אגרת רישיון עמותה – כל מה שאתם חייבים לדעת על אופן רישום העמותה בישראל לפני שתפתחו את העמותה שלכם

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

רוצים לקדם מטרות שונות בשלל תחומים? ייתכן שאתם צריכים עמותה. עמותה היא ארגון שנועד לשרת מגוון רחב של מטרות שונות ללא מטרות רווח. אז אם גם אתם רוצים לסייע לנזקקים, לאסוף כלבים נטושים או לקדם אג'נדות אישיות, עמותה היא הארגון עבורכם. חשוב להדגיש ולומר כבר בפתיחת הדברים כי עמותה שונה בתכלית מבית עסק. כל מטרת העמותה היא לקדם נושאים בשלל תחומים שלא למטרות רווח. אז אם אתם חושבים על התפתחות כלכלית, כנראה שזה לא המקום עבורכם. בישראל פועלות עשרות אלפי עמותות העוסקות בשלל תחומים שונים. אם גם אתם מעוניינים לפתוח עמותה, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות הליך רישום עמותה, אגרת רישיון עמותה, כלל ההוצאות הנדרשות לניהול עמותה, אפשרויות מימון העמותה ועוד.

 

אתם חייבים לגייס 7 חברי עמותה לכל הפחות – על אף שהחוק בישראל מאפשר לפתוח עמותות המונות שני אנשים בגירים בלבד!

אז רגע לפני שאתם רצים לרשם העמותות שבמשרד המשפטים, חשוב שתכירו את התנאים הבסיסיים שאתם חייבים לעמוד בהם בשביל לפתוח עמותה משלכם. ראשית, חשוב לדעת שלכל עמותה יש גודל מינימלי הכולל מספר חברי עמותה שהיא חייבת לכלול. על פי החוק בישראל עמותה הכוללת שני בני אדם בגירים רשאית להירשם כעמותה על פי חוק. אך לעומת זאת, רשות המיסים מחייבת מכל עמותה לכלול לכל הפחות 7 חברי עמותה בגירים. לכן, על אף שהחוקה בישראל מאפשרת לזוג אנשים לפתוח עמותה ולרשום אותה ברשם העמותות מטעם משרד המשפטים כדין, בפועל לא ניתן לעשות זאת. במילים אחרות, אתם חייבים לגייס לכל הפחות 7 חברי עמותה בשביל להתקדם לשלב הבא בהליך רישום העמותה שלכם.

בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות הליך רישום עמותה, אגרת רישיון עמותה, כלל ההוצאות הנדרשות לניהול עמותה

הגענו לשלבי הבירוקרטיה – הכירו את הטפסים שתידרשו למלא בשביל לקבל אישור לפתיחת עמותה בישראל

לאחר שגייסתם 7 חברי עמותה, עוברים לשלב הבירוקרטי הכולל מילוי טפסים. את הטפסים אתם יכולים להוריד מהרשת, אתר של רשם החברות בישראל. טופס הבקשה לפתיחת עמותה כולל מספר דגשים. בעלי העמותה נדרשים למלא בטופס את הפרטים הבאים:

  1. שם העמותה
  2. כתובת העמותה
  3. תקנון העמותה
  4. מטרות העמותה

חשוב להדגיש מספר נקודות חשובות אודות תקנון העמותה. ראשית, חשוב לדעת כי תקנון העמותה הוא מעין חוזה חתום בין כלל חברי העמותה. תקנון זה מחייב את כל החותמים עליו להיצמד לכלל סעיפיו ללא יוצא מן הכלל. שנית, תקנון העמותה מהווה תקנון מחייב בעל תוקף משפטי. עמותות רבות בישראל מצליחות להתקיים שנים ארוכות ללא כל מחלוקות או אי הסכמות בין כלל חברי העמותה רק בעזרת תיקון מקצועי ומסודר הכולל את כל הסעיפים הנדרשים להבהרת החוקה של העמותה. שלישית, תיקון עמותה מחייב התערבות עורך דין מקצועי שיהיה נוכח במעמד החתימה. עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום מאפשר להחיל תוקף משפטי על תקנון העמותה, ולכן חתימת כלל חברי העמותה על התקנון מחייבת את התערבותו של עורך דין מקצועי.

ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב שאתם חייבים להכיר טרם הליך פתיחת העמותה שלכם. ישנן מספר הוצאות נדרשות כמו אגרת רישיון עמותה, תשלום לעורך דין ועוד.

