הסכם חיים משותפים ידועים בציבור- חושבים לחתום על הסכם חיים משותפים? כך תעשו זאת נכון

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

זוגות רבים בוחרים לערוך הסכם חיים משותפים במטרה להתמודד עם אי הסכמות ויכוחים בכל תחומי החיים על הצד הטוב ביותר. חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי הסכם חיים משותפים הוא אינו שם נרדף להסכם ממון, כפי שרבים טועים לחשוב. הסכם חיים משותפים ידועים בציבור דוגמא הוא הסכם בעל תוקף משפטי הכולל הסכמות רבות הן למהלך שנות הזוגיות והן למקרי פרידה של זוגות ידועים בציבור. בשונה מהסכמי ממון השייכים לזוגות נשואים בלבד, הסכם חיים משותפים ידועים בציבור דוגמא מאפשר גם לזוגות שאינם רשומים כנשואים לערוך הסכמים מפורטים אודות כלל ההסכמות לניהול חיי זוגיות תקינים. חושבים לערוך הסכם חיים משותפים ידועים בציבור עם בן/בת הזוג שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל ההבדלים המשמעותיים ביותר בין הסכם ממון להסכם חיים משותפים, נכיר בחשיבות ההסכמים הללו ונגע במספר דוגמאות שכיחות של הסכמים מקצועיים הכוללים נושאים רבים שעלולים לצוף במהלך ניהול חיי זוגיות.

הסכמי ממון והסכמי חיים משותפים אינם זהים – הכירו את ההבדלים המשמעותיים ביותר ביניהם

אז ראשית, חשוב לחזור ולומר כי הסכם חיים משותפים הוא אינו שם נרדף להסכם ממון. ישנם לא מעט הבדלים בין הסכמי חיים משותפים לבין הסכמי ממון, בחרנו עבורכם את ההבדלים המרכזיים שאתם חייבים להכיר.

  1. הסכם ממון שייך בזוגות נשואים בלבד –זוג ידועים בציבור? הסכם חיים משותפים ידועים בציבור דוגמא הוא ההסכם עבורכם. הסכמי ממון נערכים בין זוגות נשואים בלבד. זוגות ידועים בציבור אף הם יכולים לערוך הסכמים מפורטים אודות כל הנושאים הרלוונטיים עבורם בעזרת הסכם חיים משותפים. חשוב להדגיש כי לא מדובר רק בזוגות שבוחרים לא להתחתן כדת משה וישראל, אלא גם בזוגות פסולי חיתון בישראל, כגון זוגות להט"בים, כהנים וגרושות ועוד.
  2. הסכם ממון כשמו כן הוא – עוסק בעיקר בסוגיות ממוניות בין בני הזוג –בשונה מהסכם חיים משותפים, הסכם ממון עוסק בעיקר בסוגיות ממוניות בין בני הזוג. הסכם חיים משותפים ידועים בציבור דוגמא לעומת זאת, משלבים סוגיות מרכזיות נוספות במהלך ניהול חיי זוגיות, לרבות ניהול משק בית, משמורת על ילדים ועוד. במילים אחרות, הסכם חיים משותפים הוא הסכם רחב ומקיף הרבה יותר מהסכם ממון, ומאפשר לזוג להוסיף את כלל הסוגיות הרלוונטיות עבורם לניהול חיי זוגיות תקינים ובריאים.
  3. הסכם ממון מחייב התערבות משפטית למתן תוקף –הבדל נוסף הוא התוקף המשפטי של ההסכמים. חשוב לפתוח ולומר כי גם הסכם ממון וגם הסכם חיים משותפים הם הסכמים בעלי תוקף משפטי. אך הסכמי ממון מחייבים התערבות משפטית בכדי לאשר אותם ולתת להם תוקף משפטי. לעומת זאת, הסכם חיים משותפים מאפשר לבני הזוג לתת להסכם תוקף משפטי בכוחות עצמם, ללא כל התערבות משפטית כלל. איך עושים את זה? פשוט חותמים על הטופס והוא מקבל תוקף משפטי באופן אוטומטי ומיידי. חשוב להדגיש כי באשר להסכמי ממון יש הבדלים בהליך מתן התוקף המשפטי לזוגות החותמים על ההסכם טרם הנישואים או לאחר הנישואים. אם אתם חושבים לערוך הסכמי ממון, חשוב שתכירו את כלל הדגשים הללו.

הסכם חיים משותפים ידועים בציבור דוגמא הוא הסכם בעל תוקף משפטי הכולל הסכמות רבות הן למהלך שנות הזוגיות והן למקרי פרידה של זוגות ידועים בציבור.

הסכם חיים משותפים יכול לחסוך לכם לא מעט אי הסכמות הן במהלך חיי הזוגיות, והן בעת הפרדת כוחות

זוגות רבים נוטים לברוח מחתימה על הסכמי ממון או הסכמי חיים משותפים בטענה כי הם מנבאים פרידה. אז ראשית, חשוב לזכור כי הסכמי חיים משותפים אינם מתמקדים רק בסוגיות שעולות עם פרידה. שנית, חשוב להדגיש כי הסכמים אלה נועדים בכדי למנוע אי הסכמות או ריבים מיותרים שניתן לחסוך בקלות בעזרת הסכם קצר. גם אם אתם בטוחים שתצליחו להגיע להסכמות עם בני הזוג לאורך כל שנות הזוגיות שלכם, אל לכם לוותר על הסכם חיים משותפים הכולל את מירב הסוגיות הבוערות והרלוונטיות עבורכם. הסכמים אלה יבטיחו לכם הסכמות גם בנושאים מורכבים ונפיצים במיוחד.

הסכם חיים משותפים ידועים בציבור דוגמא מאפשר גם לזוגות שאינם רשומים כנשואים לערוך הסכמים מפורטים אודות כלל ההסכמות לניהול חיי זוגיות תקינים.

דוגמא למספר סעיפים שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם

אז רגע לפני שאתם חותמים על הסכם חיים משותפים ידועים בציבור דוגמא, בחרנו עבורכם מספר סעיפים חשובים שכדאי לכלול בכל הסכם. הסכמים אלה ניתנים לשינוי ולהתאמה לכל צורכי בני הזוג, אך ישנם סעיפים שיכולים להיכלל בכל הסכם ללא כל קשר לצרכים האישיים של הזוג החותם.

