הוצאות הקמת חברה בישראל והעלויות השונות

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

יזמים ישראלים רבים רוצים להגשים את חלומם ולפתוח עסק או חברה אשר באמצעותה יכבשו את העולם וישפרו את מצבם הכלכלי. אלא שהרצון העז להצליח, גורם לא אחת ליזמים לשגות בפרטים הקטנים שעולים הרבה. אחד מנקודות הזמן הקריטיות בהן מתרחשות השגיאות הן בעת תהליך החברה. רבים אינם שמים לב לפתיחת חברה בצורה נכונה וכן לגבי הוצאות הקמת חברה בישראל.

במבט ראשון הסכומים לא נראים גדולים או משמעותיים מאוד, בטח לא נוכח ההוצאות וההשקעות האחרות, אך חבל שדווקא הוצאות הקמת עסק, שאינן גדולות – יביאו בהמשך לתסבוכות מיותרות. מהי למעשה חברה בע"מ, מול מי צריך לבצע את התהליכים ומהם הוצאות הקמת חברה, שיש לקחת בחשבון וההוצאות בהמשך הדרך? כל התשובות בשורות הבאות.

הוצאות הקמת חברה בע"מ

קודם שניגע בכל ההוצאות הכרוכות בפתיחת חברה בישראל, נספר על צורת ההתאגדות הפופולארית וכנראה גם הנוחה והמיטיבה ביותר – חברה בערבון מוגבל או בשמה הידוע – חברה בע"מ. חברה בע"מ היא תאגיד משפטי, שהוא נפרד מבעלי החברה. למעשה, לבעלי החברה יש אחריות מוגבלת על המהלכים, התוצאות וההתחייבויות של החברה, אשר מתקיימת כישות נפרדת מהם.

הפרדת האחריות בין החברה לבין בעלי המניות שלה, מאפשרת להם למעשה הגנה מפני תביעת תשלום מהם אישית, בכל סכום החורג מהסכום שהשקיעו ברכישת מניות החברה. בכך הם מקבלים מעין סוג של ביטחון והגנה משפטית, כי הם לא יפגעו אישית, למעט במקרים חריגים ולכן צורה זו מעודדת השקעות, יוזמות וגיוס הון להתפתחות חברות חדשות. יתרונות נוספים של חברה בע"מ היא עלות נמוכה במעט של תשלומי מיסים וכן תדמית מכובדת יותר שמקלה את ההתנהלות מול הגופים הפיננסיים השונים ויכולה לסייע בפתיחת שווקים חדשים.

אחד מנקודות הזמן הקריטיות בהן מתרחשות השגיאות הן בעת תהליך החברה. רבים אינם שמים לב לפתיחת חברה בצורה נכונה וכן לגבי הוצאות הקמת חברה בישראל

הקמת ופתיחת חברה בע"מ

פתיחת חברה בע"מ הינו תהליך מוסדר שעליו להיות מוקפד ומדויק. לצערנו, רבים מזלזלים בתהליך או עסוקים מידי בשלבי ההקמה הפיזיים או התוכניים של החברה ושוכחים נקודה זו או שזמנם אינו בידם. לכן, מומלץ מאוד להיעזר בחברה מתמחה בליווי חברות בעת הקמתם. תחסכו כך לא רק זמן ואנרגיות אלא גם את כל ייסורי הבירוקרטיה הצפויים, כאבי הראש, מילוי טפסים ארוכים ולפעמים גם חיסכון בכל הוצאות הקמת חברה. תחילת התהליך יכולה להיות ממש כאן באתר, בהגשת הבקשות אונליין.

התהליך כולל מילוי בקשה לרישום חברה, אל מול רשם החברות, הצהרות של בעלי המניות והדירוקטורים על נושאים הקשורים בהון ובמטרות החברה, כתיבת וצירוף תקנון החברה, שהוא למעשה החוזה של בעלי המניות ויש לכלול בו פרטים כמו שם החברה, המטרות שלה, פירוט של הון המניות והחלוקה שלו ועוד. כמו כן, יש צורך בפתיחת חשבון בנק וכן פתיחת תיקים ברשויות המס-מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי וכן טפסים נוספים ושונים.  כל הטפסים והמסמכים אמורים להישלח לרשם החברות במשרד המשפטים, בצירוף אגרה משולמת. רק לאחר מכן, תקבלו בחזרה את תעודת ההתאגדות ומספר הח.פ. שלכם. לעיתים כל התהליך יכול להיות ארוך מאוד אולם אם תעשו אותו עם חברה המתמחה בנושא, שגם מכירה את כל צדדי החוק ולמי יש לפנות – הרי שניתן יהיה לקבל את תעודת ההתאגדות גם בתוך ימים ספורים בלבד.

