רישום עמותה מקוון – כבר לא חייבים לצאת מהבית בשביל להקים עמותה חדשה בישראל

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

חושבים להקים עמותה? חשוב לדעת כי עמותה היא גוף שמוקם שלא למטרות רווח. רוצים לסייע לקשישים? לאסוף כלבים נטושים? לקדם אג'נדות חברתיות שונות? עמותה היא הפיתרון הטוב ביותר עבורכם. אז אם גם אתם חושבים על הקמת עמותה חדשה בישראל, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות העמותות בישראל, לרבות הליך רישום עמותה מקוון, החוקה בישראל באשר להתנהלותן של העמותות השונות, כל ההוצאות הנדרשות להליך הקמת עמותה חדשה, אפשרויות מימון שונות לעמותות ועוד. חשוב להדגיש כי בישראל פועלות עשרות אלפי עמותות בשלל תחומים שונים. חלק גדול מהעמותות כוללות מאות ואף אלפי עובדים בכל רחבי הארץ, ולכן העמותות מהוות חלק בלתי מבוטל מכוח העבודה במשק. אז רגע לפני שאתם רצים להתחיל בהליך רישום עמותה מקוון, כדאי שתפנו מספר דקות לקרוא את הפסקאות הבאות.

אתם חייבים לגייס 7 בגירים לכל הפחות! רשות המיסים לא מכירה בעמותה המונה פחות מ 7 חברים

אז איפה מתחילים? ראשית חשוב לדעת כי החוק בישראל מאפשר לשני בני אדם בגירים להקים עמותה. אדם בודד אינו זכאי לאפשרות להקים עמותה עצמאית. אך רשות המיסים בישראל אינה מאפשרת להקים עמותה המונה שני בגירים בלבד, ומחייבת לא פחות מ 7 בגירים שיכללו בעמותה החדשה. אנשים רבים שרוצים להקים עמותה חדשה בודקים את החוקה ומתחילים בהליך רישום עמותה מקוון עם פחות מ 7 בגירים ללא ידיעה שהם לא יצליחו להשלים את הליך הרישום ללא צירוף של משתתפים נוספים. לכן, חשוב לדעת כבר בפתיחת הדברים כי רשויות המס בישראל מחייבות מינימום 7 בגירים לפתיחת עמותה חדשה. הצלחתם לגייס 7 אנשים שרוצים לפתוח יחד איתכם עמותה חדשה בתחום הנבחר? אתם יכולים להמשיך לשלב הבא, שלב הבירוקרטיה.

לרבות הליך רישום עמותה מקוון, החוקה בישראל באשר להתנהלותן של העמותות השונות, כל ההוצאות הנדרשות להליך הקמת עמותה חדשה, אפשרויות מימון שונות לעמותות ועוד.

מתחילים בבירוקרטיה – טופס בקשה לפתיחת עמותה חדשה

לאחר שגייסתם 7 חברים לעמותה החדשה שלכם, הגיע הזמן להתחיל בשלבי רישומים בירוקרטיים. הליך רישום עמותה מקוון מאפשר לכם להגיש טופס בקשה דרך הרשת ללא כל צורך ביציאה מהבית. איך עושים את זה? כל שאתם נדרשים לעשות זה להוריד טופס בקשה מסודר מאתר האינטרנט של רשם החברות ולמלא מספר פרטים חשובים. בין כלל הפרטים החשובים שאתם נדרשים למלא בשביל להתקדם בהליך רישום עמותה מקוון:

  1. שם העמותה
  2. כתובת העמותה
  3. מטרות העמותה
  4. תקנון העמותה

תקנון העמותה הוא מעין חוזה מחייב ובעל תוקף משפטי בין כל חברי העמותה – ערכו אותו בכובד ראש!

