אגרת רישום סימן מסחר

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

כאשר מבצעים רישום סימן מסחר אתם יכולים להנות מהגנה משפטית ואתם מונעים מהמתחרים שלכם להעתיק את סימן המסחר שלכם או לבחור באחד דומה. כך אתם ממתגים את העסק שלכם ומייחדים אותו מהאחרים. על אגרת רישום סימן מסחר נרחיב במאמר הבא.

 

אגרות רישום סימן מסחר- מהו סימן מסחר?

סימן מסחר הוא למעשה ציון חזותי שנועד לשמש אדם פרטי או חברה לייצג מוצרים או שירותים אותם מייצר או סוחר בהם. כלומר, עסק שמייצר מוצר כלשהו יכול לרשום עליו סימן מסחר. סימן מסחר יכול להכיל אותיות, ספרות, מילים מסוימות, דמויות מסוימות, סמלים גרפיים ועוד מגוון אפשרויות.

כאשר רושמים סימן מסחר על מוצר או על שירות, הלקוחות יכולים לזהות מיד מי המקור של אותו מוצר בזכות סימן המסחר.

סימן מסחר הוא למעשה ציון חזותי שנועד לשמש אדם פרטי או חברה לייצג מוצרים או שירותים אותם מייצר או סוחר בהם. כלומר, עסק שמייצר מוצר כלשהו יכול לרשום עליו סימן מסחר

מהי אגרת רישום סימן מסחר?

המחיר לרישום סימן מסחר תלוי במספר גורמים שונים. בין הגורמים הללו אחד הגורמים המשפיעים ביותר יהיה אופי הסימן, שכן זמן הבדיקה ומורכבותה יכולים להתארך.

עלות רישום סימן מסחר בהתאם לשלבים השונים-

  1. עלות השלב הראשון- בחירת הסימן והתחום- עלות שכר הטרחה לשלב זה יכולה לנוע בין 500 שקלים לבין 2,500 שקלים.
  2. עלות השלב השני- הגשת הבקשה- עלות שכר הטרחה לשלב זה יכולה לנוע בין 2,000 לבין 3,500 שקלים. עלות האגרה תהיה 1,601 לסוג הראשון ו-1,203 לכל סוג נוסף.
  3. עלות השלב השלישי- בחינת הבקשה- עלות שכר טרחה לשלב זה יכולה לנוע בין 2,000 לבין 3,500 שקלים, בהתאם למורכבות הנימוקים. עלות אגרה לבחינה מהירה היא 751 שקלים.
  4. במידה שרוצים להגיש בקשה לרישום סימני מסחר בחו"ל ניתן לעשות זאת בשתי דרכים- דרך פרוטוקול מדריד או הגשה על ידי עורך דין מקומי. יש לקחת בחשבון כי בדרך כלל הגשה על ידי פרוטוקול מדריד תהיה זולה יותר מאשר הגשה על ידי עורך דין אך מדובר במסלול מסוכן יותר. עלות שכר טרחה בפרוטוקול מדריד תהיה תלויה בכמות המדינות שנבחרו ועלויות האגרה יהיו 530 שקלים.

מהי אגרת רישום סימן מסחר? המחיר לרישום סימן מסחר תלוי במספר גורמים שונים. בין הגורמים הללו אחד הגורמים המשפיעים ביותר יהיה אופי הסימן, שכן זמן הבדיקה ומורכבותה יכולים להתאר

אגרת רישום סימן מסחר- מהם שלבי הרישום?

ציינו אגרת רישום סימן מסחר לשלבים שונים אך מהם שלבי הרישום?

  1. בחירת הסימן והתחום – השלב הראשון יהיה לבחור את הסימן ואת התחום בו יש לרשום את הסימן. לשם כך תוכלו להיכנס לאתר רשם סימני המסחר של רשות הפטנטים. שם יש מאגר סימני מסחר בו תוכלו לבדוק סימני מסחר רשומים ובקשות שהוגשו לרישום סימן מסחר. על ידי חיפוש במאגר תוכלו לראות שאין סימני מסחר דומים לסימן שלכם. כמו כן, על ידי חיפוש במאגר תוכלו לבדוק כמה סימן המסחר שלכם ייחודי ביחס לסימנים אחרים מאותו התחום.
  2. הגשת בקשה – בשלב השני יש להגיש בקשה לרישום סימן מסחר לידי רשם סימני המסחר. את הבקשה יש להגיש על ידי טופס בקשה שכולל את תיאורו החזותי של סימן המסחר. בישראל הבקשה מוגשת לרשם סימני מסחר והיא כרוכה בתשלום אגרת טיפול. האגרה משולמת לרשות הממשלתית להגנה על קניין רוחני תעשייתי או בשמה השני רשות הפטנטים.

שימו לב- כאשר אתם מבקשים להגן על סימן מסחר אתם יכולים בכל בקשה סימן מסחר אחד. אך, תחת אותו סימן מסחר ניתן להגן על מספר מוצרים או שירותים.

  1. בחינת הבקשה – בשלב השלישי תתבצע בחינה של הבקשה לרישום סימן מסחר על ידי רשם סימני המסחר. שלב זה יכול לקחת מספר חודשים ובו רשם סימני המסחר בודק את עמידות הסימן שאתם מבקשים לרשום. הדין בישראל מתבסס על פקודת סימני המסחר, תקנות סימני המסחר, החלטות וחוזרי רשם סימני המסחר ופסיקות בתי משפט.
  2. פרסום הודעה ביומן סימני המסחר – לאחר שרשם סימני המסחר בוחן את הבקשה הוא מחליט האם לאשר אותה או לא. במידה שסימן המסחר נמצא כשיר בבדיקה, מתפרסמת הודעה ביומן סימני המסחר על כך שסימן המסחר תקין. הודעה זו למעשה מאפשרת לציבור להגיש התנגדות במשך זמן קצוב.