הכירו בחשיבות תקנון העמותה – תקנון העמותה הוא מעין חוזה מחייב בעל תוקף משפטי בין כל חברי העמותה

עמותות רבות בישראל נוטות לזלזל בתקנון העמותה ולהרכיבו בקלות דעת וללא מחשבה מעמיקה על כלל סעיפיו. עמותות רבות נוספות בוחרות להוריד תקנון מוכן מהאינטרנט ללא התייחסות לכל סעיפיו. מקרים אלה עלולים ליצור לא מעט פרצות לתקנון עמותה, ולכן מומלץ להשקיע מחשבה בכתיבת התקנון של העמותה שלכם. סיוע של עורך דין מקצועי והתאמת כלל הסעיפים לצורכי העמותה יסייעו לכם לעשות זאת נכון.

כמה עולה לפתוח עמותה? ריכזנו עבורכם את כל ההוצאות הנדרשות לשלבי רישום עמותה בישראל

ומה באשר למחירים? רוצים לדעת כמה עולה להקים עמותה בישראל? ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב שאתם חייבים להכיר טרם הליך פתיחת העמותה שלכם. ישנן מספר הוצאות נדרשות כמו אגרת רישיון עמותה, תשלום לעורך דין ועוד. אגרת רישיון עמותה היא אגרה קבועה שיש לשלם בפתיחת כלל העמותות בישראל, בשונה מתשלום לעורך דין התלוי בעיקר במחירון עורך הדין שבחרתם. חשוב להדגיש כי כיום יש לא מעט עורכי דין מקצועיים ומנוסים בתחום המסייעים לעמותות שונות ללא כל תשלום. ריכזנו עבורכם את כלל ההוצאות הנדרשות להקמת עמותה בישראל, והן:

שירות

עלות

אגרה המשולמת באופן קבוע עבור רישום עמותה

816 שקלים

אגרה שנתית וקבועה עבור פעילות העמותה – יש לשלם עד 31 במרץ מידי שנה. אגרת רישיון עמותה

1,303 שקלים

אגרה שנתית ששולמה לאחר 31 במרץ (באיחור)

1,592 שקלים

שכר טרחה לעורך דין מקצועי בסיוע שלבי רישום עמותה

משתנה בין עורכי הדין השונים, כ 2,000 שקלים מינימום. חשוב לציין שישנם עורכי דין המסייעים לעמותות עם מטרות מיוחדות ומעניקים שירותי סיוע של רישום עמותה ללא תשלום

 

איך מתקיימים מבחינה כלכלית? הנה לכם כל אפיקי ההכנסה של עמותות בישראל

אך אם העמותה היא גוף שאינו למטרות רווח, כיצד ניתן לשלם את כלל ההוצאות הללו ועוד הוצאות רבות נוספות נדרשות לפעילות שוטפת של העמותה? ישנם מספר אפיקי הכנסה של העמותות בישראל. ריכזנו עבורכם את כלל אפיקי ההכנסה המאפשרים לעמותות רבות לשלם אגרת רישיון עמותה, אגרות שוטפות, תשלומים לאנשי מקצוע המלווים את פעילות העמותה וכמובן כלל הוצאות שוטפות לתחזוקת המקום, והם:

דמי חבר של כל חברי העמותה

אפשרות המימון הראשונה בעזרתה עמותות רבות בישראל מצליחות לפעול באופן שוטף היא דמי חבר של כלל חברי העמותה. חשוב להדגיש כי דמי חבר אינם גבוהים ולכן ברוב המקרים הם לא יאפשרו להעמיד עמותה פועלת ומתפקדת ללא מקור הכנסה נוסף. 

הגשת בקשה לתמיכה כספית מהמדינה

אפשרות נוספת למימון עמותות היא הגשת בקשה לסיוע כלכלי מהמדינה. חשוב להדגיש כי הגשת בקשה זו מתאפשרת רק לאחר שנתיים של פעילות במימון עצמי בלבד. כמו כן טפסי הבקשה מחייבים את העמותה לעמוד במספר תנאים ברורים, כך שאפשרות זו אינה מתאימה לכלל העמותות בישראל.

תרומות

עמותות רבות בישראל בפרט ובעולם בכלל מצליחות לפעול באופן שוטף בעזרת תרומות. איך מגיעים לתורמים? רוב ככל התרומות מגיעות מקרנות פילנטרופיות אליהן ניתן להגיש בקשה מסודרת למטרת תרומה. 

מימון עצמי של מקימי העמותה

אפשרות נוספת היא מימון עצמי של מקימי העמותה. כיום יש לא מעט עמותות עצמאיות המממנות את כל שירותיהן בכוחות עצמן. אפשרות זו אינה מתאימה לכל מקימי עמותה.