חשוב להדגיש כי תקנון העמותה הוא מעין חוזה בין כל חברי העמותה. תקנון זה הוא תקנון מחייב בעל תוקף משפטי ולכן יש להתייחס אליו בכובד ראש. אנשים רבים נוטים לזלזל בתקנון העמותה, מה שמוביל ללא מעט אי הסכמות ולבסוף אף לכישלונה של העמותה. לעומת זאת, עמותות שעורכות בקפידה תקנון מדוייק ומותאם לכלל הצרכים שלהן, מצליחות לשמור על הסכמות לאורך כל שלבי הפעילות ולקדם את המטרות לשמן הוקמה העמותה. עורך דין מקצועי שעוסק בתחום ידע לסייע לכם לערוך את כלל סעיפי תקנון העמותה שלכם תוך הגעה להסכמות בין כלל חברי העמותה והקפה של כל הדגשים החשובים ביותר. מעמד החתימה על תקנון עמותה חייב להיות בנוכחות עורך דין מקצועי, אל תתפשרו על פחות מעורך דין מקצועי ומיומן בתחום.

הליך רישום עמותה מקוון מאפשר לכם להגיש טופס בקשה דרך הרשת ללא כל צורך ביציאה מהבית.

כמה עולה הליך רישום עמותה מקוון? כל ההוצאות שאתם חייבים לקחת בחשבון

ומה באשר למחירים? רישום עמותה מקוונת עולה כסף. אגרות ותשלומים לעורכי דין מצריכים מבעלי העמותה לשלם אלפי שקלים כבר במעמד הרישום, מניין הכסף אם העמותה פועלת ללא מטרות רווח? בשורות הבאות נגע באפיקי ההכנסה של רוב העמותות בישראל. אך קודם לכן, חשוב שתכירו את כל ההוצאות הנדרשות כבר בהליך רישום עמותה מקוון, והן:

הכירו את אפיקי ההכנסה השכיחים ביותר של העמותות בישראל

מעבר לכלל ההוצאות הללו, רוב ככל העמותות בישראל כוללות עובדים, אנשי מקצוע המסייעים בהתקרבות למטרה לשמה הוקמה העמותה, שכירות למשרדים, רכבי חברה ועוד. כלל ההוצאות הללו יכולות להסתכם בעשרות אלפי שקלים מידי חודש. מאיפה הכסף אם כלל העמותות פועלות ללא מטרות רווח? ישנם לא מעט אפיקי הכנסה שונים לעמותות בישראל. ערכנו עבורכם טבלה מסודרת הכולל כמה מאפיקי ההכנסה השכיחים ביותר לעמותות בישראל.

ומה באשר למחירים? רישום עמותה מקוונת עולה כסף. אגרות ותשלומים לעורכי דין מצריכים מבעלי העמותה לשלם אלפי שקלים כבר במעמד הרישום, מניין הכסף אם העמותה פועלת ללא מטרות רווח

טבלת סיכום אפיקי ההכנסה השכיחים ביותר לעמותות בישראל:

דמי חבר של כל חברי העמותה אפשרות המימון הראשונה בעזרתה עמותות רבות בישראל מצליחות לפעול באופן שוטף היא דמי חבר של כלל חברי העמותה. חשוב להדגיש כי דמי חבר אינם גבוהים ולכן ברוב המקרים הם לא יאפשרו להעמיד עמותה פועלת ומתפקדת ללא מקור הכנסה נוסף.
הגשת בקשה לתמיכה כספית מהמדינה אפשרות נוספת למימון עמותות היא הגשת בקשה לסיוע כלכלי מהמדינה. חשוב להדגיש כי הגשת בקשה זו מתאפשרת רק לאחר שנתיים של פעילות במימון עצמי בלבד. כמו כן טפסי הבקשה מחייבים את העמותה לעמוד במספר תנאים ברורים, כך שאפשרות זו אינה מתאימה לכלל העמותות בישראל.
תרומות עמותות רבות בישראל בפרט ובעולם בכלל מצליחות לפעול באופן שוטף בעזרת תרומות. איך מגיעים לתורמים? רוב ככל התרומות מגיעות מקרנות פילנטרופיות אליהן ניתן להגיש בקשה מסודרת למטרת תרומה.
מימון עצמי של מקימי העמותה אפשרות נוספת היא מימון עצמי של מקימי העמותה. כיום יש לא מעט עמותות עצמאיות המממנות את כל שירותיהן בכוחות עצמן. אפשרות זו אינה מתאימה לכל מקימי עמותה.