במידה שלא הוגשו התנגשות במשך הזמן שהוקצב לכך, סימן המסחר יאושר לרישום ויקנה לבעלים שלו הגנה משפטית. יש לשים לב כי ההגנה הניתנת אינה מוגבלת בזמן בכפוף לתשלום אגרות החידוש.

  1. שלב חיי סימן המסחר – השלב החמישי הוא גם השלב האחרון ובו למעשה מקבל הבעלים של סימן המסחר הגנה מפני מתחרים המנסים להעתיק את סימן המסחר או להשתמש בסימן מסחר דומה לשלו שעלול להטעות את הציבור.

 

אגרת רישום סימן מסחר- יתרונות הרישום

כאשר מבצעים רישום סימן מסחר יכולים להנות ממספר יתרונות מרכזיים-

  • הגנה משפטית- כאשר מבצעים רישום סימן מסחר מקבלים בלעדיות שימוש. יש לקחת בחשבון שככל שהקשר בין הסימן המסחרי לבין התחום בו הוא משמש רחוק יותר, כך ההגנה המשפטית תהיה מקיפה יותר. כלומר, אם אתם משתמשים בסימן מסחר "ציפורה" לדוגמא, השם מרמז על המקום שכן מדובר במסעדת בשרים בה מוכרים גם עופות. לכן ההגנה המשפטית תהיה פחות רחבה מאשר אם תשמשו בסימן מסחר שלא קשור כלל לתחום.
  • מתחרים- כאשר אתם מבצעים רישום סימן מסחר אתם מונעים מהמתחרים שלכם לעשות שימוש בסימן המסחר או בסימנים דומים לו. כך אתם מבדילים את עצמכם מהמתחרים ומייחדים את עצמכם.
  • מיתוג- מיתוג הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעולם העסקים. מדובר בתהליך בו הופכים עסק למותג. כאשר מבצעים רישום סימן מסחר, עליכם לבחור שם וכך למעשה אתם ממתגים את העסק.
  • מניעת הטעיה ובלבול של הציבור- כאשר אתם מבצעים רישום סימן מסחר אתם יכולים למנוע הטעיה ובלבול של הציבור בין מקורות שונים של מוצרים ושירותים. כך, הצרכן יכול לדעת בדיוק למי שייך המוצר או השירות והוא יכול לדעת האם מדובר במוצר שרצה או לא.
  • מוניטין- רישום סימן מסחר מעלה את המוניטין של העסק. כמו כן, ככל שמוניטין העסק טוב יותר כך עולה החשיבות לשימוש בסימן מסחר.

כאשר מבצעים רישום סימן מסחר התהליך כולל שלבים שונים ואגרות שונות. אך מהו סימן מסחר, מה שלבי הרישום ומה האגרות הללו? במאמר הבא נרחיב על כך.

אגרות רישום סימן מסחר- מהו סימן מסחר?

סימן מסחר הוא למעשה ציון חזותי שנועד לשמש אדם פרטי או חברה לייצג מוצרים או שירותים אותם מייצר או סוחר בהם. כלומר, עסק שמייצר מוצר כלשהו יכול לרשום עליו סימן מסחר. סימן מסחר יכול להכיל אותיות, ספרות, מילים מסוימות, דמויות מסוימות, סמלים גרפיים ועוד מגוון אפשרויות.

כאשר רושמים סימן מסחר על מוצר או על שירות, הלקוחות יכולים לזהות מיד מי המקור של אותו מוצר בזכות סימן המסחר.

אגרות רישום סימן מסחר- מהו סימן מסחר? סימן מסחר הוא למעשה ציון חזותי שנועד לשמש אדם פרטי או חברה לייצג מוצרים או שירותים אותם מייצר או סוחר בהם.

אגרות רישום סימן מסחר- שלבי הרישום

  1. בחירת הסימן והתחום – השלב הראשון יהיה לבחור את הסימן ואת התחום בו יש לרשום את הסימן. לשם כך תוכלו להיכנס לאתר רשם סימני המסחר של רשות הפטנטים. שם יש מאגר סימני מסחר בו תוכלו לבדוק סימני מסחר רשומים ובקשות שהוגשו לרישום סימן מסחר. על ידי חיפוש במאגר תוכלו לראות שאין סימני מסחר דומים לסימן שלכם. כמו כן, על ידי חיפוש במאגר תוכלו לבדוק כמה סימן המסחר שלכם ייחודי ביחס לסימנים אחרים מאותו התחום.
  2. הגשת בקשה – בשלב השני יש להגיש בקשה לרישום סימן מסחר לידי רשם סימני המסחר. את הבקשה יש להגיש על ידי טופס בקשה שכולל את תיאורו החזותי של סימן המסחר. בישראל הבקשה מוגשת לרשם סימני מסחר והיא כרוכה בתשלום אגרת טיפול. האגרה משולמת לרשות הממשלתית להגנה על קניין רוחני תעשייתי או בשמה השני רשות הפטנטים.

שימו לב- כאשר אתם מבקשים להגן על סימן מסחר אתם יכולים בכל בקשה סימן מסחר אחד. אך, תחת אותו סימן מסחר ניתן להגן על מספר מוצרים או שירותים.