אגרת רישיון עמותה היא אגרה קבועה שיש לשלם בפתיחת כלל העמותות בישראל, בשונה מתשלום לעורך דין התלוי בעיקר במחירון עורך הדין שבחרתם.

כך תקבלו סיוע כלכלי מהמדינה

אפשרויות המימון הללו מאפשרות לעמותות רבות בישראל לפעול באופן שוטף ובסיוע אנשי מקצוע נדרשים. חשוב להדגיש ולומר כי כל סיוע מטעם המדינה מחייב את העמותה לעמוד בהוראות ניהול תקין. כל עמותה העומדת בהוראות ניהול תקין מקבלת אישור ניהול תקין ויכולה לקבל סיוע מכספי המדינה. אישור זה נועד לוודא שכל כספי המדינה המועברים לעמותה משמשים לצרכים אמיתיים ולא לכיסם של עובדי העמותה. בין כלל התנאים לקבלת אישור ניהול תקין, העמותה נבחנת בניהול כלל הכספים שלה, לרבות משכורות אחראי העמותה, שימוש ברכבים שנרכשו למטרות העמותה, שימוש מותאם בכרטיס האשראי של העמותה, העברות כספים מטעם העמותה ועוד. כלל הבדיקות הללו נועדות בכדי להבטיח שכספי הציבור המוענקים לעמותות השונות ישרתו את צורכי העמותה על הצד הטוב ביותר.

פתיחת עמותה רשם העמותותעל מנת לפתוח עמותה חדשה יש להירשם אצל רשם העמותות. פתיחת עמותה ורישומה אצל רשת העמותות הוא תהליך שכולל בירוקרטיה רבה ושלבים שונים. במאמר הבא נרחיב על פתיחת עמותה חדשה ורישומה אצל רשם העמותות. 

פתיחת עמותה רשם העמותות-פתיחת עמותה חדשה: פתיחת עמותה

על מנת לפתוח עמותה חדשה יש צורך לשלב כלים פרקטיים שונים עם תאוריה. פתיחת עמותה מצריכה גיוס כספים, הכרת דרכי שיווק לעמותה וכמובן הקמה וניהול נכונים. בהתאם לחוק, כל שני אזרחים בישראל מעל גיל 18, רשאים לפתוח עמותה ביחד. עם זאת, רק עמותה שמונה 7 חברים לפחות מוכרת כעמותה במס הכנסה. לכן, על מנת לקבל הכרה במס הכנסה כעמותה ההמלצה היא לאסוף לפחות 7 חברים שיירשמו כמייסדי העמותה. הכרה של מס הכנסה בעמותה תאפשר לכם לקבל פטור ממס הכנסה על הכנסות העמותה. 

פתיחת עמותה רשם העמותות-פתיחת עמותה חדשה: רישום העמותה

במידה שהחלטתם לפתוח עמותה ואספתם 7 חברים שיירשמו כמייסדי העמותה עליכם לרשום את העמותה אצל רשם העמותות. רישום העמותה כולל מספר שלבים שונים- 

  • עמידה בתנאים מקדימים

 על מנת לרשום עמותה אצל רשם העמותות יש צורך לעמוד בתנאים מקדימים. קודם כל הגשת בקשה לפתיחת עמותה ניתנת רק לשני אנשים, או יותר, החל מגיל 18. על מנת לקבל הכרה ממס הכנסה יש צורך ב-7 חברים לפחות. במידה שאתם מעוניינים להגיש בקשה מקוונת לרישום העמותה יש צורך לעשות זאת על ידי עורך דין או רואה חשבון בעל כרטיס חכם בלבד. 

  • הגשת בקשה לרישום העמותה

במידה שאתם עומדים בתנאים המקדימים לפתיחת עמותה, תוכלו להגיש בקשה לרישום העמותה אצל רשם העמותות. הגשת הבקשה מתבצעת על ידי טופס לרישום העמותה. בטופס יש להציע שלושה שמות אפשריים לעמותה, בסדר עדיפות יורד. במידה שלא תקבלו אישור לשם הראשון ברשימה רשם העמותות יבחר בשם הבא וכן הלאה. בנוסף יש לציין את מען העמותה, כלומר, היכן העמותה תפעל. המען יהווה אמצעי התקשורת עם העמותה ותוכלו לעדכן אותו בהמשך במידת הצורך. כמו כן תוכלו לציין כתובת דואר אלקטרוני ומספר טלפון. כמו כן, יש לציין את המטרות לשמן נפתחת העמותה. את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון על ידי עורכי דין ורואי חשבון בעלי כרטיס חכם. אופציות נוספות הן להגיש את הבקשה בדואר או במשרד רשם העמותות.