פעילות רציפה של עמותות המונות מאות עובדים, עשרות משרדים ולא מעט רכבי חברה

כלל האפיקים הללו ועוד רבים נוספים מאפשרים לעמותות בישראל לתקצב את כל פעילותן. כיום יש עשרות אלפי עמותות בישראל הכוללות עשרות אלפי עובדים בכל רחבי הארץ שמקבלים את כל משכורתם באופן קבוע וללא כל בעיה. עמותות רבות שוכרות שירותי מקצוע, שוכרות משרדי עבודה ואף רוכשות רכבי חברה לשימוש כל צורכי העמותה. אז חשוב להדגיש כי אמנם עמותה היא גוף המוקם שלא למטרות רווח, אך היא כן יכולה להכניס סכומי כסף גדולים לטובת קידום המטרה שבשבילה היא הוקמה.

כך תצליחו לקבל סיוע מהמדינה – הכירו את "אישור ניהול תקין"

נקודה נוספת שחשוב להדגיש היא נקודה הקשורה לקבלת מימון מכספי המדינה. עמותות רבות בישראל מקבלות מימון מהמדינה לטובת תחזוקה רציפה של פעילותן. אם גם אתם רוצים ליהנות מסיוע של המדינה, חשוב שתכירו את הוראות ניהול תקין. הוראות ניהול תקין הן הוראות שנועדו לבדוק את כל ההתנהלות הכלכלית של העמותה. לאחר בדיקה מקיפה עמותות שמקבלות אישור ניהול תקין יוכלו ליהנות מסיוע כלכלי של המדינה. מה בודקים במסגרת הוראות ניהול תקין?

  • העברות כספים מטעם העמותה
  • שימוש בכרטיס האשראי של העמותה
  • שימוש בכלי רכב הרשומים על שם העמותה
  • משכורות מנהלי העמותה
  • חלוקת מלגות

עמותה שתקבל אישור ניהול תקין לאחר כלל הבדיקות הללו תוכל ליהנות מסיוע כלכלי מטעם המדינה.

חושבים להתאגד למטרת סיוע לזקנים? טיפול בנוער שוליים? איסוף כלל הכלבים הנטושים מהרחובות? אתם חייבים עמותה. עמותה היא מוסד שמוקם שלא למטרות רווח. חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי אין מגבלה על תחום פעילות העמותה. כיום יש עשרות אלפי עמותות בישראל במגוון רחב של תחומי עיסוק שונים, כך שאם אתם שואפים לעשות שינוי או לקדם אג'נדה, כנראה שתוכלו לעשות זאת בעזרת עמותה רשומה במסגרת החוק. אז אם גם אתם חושים להקים עמותה בישראל, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים לדעת על עמותות, על הליכי הרישום הנדרשים, על אפשרויות המימון להתנהלות השוטפת ועוד.

