אימות חתימה נוטריון מחיר

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

מסמכים משפטיים הם מסמכים בהם נעשים שימושים שונים. על מנת שמסמכים אלה יהיו קבילים בבית המשפט ושיהיה ניתן להשתמש בהם, במקרים רבים, הם יהיו צריכים להיות חתומים על ידי נוטריון. אך מהו נוטריון ולמה נצטרך את החתימה שלו? על כך במאמר הבא.

אימות חתימה נוטריון מחיר- מהו נוטריון?

נוטריון הוא תפקיד במסגרת תחום המשפטים. הנוטריון מתפקד כעורך דין, אך מלבד לעבודתו כעורך דין, יש לו סמכויות נוספות. הסמכויות של הנוטריון לא תקפות לעורכי דין רגילים ולכן התפקיד נחשב לקידום של עורכי דין. לנוטריון סמכויות שמאפשרות לו לערוך מסמכים רשמיים, לתרגם אותם, לחתום עליהם ולאשר אותם. על מנת שמסמך משפטי ייחשב למסמך מקורי ושיהיה ניתן להשתמש בו כראיה משפטית מוצהרת, על הנוטריון לחתום עליו.

כל עורך דין יכול להגיש מועמדות לתפקיד נוטריון בתנאים מסוימים-

  • ותק וניסיון כעורך דין- עורך הדין צריך להיות חבר בלשכת עורכי הדין במשך 10 שנים לפחות.
  • עבר פלילי נקי- עורך הדין צריך להיות ללא הרשעות וללא עבירות כלל. כמו כן, אסור שיהיו לו הרחקות או השעיות מבית המשפט.
  • אזרחות ישראלית.

כל עורך דין שעומד בתנאים אלה יוכל להתמודד לתפקיד הנוטריון. עם זאת, מדובר בתפקיד עם ביקוש גדול מאוד וכן לא כולם יתקבלו. על מנת להיות נוטריון יש לעבור הסמכה מיוחדת ובסופה מספר מבחנים. יש לקחת בחשבון שהתפקיד מצריך גם המלצות ועמידה במגוון קריטריונים שונים של בית המשפט.

אימות חתימת נוטריון מתבצעת במחיר שונה ממקרה למקרה. אימות מסמך- חתימה ראשונה- 193 שקלים. חתימה נוספת- 77 שקלים. העתק נוסף- 77 שקלים.

אימות חתימה נוטריון מחיר- מה זה?

מסמכים משפטיים הם בעלי חשיבות, אך יש לשים לב כי לא לכל המסמכים חשיבות זהה. קיימים מסמכים משפטיים להם יש משמעות גדולה יותר מאשר לאחרים. ישנם מסמכים, בהם החוק מצריך שעל מסמך תהיה חתימת נוטריון. חתימת הנוטריון מאמתת שהחתימה על המסמך המשפטי היא של האדם הנדרש ולא של מתחזה.

כלומר, אימות חתימה נוטריון נועד לאמת את זהותו של החותם על המסמך. אימות חתימה יכול להתבצע רק במידה שהאדם שחתם על המסמך עשה זאת מול הנוטריון וזוהה על ידו.

כמו כן, אימות חתימה נוטריון נועד גם לאשר כי מסמך פלוני הוא העתק נכון מהמקור. זאת אפשרי רק במידה שהמקור הוצג בפני הנוטריון, הנוטריון השווה בין המקור למסמך הפלוני ואישר כי הם זהים.

קיימים מסמכים משפטיים להם יש משמעות גדולה יותר מאשר לאחרים. ישנם מסמכים, בהם החוק מצריך שעל מסמך תהיה חתימת נוטריון

אימות חתימה נוטריון מחיר- על אילו מסמכים?