  1. בחינת הבקשה – בשלב השלישי תתבצע בחינה של הבקשה לרישום סימן מסחר על ידי רשם סימני המסחר. שלב זה יכול לקחת מספר חודשים ובו רשם סימני המסחר בודק את עמידות הסימן שאתם מבקשים לרשום. הדין בישראל מתבסס על פקודת סימני המסחר, תקנות סימני המסחר, החלטות וחוזרי רשם סימני המסחר ופסיקות בתי משפט.
  2. פרסום הודעה ביומן סימני המסחר – לאחר שרשם סימני המסחר בוחן את הבקשה הוא מחליט האם לאשר אותה או לא. במידה שסימן המסחר נמצא כשיר בבדיקה, מתפרסמת הודעה ביומן סימני המסחר על כך שסימן המסחר תקין. הודעה זו למעשה מאפשרת לציבור להגיש התנגדות במשך זמן קצוב.

במידה שלא הוגשו התנגשות במשך הזמן שהוקצב לכך, סימן המסחר יאושר לרישום ויקנה לבעלים שלו הגנה משפטית. יש לשים לב כי ההגנה הניתנת אינה מוגבלת בזמן בכפוף לתשלום אגרות החידוש.

  1. שלב חיי סימן המסחר – השלב החמישי הוא גם השלב האחרון ובו למעשה מקבל הבעלים של סימן המסחר הגנה מפני מתחרים המנסים להעתיק את סימן המסחר או להשתמש בסימן מסחר דומה לשלו שעלול להטעות את הציבור.

אגרות רישום סימן מסחר- מה היתרונות? כאשר מבצעים רישום סימן מסחר יכולים להנות ממספר יתרונות מרכזיים

אגרות רישום סימן מסחר- מה היתרונות?

כאשר מבצעים רישום סימן מסחר יכולים להנות ממספר יתרונות מרכזיים-

  • הגנה משפטית- כאשר מבצעים רישום סימן מסחר מקבלים בלעדיות שימוש. יש לקחת בחשבון שככל שהקשר בין הסימן המסחרי לבין התחום בו הוא משמש רחוק יותר, כך ההגנה המשפטית תהיה מקיפה יותר. כלומר, אם אתם משתמשים בסימן מסחר "ציפורה" לדוגמא, השם מרמז על המקום שכן מדובר במסעדת בשרים בה מוכרים גם עופות. לכן ההגנה המשפטית תהיה פחות רחבה מאשר אם תשמשו בסימן מסחר שלא קשור כלל לתחום.
  • מתחרים- כאשר אתם מבצעים רישום סימן מסחר אתם מונעים מהמתחרים שלכם לעשות שימוש בסימן המסחר או בסימנים דומים לו. כך אתם מבדילים את עצמכם מהמתחרים ומייחדים את עצמכם.
  • מיתוג- מיתוג הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעולם העסקים. מדובר בתהליך בו הופכים עסק למותג. כאשר מבצעים רישום סימן מסחר, עליכם לבחור שם וכך למעשה אתם ממתגים את העסק.
  • מניעת הטעיה ובלבול של הציבור- כאשר אתם מבצעים רישום סימן מסחר אתם יכולים למנוע הטעיה ובלבול של הציבור בין מקורות שונים של מוצרים ושירותים. כך, הצרכן יכול לדעת בדיוק למי שייך המוצר או השירות והוא יכול לדעת האם מדובר במוצר שרצה או לא.
  • מוניטין- רישום סימן מסחר מעלה את המוניטין של העסק. כמו כן, ככל שמוניטין העסק טוב יותר כך עולה החשיבות לשימוש בסימן מסחר.

אגרות רישום סימן מסחר – אז כמה זה עולה?

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי שכן המחיר לרישום סימן מסחר תלוי במספר גורמים שונים. בין הגורמים הללו אחד הגורמים המשפיעים ביותר יהיה אופי הסימן, שכן זמן הבדיקה ומורכבותה יכולים להתארך.

אגרות רישום סימן מסחר - אז כמה זה עולה? קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי שכן המחיר לרישום סימן מסחר תלוי במספר גורמים שונים. בין הגורמים הללו אחד הגורמים המשפיעים ביותר יהיה אופי הסימן

ניתן לעקוב אחר מספר קווים מנחים על מנת להעריך את עלות התהליך-

  1. עלות השלב הראשון- בחירת הסימן והתחום- עלות שכר הטרחה לשלב זה יכולה לנוע בין 500 שקלים לבין 2,500 שקלים.
  2. עלות השלב השני- הגשת הבקשה- עלות שכר הטרחה לשלב זה יכולה לנוע בין 2,000 לבין 3,500 שקלים. עלות האגרה תהיה 1,601 לסוג הראשון ו-1,203 לכל סוג נוסף.
  3. עלות השלב השלישי- בחינת הבקשה- עלות שכר טרחה לשלב זה יכולה לנוע בין 2,000 לבין 3,500 שקלים, בהתאם למורכבות הנימוקים. עלות אגרה לבחינה מהירה היא 751 שקלים.
  4. במידה שרוצים להגיש בקשה לרישום סימני מסחר בחו"ל ניתן לעשות זאת בשתי דרכים- דרך פרוטוקול מדריד או הגשה על ידי עורך דין מקומי. יש לקחת בחשבון כי בדרך כלל הגשה על ידי פרוטוקול מדריד תהיה זולה יותר מאשר הגשה על ידי עורך דין אך מדובר במסלול מסוכן יותר. עלות שכר טרחה בפרוטוקול מדריד תהיה תלויה בכמות המדינות שנבחרו ועלויות האגרה יהיו 530 שקלים.

רוצים לבצע רישום סימן מסחר בישראל? המאמר הבא הוא בשבילכם. על מנת לבצע רישום סימן מסחר בישראל יש לעקוב אחר מספר שלבים ולשלם מספר אגרות מסוימות. מהם שלבי התהליך וכמה הוא עולה? על כך נרחיב במאמר הבא.