הכירו את רשם העמותות במשרד המשפטים – כך רושמים עמותה באופן חוקי במדינת ישראל

רשם העמותות במשרד המשפטים הוא הגוף המפקח על כלל העמותות בישראל. גוף זה מעניק לכל התאגדות של מספר אנשים בעלי רצון משותף את האפשרות להקים עמותה על פי חוק. חשוב לחזור ולהדגיש כי עמותה היא ארגון שנועד לשרת מטרות שונות ללא כל רווח. יש להבדיל בין עמותה לבין בית עסק, המצריך שלבי פתיחה שונים בתכלית. החוקה בישראל מאפשרת להקים עמותה כל עוד היא כוללת שני אנשים בוגרים לכל הפחות. החוקה בישראל קובעת שגודל העמותה המינימלי הוא 2 אנשים בגירים. לעומת זאת, רשויות המס בישראל מגבילים את פתיחת העמותות למינימום של 7 בני אדם בגירים המעוניינים להצטרף לעמותה ולשרת את כל מטרותיה. לכן, על אף שהחוקה בישראל מאפשרת לכם לפתוח עמותה עם 2 משתתפים בלבד, חשוב לזכור שבפועל לא ניתן לעשות זאת. אתם חייבים לגייס מינימום 7 אנשים שירצו להשתייך לעמותה שלכם.

טפסי רישום עמותה – מעט בירוקרטיה ויש לכם עמותה!

הצלחתם לצרף שבעה אנשים לעמותה שלכם? השלב הבא הוא תחילת הליך רישום עמותה. הליך רישום עמותה אינו מורכב במיוחד ומאפשר לבעלי עמותות רבים להתחיל את פעילותם החוקית תוך זמן קצר. אז מה עושים? ראשית, חשוב לדעת שיש טפסי בקשה שיש למלא. את הטפסים הללו ניתן למצוא ברשת, באתר של רשם החברות של ישראל. הפרטים שתידרשו למלא בטפסים של רישום עמותה הם:

  • שם העמותה
  • מקום פעילות העמותה
  • מטרותיה המרכזיות של העמותה
  • תקנון עמותה

תקנון עמותה הוא מעין חוזה מחייב בין כלל חברי העמותה – התייחסו אליו בכובד ראש!

חשוב להדגיש ולומר כי תקנון העמותה הוא מעין חוזה מחייב בין כל חברי העמותה. לכן, חשוב לערוך את תקנון העמותה בכובד ראש ותוך התייחסות מלאה לכלל סעיפיו. תקנון רישום עמותה יכול להבטיח את פעילותה התקינה של העמותה ללא חריגות מהמטרות המרכזיות. לכן, כלל חברי העמותה נדרשים לחתום על תקנון העמותה בנוכחות עורך דין מקצועי העוסק בתחום. כיום יש לא מעט תקנונים מוכנים שניתן למצוא ברשת ולהוסיף להם מספר סעיפים רלוונטיים לתחום פעילות העמותה שלכם, אך לא מומלץ לעשות זאת. התקנון המיטבי הוא תקנון שנערך בכובד ראש בסיוע של עורך דין מקצועי תוך התאמה מלאה לכל צורכי העמותה.

הצלחתם לצרף שבעה אנשים לעמותה שלכם? השלב הבא הוא תחילת הליך רישום עמותה. הליך רישום עמותה אינו מורכב במיוחד ומאפשר לבעלי עמותות רבים להתחיל את פעילותם החוקית תוך זמן קצר. אז מה עושים?

כמה עולה להקים עמותה? כל ההוצאות שחשוב שתביאו בחשבון

חוששים מעליות רישום עמותה? כפי שציינו מעלה, עמותה היא מוסד שמוקם שלא למטרות רווח, ולכן גם הליכי הרישום אינם יקרים במיוחד. כמה בכל זאת תידרשו לשלם?

שירות עלות
אגרה המשולמת באופן קבוע עבור רישום עמותה 816 שקלים
אגרה שנתית וקבועה עבור פעילות העמותה – יש לשלם עד 31 במרץ מידי שנה 1,303 שקלים
אגרה שנתית ששולמה לאחר 31 במרץ (באיחור) 1,592 שקלים
שכר טרחה לעורך דין מקצועי בסיוע שלבי רישום עמותה משתנה בין עורכי הדין השונים, כ 2,000 שקלים מינימום. חשוב לציין שישנם עורכי דין המסייעים לעמותות עם מטרות מיוחדות ומעניקים שירותי סיוע של רישום עמותה ללא תשלום

אז באשר לתשלומים, ישנן הוצאות אך אינן גדולות ומנופחות. אבל אם העמותה אינה מוקמת למטרות רווח, כיצד ניתן יהיה לממן את כל פעילותה? את האגרה השנתית או את סיועם של אנשי מקצוע בתחום? אז חשוב להדגיש כי עמותה היא גוף שמוקם שלא למטרות רווח, אך בכל זאת יש לו אפשרויות מימון שמקנות לו את המשאבים הנדרשים להתנהלות שוטפת.