קיימים מקרים נפוצים בהם יש צורך באימות חתימה נוטריון-

  • ייפוי כוח על משכנתא- כאשר אנשים לוקחים משכנתא מהבנק, הם למעשה לוקחים הלוואה גדולה מאוד. המשכנתא מוחזרת בתשלומים שנפרסים על גבי שנים רבות. עד שהמשכנתא מוחזרת במלואה, הבית שנרכש בזכותה, משועבד לבנק. שעבוד הנכס מצריך מהבנק לקבל ייפוי כוח. ייפוי כוח זה מצריך אימות חתימה של נוטריון.
  • כתיבת צוואה- כאשר כותבם צוואה יש לאשר אותה. אישור זה נעשה על ידי אימות חתימה של נוטריון. על ידי אימות החתימה, הנוטריון למעשה מאשר את זהותו של החתום על הצוואה. חשוב מאוד לבצע אימות חתימה של נוטריון, שכן כאשר יהיה שימוש בצוואה, הדבר יעיד כי החתום עליה נפטר, ולכן חשוב מאוד לעשות זאת לפני. כמו כן, אימות חתימה של נוטריון נועד לאשר כי החותם על הצוואה עשה זו בצלילות, מרצונו החופשי ולא מכפייה. חתימת נוטריון על צוואה לא מצריכה עדים.
  • הסכם ממון- הסכם ממון הוא הסכם טרום נישואין בו בני הזוג מסדירים מראש עניינים כלכליים שעלולים לצוץ במקרה של פרידה וגירושין. הסכמי ממון הפכו לנפוצים יותר כיום, מאשר היו בעבר והם מצריכים אימות חתימה של נוטריון. חתימת נוטריון על הסכם ממון מאמתת את הסכמתם של שני בני הזוג על הסכם הממון ואת העובדה ששניהם מקבלים את התנאים הכתובים בהסכם.
  • אימות מסמכים מועתקים או מתורגמים- כאשר מעתיקים מסמכים או מתרגמים אותם, חשוב מאוד שהנוטריון יחתום על מנת לאשר כי המסמכים הללו זהים למסמכים המקוריים ולא נעשה בהם שינוי שלא צריך. מדובר על מסמכים רשמיים, אישורים, תעודות ועוד רבים. יש לשים לב שהנוטריון לא מחויב בתרגום עצמו ויכול להיעזר במתרגם חיצוני, אך הוא מחויב לחתום על המסמך לאחר התרגום.

מחירים של חתימת נוטריון במקרה של צוואה נוטריונית- חתימה ראשונה- 282 שקלים. חתימה נוספת- 144 שקלים. העתק מסמך- 87 שקלים. תעודת חיים- 165 שקלים

אימות חתימה נוטריון מחיר- כמה זה עולה?

התעריפים של חתימת נוטריון הם תעריפים קבועים שנקבעים כל שנה מחדש. כל מסמך יתומחר בצורה שונה. לפניכם מחירון לשנת 2021-

  • אימות מסמך- חתימה ראשונה- 193 שקלים. חתימה נוספת- 77 שקלים. העתק נוסף- 77 שקלים.
  • אישור העתקת מסמך- עמוד אחד- 77 שקלים. עבור כל עמוד נוסף יש להוסיף 6 שקלים.
  • תרגום נוטריוני- עד מאה מילים ראשונות בתרגום- 245 שקלים. לכל מאה מילים נוספות (עד אלף מילים)- 193 שקלים. לכל מאה מילים נוספות (מעל אלף מילים)- 94 שקלים. לכל אישור נוסף על התרגום- 77 שקלים.
  • צוואה נוטריונית- חתימה ראשונה- 282 שקלים. חתימה נוספת- 144 שקלים. העתק מסמך- 87 שקלים.
  • תעודת חיים- 165 שקלים.
  • תצהיר נוטריוני (אישור הצהרה אשר ניתנת בשבועה וכד') – חתימה עבור המצהיר הראשון- 195 שקלים. לכל מצהיר נוסף 78 שקלים.
  • אימות הסכם ממון – 429 שקלים.

אימות חתימה נוטריון מחיר- שימו לב

חשוב מאוד לשים לב כי הנוטריון מחויב לעמוד בתעריפים של אותה השנה ואסור לו לחרוג מהם. כמו כן יש לקחת בחשבון כי כל שנה משתנים התעריפים. לכן, לפני שאתם הולכים לנוטריון לקבל אימות חתימה, בררו מה התעריפים הרלוונטיים לאותה השנה, על מנת לדעת שהנוטריון מכבד אותם. חשוב מאוד לבחור בנוטריון שמוכר על ידי משרד המשפטים. אי חתימה על מסמכים שנדרשת עליהם חתימה, תהפוך אותם ללא קבילים בבית משפט מה שיכול לעכב לכם תהליכים רבים. לכן, אל תזלזלו בחשיבותה של חתימת נוטריון.