אז רגע לפני שאתם חותמים על הסכם חיים משותפים ידועים בציבור דוגמא, בחרנו עבורכם מספר סעיפים חשובים שכדאי לכלול בכל הסכם.

הסכם חיים משותפים ידועים בציבור דוגמא למספר סעיפים שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם:

  1. התייחסות לרכוש משותף-הסכם חיים משותפים ידועים בציבור דוגמא כוללת סעיפים המתייחסים לרכוש המשותף של בני הזוג. ראשית, יש להגדיר מהו הרכוש המשותף של בני הזוג. על פי רוב מדובר ברכוש שנצבר במהלך כל שנות הזוגיות. שנית, חשוב להתייחס לחלוקת הרכוש המשותף בעת הצורך. במקרים של פרידה – חשוב להסכים באשר לחלוקת כל הרכוש המשותף. חשוב להדגיש כי בני הזוג יכולים להגיע לכל הסכמה שירצו, אין חיוב לחלוקה שוויונית של הרכוש המשותף. ישנם זוגות המסכימים על חלוקה שוויונית ולעומתם, ישנם זוגות הקובעים את יחס החלוקה על בסיס יחס ההכנסות של בני הזוג במהלך כל שנות הזוגיות.
  2. התייחסות לרכוש שאינו משותף-לאחר שהתייחסתם לרכוש משותף בהסכם שלכם, חשוב להתייחס גם לרכוש שאינו משותף. ראשית, יש להגדיר את הרכוש שאינו משותף, על פי רוב מדובר ברכוש שבני הזוג צברו טרם תחילת הזוגיות. שנית, חשוב להגדיר מה מהרכוש שאינו משותף הופך לרכוש משותף המשרת את שני בני הזוג, ומה נשאר רכוש פרטי של אחד מבני הזוג בלבד. שלישית, חשוב להתייחס לפירות הכלכליים שהרכוש שאינו משותף מניב לבני הזוג. לדוגמה אם אחד מבני הזוג הגיע עם דירה שהוא משכיר, מה דין כספי השכירות החודשיים. ישנן זוגות המשייכים את כספי השכירות (או כל פרי כלכלי אחר מנכסים שאינם משותפים) לרכוש משותף, ולעומתם, ישנם זוגות שבוחרים להשאיר את כספי השכירות כרכוש של אחד הצדדים בלבד. ישנן אפשרויות נוספות של צירוף יחסי – כל אפשרות שתתקבל בהסכמה מקובלת.
  3. התייחסות למתנות או ירושות של אחד הצדדים -סעיף נוסף וחשוב במיוחד שיש לכלול בהסכם חיים משותפים הוא התיחסות ברורה למתנות או ירושות שאחד מבני הזוג מקבל במהלך חיי הזוגיות. זוגות רבים בוחרים שכל כספי הירושה או המתנה יכללו עם הרכוש המשותף וישמשו את שני בני הזוג. לעומתם, זוגות רבים אחרים בוחרים שהירושות והמתנות השונות יכללו עם הרכוש שאינו משותף. כך או כך, חשוב להגיע להסכמה ברורה בין בני הזוג.
  4. הסכמה על נכונות לזוגיות -נקודה נוספת שיש לכלול בהסכם חיים משותפים היא ההסכמה על רצון משותף לניהול חיי זוגיות בין בני הזוג החתומים. נקודה זו חיונית לתוקף ההסכם כולו המבוסס על הרצון לניהול חיים משותפים. מעבר לכך, הצהרה זו מאפשרת לבני הזוג ליהנות מהטבות רבות שניתנות לזוגות נשואים. חשוב להדגיש שניתן להוסיף סעיף זה בין אם מדובר בזוג שבוחר שלא להתחתן ובין אם מדובר בזוג פסולי חיתון.
  5. הסכמות בשלל נושאים הקשורים לניהול משק בית מוצלח -סעיף נוסף צריך לכלול מגוון סוגיות בוערות בנושא ניהול משק הבית לאורך כל שנות הזוגיות. אחת הדוגמאות הטובות לכך היא הטלת חובת תשלומי החשבונות.

זוגות רבים בישראל בוחרים לערוך הסכם חיים משותפים ידועים בציבור במטרה להבטיח הסכמות בנושאים בוערים הן במהלך כל שנות הזוגיות והן במקרי פרידה. חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי בניגוד למקובל לחשוב, קיימים לא מעט הבדלים בין הסכם חיים משותפים לבין הסכם ממון. אם גם אתם רוצים לערוך הסכם מסודר עם בן או בת הזוג שלכם במטרה להבטיח הסכמות בשלל נושאים בוערים, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות הסכמי ממון, הסכמי חיים משותפים, ההבדלים ביניהם והסעיפים שאסור לכם לוותר עליהם. חשוב להדגיש ולומר כי הסכמים אלה הם בבחינת חגורת בטיחות בלבד. כל עוד תצליחו להגיע להסכמות, לא תידרשו לעשות שימוש בהסכמים הכתובים.

בניגוד למקובל לחשוב, הסכמים אלה אינם עוסקים רק בסוגיות הקשורות לפרידה וחלוקת ממון!

זוגות רבים חוששים לערוך הסכם חיים משותפים ידועים בציבור או הסכמי ממון בטענה כי ההסכמים הללו עוסקים בעיקר בנושאים הצפים בעת פרידה. אז חשוב להדגיש ולומר כי הסכם חיים משותפים ידועים בציבור נחשב להסכם רחב ומקיף הנוגע בלא מעט סוגיות הקשורות להתנהלות החיים במהלך הזוגיות. מעבר לכך, אתם לא חייבים לעשות שימוש בהסכמים הללו, הם משמשים כחגורת בטיחות רק למצבים בהם ישנם חילוקי דעות שלא ניתנים לגישור בנושאים מרכזיים ומשמעותיים בן בני הזוג. במקרים אלה, עדיף שיהיה לכם הסכם כתוב ומפורט שימנע מריבות ואי הסכמות מיותרות. אז גם אם אתם חוששים מהצפת הנושא מול בן או בת הזוג, חשוב לזכור כי ההסכמים הללו יכולים לחסוך לכם לא מעט מריבות משמעותיות הן במהלך חיי הזוגיות והן בעת פרידה. אז רגע לפני שנצלול לסעיפים המרכזיים שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם, חשוב שתכירו מספר הבדלים משמעותיים בין הסכמי ממום להסכמי חיים משותפים ידועים בציבור.