חוששים מעליות רישום עמותה? כפי שציינו מעלה, עמותה היא מוסד שמוקם שלא למטרות רווח, ולכן גם הליכי הרישום אינם יקרים במיוחד. כמה בכל זאת תידרשו לשלם?

אפשרויות מימון עמותות בישראל

מאיפה העמותות בישראל מגייסות כסף לפעילות שוטפת? ריכזנו עבורכם את כלל אפיקי ההכנסה של עמותה בישראל, והם:

דמי חבר של כל חברי העמותה אפשרות המימון הראשונה בעזרתה עמותות רבות בישראל מצליחות לפעול באופן שוטף היא דמי חבר של כלל חברי העמותה. חשוב להדגיש כי דמי חבר אינם גבוהים ולכן ברוב המקרים הם לא יאפשרו להעמיד עמותה פועלת ומתפקדת ללא מקור הכנסה נוסף.
הגשת בקשה לתמיכה כספית מהמדינה אפשרות נוספת למימון עמותות היא הגשת בקשה לסיוע כלכלי מהמדינה. חשוב להדגיש כי הגשת בקשה זו מתאפשרת רק לאחר שנתיים של פעילות במימון עצמי בלבד. כמו כן טפסי הבקשה מחייבים את העמותה לעמוד במספר תנאים ברורים, כך שאפשרות זו אינה מתאימה לכלל העמותות בישראל.
תרומות עמותות רבות בישראל בפרט ובעולם בכלל מצליחות לפעול באופן שוטף בעזרת תרומות. איך מגיעים לתורמים? רוב ככל התרומות מגיעות מקרנות פילנטרופיות אליהן ניתן להגיש בקשה מסודרת למטרת תרומה.
מימון עצמי של מקימי העמותה אפשרות נוספת היא מימון עצמי של מקימי העמותה. כיום יש לא מעט עמותות עצמאיות המממנות את כל שירותיהן בכוחות עצמן. אפשרות זו אינה מתאימה לכל מקימי עמותה.

הוראות ניהול תקין – כך תוכלו לקבל סיוע מהמדינה

רוצים להסתייע בתרומות של אנשים פרטיים ובתרומות של המדינה? חשוב שתכירו את "הוראות ניהול תקין". הוראות ניהול תקין מיועדות לעמותות שרוצות להסתייע בתרומות שונות הן מאנשים פרטיים והן מהמדינה. מי שיעמוד בכלל ההוראות הללו, יוכל לקבל אישור ניהול תקין המאפשר את קבלת התרומות מהמדינה ומשלל תורמים פרטיים. מה כלול בהוראות? ראשית, חשוב להבין כי הוראות אלה נועדו בכדי לוודא שכל כספי התרומה משמשים למטרות חשובות המשרתות את העמותה כולה. במסגרת ההוראות הללו ישנה בחינה של כל הפן הכלכלי של העמותה, לדוגמה אפשרויות שימוש בעלי העמותה בכרטיס האשראי של העמותה, חלוקת מלגות, רכישת כלי רכב לצורכי העמותה והשימוש בהם, העברת כספים, הגבלות שכר של חברי העמותה ועוד.

בעזרת כלל ההוראות הללו ניתן לוודא שכל עמותה שמקבלת סיוע כלכלי מהמדינה אכן עושה בה שימוש נכון והגון למטרות העמותה. רוצים להשלים את כל שלבי רישום עמותה ולהתחיל לסייע בתחום בו בחרתם?