 

מהו סימן מסחר?

לפני שנבין כיצד לבצע רישום סימן מסחר בישראל יש להבין מהו סימן מסחר בכלל. סימן מסחר הוא למעשה ציון חזותי שנועד לשמש אדם פרטי או חברה לייצג מוצרים או שירותים אותם מייצר או סוחר בהם. כלומר, עסק שמייצר מוצר כלשהו יכול לרשום עליו סימן מסחר. סימן מסחר יכול להכיל אותיות, ספרות, מילים מסוימות, דמויות מסוימות, סמלים גרפיים ועוד מגוון אפשרויות.

כאשר רושמים סימן מסחר על מוצר או על שירות, הלקוחות יכולים לזהות מיד מי המקור של אותו מוצר בזכות סימן המסחר.

לפני שנבין כיצד לבצע רישום סימן מסחר בישראל יש להבין מהו סימן מסחר בכלל. סימן מסחר הוא למעשה ציון חזותי שנועד לשמש אדם פרטי או חברה לייצג מוצרים או שירותים אותם מייצר או סוחר בהם.

מה היתרונות של רישום סימן מסחר בישראל?

כאשר מבצעים רישום סימן מסחר יכולים להנות ממספר יתרונות מרכזיים-

  • הגנה משפטית- כאשר מבצעים רישום סימן מסחר מקבלים בלעדיות שימוש. יש לקחת בחשבון שככל שהקשר בין הסימן המסחרי לבין התחום בו הוא משמש רחוק יותר, כך ההגנה המשפטית תהיה מקיפה יותר. כלומר, אם אתם משתמשים בסימן מסחר "ציפורה" לדוגמא, השם מרמז על המקום שכן מדובר במסעדת בשרים בה מוכרים גם עופות. לכן ההגנה המשפטית תהיה פחות רחבה מאשר אם תשמשו בסימן מסחר שלא קשור כלל לתחום.
  • מתחרים- כאשר אתם מבצעים רישום סימן מסחר אתם מונעים מהמתחרים שלכם לעשות שימוש בסימן המסחר או בסימנים דומים לו. כך אתם מבדילים את עצמכם מהמתחרים ומייחדים את עצמכם.
  • מיתוג- מיתוג הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעולם העסקים. מדובר בתהליך בו הופכים עסק למותג. כאשר מבצעים רישום סימן מסחר, עליכם לבחור שם וכך למעשה אתם ממתגים את העסק.
  • מניעת הטעיה ובלבול של הציבור- כאשר אתם מבצעים רישום סימן מסחר אתם יכולים למנוע הטעיה ובלבול של הציבור בין מקורות שונים של מוצרים ושירותים. כך, הצרכן יכול לדעת בדיוק למי שייך המוצר או השירות והוא יכול לדעת האם מדובר במוצר שרצה או לא.
  • מוניטין- רישום סימן מסחר מעלה את המוניטין של העסק. כמו כן, ככל שמוניטין העסק טוב יותר כך עולה החשיבות לשימוש בסימן מסחר.

מה היתרונות של רישום סימן מסחר בישראל? כאשר מבצעים רישום סימן מסחר יכולים להנות ממספר יתרונות מרכזיים

מהם שלבי רישום סימן מסחר בישראל?

  1. בחירת הסימן והתחום – השלב הראשון יהיה לבחור את הסימן ואת התחום בו יש לרשום את הסימן. לשם כך תוכלו להיכנס לאתר רשם סימני המסחר של רשות הפטנטים. שם יש מאגר סימני מסחר בו תוכלו לבדוק סימני מסחר רשומים ובקשות שהוגשו לרישום סימן מסחר. על ידי חיפוש במאגר תוכלו לראות שאין סימני מסחר דומים לסימן שלכם. כמו כן, על ידי חיפוש במאגר תוכלו לבדוק כמה סימן המסחר שלכם ייחודי ביחס לסימנים אחרים מאותו התחום.
  2. הגשת בקשה – בשלב השני יש להגיש בקשה לרישום סימן מסחר לידי רשם סימני המסחר. את הבקשה יש להגיש על ידי טופס בקשה שכולל את תיאורו החזותי של סימן המסחר. בישראל הבקשה מוגשת לרשם סימני מסחר והיא כרוכה בתשלום אגרת טיפול. האגרה משולמת לרשות הממשלתית להגנה על קניין רוחני תעשייתי או בשמה השני רשות הפטנטים.

שימו לב- כאשר אתם מבקשים להגן על סימן מסחר אתם יכולים בכל בקשה סימן מסחר אחד. אך, תחת אותו סימן מסחר ניתן להגן על מספר מוצרים או שירותים.

  1. בחינת הבקשה – בשלב השלישי תתבצע בחינה של הבקשה לרישום סימן מסחר על ידי רשם סימני המסחר. שלב זה יכול לקחת מספר חודשים ובו רשם סימני המסחר בודק את עמידות הסימן שאתם מבקשים לרשום. הדין בישראל מתבסס על פקודת סימני המסחר, תקנות סימני המסחר, החלטות וחוזרי רשם סימני המסחר ופסיקות בתי משפט.
  2. פרסום הודעה ביומן סימני המסחר – לאחר שרשם סימני המסחר בוחן את הבקשה הוא מחליט האם לאשר אותה או לא. במידה שסימן המסחר נמצא כשיר בבדיקה, מתפרסמת הודעה ביומן סימני המסחר על כך שסימן המסחר תקין. הודעה זו למעשה מאפשרת לציבור להגיש התנגדות במשך זמן קצוב.

