיות חתומים על ידי עורך דין או נוטריון לצורך אימות החתימה. על עורך הדין לערוך מספר פעולות לפני שהוא מאמת את החתימה, עליו לזהות את המצהיר באמצעות תעודת זיהוי או דרכון, עליו להבין על מה הוא חותם, להקריא את נוסח האזהרה בפני המצהיר ולאחר מכן, עליו לוודא שהמצהיר מודע לכל האזהרות.

אימות חתימה על הסכם הוא תהליך שחייב להתבצע על ידי עורך דין או נוטריון במקרים מסוימים. מוטב להדגיש, חתימה על הסכם לצורך אימות הוא הכרחי בהרבה מקרים.

איך זה עובד?

לאחר שעורך הדין עשה את כל השלבים שציינו וזיהה את המצהיר, והוא מודע לכל האזהרות הוא יוכל לאמת חתימה על הסכם. חשוב להדגיש, זיהוי האדם אינו יכול להיות באמצעות מכשיר סלולרי, טלפון או פקס. היום ניתן לאמת תצהיר אונליין ואם יש לו חשד שהתצהיר אינו אמת, אסור עליו לאמת את המסמך. ישנם מסמכים מסוימים עבור אימות חתימה על הסכם, בדרך כלל מדובר בדינים אזרחיים של גירושין, חברות ביטוח, רשם החברות, ירושה, הוצאה לפועל וכן הלאה… כדי לברר אם אתם עומדים בדרישה, עליכם ליצור קשר עם עורך דין.

כאשר יש אימות חתימה על הסכם כאשר מדובר על ירושה אשר המוריש כבר הלך לעולמו, לא ניתן לערער את הירושה כאשר צד אחד טוען שלא נעשה כאן צדק.

כמה עולה אימות חתימה על הסכם?

המחיר אותו אנחנו משלמים עבור אימות תצהיר הוא בהתאם לכך שמדובר על טופס קיים. במקרים האלה המחיר לא יהיה אחיד, אך לרוב ינוע בטווח של ה-200 ש"ח. חשוב להדגיש, יש מסמכים אשר דורשים אימות חתימה על הסכם מצד נוטריון, בדרך כלל כאשר מדובר על עניינים בינלאומיים. המחיר בין נוטריון לעורך דין לא צריך להיות בפער גדול, ואם כתוב לכם שנדרשת חתימה של עורך דין אין צורך באמת לפנות לנוטריון על אף שיש לו טווח סמכויות רחב יותר. בדרך כלל, כאשר מדובר על מספר מסמכים עליהם צריך עורך דין לחתום, סביר להניח והמחיר יירד ולא יהיה זהה למחיר של מסמך בודד. אימות חתימה על הסכם אמור להיות באותו רגע נוכחי, לא צריך באמת להמתין חודשים ארוכים עד לקבלת ההסכם. ברגע בו יש זיהוי של המצהיר והוא מודע לכל האזהרות, עורך הדין צריך לזהות האם מדובר על אמת או שקר ולאחר מכן, יוכל לחתום על ההסכם.

חשוב להדגיש, יש מסמכים אשר דורשים אימות חתימה על הסכם מצד נוטריון, בדרך כלל כאשר מדובר על עניינים בינלאומיים.

אימות חתימה על הסכם אונליין

בשל המצב הנוכחי שאנחנו לא באמת יודעים אם ניתן להיפגש פנים מול פנים, וכל יום יכולות התקנות להשתנות, ניתן היום לבצע אימות חתימה על הסכם אונליין. כדי שזה יקרה, על מבקש הבקשה להעביר את פרטיו האישיים לעורך דין לצורך אימות הזהות. לאחר מכן, מסגרת ביצוע אימות הזהות תעשה מול ביקורת הגבולות ברשות האוכלוסין. התהליך לא צריך לערוך יותר זמן בהכרח, מרגע הזיהוי כל מה שצריך לעשות עורך הדין הוא לחתום על התצהיר ולאחר מכן, יש לכם אימות חתימה על הסכם.

ייפוי כוח לעומת תצהיר

רבים לא מבינים את ההבדל בין ייפוי כוח ובין תצהיר. התפקיד של ייפוי כוח הוא להקנות לאדם אחר את הזכות לייצג אותו. ייפוי כוח אינו מהווה תצהיר. מצד שני, תצהיר הינו הסכם אשר יכול להיות עבור ירושה בה המוריש מעניק את החתימה שלו שהוא אכן מודע לכתוב. במקרים כאלה, עורך הדין גם צריך לבדוק האם המוריש הינו כשיר ומודע למה שהוא עושה. ייפוי כוח לרוב לא מחייב אותנו באימות חתימה, ניתן לעשות זאת אבל אין זאת חובה בחוק.