הקפידו על כלל השלבים של רישום עמותה

בעזרת כלל ההוראות הללו ניתן לוודא שכל עמותה שמקבלת סיוע כלכלי מהמדינה אכן עושה בה שימוש נכון והגון למטרות העמותה. רוצים להשלים את כל שלבי רישום עמותה ולהתחיל לסייע בתחום בו בחרתם? זכרו, כל שאתם נדרשים לעשות זה להשלים את מלוא שלבי הרישום על פי חוק. שלבים אלה אינם מורכבים במיוחד, אך בחלקים מסויימים מצריכים סיוע של עורך דין מקצועי. כיום יש לא מעט עורכי דין שישמחו לסייע לעמותות רבות אף ללא תשלום כלל. חשוב לזכור, רישום עמותה כולל רישום שאינו למטרות רווח כלל. מעבר לכך, על אף שהחוק מאפשר רישום עמותה הכוללת שני אנשים בגירים בלבד, רשויות המס אינן מאפשרות זאת כך שתהיו חייבים לגייס לכל הפחות 7 אנשים בגירים שיהיו חברי העמותה שלכם.

כיום יש עשרות אלפי עמותות פעילות במדינת ישראל. רוצים גם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שחשוב לדעת אודות פעילותן של עמותות בישראל, הליך רישום עמותה חדשה, התמודדות עם כלל הטפסים הנדרשים באופן מקוון, חשיבות תקנון עמותה, עלויות שאתם חייבים לקחת בחשבון וכמובן אפיקי מימון מרכזיים בעזרתם כלל העמותות בישראל מצליחות לשלם לאלפי עובדים ולא מעט אנשי מקצוע בתחומם. אז ראשית, חשוב להדגיש ולומר כי עמותה היא גוף שלא למטרות רווח. אם אתם רוצים להקים גוף למטרות רווח, עסק חדש הוא התשובה עבורכם. עמותה בישראל יכולה לעסוק בכל נושא שרק תבחרו, לרבות קידום אידיאלים חברתיים שונים, סיוע לקשישים, איסוף כלבים נטושים או אף קידום משחקי כדורסל שכונתיים. רוצים לקדם רעיון ללא מטרות רווח? עמותה בישראל תאפשר לכם לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

לא תוכלו לפתוח עמותה המונה 2 חברים בלבד – תידרשו לגייס 7 בגירים לכל הפחות!

רגע לפני שאתם רצים לרשם העמותות במשרד המשפטים, חשוב שתכירו בעובדה שאתם חייבים לגייס 7 בגירים לכל הפחות שנמנים יחד איתכם בעמותה החדשה. הליך רישום עמותה חדשה מחייב את בעלי העמותה להוכיח כי ברשותם 7 אנשים בגירים שרוצים לקחת חלק בעשיית העמותה החדשה. חשוב להדגיש ולומר כי החוקה בישראל מאפשרת אף ל 2 בני אדם בגירים להקים עמותה, אך רשות המיסים לא תכיר במוסד זה כעמותה של ממש. רשות המיסים קבעה כי עמותה בישראל חייבת לכלול לכל הפחות 7 אנשים בגירים המעוניינים לקחת חלק בכל צורכי העמותה. מבחינתכם, אתם חייבים לגייס 7 אנשים לכל הפחות, אל תסתפקו בשניים בלבד.