קודם שניגע בכל ההוצאות הכרוכות בפתיחת חברה בישראל, נספר על צורת ההתאגדות הפופולארית וכנראה גם הנוחה והמיטיבה ביותר – חברה בערבון מוגבל או בשמה הידוע – חברה בע"מ

לחסוך בכל הוצאות הקמת חברה

כבר סיפרנו על החיסכון בכאב הראש , הריצות והבירוקרטיות שכרוכות בהקמת חברה בישראל. אחת הדרכים להקל היא באמצעות חברות המלוות ועושות עבורך את כל התהליך וכן מאפשרות לך להשתמש בכלי שמיסדה המדינה – פתיחת חברה דרך האינטרנט. לשם כך, אתה נכנס לעמוד פתיחת החברה, למשל אצלנו באתר, מזין פרטים ראשוניים ונציג חוזר אליך במהרה לקבלת פרטים נוספים. מכאן, צוות של עורכי דין, משפטנים ואנשי חשבונאות עמל על הדרך הטובה ביותר עבורך להקמת חברה, כאשר בתוך כמה ימים החברה שלך קמה, אפילו בלי שיצאת מהבית.

במקרה של פתיחת חברה עם מספר בעלים, כאשר לכל אחד יכול להיות מספר שונה של מניות בחברה, הרי שנוצר מבנה מורכב יותר, הדורש טיפול יסודי וארוך יותר ולכן גם הוצאות הקמת חברה במקרה זה יהיו גדולות יותר

מהן הוצאות הקמת חברה בע"מ?

מעבר למסמכים וההצהרות שיש להגיש בעת הקמת חברה, ישנן גם הוצאות הקמת חברה שכדאי להכיר. הוצאות אלו הן קבועות ומחירן ידוע מראש, אם כי יכול להשתנות מעת לעת על פי עדכונים ותקנות שונות. הוצאות אחרות הן משתנות ותלויות בגודל החברה ובהיקף העבודה שיש לעשות בעת פתיחתה וכן בזהות משרד עורכי הדין או החברה המלווה אותך בעת התהליך, מהן נגזר גם שכר הטרחה שלהם.

הסכומים הקבועים הם אגרת הרישום והאגרה השנתית לרשם החברות. אגרת הרישום לפתיחה בצורה מקוונת באתר נעה סביב  2178 ₪ והאגרה השנתית סביב 1,137 שקלים במידה והיא משולמת עד מרץ (מעבר לכך- יש קנס קטן והעלות גדלה). האגרות משולמות גם אם החברה הפסיקה את פעילותה. אגב, בעת סגירת החברה, יש לבצע גם כן סגירה מסודרת מול רשם החברות, אחרת תמשיכו לצבור חובות וקנסות בגין האגרה השנתית, למרות שמבחינתכם סגרתם את החברה והיא כבר אינה פעילה.

מעבר למסמכים וההצהרות שיש להגיש בעת הקמת חברה, ישנן גם הוצאות הקמת חברה שכדאי להכיר. הוצאות אלו הן קבועות ומחירן ידוע מראש, אם כי יכול להשתנות מעת לעת על פי עדכונים ותקנות שונות

הוצאות הקמת חברה שאינן קבועות

מעבר לאגרות הרישום והאגרה השנתית ישנן הוצאות נוספות, שאינן קבועות בחוק. ישנם שלל יועצים חיצוניים, איתם ניתן להתייעץ בעת הקמת חברה, מהם מתחום המשפט ומהם כלכלנים, אנשי שיווק, פרסום וכד'. כך למשל, רואה חשבון יכול לסייע רבות בכל הקשור לפתיחת התיקים והגדרות החברה מול מס הכנסה ומע"מ, ניתן גם להיעזר ביועצי מס, יועצים עסקיים וכאמור בעורכי דין לצורך הקמת החברה.

יש לזכור שחלק מן הוצאות הקמת עסק אינן קשורות למוסדות המדינה אלא לרשות המקומית ועלויות כמו ארנונה, שכירות, אגרת שילוט וכד' – קיימים גם הם. בנוסף, יש לקחת בחשבון גם את נושא הביטוחים, כח אדם ועוד.