טופס אימות חתימה הוא למעשה תצהיר הנחתם על ידי עורך דין. תצהיר זה הוא מסמך שמהותו גושפנקה עבור העובדות המנויות במסגרת מסמך כלשהו, המוגש לערכאה משפטית או מעין משפטית. דוגמת בתי משפט, רשויות מקומיות, לשכת ההוצאה לפועל, וכדומה. מאחר שתצהיר הוא מסמך משפטי בעל תוקף משפטי, חשיבותו משמעותית, ולכן עריכתו מחויבת להתבצע בצורה מושלמת לפי התקנות. כך למשל, ישנן דרישות פורמאליות קבועות בחוק על פי הן יישק דבר לעניין עריכה וביצוע של טופס אימות חתימה על ידי עורך דין. הדין הקובע בעניין זה הם דיני הראיות על פי המשפט הישראלי, בתחום האזרחי, ועל פי הן יישק דבר. טופס אימות חתימה, היינו תצהיר, מהווה אימות עובדתי בצורה של "שבועה" עבור אותם טיעונים וטענות המוגשים בבקשות, כתבי בי הדין ושאר המסמכים האחרים המוצמדים אליו (או שלעיתים יוגש התצהיר לבדו כאשר או מונה את העובדות).

מהו טופס אימות חתימה ומהי חשיבותו?

טופס אימות חתימה, היינו תצהיר, הוא מסמך כתוב, אשר בתחתיתו חותמים שני צדדים, הצד מוסר התצהיר וכן המשביע, עורך הדין בדרך כלל. בחלקו הראשון של התצהיר, נרשמים הפרטים של מוסר התצהיר ומובאת בו חתימתו. ובחלקו השני, מונגשים פרטי המשביע, עורך הדין, וכן חתימתו גם כן. עדותו של מוסר התצהיר מוגשת בהצמדה למסמך המכיל את הטיעונים והעובדות בנושא הנדון, או לחילופים התצהיר עצמו מכיל זאת. בכל מקרה, שבועתו של מוסר התצהיר מתייחסת לעובדות הידועות למוסר באופן אישי, והן בלבד.

טופס אימות חתימה הוא למעשה תצהיר הנחתם על ידי עורך דין. תצהיר זה הוא מסמך שמהותו גושפנקה עבור העובדות המנויות במסגרת מסמך כלשהו, המוגש לערכאה משפטית או מעין משפטית.

החשיבות של טופס אימות חתימה על ידי עורך דין נובעת מעצם המשמעות של טופס זה. שכן, תפיסת החוק את המשביע, כאמור ברוב המקרים, עורך הדין, היא כנציג החוק. הווה אומר, המשביע הוא האוטוריטה הקובעת לעניין אימות החתימה שמאשרת את המידע הכתוב. מדובר בסמכות רגישה במיוחד, שכן היא טומנת בחובה ערך ומשקל כבד. שבועה זו שנותן מוסר התצהיר למעשה מבקשת לאמת את אמיתותיו של מוסר התצהיר כאמת מוחלטת. ואילו, אם דבריו הם אינם אמת, והוא איננו מוסר מידע אותנטי ואמיתי בחתימתו על התצהיר, תיחשב זו כעדות שקר לכל דבר ועיקר. במקרה מסוג זה, עשוי לשאת מוסר התצהיר בסנקציות המנויות בחוק ואף לעמוד לדין בגין עדות שקר. בשל כך, טופס אימות חתימה כולל סעיף בו מצוין כי המצהיר מתחייב בתצהירו כי דבריו הם אמת, וכל אשר נאמר הוא אמת. וכן, אם דבריו יתגלו כבדיה, ישא בעונשים הקבועים בחוק. סעיף זה הוא למעשה מנעול המבקש לסתום את הגולל על אפשרות עדות השקר ולמגר אותה מכל ומכל.

