פתיחת חשבון בנק בחו"ל דרך האינטרנט

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

פתיחת חשבון בנק בחול דרך האינטרנטפתיחת חשבון בנק בחו"ל דרך האינטרנט

חושבים לפתוח חשבון בנק בחו"ל דרך האינטרנט? המאמר הבא הוא בשבילכם. בנקים במדינות זרות מאפשרים לישראלים רבים לפתוח חשבון בנק, הן בעבור לקוחות פרטיים והן בעבור חברות. במאמר הבא נסביר לכם כיצד מומלץ לבצע פתיחת חשבון בנק בחו"ל בדרך נכונה ובטוחה. 

 

פתיחת חשבון בנק בחו"ל דרך האינטרנט- מתי צריך?

חשבון בנק בחו"ל מיועד לאנשים שמתכננים לעבור לחו"ל או שמנהלים עסקים בחו"ל. עם זאת, קיימים  ישראלים שמעוניינים לפתוח חשבון בנק בחו"ל גם מסיבות אחרות של שמירת סודיות או של השקעות. 

קיימות מדינות בהן תנאי השמירה על הסודיות הם נוקשים במיוחד. כמו כן, ענף ההשקעות יכול להיות משתלם מאוד בבנקים זרים בהם יש כלים להשקעה שאינם קיימים בישראל. 

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא העמלות שיש לשלם. במדינות רבות ברחבי העולם העמלות זולות יותר מאשר העמלות בבנקים בישראל. כמו כן, השירותים מגוונים יותר ורחבים יותר, ניתן לבצע מגוון פעולות במטבעות זרים מה שלא בהכרח אפשרי בבנקים בישראל. 

עד לפני מספר עשורים, נחשבה החזקת חשבון בנק במדינה זרה על ידי אזרחים ישראלים תושבי ישראל לחריגה מאוד ואף בלתי חוקית. בהמשך הדרך, אישרה המדינה לכל אזרח ישראלי לפתוח חשבון בנק בחול ללא כל מגבלה שהיא, אלא שלפני כעשור נקטה המדינה בשורה של צעדים על מנת להילחם בשוק השחור בכלל ובתחום של הלבנת הון בפרט. בעקבות זאת, לא נפגעה הזכות של אזרחים ישראלים לנהל חשבון בנק עצמאי משלהם בחו"ל, אבל התהליך של פתיחת החשבון מחייב דיווח לרשויות וכן ישנן מספר מגבלות על הפעולות שניתן לעשות באמצעות חשבון כזה, הכל במטרה למנוע ניצול של חשבונות בנק זרים לצורך הלבנת הון.

 

חשבון בנק בחול – מדוע זה נחשב כל כך רגיש?

ובכן, על פי החוק במדינת ישראל, חייב כל אזרח לדווח למדינה על נכסים והון שעומדים לרשותו על פי דרישה. את הדרישה הזאת רובנו מכירים תחת הביטוי הצהרת הון. הצהרת ההון הוא כלי שמשמש את המדינה כדי לוודא שישנה התאמה בין דיווחי ההכנסות של האזרח ובין ההון והנכסים שעומדים לרשותו. כך למשל, אם על פי הדיווחים שלכם לרשויות המס, הרווח השנתי שלכם עומד על מאה אלף שקלים, בהיעדר מקור הכנסות מוצהר אחר, לא סביר שיהיו בבעלותכם רכב יוקרה, בית פרטי ביישוב יוקרה ומניות בשווי מיליוני שקלים. הצהרת ההון מיועדת לספק למדינה את המידע הנדרש לה בכדי לבצע השוואות מסוג זה.

בניסיון לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, בחרו ישראלים רבים לפתוח חשבון בנק בחו"ל אליו הם היו מזרימים את כל ההון שלהם, אותו הרוויחו בשחור, כלומר ללא דיווח וללא תשלום מס. בצורה זו, הם למעשה הסתירו את ההון הזה מרשויות המדינה ויכלו להמשיך לעבוד בשחור מבלי שהמדינה תוכל לגלות זאת בהצהרת הון רגילה. בעקבות זאת, החליטה המדינה להגביר מאוד את הפיקוח על כל נושא הלבנת ההון וכיום נחשב נושא זה לאחד ממוקדי המאבק של רשויות האכיפה הכלכליות במדינה. בין היתר, נכנס לפיקוח גם הנושא של פתיחת ואחזקת חשבון בנק בחול.