בשל המצב הנוכחי שאנחנו לא באמת יודעים אם ניתן להיפגש פנים מול פנים, וכל יום יכולות התקנות להשתנות, ניתן היום לבצע אימות חתימה על הסכם אונליין

מתי יש צורך בחתימה של נוטריון?

נוטריון יכול להיות כל עורך דין אשר עונה לדרישות ועבר את המיונים הנדרשים. נוטריון יכול כמובן לתפקד גם בתור עורך דין, אבל לא להפך. יש מספר דברים שבהם חייב לעמוד נוטריון על מנת שיוכל להיחשב אחד ושהחתימה שלו תהיה תקפה. עליו להיות אזרח ישראלי או תושב קבע, חבר בלשכת עורכי דין מעל 10 שנים לפחות (מעל מחצית בישראל), אין לו עבר פלילי, אין לו השעייה מלשכת עורכי דין וכמובן, יש צורך בכך שוועדת הרישיונות מצאה כי הוא ראוי להיות נוטריון. יש צורך בחתימה של נוטריון כאשר גם בתנאים בהם אתם צריכים רק עורך דין, הרי נוטריון יכול לשמש גם בתור עורך דין. המקרים הנפוצים ביותר של אימות חתימה על הסכם מצד נוטריון הוא בעת משכנתא, כאשר אתם באים לקחת משכנתא מהבנק ויש הלוואה גדולה. הנכס הוא משועבד לבנק עד שאתם מחזירים את כל ההלוואה ולצורך כן, יש צורך בייפוי כוח הדורש חתימה של נוטריון.

בעת כתיבת צוואה יש צורך באימות חתימה של נוטריון אשר מאשרת את זהות החותם. כפי שציינו, יש חשיבות מאוד גדולה בתהליך הזה מכיוון שיש צורך לוודא בעת החתימה שאכן החותם מודע לכל מה שהוא חותם עליו ויש לוודא שהוא בריא בנפשו ובגופו לפני חתימה על המסמך. יתרה מכך, יש לוודא שהוא עושה זאת מרצונות החופשי וללא כפייה. גם בעת הסכם ממון, יש צורך בחתימה של נוטריון אשר מטרתה להסדיר ולאמת את הסכם הממון. מלבד לכך, כאשר מדובר על מסמכים משפה אחרת אשר תורגמו או צריכים תרגום, יש צורך בחתימה של נוטריון ולאמת שאכן המסמכים המועתקים אמינים.

לסיכום

אימות חתימה על הסכם הוא שלב הכרחי במסמכים רבים, לא תמיד הוא חובה אבל לפעמים הוא בהחלט יכול להציל אתכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לעורך דין מקצועי אשר מתמחה בתחום אליו אתם צריכים אימות חתימה. ניתן היום לבצע אימות חתימה על הסכם באופן מקוון, ככה שאתם לא צריכים לצאת מהבית בכלל.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

אימות חתימה נוטריוני בחריש

צריכים אימות חתימה נוטריוני? המאמר הבא הוא בשבילכם. מסמכים משפטיים רבים מצריכים אימות חתימה נוטריוני על מנת להיחשב קבילים בבית המשפט. לדוגמא, במידה שאתם זכאים

אימות חתימה נוטריוני בעומר

צריכים אימות חתימה נוטריוני? המאמר הבא הוא בשבילכם. מסמכים משפטיים רבים מצריכים אימות חתימה נוטריוני על מנת להיחשב קבילים בבית המשפט. לדוגמא, במידה שאתם זכאים

אימות חתימה נוטריוני בתל-אביב

צריכים אימות חתימה נוטריוני? המאמר הבא הוא בשבילכם. מסמכים משפטיים רבים מצריכים אימות חתימה נוטריוני על מנת להיחשב קבילים בבית המשפט. לדוגמא, במידה שאתם זכאים

אימות חתימה נוטריוני ביפו

צריכים אימות חתימה נוטריוני? המאמר הבא הוא בשבילכם. מסמכים משפטיים רבים מצריכים אימות חתימה נוטריוני על מנת להיחשב קבילים בבית המשפט. לדוגמא, במידה שאתם זכאים

אימות חתימה נוטריוני בקריות

צריכים אימות חתימה נוטריוני? המאמר הבא הוא בשבילכם. מסמכים משפטיים רבים מצריכים אימות חתימה נוטריוני על מנת להיחשב קבילים בבית המשפט. לדוגמא, במידה שאתם זכאים

074-7765923