זוגות רבים בישראל בוחרים לערוך הסכם חיים משותפים ידועים בציבור במטרה להבטיח הסכמות בנושאים בוערים הן במהלך כל שנות הזוגיות והן במקרי פרידה.

אז מה ההבדל בין הסכם חיים משותפים ידועים בציבור לבין הסכם ממון?

ההבדלים המרכזיים בין הסכם חיים משותפים ידועים בציבור לבין הסכם ממון הם:

ראשית, הסכם חיים משותפים נחשב להסכם רחב ומקיף במיוחד. בשונה מהסכם ממון שעוסק בעיקר בסוגיות ממוניות, הסכם חיים משותפים כולל לא מעט סעיפים העוסקים בסוגיות שונות הקשורות לניהול חיים משותפים. דוגמה טובה לכך היא סעיפים הקשורים לניהול נכון של משק הבית. הסכם חיים משותפים ידועים בציבור מתמקד בכל תקופות הזוגיות האפשרויות, לרבות שגרה או פרידה.

הסכם חיים משותפים מיועד לזוגות שאינם נשואים

שנית, הסכם חיים משותפים ידועים בציבור הוא הסכם המיועד בעיקר לזוגות שאינם נשואים מכל סיבה שהיא. לעומת זאת, הסכם ממון הוא הסכם המיועד בעיקר לזוגות נשואים. הסכם חיים משותפים מאפשר גם לאנשים שבחרו שלא להינשא או או לזוגות פסולי חיתון בישראל לערוך הסכם מסודר ובעל תוקף משפטי להסדרת שלל סוגיות בוערות שהם בוחרים להציף. הסכם זה כולל שלל סוגיות נבחרות באשר לניהול תקציבים, התייחסות לרכוש משותף, התייחסות לרכוש שאינו משותף, התייחסות לגידול ילדים, התייחסות להתנהלות משק בית ועוד.

זוגות רבים חוששים לערוך הסכם חיים משותפים ידועים בציבור או הסכמי ממון בטענה כי ההסכמים הללו עוסקים בעיקר בנושאים הצפים בעת פרידה.

התוקף המשפטי של הסכם חיים משותפים הינו מיידי ואוטומטי!

שלישית, התוקף המשפטי של הסכם חיים משותפים ידועים בציבור מיידי ואוטומטי בעוד התוקף המשפטי של הסכם ממון חל רק לאחר התערבות משפטית. חשוב להדגיש ולומר כי שני ההסכמים הללו הם הסכמים בעלי תוקף משפטי מחייב. ההבדל הוא שהסכם חיים משותפים ידועים בציבור מקבל תוקף משפטי ומחייב מיד עם החתימה של שני בני הזוג על ההסכם בעוד הסכם ממון מחייב סיוע משפטי למתן תוקף. יש להדגיש כי יש הבדל באפשרויות מתן התוקף המשפטי של הסכמי ממון בין חתימה לפני החתונה או חתימה לאחר החתונה. אם אתם מתכוונים לחתום על הסכם ממון, חשוב לבדוק את הנושא טרם החתונה.

שלישית, התוקף המשפטי של הסכם חיים משותפים ידועים בציבור מיידי ואוטומטי בעוד התוקף המשפטי של הסכם ממון חל רק לאחר התערבות משפטית

הסכם חיים משותפים מסייע לזוגות רבים להגיע להסכמות בנושאים בוערים ולחסוך לא מעט מריבות ובעיות מיותרות

הסכם חיים משותפים ידועים בציבור מבטיח לבני הזוג התנהלות חיים תקינה ללא אי הסכמות מיותרות בנושאים בוערים. ההסכם נועד למנוע ויכוחים ולסייע לבני הזוג להגיע להבנות ולהסכמות בכל הנושאים הבוערים והנפיצים ביותר. זוגות רבים חוששים לדבר עם בן או בת הזוג שלהם על הסכמים אלה מתוך הבנה שגויה שההסכמים עוסקים בעיקר בנושאים הקשורים לעת פרידה. אל לכם לוותר על הסכם חיים משותפים, הוא יכול לחסוך לכם לא מעט אי הסכמות וליישב לא מעט מחלוקות בוערות על הצד הטוב ביותר. רגע לפני שאתם חותמים, חשוב שתכירו כמה מהסעיפים החשובים ביותר שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם.

 

הסעיפים החשובים ביותר שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם:

  1. סעיף בנושא רכוש משותף– תחילה חשוב להגדיר מהו הרכוש המשותף של שני בני הזוג. ברוב המקרים מדובר ברכוש שבני הזוג הצליחו לצבור במהלך כך שנות הזוגיות שלהם. לאחר הגדרת הרכוש המשותף, יש להתייחס לאופן חלוקת הרכוש במקרה של החלטה על הפרדת כוחות. חשוב להדגיש שכל האפשרויות פתוחות, ישנם זוגות שבוחרים לחלק את כל הרכוש המשותף באופן שוויוני, ישנם זוגות שבוחרים לחלק את הרכוש המשותף באופן יחסי לסך ההכנסות וישנם אף כאלה שבוחרים להעניק את כל הרכוש המשותף לאחד הצדדים בלבד. כך או כך, הסכמה של בני הזוג תיתן לסעיף תוקף משפטי מחייב.
  2. סעיף בנושא רכוש שאינו משותף– סעיף נושף באשר לרכוש הוא סעיף הדן בנושא רכוש שאינו משותף. הגדרת הרכוש שאינו משותף היא ברוב המקרים הרכוש שבני הזוג הצליחו לצבור במהלך חייהם טרם החלטתם על רצון לניהול חיים משותפים. בסעיף זה יש להתייחס לרכוש שיהפוך לרכוש משותף ולרכוש שישאר רכוש שאינו משותף. חשוב להדגיש להתייחס גם לפירות הכלכליים של הרכוש שאינו משותף. לדוגמא אם אחד מבני הזוג רכש דירה להשקעה טרם הזוגיות, מה דין כספי השכירות שנכנסים מידי חודש במהלך כל שנות הזוגיות? האם הם נכללים ברכוש משותף או שמא נשארים בהגדרת רכוש שאינו משותף?
  3. סעיף בנושא דין ירושות או מתנות לאחד מבני הזוג –נקודה נוספת שחשוב לגעת בה היא דין ירושות או מתנות שונות הניתנות לאחד מבני הזוג בלבד. ישנם זוגות שבוחרים לצרף כל מתנה או ירושה לרכוש המשותף, ולעומתם ישנם זוגות רבים אחרים שבוחרים להגדיר כל מתנה או ירושה כרכוש שאינו משותף (על אף נשוא ניתן במהלך שנות הזוגיות). כך או כך, חשוב להגיע להסכמה ברורה בנושא.
  4. סעיף בנושא הסכמה על רצון משותף לקיום חיים זוגיים- סעיף נוסף וחשוב במיוחד הוא סעיף בו בני הזוג מגלים דעתם באשר לרצון לחיות חיים משותפים. סעיף זה מקנה לבני הזוג יתרונות רבים, לרבות שלל זכויות המוענקות לזוגות נשואים בלבד.
  5. סעיף בנושא אופן התנהלות משק הבית במהלך שנות הזוגיות –כפי שציינו מעלה, הסכם חיים משותפים ידועים בציבור כולל גם שלל נושאים הקשורים להתנהלות משק הבית. דוגמה טובה לכך, היא הטלת חובת תשלומי חשבונות. ישנם זוגות שבוחרים להתחלק בתשלום באופן שוויוני מידי חודש, ישנם אחרים שבוחרים לשלם בחודשים עוקבים ולעומתם, יש זוגות הבוחרים לחלק את התשלום באופן יחסי לסך ההכנסה של כל אחד מבני הזוג. כלל האפשרויות פתוחות, המטרה המרכזית היא להגיע להסכמות שיקבלו תוקף משפטי ומחייב על שני בני הזוג.