הליך רישום עמותה חדשה, התמודדות עם כלל הטפסים הנדרשים באופן מקוון, חשיבות תקנון עמותה, עלויות שאתם חייבים לקחת בחשבון וכמובן אפיקי מימון מרכזיים בעזרתם כלל העמותות בישראל מצליחות לשלם לאלפי עובדים ולא מעט אנשי מקצוע בתחומם

הליך מילוי טפסים מקוון – כך תחסכו לא מעט זמן בהליך רישום העמותה שלכם

הצלחתם לגייס 7 אנשים בגירים שמביעים עניין בתחום פעילות העמותה החדשה שלכם? אתם יכולים להתקדם לשלב הבא במסגרת רישום עמותה חדשה בישראל, שלבי בירוקרטיה ומילוי טפסים. רוצים להשלים את הליך רישום עמותה חדשה מהבית? כיום זה לגמרי אפשרי. עד לפני מספר שנים כלל המבקשים להקים עמותה חדשה נדרשו להתרוצץ בין המשרדים הנדרשים למילוי טפסים. כיום, ניתן להוריד את כלל הטפסים הנדרשים דרך הרשת ולשגר אותם מלאים בקלות ובמהירות. היכן מורידים את הטפסים לרישום עמותה חדשה? מאתר האינטרנט של רשם החברות בישראל. באתר זה תוכלו למצוא את כל הטפסים הנדרשים להליך רישום עמותה חדשה, כך שכל שעליכם לעשות זה להדפיס, למלא ולשלוח בחזרה.

הצלחתם לגייס 7 אנשים בגירים שמביעים עניין בתחום פעילות העמותה החדשה שלכם? אתם יכולים להתקדם לשלב הבא במסגרת רישום עמותה חדשה בישראל

אלה הפרטים שתידרשו למלא בטפסי הרישום

מהם הפרטים שתידרשו למלא בטפסים של רישום עמותה חדשה? ריכזנו עבורכם את עיקרי הדברים כך שתגעו להתכונן כנדרש. אנשים רבים שרוצים להתחיל בהליך רישום עמותה חדשה, לא מודעים לכלל הדגשים הללו, מה שגורם להליך להפוך ארוך ומורכב הרבה יותר. אז הטפסים שתידרשו למלא במסגרת הליך רישום עמותה חדשה בישראל הם:

  • שם העמותה
  • מיקום העמותה
  • בעלי העמותה
  • תחום עיסוק מרכזי של העמותה
  • תקנון העמותה

אל תקלו ראש בעריכת תקנון העמותה – הוא המפתח לעמותה מוצלחת!

חשוב להדגיש ולומר כי תקנום העמותה הוא מעין חוזה בעל תוקף משפטי בין כלל חברי העמותה. אנשים רבים שמגיעים להקים עמותה חדשה רוצים לעשות זאת במהירות המרבית ובוחרים שלא להתעכב על עריכת תקנום מסודר ומוקפד. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי תקנום העמותה הוא אחד מאבני היסוד של כל עמותה מצליחה בישראל. תקנום עמותה מקבל תוקף משפטי מחייב ולכן כדאי לעשות בו שימוש נכון שישרת נאמנה את כל צורכי העמותה. עמותות רבות בישראל מדווחות כי הקפדה על עריכה מדוייקת של כלל סעיפי התקנון מסייעת בעמידה בכל יעדי העמותה ללא אי הסכמות או ויכוחים מיותרים בין כלל חבריה. רוצים עמותה מוצלחת ללא אי הסכמות שיפגעו בפעילותה? הקפידו לערוך תקנון עמותה מדוקדק הכולל את כלל הסעיפים הנדרשים לפעילות העמותה שלכם. על התקנון יש לחתום בנוכחות עורך דין. בחרו נכון עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום.

כל ההוצאות שאתם צריכים לקחת בחשבון כבר בהליך הרישום

לאחר שגייסתם 7 בגירים לכל הפחות והשלמתם את כלל הטפסים הנדרשים לרישום עמותה חדשה בישראל, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות הוצאות העמותה שאתם חייבים לקחת בחשבון כבר בשלבי הקמתה. אנשים רבים שבוחרים להקים עמותה חדשה בישראל לא מביאים בחשבון את עלויות העמותה. רבים טועים לחשוב שאם העמותה היא גוף שלא למטרות רווח, אז בטח היא גם לא תצריך הוצאות כלכליות. אז הנה לכם כל ההוצאות שאתם צריכים להביא בחשבון כבר בשלבי רישום עמותה חדשה בישראל.