במידה שלא הוגשו התנגשות במשך הזמן שהוקצב לכך, סימן המסחר יאושר לרישום ויקנה לבעלים שלו הגנה משפטית. יש לשים לב כי ההגנה הניתנת אינה מוגבלת בזמן בכפוף לתשלום אגרות החידוש.

  1. שלב חיי סימן המסחר – השלב החמישי הוא גם השלב האחרון ובו למעשה מקבל הבעלים של סימן המסחר הגנה מפני מתחרים המנסים להעתיק את סימן המסחר או להשתמש בסימן מסחר דומה לשלו שעלול להטעות את הציבור.

כמה עולה רישום סימן מסחר בישראל?

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי שכן המחיר לרישום סימן מסחר בישראל תלוי במספר גורמים שונים. בין הגורמים הללו אחד הגורמים המשפיעים ביותר יהיה אופי הסימן, האם מדובר בסימן גנרי, האם בסימן מתאר, מרמז או שרירותי? כך זמן הבדיקה ומורכבותה יכולים להתארך.

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי שכן המחיר לרישום סימן מסחר בישראל תלוי במספר גורמים שונים. בין הגורמים הללו אחד הגורמים המשפיעים ביותר יהיה אופי הסימן

ניתן לעקוב אחר מספר קווים מנחים על מנת להעריך את עלות התהליך-

  1. עלות השלב הראשון, שלב החיפוש במאגר סימני המסחר על מנת לבדוק האם קיימים סימנים זהים או דומים- בשלב זה כפי שציינו יש לבדוק האם קיימים סימנים דומים או שהגישו בקשה לסימן דומה. עלות שכר הטרחה לשלב זה יכולה לנוע בין 500 שקלים לבין 2,500 שקלים.
  2. עלות השלב השני, שלב עריכת הבקשה לרישום סימן מסחר– בשלב זה יש להגיש את הבקשה במסגרתה ניתן להגן על סימן מסחר אחד. בטופס הבקשה יש לפרט את סוגי הסחורות המבוקשים ולציין את פרטי הסחורות או השירותים השייכים לכל סוג. אגרת ההגשה לבקשה לרישום סימן מסחר בישראל תשתנה בהתאם לסוגי הסחורות לגביהם מתבקש הרישום. עלות שכר הטרחה לשלב זה יכולה לנוע בין 2,000 לבין 3,500 שקלים. עלות האגרה תהיה 1,601 לסוג הראשון ו-1,203 לכל סוג נוסף.
  3. עלות השלב השלישי, שלב בחינת הבקשה- בשלב זה בוחנים את הבקשה בהליך רישום סימן מסחרי. ישנם מקרים בהם ניתן לבצע בחינה מהירה. לשם כך יש להגיש בקשה מנומקת ולצרף אליה תצהיר המפרט את הנסיבות המיוחדות המצדיקות בחינה מהירה של הבקשה. עלות שכר טרחה לשלב זה יכולה לנוע בין 2,000 לבין 3,500 שקלים, בהתאם למורכבות הנימוקים. עלות אגרה לבחינה מהירה היא 751 שקלים.
  4. במידה שרוצים להגיש בקשה לרישום סימני מסחר בחו"ל ניתן לעשות זאת בשתי דרכים- דרך פרוטוקול מדריד או הגשה על ידי עורך דין מקומי. יש לקחת בחשבון כי בדרך כלל הגשה על ידי פרוטוקול מדריד תהיה זולה יותר מאשר הגשה על ידי עורך דין אך מדובר במסלול מסוכן יותר. עלות שכר טרחה בפרוטוקול מדריד תהיה תלויה בכמות המדינות שנבחרו ועלויות האגרה יהיו 530 שקלים.
  5. גם כאן יהיה שלב בחינה של הבקשה לסימן מסחר והאגרות יהיו אגרות רישום בחו"ל, אגרות פרסום בחו"ל, ואגרות חידושים. יש לקחת בחשבון כי יכולות להיות הוצאות נוספות בהתאם לנסיבות העניין כמו התנגדויות לרישום, בקשות לביטול הרישום או למחיקתו ועוד.

הגיתם שם נהדר לעסק שלכם ואתם רוצים להגן עליו מפני חיקויים ושימוש בלתי חוקי? אולי זה דווקא הלוגו שאתם לא מוכנים לאפשר לאף אחד להשתמש בו או אפילו במשהו שמזכיר אותו? במקרה כזה יהיה עליכם להתייחס לשם וללוגו שלכם כאל נכסים רוחניים, עליהם תוכלו להגן באמצעות מסגרת חוקי הקניין הרוחני של סימן מסחר רשום. אבל מה זה בדיוק סימן מסחר? האם נכון מבחינתכם לרשום את השם והלוגו שלכם כסימן מסחר? האם ניתן לבצע רישום סימן מסחר מקוון באמצעות האינטרנט? האם רישום מקוון שונה במשהו מרישום סטנדרטי? על כל אלה תוכלו ללמוד ממש כאן בשורות הבאות.

אז מה זה סימן מסחר?

לפני שנרחיב בנושא של רישום סימן מסחר מקוון, בואו נבין תחילה מה זה סימן מסחר. ובכן, סימן מסחר הוא סמל טקסטואלי או גרפי ייחודי, המהווה קניין רוחני של ישות עסקית, מסחרית או פרטית. כך למשל, שם של עסק יכול להפוך לסימן מסחר לאחר רישומו ככזה. גם הלוגו של העסק וגם הסלוגן שלו יכולים להפוך לסימנים מסחריים לאחר רישומם. למעשה, כל אלמנט מילולי או גרפי שמייחד את העסק ומהווה עבורו נכס חשוב להצלחה, יכול להפוך לסימן מסחר לאחר רישומו ככזה. כך למשל, אם הפקתם פרסומת מנצחת שזכתה להצלחה רבה ואחד המשפטים בה הפך להיות מזוהה עמכם באופן מובהק, תוכלו להגן על המשפט הזה כסימן מסחר על מנת למנוע מגורמים אחרים להשתמש בו.