זוגות רבים כיום בוחרים לעורך הסכם חיים משותפים מסודר במטרה לתת מענה למספר סוגיות שעלולות לעלות במהלך החיים המשותפים או בעת פרידות. חשוב להדגיש ולומר כבר בפתיחת הדברים כי הסכם חיים משותפים הוא אינו הסכם ממון, שנחשב למעט שכיח יותר. הסכם חיים משותפים הוא הסכם המיועד דווקא לזוגות ידועים בציבור שאינם נשואים. הסכם ממון לעומת זאת, שייך בזוגות נשואים בלבד. מה ההבדל ביניהם? ישנם מספר הבדלים בהם נעסוק מטה, אך המטרה המרכזית של ההסכמים זהה – מתן מענה למגוון רחב של זוגיות שעלולות להתעורר במהלך חיי הזוגיות או בעת הפרדת הכוחות. אז גם אם אתם בטוחים שהזוגיות שלכם תמשיך לפרוח לעוד שנים ארוכות ואין כל טעם בהסכם חיים משותפים, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

מה ההבדל בין הסכם חיים משותפים לבין הסכם ממון? שלושה הבדלים שאתם חייבים להכיר

נפתח בשלושה הבדלים משמעותיים בין הסכם חיים משותפים לבין הסכמי ממון. אנשים רבים טועים לחשוב שהסכם חיים משותפים הוא מעין שם נרדף להסכם ממון, ולכן חשוב שתכירו את ההבדלים הבאים:

  • ראשית, כפי שציינו מעלה, הסכם ממון מיועד לזוגות נשואים בלבד בעוד הסכם חיים משותפים פונה דווקא לזוגות ידועים בציבור. חשוב להדגיש כי כל זוג ידוע בציבור יכול לערוך הסכם חיים משותפים, לרבות זוגות פסולי חיתון.
  • שנית, הסכם חיים משותפים נחשב להסכם רחב ומקיף הרבה יותר בהשוואה להסכמי ממון. הסכמי ממון כשמם כן הם, עוסקים בעיקר בנושא הממון של בני הזוג. הסכמים אלה מתמקדים בנושאי הרכוש המשותף בעת פרידה, ופחות במהלך ניהול חיי זוגיות תקינים. לעומת זאת, הסכם חיים משותפים כולל נושאים רבים נוספים מעבר לנושא הממון, לרבות משמרות על ילדים, ניהול משק בית ועוד. הסכם חיים משותפים כולל גם את חיי הזוגיות התקינים, ללא התמקדות בהליך הפרידה.
  • שלישית, הסכם חיים משותפים מתחיל ונגמר בין בני הזוג בלבד. כלומר, בני הזוג חותמים על הטפסים ללא צורך בגורם מקצועי שיאשר אותם בכדי לתת להם תוקף משפטי. לעומת זאת, הסכמי ממון מחייבים את בני הזוג לפנות לבית משפט לענייני משפחה טרם קבלת התוקף המשפטי להסכם. חשוב להדגיש כי ישנם לא מעט הבדלים בין מעמד חתימת הסכם ממון טרם החתונה, לבין מעמד חתימת הסכם ממון לאחר החתונה. אם אתם חושבים לערוך הסכם ממון, חשוב שתכירו את כלל האפשרויות העומדות לרשותכם.

חושבים לערוך הסכם חיים משותפים? כך תחסכו לא מעט בעיות ואי הסכמות בעתיד!

חוששים להציף את הנושא מול בן הזוג? זוגות רבים בורחים מחתימה על הסכם חיים משותפים או הסכמי ממון. אך חשוב להדגיש כי הסכמים אלה יכולים לחסוך לא מעט זמן, כסף ובעיות עתידיות. הסכם חיים משותפים נועד בכדי להבטיח חיים תקינים הן במהלך חיי הזוגיות והן בהליכי פרידה (אם יש צורך בכך). אז גם אם אתם בטוחים שתצליחו להגיע להסכמות עם בני הזוג בכל נושא, מומלץ לא לוותר על הסכם מסודר שיבטיח הסכמות בנושאים מרכזיים שתבחרו לשלב בהסכם שלכם.

חשוב להדגיש ולומר כבר בפתיחת הדברים כי הסכם חיים משותפים הוא אינו הסכם ממון, שנחשב למעט שכיח יותר.