בנוסף לכך, מעצם חשיבותו של תצהיר כמסמך אותנטי לחלוטין, לא ניתן לערוך בטופס אימות חתימה כל שינוי. תצהיר אשר נערך בו שינוי, על מנת שיהיה תקף, מחויב בחתימה מחדש או לכל הפחות חתימה לצד כל שינוי או תיקון (לכל הפחות חתימת ראשי תיבות המצהיר או חתימה מלאה).

החשיבות של טופס אימות חתימה על ידי עורך דין נובעת מעצם המשמעות של טופס זה. שכן, תפיסת החוק את המשביע, כאמור ברוב המקרים, עורך הדין, היא כנציג החוק

כמובן, שטופס אימות חתימה, היינו תצהיר, הוא מסמך משפטי הנחשב כעדות בית משפט לכל דבר ועניין. בתצהיר אמנם מוסר התצהיר מוסר מהידוע לו על פי ידע אישי, אך עדיין, מעצם החשיבות שבמיד אותנטי, מחויב מוסר התצהיר ליתן את המידע בצורה מדויקת ככל שיוכל. כלומר, על מנת שהתצהיר אכן יהיה בעל תוקף, מוסר התצהיר מחויב להיות מזוהה לחלוטין עם הטענות והאמירות שבו, או בכתב הטענות הצמוד אליו.

במעמד החתימה על טופס אימות חתימה על ידי מוסר התצהיר, נוכח כמובן גם המשביע, כאמור ברוב המקרים עורך הדין. כמובן שישנה משמעות לכך שמוסר התצהיר בעל מוגבלות, שכן נדרשות התאמות בשל כך. כך למשל, אם מוסר התצהיר אינו יודע קרוא וכתוב, ישנה אפשרות להטבעת סימן אחר על התצהיר במקום חתימה כמו טביעת אצבע. וכן, במקרה שמוסר התצהיר הוא עיוור או אינו יודע קרוא וכתוב, יש לציין הצהרה על אמיתות מצבו של מוסר התצהיר, וכן לציין כי התצהיר כולו הוקרא בפניו והוא הבין את תוכנו ואת הטענות המוצגות בו.

חשיבות נוספת ומשמעותית לעניין טופס אימות חתימה היא תפקיד המשביע בעת מעמד החתימה. על המשביע לוודא כי מוסר התצהיר חתום על טופס אימות חתימה רק לאחר שהוזהר כראוי. וכן, כי עליו למסור אך ורק מידע הידוע לו כנכון ואמיתי מידע אישי בלבד. כמו כן ימסור המשביע למוסר התצהיר את הפרטים המלאים לעניין הסנקציות המנויות בגין עדות שקר. מאחר שאזהרה זו יכולה להימסר רק על ידי המשביע, היא חייבת להיעשות בהתאם ובצורה כזו שמוסר התצהיר יבין בדיוק את משמעותה.

ישנם מספר גורמים אשר יכולים לשמש בתפקיד המשביע, כלומר, אשר מוסמכים לחתום כאוטוריטה מאשרת על התצהיר. גורמים אלו מונים את אלו: עורך דין, שופט, דיין בבית דין דתי, היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, פרקליטי מחוז, פרקליטי נפה, וסגני פרקליט המדינה ופרקליטי המחוז ועוזריהם, ראש רשות מקומית. וכן, כל אדם שקיבל הסמכה מפורשת משר המשפטים לחתום על תצהיר.

כיצד בנוי אופס אימות חתימה (תצהיר)?

טופס אימות חתימה מחולק לשני חלקים עיקריים, ולעיתים מצטרף בראש התצהיר חלק נוסף. שני החלקים האחרים הם מתייחסים להשבעת מוסר התצהיר וכן לחתימת המשביע. בחלק הראשון, ישנה התייחסות לחתימת מוסר התצהיר, ובחלק השני התייחסות לחתימת המשביע, מאמת התצהיר.