האם נכון מבחינתכם לרשום את השם והלוגו שלכם כסימן מסחר? האם ניתן לבצע רישום סימן מסחר מקוון באמצעות האינטרנט? האם רישום מקוון שונה במשהו מרישום סטנדרטי?

האם ומתי צריך לרשום סימן מסחר?

ככלל, בעולם אוטופי היינו רוצים לרשום כל סימן טקסטואלי או גרפי שיש בידינו, אלא שלכל רישום כזה יש עלות והעלות יכולה להיות גבוהה. רישום סימן מסחר הוא רישום טריטוריאלי כלומר רישום שתקף אך ורק בטריטוריה/ מדינה בה הוא נרשם. כאשר אתם רושמים סימן מסחר בישראל, אותו סימן מסחר נהנה מהגנה חוקית אך ורק במסגרת גבולות ישראל. בכדי להגן עליו במדינות אחרות, יהיה עליכם לרשום אותו גם במדינות אלה. אם תרשמו כל הגיג שעולה בראשכם בכל מדינה שרלוונטית לעסק שלכם, ייתכן שתמצאו את עצמכם מהר מאוד עם תזרים מזומנים שלילי, כשכל הכנסות העסק מופנות לרישום סימני מסחר ומכך אתם כמובן רוצים להימנע.

אז מתי כן נכון לבצע רישום סימן מסחר מקוון, או לא מקוון? ובכן, זה תלוי. בעסקים שהושקע בהם כסף רב כמו למשל חברות סטרטאפ, רישום השם והלוגו כסימנים מסחריים מבוצעים כבר בשלבים הראשונים של הקמת העסק. יחד עם זאת, עבור עסק מן השורה, רישום סימן מסחר מבוצע אך ורק כאשר נוצרת זהות בעלת ערך בין סימן המסחר ובין העסק. או אז, אתם בהחלט רוצים להגן עליו מבחינה משפטית באמצעות רישומו כסימן מסחר רשום. חשוב לדעת, שגם אם לא רשמתם את שם העסק שלכם כסימן מסחר, זה לא אומר שכל אחד יכול להשתמש בשמכם באופן חופשי. זה רק אומר שבמקרה כזה יהיה נטל ההוכחה עליכם – אתם תהיו אלה שתצטרכו להוכיח כי הגורם שמשתמש בשמכם אכן עושה שימוש לרעה בשם שלכם, שאותו הגיתם לפניו ושהשימוש הזה גורם לכם לנזק. במקרה של רישום הסימן כסימן מסחר רשום, לא תצטרכו להוכיח דבר ונטל ההוכחה יעבור לצד המפר את הקניין הרוחני שלכם.

לפני שנרחיב בנושא של רישום סימן מסחר מקוון, בואו נבין תחילה מה זה סימן מסחר. ובכן, סימן מסחר הוא סמל טקסטואלי או גרפי ייחודי, המהווה קניין רוחני של ישות עסקית, מסחרית או פרטית

רישום סימן מסחר מקוון – מה זה אומר?

התהליך של רישום סימן מסחר הוא תהליך המבוצע מול משרד המשפטים הישראלי. במשרד המשפטים קיימת פונקציה מקצועית של רשם הסימנים המסחריים בישראל. פונקציה זו מנהלת למעשה את כל מערך הסימנים המסחריים בישראל ומחזיקה במאגר הסימנים המסחריים הרשומים. כאשר אתם רוצים לרשום את שם העסק או לוגו העסק שלכם כסימן רשום, עליכם לפנות לרשם הסימנים המסחריים בישראל באמצעות טופס בקשה בו יהיה עליכם לפרט שורה ארוכה של פרטים עליכם, על העסק וכמובן על הסימן שאותו אתם מבקשים לרשום. לאחר הגשת הבקשה, תתבצע בחינה של הבקשה באמצעות בדיקת הסימן שלכם אל מול סימנים רשומים אחרים. במידה והסימן שלכם אכן ייחודי ואינו מפר סימנים אחרים שכבר נרשמו, תאושר בקשת הרישום שלכם וסימן המסחר שלכם יהפוך לסימן רשום. במידה וישנה הפרה, תקבלו דו"ח המפרט את אופי ההפרה, מה שיאפשר לכם לבצע שינויים קלים כדי לבטל את ההפרה או שתאלצו לשנות לחלוטין את הסימן בכדי שתוכלו לרשום אותו ולמעשה בכדי שתוכלו בכלל להשתמש בו.

רישום סימן מסחר מקוון הוא פושט תהליך שמאפשר לכם להגיש את הבקשה באמצעות האינטרנט במקום לגשת למשרדי משרד המשפטים לצורך הגשה פיזית של הבקשה. את הטופס המקוון שיהיה עליכם למלא במסגרת הרישום המקוון, תוכלו למצוא באתר משרד המשפטים כמו גם באתר פורטל שירותי הממשלה. תהליך הרישום כרוך כמובן באגרה, אותה יהיה עליכם לשלם אונליין כחלק מתהליך ההגשה המקוונת של הבקשה. כמו כן, לאחר שהגשתם את הבקשה, כל ההתנהלות שלכם מול רשם הסימנים המסחריים תתבצע גם היא בצורה מקוונת. דו"חות, בירורים ותוצאות סופיות יישלחו לכם כולם בצורה מקוונת, כך שכל ההתנהלות שלכם מול רשם הסימנים המסחריים תתבצע בצורה מקוונת מבלי שתצטרכו כלל לצאת מהבית. למעשה, זהו ההבדל היחיד בין רישום סימן מסחר מקוון ובין רישום סימן מסחר בצורה פיזית. תהליך בחינת הסימן וכל המידע שיהיה עליכם לצרף לבקשה הם זהים לחלוטין בשני המקרים וההבדל הוא רק בתווך המקוון שהופך את התהליך לנוח ונגיש יותר.