ריכזנו עבורכם את כל הנושאים השכיחים ביותר שנכללים בהסכמי חיים משותפים, והם:

  1. רכוש משותףכל הרכוש המשותף של בני הזוג הוא הרכוש שנצבר במהלך כל שנות הזוגיות. סעיף זה בהסכם חיים משותפים מתייחס בעיקר למקרים של פרידה, בהם בני הזוג נדרשים לחלק את הרכוש המשותף שצברו יחד במהלך כל שנות הזוגיות. חשוב להדגיש כי החלוקה צריכה להיות מוסכמת, ואינה חייבת להיות שווה. כלומר, רכישת דירה משותפת במהלך שנות הזוגיות לא תוביל בהכרח לחלוקת שוויה באופן שווה לאחר הפרידה. אם בני הזוג יסכימו ששווי נדירה יחולק באופן שאינו שווה, ההסכמה תיתן לחלוקה שיקבלו תוקף משפטי לכל דבר ועניין. חשוב להתייחס לכל הרכוש המשותף באופן נקודתי ולהסכים על חלוקה הוגנת ומשקפת בין בני הזוג.
  2. רכוש שאינו משותף -נקודה נוספת ושכיחה במיוחד בהסכם חיים משותפים היא רכוש שאינו משותף. כל אחד מבני הזוג מגיע לזוגיות עם הון, נכסים או מוצרים שונים שצבר במהלך חייו. במסגרת הסכם חיים משותפים מתייחסים גם לרכוש שאינו משותף כך שניתן יהיה לחלק אותו בהסכמה במקרים של פרידה. חשוב להדגיש ולומר כי ישנה אפשרות להחליט שחלק מהרכוש שאינו משותף יהפוך לרכוש משותף במהלך שנות הזוגיות. לכן, חשוב להדגיש איזה רכוש הופך לרכוש משותף של שני בני הזוג ואיזה רכוש נשאר אישי ולא משותף. כמו כן בהסכם חיים משותפים חשוב להדגיש מה דין הפירות הכלכליים של הרכוש שאינו משותף. לדוגמה, אם אחד מבני הזוג רכש דירת מגורים למטרות השכרה טרם תחילת הזוגיות, מה דין השכירות שמתקבלת מהדירה במהלך כל שנות הזוגיות? ישנה אפשרות להחליט כי כל כספי השכירות מהדירה יהיו שייכים לבן הזוג בלבד, וישנה אפשרות להחליט שהפרי הכלכלי של הרכוש הפרטי (כלומר, כספי השכירות), יהפכו לרכוש משותף במהלך כל שנות הזוגיות.
  3. ירושות ומתנות –  נקודה נוספת שחשוב לכלול בהסכם חיים משותפים היא ירושות ומתנות שונות שבני הזוג מקבלים. ברוב המקרים, ירושה תינתן לאחד מבני הזוג בלבד, וכך גם מתנות יקרות ערך. הסכם חיים משותפים מאפשר לבני הזוג להחליט מה דין כל המתנות והירושות שיתקבלו במהלך כל שנות הזוגיות. ישנם זוגות הקובעים כי כל ירושה או מתנה יקרת ערך תכנס באופן ישיר למשבצת של רכוש שאינו משותף, ולעומתם ישנם זוגות שמחליטים שכל ירושה או מתנה שתתקבל במהלך שנות הזכויות תשרת את בני הזוג באופן שווה ותכנס למשבצת של רכוש משותף. כך או כך, הסכמה בנושא תמנע לא מעט בעיות וויכוחים בעתיד.
  4. הכרה בזוגיות גם ללא חתונהבתחילת רוב הסכמי החיים המשותפים בני הזוג מצהירים כי הם חיים חיים משותפים ובכוונתם לנהל חיי משפחה ללא חתונה. הסכם זה מאפשר לבני הזוג ליהנות מיתרונות רבים המוענקים לזוגות נשואים. בסעיף זה ניתן להוסיף את מועד תחילת הקשר הזוגי והכוונות של בני הזוג לנהל חיים משותפים ותקינים כדוגמת זוג נשוי לכל דבר ועניין. הצהרה זו מאפשרת לבני הזוג ליהנות מיתרונות רבים במהלך כל שנות הזוגיות.
  5. ניהול נכון של משק ביתאם לא די בכך, ישנה נקודה נוספת וחשובה במיוחד שיש להוסיף בהסכם חיים משותפים – ניהול משק בית מוסכם על בני הזוג. נקודה זו נחשבת לנקודה שההתעסקות בה שכיחה ביותר, ולכן חשוב לערוך אותה בכובד ראש ותוך הסכמה מוחלטת בין בני הזוג. כפי שהזכרנו מעלה, הסכם חיים משותפים אינו מתמקד רק בנכסים לאחר פרידה, אלא עוסק גם בניהול נכון ומוסכם של חיי הזוגיות. ניהול נכון של משק הבית יקבע את כל מה שאתם יכולים לחשוב עליו, לרבות פתיחת חשבון בנק משותף או הישארות עם חשבונות נפרדים, תשלומי החשבונות – מי משלם? אחד מבני הזוג באופן קבוע? חלוקה שווה בין בני הזוג? חלוקה יחסית בהתאם להכנסה של כל אחד מבני הזוג? ועוד.

כל הרכוש המשותף של בני הזוג הוא הרכוש שנצבר במהלך כל שנות הזוגיות. סעיף זה בהסכם חיים משותפים מתייחס בעיקר למקרים של פרידה

אז גם אם אתם בטוחים שתצליחו להגיע להבנות לאורך כל שנות הזוגיות שלכם, אל תוותרו על הסכם חיים משותפים – הוא יחסוך לכם לא מעט בעיות וויכוחים בעתיד!

בניגוד לדעתם של רבים, הסכם חיים משותפים הוא אינו שם נרדף להסכם ממון. מה ההבדל בין הסכם ממון הסכם חיים משותפים? ישנם לא מעט הבדלים בין הסכמי ממון לבין הסכמי חיים משותפים בהם נעסוק מטה. אך קודם לכן, חשוב לדעת שכיום זוגות רבים בוחרים לערוך הסכמים מסודרים (הן הסכמי ממון והן הסכמי חיים משותפים) במטרה לחסוך לא מעט בעיות, ריבים או אי הסכמות בנושאים בוערים במהלך תקופת הזוגיות או במקרים של פרידות. אז רגע לפני שאתם מחליטים עם לערוך הסכם חיים משותפים עם בן או בת הזוג שלכם, ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב ביותר שאתם חייבים לדעת אודות הסכם חיים משותפים בישראל. לרבות תשובות לשאלה מה ההבדל בין הסכם ממון הסכם חיים משותפים, כלל היתרונות של הסכמים אלה ופירוט מספר סעיפים חשובים שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם.

הסכם חיים משותפים כולל סעיפים רבים העוסקים בהתנהלות חיי הזוגיות – לא מדובר בהסכם העוסק בנושאים שצפים רק בעת פרידה!