בחלק המתייחס למוסר התצהיר מצוינים פרטים כמו שמו המלא של המצהיר, תעודת זהותו, עיסוקו, וכתובתו. חלק זה מנוסח כגוף ראשון (אני, אנחנו)  או לחילופים בגוף שלישי נסתר (הוא, היא, הם והן), שני הגופים תקפים לחלוטין. פרטים חשובים נוספים שיש לציין הם תאריך החתימה וכן המקום שבו נחתם התצהיר. לאחר ציון הפרטים המזהים והטכניים, יצוין בסוף החלק הראשון של התצהיר סעיף האזהרה של מוסר התצהיר. סעיף זה כאמור מונה את השבועה וכן את הסנקציות המנויות בחוק, אשר יוטלו על המוסר במקרה של עדות שקר. בסוף חלק זה, ישנו מקום לחתימת מוסר התצהיר ולציון שמו.

כמובן, שטופס אימות חתימה, היינו תצהיר, הוא מסמך משפטי הנחשב כעדות בית משפט לכל דבר ועניין. בתצהיר אמנם מוסר התצהיר מוסר מהידוע לו על פי ידע אישי, אך עדיין, מעצם החשיבות שבמידע אותנטי

בחלק השני, הוא החלק של המשביע, יצוינו כל פרטיו של זה האחרון. כך יצוינו שמו של עורך הדין, מספר הרישיון שלו, כתובת משרדו. וכן, תאריך החתימה, פרטיו בשנית של מוסר התצהיר וכדומה. יצוין גם האם עורך הדין מכיר את מוסר התצהיר מידיעה אישית או לאו. בתחתית חלק זה יופיע מצד אחד שמו של המשביע ומצד שני תופיע חתימתו.

אם ישנו חלק שלישי לתצהיר, הוא יופיע לפני שני החלקים שציינו לעיל. חלק זה הוא פירוט העובדות אותן יש צורך לאשר. זאת מאחר שחלק מהתצהירים מונים בעצמם את פירוט העובדות, ואינם מוצמדים למסמך נוסף אשר הוא זה אשר מונה את העובדות שיש לאשר בתצהיר. רוב רובם של המסמכים שיש לאשר בתצהיר יהיו מוצמדים לתצהיר קצר (כלומר כזה אשר כולל את שני החלקים בלבד).

השימוש בטופס אימות חתימה, היינו תצהיר, על ידי עורך דין, נעשה לעניין מסירת תצהירים בכל ענפי המשפט בישראל, החל ממשפט אזרחי, משפט פלילי, משפט מנהלי וכדומה. ישנה חשיבות מכרעת לעריכה וביצוע של מסמך מעין זה בצורה מדויקת ונכונה, וזאת על מנת למנוע טעויות ובעיות משפטיות אפשריות. במקרה בו ישנו צורך באימות תצהיר עורך דין, צרו עימנו קשר ונשמח לסייע.

נוטריון אימות חתימהצריכים אימות חתימה של נוטריון? אך מהו בכלל נוטריון ומדוע יש צורך באימות חתימה? במאמר הבא נרחיב על נוטריון, על אימות חתימה של נוטריון, מתי יש צורך באימות חתימה של נוטריון וכמה זה עולה. 

נוטריון אימות חתימה- מהו נוטריון?

לפני שנסביר על אימות חתימה של נוטריון נסביר מהו נוטריון. נוטריון הוא למעשה עורך דין בעל סמכויות נוספות. כלומר, מלבד העבודה שלו כעורך דין לנוטריון תפקידים אחרים. עורכי דין שמתקדמים לתפקיד נוטריון מקבלים סמכויות נוספות שמאפשרות להם לערוך מסמכים רשמיים, לתרגם מסמכים, לחתום על מסמכים ולאשר מסמכים. חתימת הנוטריון נדרשת על מנת שמסמכים ייחשבו למקוריים וקבילים בבית משפט. 

כיצד הופכים לנוטריון?