האם תוכלו לעשות זאת לבד?

התשובה היא בהחלט כן, אם כי אתם לחלוטין לא רוצים לעשות את זה לבד. האופציה של רישום סימן מסחר מקוון מרמזת לכך שכל אחד יכול לבצע את הרישום הזה וזה נכון. יחד עם זאת, רישום סימן מסחר הוא תהליך מאוד מקצועי שמחייב ידע רב בתחום הקניין הרוחני ובתחום של סימנים מסחריים בפרט. עליכם לדעת בדיוק כיצד להגיש את הבקשה, כיצד לפרט את התיאור של סימן המסחר שאותו אתם מבקשים לרשום ואפילו לבצע בעצמכם חיפוש מקדים, לציין בעצמכם סימנים מסחריים שעימם יכול הסימן שלכם להתנגש ולהסביר מדוע בכל זאת הסימן שלכם אינו מפר את הזכויות של אותם סימנים שכבר נרשמו כסימן מסחר. כל זה דורש כאמור ידע מקצועי ואת הידע המקצועי הזה יוכל להציע לכם גורם מקצועי בתחום הקניין הרוחני, בדרך כלל עורך דין המתמחה בתחום של רישום פטנטים, דגמים וסימנים מסחריים.

רישום סימן מסחר מקוון הוא פושט תהליך שמאפשר לכם להגיש את הבקשה באמצעות האינטרנט במקום לגשת למשרדי משרד המשפטים לצורך הגשה פיזית של הבקשה.

מן הצד השני, אם יש לכם את הזמן והיכולת, תוכלו ללמוד את התחום בעצמכם ולהגיש את בקשת הרישום לגמרי בעצמכם. יחד עם זאת, תהליך הלימוד הזה הוא לא פשוט והוא גם שווה הרבה מאוד כסף. ככלל, זה לבטח לא כלכלי ללמוד תחום שלם רק לצורך ביצוע פעולה אחת באופן חד פעמי ולכן, בין שאתם בוחרים לבצע רישום סימן מסחר מקוון ובין שאתם מתכוונים להגיע למשרדי רשם הסימנים המסחריים בישראל, אתם בהחלט רוצים לעבור את התהליך כולו בליווי גורם מקצועי שיבטיח שאתם עושים את הדברים בצורה נכונה וגם יוכל לסייע לכם במידה ותצטרכו לבצע שינויים שונים בסימן שלכם, בכדי לאפשר את רישומו.

סימן מסחר הוא ציון חזותי הנועד לשמש עסקים או אנשים פרטיים על מנת לייצג מוצרים או שירותים שהם מייצרים או סוחרים בהם. על ידי רישום סימן מסחר ניתן למתג את העסק, לפתח לו מוניטין ולזכות בהגנה משפטית. כך המתחרים שלכם לא יוכלו לזייף או לחקות את המוצרים שלכם או את סימן המסחר שלכם, שכן אתם מוגנים באופן משפטי. אז מהו סימן מסחר? כיצד מבצעים רישום סימן מסחר ומה היתרונות של הרישום? על כך במאמר הבא.

 

משרד המשפטים רישום סימן מסחר- מהו סימן מסחר?

סימן מסחר הוא ציון חזותי שנועד לשמש אדם פרטי או חברה לייצג מוצרים או שירותים אותם מייצר או סוחר בהם. כלומר, עסק שמייצר מוצר כלשהו יכול לרשום עליו סימן מסחר. סימן מסחר יכול להכיל אותיות, ספרות, מילים מסוימות, דמויות מסוימות, סמלים גרפיים ועוד מגוון אפשרויות.

כאשר רושמים סימן מסחר על מוצר או על שירות, הלקוחות יכולים לזהות מיד מי המקור של אותו מוצר בזכות סימן המסחר.

משרד המשפטים רישום סימן מסחר- מהו סימן מסחר? סימן מסחר הוא ציון חזותי שנועד לשמש אדם פרטי או חברה לייצג מוצרים או שירותים אותם מייצר או סוחר בהם.

משרד המשפטים רישום סימן מסחר- מה יתרונות הרישום?

כאשר מבצעים רישום סימן מסחר יכולים להנות ממספר יתרונות מרכזיים-

  • הגנה משפטית- כאשר מבצעים רישום סימן מסחר מקבלים בלעדיות שימוש. יש לקחת בחשבון שככל שהקשר בין הסימן המסחרי לבין התחום בו הוא משמש רחוק יותר, כך ההגנה המשפטית תהיה מקיפה יותר. כלומר, אם אתם משתמשים בסימן מסחר "ציפורה" לדוגמא, השם מרמז על המקום שכן מדובר במסעדת בשרים בה מוכרים גם עופות. לכן ההגנה המשפטית תהיה פחות רחבה מאשר אם תשמשו בסימן מסחר שלא קשור כלל לתחום.
  • מתחרים- כאשר אתם מבצעים רישום סימן מסחר אתם מונעים מהמתחרים שלכם לעשות שימוש בסימן המסחר או בסימנים דומים לו. כך אתם מבדילים את עצמכם מהמתחרים ומייחדים את עצמכם.
  • מיתוג- מיתוג הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעולם העסקים. מדובר בתהליך בו הופכים עסק למותג. כאשר מבצעים רישום סימן מסחר, עליכם לבחור שם וכך למעשה אתם ממתגים את העסק.
  • מניעת הטעיה ובלבול של הציבור- כאשר אתם מבצעים רישום סימן מסחר אתם יכולים למנוע הטעיה ובלבול של הציבור בין מקורות שונים של מוצרים ושירותים. כך, הצרכן יכול לדעת בדיוק למי שייך המוצר או השירות והוא יכול לדעת האם מדובר במוצר שרצה או לא.
  • מוניטין- רישום סימן מסחר מעלה את המוניטין של העסק. כמו כן, ככל שמוניטין העסק טוב יותר כך עולה החשיבות לשימוש בסימן מסחר.