לא מעט זוגות בישראל חוששים ממעמד חתימה על הסכם חיים משותפים או הסכם ממון בטענה כי הסכמים אלה עוסקים בעיקר בהתנהלות נכונה עם פרידה. אז ראשית, זה לא מדוייק – הסכם חיים משותפים עוסק בפרטים רבים אודות ניהול חיי זוגיות תקינים ללא כל קשר לפרידה. שנית, גם אם אתם בטוחים שתצליחו להגיע להסכמות עם בן או בת הזוג שלכם במשך כל החיים המשותפים, חשוב לערוך הסכם חיים משותפים או הסכם ממון שיהיה שם למקרים בהם יתעוררו אי הסכמות בנושאים חשובים. כלומר, אם תצליחו להגיע להסכמות, לא תצטרכו את ההסכם (על אף שחתמתם עליו), ואם לא תצליחו להגיע להסכמות, ההסכם החתום יסייע לכם להתגבר על לא מעט ויכוחים בצורה טובה ומכובדת. לכן, אל לכם לוותר על הסכם ממון או הסכם חיים משותפים עם בן או בת הזוג רק בגין החשש שההסכמים מנבאים פרידות.

מה ההבדל בין הסכם ממון הסכם חיים משותפים? ישנם לא מעט הבדלים בין הסכמי ממון לבין הסכמי חיים משותפים בהם נעסוק מטה.

אז מה ההבדל? הנה לכם מספר הבדלים מרכזיים בין הסכם חיים משותפים לבין הסכם ממון

אז מה ההבדל בין הסכם ממון הסכם חיים משותפים? ישנם לא מעט הבדלים בין הסכמי ממון להסכמי חיים משותפים, בחרנו עבורכם את ההבדלים המרכזיים שבהם:

  • הסכם ממון עוסק בעיקר בסוגיות ממוניות בעוד הסכם חיים משותפים רחב יותר וכולל סוגיות רבות נוספות

כפי שציינו מעלה, הסכם חיים משותפים הוא אינו שם נרדף להסכם ממון. הסכם ממון עוסק בעיקר בנושאים ממוניים, בעוד הסכם חיים משותפים עוסק בעוד לא מעט נושאים נוספים, לרבות ניהול נכון של משק בית ועוד. הסכם חיים משותפים רחב ומקיף יותר וכולל סוגיות רבות הקשורות להתנהלות חיי הזוגיות בעוד הסכמי ממון עוסקים בעיקר בסוגיות ממוניות ורלוונטיות בעת פרידה.

  • הסכם ממון מיועד בעיקר לזוגות נשואים, לעומתו הסכם חיים משותפים מיועד בעיקר לזוגות שאינם נשואים

בניגוד להסכם ממון, הסכם חיים משותפים מתאים לכל זוג שהחליט לחיות חיים משותפים. הסכמי ממון שייכים רק לזוגות נשואים בעוד הסכמי חיים משותפים מאפשרים גם לאלה שבחרו שלא להינשא או אף לפסולי חיתון לערוך הסכמים מסודרים המסדירים נושאים רבים שעתידים לצוף במהלך חייהם. חשוב להדגיש כי הסכם חיים משותפים כולל לא מעט יתרונות לזוגות שאינם נשואים, מגדיר את מעמדם כידועים בציבור ומקנה להם זכויות רבות.

  • תוקפו המשפטי של הסכם ממון חל לאחר התערבות משפטית, לעומת זאת תוקפו המשפטי של הסכם חיים משותפים חל באופן מיידי ואוטומטי

להסכמים הללו יש תוקף משפטי? כן! תוקפו המשפטי של הסכם ממום חל רק לאחר התערבות גורמים משפטיים. לעומת זאת, תוקפו המשפטי של הסכם חיים משותפים חל באופן אוטומטי ומיידי עם חתימת הזוג על ההסכם. חשוב להדגיש כי ישנם לא מעט הבדלים במתן התוקף המשפטי להסכמי ממון שנחתמים טרם החתונה או לאחריה. אם אתם רוצים לערוך הסכמי ממון מסודרים, מומלץ שתכירו את כל האפשרויות העומדות לרשותכם עוד לפני מעמד החתונה.

אז מה ההבדל בין הסכם ממון הסכם חיים משותפים? ישנם לא מעט הבדלים בין הסכמי ממון להסכמי חיים משותפים, בחרנו עבורכם את ההבדלים המרכזיים שבהם

חגורת בטיחות למקרים בהם לא תצליחו להגיע להבנות והסכמות בנושאים חשובים

הן הסכמי ממון והן הסכמי חיים משותפים מהווים מעין חגורת בטיחות למקרים בהם בני הזוג לא יצליחו להגיע להסכמות. הסכמים אלה יכולים למנוע לא מעט ויכולים ומריבות, ולכן אל לכם לוותר עליהם. רוצים לערוך הסכם חיים משותפים מסודר ומקצועי? בחרנו עבורכם מספר סעיפים שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם.

הסעיפים שאסור לכם לוותר עליהם הם:

  1. דין הרכוש המשותף -אחד הסעיפים הבסיסיים ביותר בהסכם חיים משותפים הוא סעיף המתייחס לדין הרכוש המשותף. תחילה יש להגדיר היטב מהו הרכוש המשותף של שני בני הזוג. ברוב המקרים מדובר ברכוש שנצבר מעת ההחלטה לקיים חיים משותפים. לאחר הגדרת הרכוש המשותף, חשוב להתייחס לאופן החלוקה שלו במקרים של פרידה. ישנם זוגות שבוחרים להחליט על חלוקה שוויונית, אחרים בוחרים בחלוקה יחסית בהתאם להכנסות בני הזוג וישנם אף כאלה שמסכימים על מתן הרכוש המשותף לאחד הצדדים בלבד.
  2. דין הרכוש שאינו משותף-כהשלמה לסעיף שהובא מעלה, חשוב להתייחס גם לרכוש שאינו משותף. ברוב המקרים שני בני הזוג מגיעים עם ממון או נכסים שצברו במהלך שנות חייהם שקדמו לתחילת הזוגיות. תחילה יש להגדיר את הרכוש שאינו משותף. לאחר מכן חשוב להתייחס לדין הרכוש או פירותיו הכלכליים במהלך כל שנות הזוגיות. לדוגמא אדם שהגיע עם דירה מושכרת לזוגיות, מה דין כל כספי השכירות שהוא מקבל מהשכרת הדירה שלו במהלך שנות הזוגיות? ישנם זוגות שמחליטים שהפירות הכלכליים של הרכוש שאינו משותף יהפכו לרכוש משותף, ולעומתם ישנם לא מעט זוגות שמחליטים שגם הפירות הכלכליים נמנים עם הרכוש שאינו משותף.
  3. דין מתנות כספיות או ירושות לאחד מבני הזוג-נקודה נוספת שחשוב להוסיף בכל הסכם מתייחסת למתנות כספיות או ירושות שאחד מבני הזוג מקבל במהלך הזוגיות. ישנם זוגות שבוחרים להגדיר כל מתנה או ירושה כרכוש משותף, ולעומתם זוגות רבים בוחרים להגדיר מתנות וירושות כרכוש שאינו משותף. כל החלטה אפשרית על ידי הסכמת שני בני הזוג.
  4. סעיף של הסכמת הצדדים לניהול חיים משותפים-סעיף נוסף ומרכזי בכל הסכם חיים משותפים הוא כמובן סעיף העוסק בהסכמת הצדדים לרצון משותף לנהל חיים משותפים. סעיף זה מקנה לזוג יתרונות רבים, לרבות זכויות שונות המגיעות לזוגות נשואים בלבד.
  5. סעיף הכולל מספר פרטים אודות התנהלות משק הבית-בשונה מהסכם ממון העוסק בעיקר בסוגיות ממוניות המתעוררות עם פרידה, הסכם חיים משותפים כולל לא מעט סעיפים הקשורים להתנהלות תקינה במהלך חיי הזוגיות. אחד הסעיפים המרכזיים הוא סעיף הכולל פירוט התנהלות משק הבית. סעיף זה יכול לכלול את כל הסוגיות הבוערות והרלוונטיות לבני הזוג. דוגמה טובה היא חובת תשלומי החשבונות. ישנם זוגות שבוחרים לחלק את החשבונות באופן שוויוני מידי חודש, ישנם זוגות שבוחרים לשלם בחודשים עוקבים וישנם זוגות שבוחרים לחלק את תשלומי החשבונות באופן יחסי להכנסה של כל אחד. כך או כך, חשוב להדגיש ולומר כי כלל האפשרויות פתוחות, המטרה היא להגיע להסכמות.

רוצים לערוך הסכם חיים משותפים עם בן/בת הזוג שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הסכם חיים משותפים, לרבות ההבדלים המשמעותיים בין הסכם חיים משותפים לבין הסכם ממון, נגע בחשיבות הרבה של חתימה על הסכמים אלו וכמובן נציג את הנקודות המרכזיות שרוב החותמים על הסכם חיים משותפים בוחרים לצרף להסכם שלהם. אך לפני שנצלול לעומק הפרטים, חשוב להדגיש כי בניגוד למקובל לחשוב, הסכם חיים משותפים אינו מקביל להסכם ממון. הסכם חיים משותפים שייך רק בבני זוג ידועים בציבור שאינם נשואים. זוגות ידועים בציבור מכל סיבה שהיא (בחרו שלא להתחתן או פסולי חיתון כדת משה וישראל), רשאים למלא הסכם חיים משותפים ולהקנות לו תוקף משפטי לכל דבר ועניין.

חשוב להדגיש – הסכם חיים משותפים אינו עוסק רק בסוגיות ממוניות שצפות בעת פרידה!

מתלבטים אם כדאי לחתום עם הסכם חיים משותפים? חשוב שתכירו את החשיבות הרבה של חתימת הסכמים סדורים הנוגעים לסוגיות בוערות שפוגשות את בני הזוג במהלך כל שנות זוגיותם. אנשים רבים חוששים להציף את הנושא מול בן/בת הזוג בטענה כי כלל ההסכמים הללו משמשים בעיקר לחלוקת ממון לאחר פרידה. אז ראשית, חשוב לדעת שזה לא מדוייק, הסכם חיים משותפים כולל גם לא מעט סוגיות הנוגעות להתנהלות חיי הזוגיות. שנית, חשוב להבין שגם אם אתם בטוחים שתצליחו להגיע להבנות ולהסכמות עם בן/בת הזוג ללא צורך בהסכמים מיוחדים, במידה ויתברר שטעיתם, ההסכמים הללו יהיו שם בכדי לעזור לכם להגיע להסכמות והבנות ללא מריבות מיותרות. חושבים לחתום על הסכם חיים משותפים? תחילה חשוב שתכירו את כל ההבדלים המשמעותיים ביותר בין ההסכמי חיים משותפים לבין הסכמי ממון.

הסכמי ממון מתמקדים בעיקר בסוגיות ממוניות בעוד הסכמי חיים משותפים עוסקים בסוגיות רבות נוספות הסכמי ממון כשמם כן הם, עוסקים בעיקר בסוגיות ממוניות בין בני הזוג.

אז מה ההבדל בין הסכם ממון להסכם חיים משותפים? ישנם שלושה הבדלים מרכזיים, והם:

  • הסכמי ממון שייכים בזוגות נשואים, ולא בזוגות ידועים בציבור

זוגות נשואים הרוצים לערוך הסכמים סדורים לחלוקת הממון בעת פרידה עורכים הסכם ממון. לעומתם, זוגות ידועים בציבור הרוצים לערוך הסכמים הנוגעים לשלל סוגיות המשיקות להתנהלות חיי הזוגיות שלהם, עורכים הסכם חיים משותפים. זוגות שאינם נשואים לא יכולים לערוך הסכמי ממון.

  • הסכמי ממון מתמקדים בעיקר בסוגיות ממוניות בעוד הסכמי חיים משותפים עוסקים בסוגיות רבות נוספות

הסכמי ממון כשמם כן הם, עוסקים בעיקר בסוגיות ממוניות בין בני הזוג. בני זוג שרוצים ליישב את כל הסוגיות הממוניות לחלוקת הנכסים בעת פרידה חותמים על הסכמי ממון מפורטים. הסכמי ממון אלה מרכזים את כל הנושאים הממוניים ופוסקים את דינם בעת הפרדת כוחות. לעומת זאת, הסכמי חיים משותפים בין זוג ידועים בציבור נרחבים הרבה יותר וכוללים סוגיות רבות נוספות מעבר לסוגיות ממוניות, לדוגמה – סוגיית התנהלות משק בית בשגרה הזוגית.