  • בדיקת הבקשה

לאחר הגשת הבקשה לרישום עמותה חדשה, הבקשה תועבר לבדיקה על ידי הגורמים הרלוונטיים. לאחר בדיקת הבקשה והמסמכים השונים שצורפו אליה, ייקבעו האם לאשר או לסרב לבקשה. במידה שבחרתם בתקנון מצוי, או בתקנון מצוי עם שינויים סטנדרטיים תקבלו תשובה עד 8 ימי עבודה ממועד קבלת המסמכים. במידה שהגשתם בקשה עם תקנון מיוחד, תקבלו תשובה עד 21 ימי עבודה ממועד קבלת המסמכים. 

  • אישור/ סירוב הבקשה

במידה שהבקשה אושרה, רשם העמותות ירשום את העמותה בפנקס העמותות. כך אתם תקבלי תעודת רישום לעמותה ואת מסמכי הבקשה המקוריים. במידה שהבקשה סורבה, יישלח מכתב שמבהיר מדוע הבקשה סורבה וכיצד יש לפעול על מנת לקבל אישור. בדרך כלל הבקשות מסורבות במקרים בהם הטפסים שמולאו שגויים או שחסר מידע חשוב. לכן חשוב למלא את הטפסים כהלכה. טיפול בבקשות המשך לאחר סירוב לוקח עד 5 ימי עבודה. 

פתיחת עמותה רשם העמותות-פתיחת עמותה חדשה: תקנון העמותה

תקנון העמותה הוא אחד הטפסים שיש לצרף להגשת בקשה לרישום העמותה אצל רשם העמותות. ניתן לבחור בתקנון מצוי גנרי שמספק רשם העמותות, תקנון מצוי עם שינויים מומלצים מבחינת הדרישות של רשות המיסים או תקנון מיוחד שאתם ניסחתם. כל תקנון שתבחרו מצריך שתעברו עליו כהלכה על מנת להיות בטוחים שאתם לא מפספסים אף פרט חשוב. 

לתקנון עמותה יש מספר סעיפים חשובים- 

  • קביעת מטרות- חשוב מאוד לקבוע את המטרות של העמותה ומה תהיה פעילות העמותה. יש לנסח את מטרות העמותה במילים פשוטות כמו לדוגמא- חלוקת אוכל לניצולי שואה. חשוב לנסח בין 2 ל-3 מטרות ראשיות. ניתן לנסח תתי סעיפים שיפרטו את המטרות הראשיות. רשם העמותות מספק רשימת מטרות אפשריות. 
  • קביעת יעדים- בתקנון אין צורך לכתוב קביעת יעדים אך נסביר על התהליך בכל מקרה. קביעת היעדים נוגעת לשלבים בדרך להגשמת המטרות שקבענו. לכן יש לנסח את היעדים בצורה מפורטת וספציפית יותר מאשר המטרות הראשיות. כמו כן, היעדים צריכים להיות קצובים בזמן. חשוב מאוד לקבוע יעדים ראליים ואפשריים גם מבחינת הזמן שהוקצב. 
  • מוסדות העמותה- המבנה התאגידי של עמותה מורכב ממספר מוסדות חובה. כל אחד מהמוסדות יהיה אחראי על תחום אחר. מוסדות העמותה כוללים אספה כללית, ועדת ביקורת, ועד מנהל. 

פתיחת עמותה רשם העמותות-פתיחת עמותה חדשה: תשלום

על מנת לרשום את העמותה אצל רשם העמותות יש לשלם אגרת רישום. חשוב לצרף אישור תשלום. ניתן לשלם באופן מקוון בשירות התשלומים הממשלתי. ניתן לסרוק את הקבלה ולצרף אותה באופן מקוון לבקשה. אפשרות נוספת היא לשלם על ידי שובר בבנק הדואר ולצרף את הקבלה לבקשה. אגרת הרישום עומדת על סכום של 822 שקלים. בנוסף, מלבד אגרת הרישום יש לשלם אגרה שנתית. גובה האגרה השנתית משתנה משנה לשנה ובהתאם לגודל העמותה. 

כמו כן, לבקשה לרישום העמותה אצל רשם העמותות יש להוסיף תצהיר שכולל חתימות של המייסדים וחתימה של עורך דין. חתימת העורך דין והגשת הבקשה על ידו מצריך תשלום שכר טרחה. שכר הטרחה של עורך דין עבור רישום עמותה עומד על 1,859 שקלים. עם זאת, יש עורכי דין רבים שמבצעים את רישום העמותה בהתנדבות, לכן בררו זאת מראש. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

074-7765923