משרד המשפטים רישום סימן מסחר- מה יתרונות הרישום? כאשר מבצעים רישום סימן מסחר יכולים להנות ממספר יתרונות מרכזיים

משרד המשפטים רישום סימן מסחר- כיצד מבצעים רישום?

אז הגענו לשאלה כיצד מבצעים רישום סימן מסחר. לשם כך יש לעקוב אחר מספר שלבים שנפרט בהמשך. על ידי רישום סימן מסחר החברה/ האדם/ העסק שמבצעים את הרישום יוצרים מוניטין ומטביעים חותם. כך רוצים לבצע את הרישום מונעים מחברות אחרות לחקות או לזייף את מוצרי החברה.

על מנת לבצע רישום סימן מסחר, עורכי דין ותאגידים מחויבים בהגשת הבקשה באופן מקוון באתר משרד המשפטים. לשם כך יש להיכנס לאתר משרד המשפטים ולבצע רישום לאתר סימני מסחר אונליין. לאחר מכן תוכלו להוסיף בקשה חדשה בסל הפעולות, למלא את פרטי סימן המסחר ולהוסיף תמונה של סימן המסחר. בנוסף יש למלא את שם מגיש הבקשה לרישום סימן מסחר ואת עורך הדין המייצג אותו וייפוי כוח לעורך הדין (במידה ויש כזה).

 

מהם שלבי רישום סימן מסחר בישראל?

  1. בחירת הסימן והתחום

השלב הראשון יהיה לבחור את הסימן ואת התחום בו יש לרשום את הסימן. לשם כך תוכלו להיכנס לאתר רשם סימני המסחר של רשות הפטנטים. שם יש מאגר סימני מסחר בו תוכלו לבדוק סימני מסחר רשומים ובקשות שהוגשו לרישום סימן מסחר. על ידי חיפוש במאגר תוכלו לראות שאין סימני מסחר דומים לסימן שלכם. כמו כן, על ידי חיפוש במאגר תוכלו לבדוק כמה סימן המסחר שלכם ייחודי ביחס לסימנים אחרים מאותו התחום.

  1. הגשת בקשה

בשלב השני יש להגיש בקשה לרישום סימן מסחר לידי רשם סימני המסחר. את הבקשה יש להגיש על ידי טופס בקשה שכולל את תיאורו החזותי של סימן המסחר. בישראל הבקשה מוגשת לרשם סימני מסחר והיא כרוכה בתשלום אגרת טיפול. האגרה משולמת לרשות הממשלתית להגנה על קניין רוחני תעשייתי או בשמה השני רשות הפטנטים.

שימו לב- כאשר אתם מבקשים להגן על סימן מסחר אתם יכולים בכל בקשה סימן מסחר אחד. אך, תחת אותו סימן מסחר ניתן להגן על מספר מוצרים או שירותים.

  1. בחינת הבקשה

בשלב השלישי תתבצע בחינה של הבקשה לרישום סימן מסחר על ידי רשם סימני המסחר. שלב זה יכול לקחת מספר חודשים ובו רשם סימני המסחר בודק את עמידות הסימן שאתם מבקשים לרשום. הדין בישראל מתבסס על פקודת סימני המסחר, תקנות סימני המסחר, החלטות וחוזרי רשם סימני המסחר ופסיקות בתי משפט.

  1. פרסום הודעה ביומן סימני המסחר

לאחר שרשם סימני המסחר בוחן את הבקשה הוא מחליט האם לאשר אותה או לא. במידה שסימן המסחר נמצא כשיר בבדיקה, מתפרסמת הודעה ביומן סימני המסחר על כך שסימן המסחר תקין. הודעה זו למעשה מאפשרת לציבור להגיש התנגדות במשך זמן קצוב.

במידה שלא הוגשו התנגשות במשך הזמן שהוקצב לכך, סימן המסחר יאושר לרישום ויקנה לבעלים שלו הגנה משפטית. יש לשים לב כי ההגנה הניתנת אינה מוגבלת בזמן בכפוף לתשלום אגרות החידוש.

  1. שלב חיי סימן המסחר

השלב החמישי הוא גם השלב האחרון ובו למעשה מקבל הבעלים של סימן המסחר הגנה מפני מתחרים המנסים להעתיק את סימן המסחר או להשתמש בסימן מסחר דומה לשלו שעלול להטעות את הציבור.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

רישום סימן מסחר בינלאומי

ממש כמו שאפשר לרשום פטנט בכל מקום בעולם, גם סימן מסחר הוא נכס רוחני שאותו ניתן לרשום בכל מדינה ברחבי העולם. יחד עם זאת, צריך

חיפוש סימן מסחר ישראלי

סימן מסחר הוא כל סימן שנרשם במאגר סימני המסחר כרכושו של בעל הסימן אשר יצר בו ואשר עושה (או לא עושה) בו שימוש. כך למשל,

074-7765923