מעבר לאגרות הרישום והאגרה השנתית ישנן הוצאות נוספות, שאינן קבועות בחוק. ישנם שלל יועצים חיצוניים, איתם ניתן להתייעץ בעת הקמת חברה, מהם מתחום המשפט ומהם כלכלנים, אנשי שיווק, פרסום וכד

חברת יחיד או חברה עם מספר בעלים

הוצאות הקמת חברה בע"מ גם משתנות לפי זהות החברה ומספר הבעלים שבה. ההבדל טמון בשאלה האם זו חברת יחיד, קרי שישנם בעלים אחד לחברה והוא מחזיק ב-100% ממניותיה או שמדובר בחברה בה מחזיקים בעלי מניות רבים. כעקרון, אין גבול לכמות הבעלים של החברה, מבחינה חוקית אולם אז, היא הופכת לבעלת מבנה מורכב יותר. בכל מקרה, בין בחברת יחיד ובין בחברה עם בעלים רבים, חברה בע"מ תוגדר כישות משפטית נפרדת מבעליה.

במקרה של חברת יחיד, הרי שיש אפשרות, בהתנהלות נכונה, לחתום על מספר מועט יותר של טפסים ולחסוך זמן ועלויות. בטופס אחד יחיד, ניתן לחתום גם על הצהרת בעל המניות, גם על הצהרת הדירקטור היחיד, ולהביאו חתום ומאומת על ידי עורך דין.

במקרה של פתיחת חברה עם מספר בעלים, כאשר לכל אחד יכול להיות מספר שונה של מניות בחברה, הרי שנוצר מבנה מורכב יותר, הדורש טיפול יסודי וארוך יותר ולכן גם הוצאות הקמת חברה במקרה זה יהיו גדולות יותר.  אגב, גם כאן המורכבות המבנית של החברה יכולה להשתנות במקרה של ריבוי גדול של בעלים או אפילו כאשר חברה בע"מ אחרת, היא אחת ממחזיקות המניות בחברה בע"מ שלנו.

יש לזכור שחלק מן הוצאות הקמת עסק אינן קשורות למוסדות המדינה אלא לרשות המקומית ועלויות כמו ארנונה, שכירות, אגרת שילוט וכד' – קיימים גם הם.

נראה לכם מסובך? בשביל זה אנחנו כאן

לרבים מאתנו, הקמת חברה היא עסק מסובך. יש לנו תוכניות מגובשות על אופן הפעלת החברה, המכירות, היחסים עם הלקוחות וכד' ואין לנו ראש להתעסקות עם הצד הבירוקרטי של הקמת חברה ועם כל נושא הוצאות הקמת חברה. בשביל זה, אנחנו פה. צוות המומחים שלנו גם ייעץ לכם איך נכון עבורכם לפתוח את העסק, וגם יעשה לכם את כל העבודה מאחורי הקלעים, כל זאת כדי שלכם יהיה ראש שקט לדברים החשובים באמת ולהצלחת החברה.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

תשלום אגרת הקמת חברה
תשלום אגרת הקמת חברה

כאשר מקימים חברה יש לשלם אגרה בעת מעמד הרישום ומרגע שהחברה מוקמת יש לשלם אגרה שנתית. אך מדוע יש לשלם אגרה ומה גובה תשלום אגרת

הקמת חברה משפחתית
הקמת חברה משפחתית

חברה משפחתית היא כמו חברה בע"מ אך המיסים שלה מחושבים בצורה אחרת. מהי חברה משפחתית? למה להקים חברה משפחתית? מה התהליך של הקמת חברה משפחתית

הקמת חברה חלוקת מניות
הקמת חברה חלוקת מניות

הקמת חברה היא תהליך שכולל בתוכו שלבים רבים ביניהם רישום החברה אצל רשם חברות, מילוי טפסים שונים, תשלום אגרה וחלוקת מניות. חלוקת המניות יכולה להתבצע

הסכם שותפות הקמת חברה
הסכם שותפות הקמת חברה

כאשר מקימים חברה עם שותפים יש לחתום על הסכם שותפות. הסכם השותפות הוא בעל חשיבות רבה והוא למעשה מסכם את כל הפרטים החשובים עבור השותפים

074-7765923