  • הסכמי ממון מחייבים התערבות משפטית למתן תוקף חוקי בעוד הסכמי חיים משותפים מקבלים תוקף מיידי

הבדל נוסף שחשוב שתכירו הוא מתן תוקף משפטי להסכמים השונים. הסכמי ממון מחייבים התערבות משפטית במטרה להעניק להם תוקף מחייב ומשפטי, בעוד הסכמי ממון מקבלים תוקף משפטי באופן אוטומטי ומיידי עם חתימת שני בני הזוג. חשוב להדגיש ולומר כי ישנם הבדלים במתן תוקף משפטי להסכמי ממון שנחתמים במועדים שונים, טרם החתונה או מיד לאחריה. אם אתם חושבים לערוך הסכמי ממון, מומלץ להעמיק בנושא.

חשוב להבין כי הסכמים אלה יכולים לחסוך לכם לא מעט מריבות ואי הסכמות במהלך כל שנות הזוגיות שלכם. ומה באשר להסכם חיים משותפים מחיר?

מרגישים לא בנוח לדבר על הסכם חיים משותפים עם בן/בת הזוג? חשוב שתכירו בחשיבות הרבה של ההסכם

גם אם אתם לא מרגישים בנוח לדבר עם בן/בת הזוג על הסכמים משפטיים באשר לשלבים שונים המהלך חיי הזוגיות, חשוב להבין כי הסכמים אלה יכולים לחסוך לכם לא מעט מריבות ואי הסכמות במהלך כל שנות הזוגיות שלכם. ומה באשר להסכם חיים משותפים מחיר? חשוב להדגיש ולומר כי הסכם חיין משותפים מחיר נמוך יותר בהשוואה לעלות הסכמי ממון. הסכמים אלה (שנערכים בסיועו של עורך דין מקצועי בתחום) עולים בסביבות 1,000 עד 2,000 שקלים. חושבים לערוך הסכם חיים משותפים עם בן/בת הזוג? חשוב שתכירו את הסעיפים השכיחים ביותר שאתם חייבים לכלול בהסכם שלכם.

בחרנו עבורכם את הסעיפים הבולטים ביותר, והם:

  1. סעיף העוסק בדין הרכוש המשותף -כבר בפתיחת הדברים, חשוב להגדיר במדוייק מהו רכוש משותף. ברוב המקרים מדובר ברכוש שבני הזוג צברו במהלך שנות הזוגיות שלהם. לאחר שהגדרתם היטב מהו הרכוש המשותף, חשוב להגדיר כיצד תחלקו אותו במידת הצורך בעת פרידה. חלוקת הרכוש המשותף חייבת להתייחסות ברורה מצד שני בני הזוג עד להסכמה מלאה. יש להדגיש כי בניגוד למקובל לחשוב, בני הזוג לא חייבים להסכים על חלוקת הרכוש המשותף באופן שווה. ישנה אפשרות להחליט על חלוקת הרכוש המשותף באופן יחסי להכנסה של בני הזוג.
  2. סעיף העוסק בדין הרכוש שאינו משותף -סעיף נוסף עוסק דווקא ברכוש שאינו משותף. תחילה יש להגדיר במדוייק את הרכוש שאינו משותף, ברוב המקרים מדובר ברכוש שנצבר על ידי בני הזוג טרם תחילת הקשר הזוגי ביניהם. לאחר ההגדרה המדוייקת של הרכוש שאינו משותף, יש להתייחס לאופן חלוקת רכוש זה במקרה של הפרדת כוחות. חשוב להדגיש התייחסות נפרדת לפירות הכלכליים של הרכוש שאינו משותף. לדוגמה, אם אחד מבני הזוג רכש דירה טרם תחילת הזוגיות למטרות השקעה. מה דינם של כל כספי השכירות המתקבלים במהלך שנות הזוגיות? האם הם נכללים ברכוש המשותף או שמא מופרדים ונמנים עם הרכוש שאינו משותף? כל האפשרויות קיימות, הסכמה של בני הזוג היא זו שתקבע.
  3. סעיף העוסק בדין ירושות או מתנות של אחד מבני הזוג -סעיף נוסף ושכיח במיוחד בהסכמי חיים משותפים הוא סעיף העוסק בדין ירושות או מתנות כלכליות לאחד מבני הזוג. האם הירושות והמתנות נכללות ברכוש המשותף או שמא הן נכללות ברכוש שאינו משותף? יש להתייחס לנקודה זו בנפרד, שכן ללא התייחסות מיותרת הירושות והמתנות יכולות להימנות יחד עם הרכוש המשותף (כפי שצויין בהגדרת הרכוש המשותף – רכוש שנצבר במהלך שנות הזוגיות).
  4. סעיף העוסק בניהול מוסכם של משק הבית במהלך שנות הזוגיות –סעיף נוסף וחשוב לא פחות הוא סעיף הנוגע לכל הפרטים החשובים בניהול משק הבית במהלך שנות הזוגיות. סעיף זה יכול לכלול את כל הנקודות הבוערות שבני הזוג בוחרים להעלות, לרבות הטלת חובת תשלומי החשבונות ועוד. ישנם זוגות שבוחרים לשלם חצי חצי בכל חשבון, אחרים בוחרים לשלם בחודשים עוקבים, וישנם אף כאלה שמחלקים את התשלום באופן יחסי ומותאם לשכר החודשי של שני הצדדים.
  5. סעיף העוסק בהסכמת הצדדים על רצון משותף לנהל חיי זוגיות -הסעיף האחרון הוא סעיף העוסק בהסכמת הצדדים על רצון משותף לניהול חיי זוגיות. סעיף זה מאפשר לבני הזוג ליהנות מלא מעט יתרונות המוענקים לזוגות נשואים. מעבר לכך, סעיף זה נותן תוקף לכלל הסעיפים שהובאו מעלה, שכן אם לא מוסכם שהזוג חפץ בחיים משותפים, אין טעם לדום בסוגיות השונות שעלולות להופיע במהלך שנות הזוגיות או בעת ההחלטה להפריד כוחות.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

עורך דין הסכם ממון חריש

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון תל-אביב

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קריות

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון גדרה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

עורך דין הסכם ממון קיסריה

הסכם ממון הוא הסכם שנערך על ידי עורך דין במטרה להסדיר עניינים כלכליים בין בני זוג. עורך הדין שתבחרו ישפיע על הניסוח של הסכם הממון

074-7765923