כפי שציינו, נוטריון הוא עורך דין בעל סמכויות נוספות. למעשה כל עורך דין יכול להגיש מועמדות לתפקיד נוטריון במידה שהוא עומד ב-3 תנאים מרכזיים-

  1. ניסיון- התנאי הראשון להגשת מועמדות לתפקיד נוטריון הוא חברות בלשכת עורכי הדין במשך 10 שנים לפחות. 
  2. עבר פלילי נקי- התנאי השני להגשת מועמדות לתפקיד נוטריון הוא עבר פלילי נקי ללא הרשעות או עברות כלל. כמו כן עורך הדין צריך להיות ללא הרחקות או השעיות מבית המשפט. 
  3. אזרחות ישראלית- התנאי השלילי להגשת מועמדות לתפקיד נוטריון הוא עורך דין בעל אזרחות ישראלית. 

עורך דין שעומד בתנאים הללו יוכל להתמודד לתפקיד נוטריון. על מנת להתקבל לתפקיד יש לעבור הסמכה מיוחדת ומספר מבחנים. מאחר שמדובר בתפקיד עם ביקוש רב בדרך כלל יהיה צורך בהמלצות של בית משפט. 

מה זה אומר?

אז הגענו לשאלה מהו אימות חתימה של נוטריון. כפי שציינו, במסגרת תפקידו הנוטריון רשאי לערוך, לתרגם, לחתום ולאשר מסמכים. יש מסמכים בעלי חשיבות רבה יותר וכאלה שפחות. יש מסמכים המחייבים חתימה של נוטריון על מנת שהמסמך יהיה קביל. אימות חתימה של נוטריון נועדה לאימות הזהות של החותם על המסמך. כלומר, חתימה הנוטריון למעשה מאמתת כי המסמך מקורי וכי זהות האדם לו קשור המסמך היא אמיתית ולא מדובר במתחזה. אימות חתימה יתבצע רק במידה שהאדם שחתם על המסמך זוהה על ידי הנוטריון וחתם על המסמך מולו. 

כמו כן, אימות חתימה של נוטריון מאמת כי מסמך פלוני הוא העתק נכון מהמקור. האימות יתבצע במידה שהמקור הוצג לפני הנוטריון והנוטריון אימת שהוא זהה מסמך הפלוני. 

 

נוטריון אימות חתימה- מתי צריך?

אימות חתימה של נוטריון נועד לאימות המקור של המסמך וזהות החותם על המסמך. יש מספר מקרים בהם יש צורך באימות חתימה של נוטריון. ריכזנו לכם את המרכזיים בהם- 

  • ייפוי כוח על משכנתא

משכנתא היא למעשה הלוואה גדולה מאוד אשר אנשים לוקחים מהבנק לצורך רכישת בית. המשכנתא מוחזרת במשך שנים רבות על ידי תשלומים רבים. עד שהמשכנתא תוחזר במלואה, הבית ישועבד לבנק. כאשר הנכס משועבד לבנק יש צורך בייפוי כוח שמצריך אימות חתימה של נוטריון. 

  • כתיבת צוואה

כאשר כותבים צוואה יש צורך לאשר אותה על מנת לאמת את זהותו של החתום על הצוואה. לשם כך יש לבצע אימות חתימה של נוטריון. על ידי אימות חתימה של נוטריון נוכל לאמת את זהות החתום על הצוואה ואת העובדה שהחתימה עליה נעשתה בצלילות וללא כפייה אלא מרצונו החופשי של החותם. 

  • הסכם ממון

הסכם ממון הוא למעשה הסכם טרום נישואים בו בני הזוג מסדירים עניינים כלכליים שעלולים לצוץ בעת פרידה וגירושין. כאשר חותמים על הסכם ממון יש צורך באימות חתימה של נוטריון. אימות חתימה של נוטריון מאמת את הסכמתם של שני בני הסוג על ההסכם ואת הקבלה של התנאים השונים בהסכם. 

  • אימות מסמכים מועתקים או מתורגמים

ישנם מקרים בהם יש צורך בהעתקת מסמך או בתרגום שלו. במצב כזה חשוב מאוד שנוטריון יאמת את המסמכים ויאשר כי הם זהים למסמכים המקוריים וכי לא נעשה בהם שינוי. נוטריון יכול גם לתרגם את המסמך במידה שיש צורך בכך ויכול להיעזר במתרגם חיצוני. עם זאת, המסמך המתורגם או המועתק מחייבים חתימה של נוטריון. 