מהם הפרטים שתידרשו למלא בטפסים של רישום עמותה חדשה? ריכזנו עבורכם את עיקרי הדברים כך שתגעו להתכונן כנדרש.

הוצאות עבור הליך רישום עמותה חדשה:

שירות עלות
אגרה המשולמת באופן קבוע עבור רישום עמותה 816 שקלים
אגרה שנתית וקבועה עבור פעילות העמותה – יש לשלם עד 31 במרץ מידי שנה. 1,303 שקלים
אגרה שנתית ששולמה לאחר 31 במרץ (באיחור) 1,592 שקלים
שכר טרחה לעורך דין מקצועי בסיוע שלבי רישום עמותה משתנה בין עורכי הדין השונים, כ 2,000 שקלים מינימום. חשוב לציין שישנם עורכי דין המסייעים לעמותות עם מטרות מיוחדות ומעניקים שירותי סיוע של רישום עמותה ללא תשלום

כלל ההוצאות הללו מסתכמות בכמה אלפי שקלים. חשוב להדגיש ולומר כי כיום יש לא מעט עורכי דין מקצועיים שמוכנים לסייע לעמותות העוסקות בתחומים חשובים ולהשלים את השירות הנדרש ללא תשלום. אם גם אתם מתכננים להקים עמותה בנושא חברתי כלשהו, ייתכן שתצליחו למצוא עורך דין מקצועי שיהיה מוכן לעזור לכם ללא כל תשלום. אך מעבר לתשלומי הרישום, עמותות רבות בישראל מעסיקות עובדים רבים או אנשי מקצוע בתחום עיסוק העמותה, כיצד ניתן לשלם להם?

לעמותות בישראל יש מגוון אפיקי הכנסה שונים. בחרנו עבורכם את אפיקי ההכנסה הגדולים ביותר, כאלה שכם אתם תוכלו להיעזר בהם למטרת המשך פעילותה הרציפה של העמותה.

אפיקי ההכנסה הגדולים ביותר של העמותות בישראל:

דמי חבר של כל חברי העמותה אפשרות המימון הראשונה בעזרתה עמותות רבות בישראל מצליחות לפעול באופן שוטף היא דמי חבר של כלל חברי העמותה. חשוב להדגיש כי דמי חבר אינם גבוהים ולכן ברוב המקרים הם לא יאפשרו להעמיד עמותה פועלת ומתפקדת ללא מקור הכנסה נוסף.
הגשת בקשה לתמיכה כספית מהמדינה אפשרות נוספת למימון עמותות היא הגשת בקשה לסיוע כלכלי מהמדינה. חשוב להדגיש כי הגשת בקשה זו מתאפשרת רק לאחר שנתיים של פעילות במימון עצמי בלבד. כמו כן טפסי הבקשה מחייבים את העמותה לעמוד במספר תנאים ברורים, כך שאפשרות זו אינה מתאימה לכלל העמותות בישראל.
תרומות עמותות רבות בישראל בפרט ובעולם בכלל מצליחות לפעול באופן שוטף בעזרת תרומות. איך מגיעים לתורמים? רוב ככל התרומות מגיעות מקרנות פילנטרופיות אליהן ניתן להגיש בקשה מסודרת למטרת תרומה.
מימון עצמי של מקימי העמותה אפשרות נוספת היא מימון עצמי של מקימי העמותה. כיום יש לא מעט עמותות עצמאיות המממנות את כל שירותיהן בכוחות עצמן. אפשרות זו אינה מתאימה לכל מקימי עמותה.

רוצים להסתייע בכספי המדינה? אתם נדרשים להחזיק באישור ניהול תקין. אישור זה מוענק לעמותות שעברו בדיקה והוכיחו שהן יודעות לעשות שימוש נכון בכספי המדינה שמוענקים להן.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

074-7765923