כמה עולה נוטריון?

בכל שנה נקבעים תעריפים לחתימת  נוטריון על גבי מסמכים שונים והם מחייבים את כל הנוטריונים במחיר הזה. לנוטריון אסור לחרוג מהתעריפים שנקבעו בחוק. ריכזנו לכם את התעריפים לאימות חתימה של נוטריון על גבי מסמכים שונים- 

  • אימות מסמך- חתימה ראשונה- 193 שקלים. חתימה נוספת- 77 שקלים. העתק נוסף- 77 שקלים. 
  • אישור העתקת מסמך- עמוד אחד- 77 שקלים. לכל עמוד נוסף 6 שקלים. 
  • תרגום נוטריוני- מאה מילים ראשונות- 245 שקלים. עבור מאה מילים נוספות, עד אלף מילים- 193 שקלים. עבור מאה מילים נוספות, מעל אלף מילים- 94 שקלים. לאישור נוסף על התרגום- 77 שקלים. 
  • צוואה נוטריונית- עבור חתימה ראשונה- 282 שקלים. עבור חתימה נוספת- 144 שקלים. עבור העתק מסמך- 87 שקלים. 
  • תעודת חיים- 165 שקלים.
  • תצהיר נוטריוני- לחתימה עבור המצהיר הראשון- 195 שקלים. לכל מצהיר נוסף- 78 שקלים.
  • אימות הסכם ממון – 429 שקלים.

נוטריון הוא תפקיד נחשק מאוד במסגרת תחום המשפטים. מדובר למעשה בקידום של עורכי דין מוסמכים. אימות חתימה של נוטריון נדרש על גבי מסמכים שונים ומהווה אישור עבורם. על נוטריון ועל אימות חתימה נוטריון נרחיב במאמר הבא.

אימות חתימה נוטריון- מהו נוטריון?

תחילה יש להבין מהו נוטריון. נוטריון הוא תפקיד במסגרת תחום המשפטים. הנוטריון מתפקד כעורך דין, אך מלבד לעבודתו כעורך דין, יש לו סמכויות נוספות. הסמכויות של הנוטריון לא תקפות לעורכי דין רגילים ולכן התפקיד נחשב לקידום של עורכי דין. לנוטריון סמכויות שמאפשרות לו לערוך מסמכים רשמיים, לתרגם אותם, לחתום עליהם ולאשר אותם. על מנת שמסמך משפטי ייחשב למסמך מקורי ושיהיה ניתן להשתמש בו כראיה משפטית מוצהרת, על הנוטריון לחתום עליו.

כל עורך דין יכול להגיש מועמדות לתפקיד נוטריון בתנאים מסוימים-

  • ותק וניסיון כעורך דין- עורך הדין צריך להיות חבר בלשכת עורכי הדין במשך 10 שנים לפחות.
  • עבר פלילי נקי- עורך הדין צריך להיות ללא הרשעות וללא עבירות כלל. כמו כן, אסור שיהיו לו הרחקות או השעיות מבית המשפט.
  • אזרחות ישראלית.

כל עורך דין שעומד בתנאים אלה יוכל להתמודד לתפקיד הנוטריון. עם זאת, מדובר בתפקיד עם ביקוש גדול מאוד וכן לא כולם יתקבלו. על מנת להיות נוטריון יש לעבור הסמכה מיוחדת ובסופה מספר מבחנים. יש לקחת בחשבון שהתפקיד מצריך גם המלצות ועמידה במגוון קריטריונים שונים של בית המשפט.

אימות חתימה נוטריון נועד לאמת את זהותו של החותם על המסמך. אימות חתימה יכול להתבצע רק במידה שהאדם שחתם על המסמך עשה זאת מול הנוטריון וזוהה על ידו

מהו אימות חתימה נוטריון?

מסמכים משפטיים הם בעלי חשיבות, אך יש לשים לב כי לא לכל המסמכים חשיבות זהה. קיימים מסמכים משפטיים להם יש משמעות גדולה יותר מאשר לאחרים. ישנם מסמכים, בהם החוק מצריך שעל מסמך תהיה חתימת נוטריון. חתימת הנוטריון מאמתת שהחתימה על המסמך המשפטי היא של האדם הנדרש ולא של מתחזה.

כלומר, אימות חתימה נוטריון נועד לאמת את זהותו של החותם על המסמך. אימות חתימה יכול להתבצע רק במידה שהאדם שחתם על המסמך עשה זאת מול הנוטריון וזוהה על ידו.

כמו כן, אימות חתימה נוטריון נועד גם לאשר כי מסמך פלוני הוא העתק נכון מהמקור. זאת אפשרי רק במידה שהמקור הוצג בפני הנוטריון, הנוטריון השווה בין המקור למסמך הפלוני ואישר כי הם זהים.

אימות חתימה נוטריון נועד גם לאשר כי מסמך פלוני הוא העתק נכון מהמקור. זאת אפשרי רק במידה שהמקור הוצג בפני הנוטריון, הנוטריון השווה בין המקור למסמך הפלוני ואישר כי הם זהים.

מתי יהיה צורך באימות חתימה נוטריון?

קיימים מקרים נפוצים בהם יש צורך באימות חתימה נוטריון:

  • ייפוי כוח על משכנתא- כאשר אנשים לוקחים משכנתא מהבנק, הם למעשה לוקחים הלוואה גדולה מאוד. המשכנתא מוחזרת בתשלומים שנפרסים על גבי שנים רבות. עד שהמשכנתא מוחזרת במלואה, הבית שנרכש בזכותה, משועבד לבנק. שעבוד הנכס מצריך מהבנק לקבל ייפוי כוח. ייפוי כוח זה מצריך אימות חתימה של נוטריון.
  • כתיבת צוואה- כאשר כותבם צוואה יש לאשר אותה. אישור זה נעשה על ידי אימות חתימה של נוטריון. על ידי אימות החתימה, הנוטריון למעשה מאשר את זהותו של החתום על הצוואה. חשוב מאוד לבצע אימות חתימה של נוטריון, שכן כאשר יהיה שימוש בצוואה, הדבר יעיד כי החתום עליה נפטר, ולכן חשוב מאוד לעשות זאת לפני. כמו כן, אימות חתימה של נוטריון נועד לאשר כי החותם על הצוואה עשה זו בצלילות, מרצונו החופשי ולא מכפייה. חתימת נוטריון על צוואה לא מצריכה עדים.
  • הסכם ממון- הסכם ממון הוא הסכם טרום נישואין בו בני הזוג מסדירים מראש עניינים כלכליים שעלולים לצוץ במקרה של פרידה וגירושין. הסכמי ממון הפכו לנפוצים יותר כיום, מאשר היו בעבר והם מצריכים אימות חתימה של נוטריון. חתימת נוטריון על הסכם ממון מאמתת את הסכמתם של שני בני הזוג על הסכם הממון ואת העובדה ששניהם מקבלים את התנאים הכתובים בהסכם.
  • אימות מסמכים מועתקים או מתורגמים- כאשר מעתיקים מסמכים או מתרגמים אותם, חשוב מאוד שהנוטריון יחתום על מנת לאשר כי המסמכים הללו זהים למסמכים המקוריים ולא נעשה בהם שינוי שלא צריך. מדובר על מסמכים רשמיים, אישורים, תעודות ועוד רבים. יש לשים לב שהנוטריון לא מחויב בתרגום עצמו ויכול להיעזר במתרגם חיצוני, אך הוא מחויב לחתום על המסמך לאחר התרגום.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

אימות חתימה של קרוב משפחה

צריכים אימות חתימה של קרוב משפחה? שירות זה מתבצע על ידי נוטריון. חתימה של נוטריון על מסמכים משפטיים מאמתת אותם ומאשרת כי הם קבילים לשימוש

אימות חתימה נוטריוני

צריכים אימות חתימה נוטריוני? המאמר הבא הוא בשבילכם. חתימת נוטריון על מסמכים מאשרת כי מדובר במסמכים מקוריים. ללא חתימת נוטריון, מסמכים רבים לא יהיו קבילים

074-7765923