 

מערך שיתופי פעולה בינלאומיים

בכדי להתמודד עם התופעה של הלבנת הון, מקיימות היום מדינות רבות מערך שלם של שיתופי פעולה, במסגרתו משתפות המדינות מידע אודות חשבונות בנק זרים המתנהלים בתחומן. מדינת ישראל שותפה גם היא למערכי שיתופי פעולה אלה וזה מה שמאפשר לה להמשיך ולאפשר לאזרחיה משלמי המיסים, להמשיך וליהנות מהאופציה של פתיחת חשבון בנק בחול. יחד עם זאת, בכדי לאפשר פיקוח אפקטיבי, דורשת המדינה מכל אדם המחזיק חשבון בנק בחול, להעביר דיווח מלא על הכספים והנכסים בחשבון, הן על פי הוראות וכללים קבועים מראש והן על פי דרישה. אם נרצה לפשט את הדברים לשפה פשוטה אז זה הולך ככה: כל תושב ואזרח ישראל המשלם מיסים בישראל, יכול לפתוח חשבון בנק בחול, אך עליו לדווח למדינה על כל תנועה של הון ונכסים דרך החשבון  ללא מגבלת מינימום (כלומר, גם העברות כספים בסכומים נמוכים חייבים בדיווח).

 

מה לגבי חשבונות בנק קיימים?

אם כבר יש לכם חשבון בנק בחול, אותו פתחתם לפני חקיקת החוק נגד הלבנת הון, זה לחלוטין לא פוטר אתכם מחובת הדיווח. גם חשבונות ישנים חייבים בדיווח על התנועות בחשבון ואם לא עשיתם זאת עד כה, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי בעניין, שכן על הנייר, ניתנה תקופת הסתגלות במהלכה היה על כל בעלי החשבונות בחו"ל להצהיר על חשבונותיהם ולדווח עליהם. בכל מקרה, בשלב הזה תוכלו לבצע גילוי מרצון ולהציג לרשויות את כל התנועות בחשבון בדיעבד, על מנת להסיר כל חשד להלבנת הון. מרגע שהשלמתם את המהלך הזה, יהיה עליכם להמשיך ולהגיש דיווח שנתי לרשויות בישראל על פי ההוראות שתקבלו מרשות המיסים בעניין זה. ישנו תהליך מסודר מאוד לדיווח על חשבון בנק בחול – הוא לא מורכב אבל הוא צריך להיעשות אחת לשנה ויש להקפיד על כך מאוד. כאמור, המדינה שמה דגש רב בשנים האחרונות על המאבק בהלבנת הון והתמודדות עם חשבונות בנק זרים הוא חלק מרכזי במאבק הזה, אז לא כדאי להיכנס לכוונות של הרשויות אם אין סיבה לכך.

הדרך הטובה והבטוחה ביותר לפתוח חשבון בנק בחול

טכנית, כדי לפתוח חשבון בנק בחול, אתם יכולים פשוט להיכנס לאחד הבנקים במדינה בה אתם רוצים לפתוח חשבון ופשוט לפתוח אותו. בנקים זרים יקבלו אתכם בזרועות פתוחות, שכן האחריות אינה עליהם, אלא עליכם. במידה ואתם מתגוררים בחו"ל ולא משלמים מיסים בישראל, אז גם אין בעיה לעשות זאת ואין כל חובת דיווח לרשויות בישראל. יחד עם זאת, אם אתם מתגוררים בישראל ומנהלים את מרכז חייכם בישראל, בכלל זה משלמים מיסים בישראל, את פתיחת החשבון בחו"ל אתם רוצים לעשות בצורה יסודית ובליווי גורם מקצועי.

ישנם משרדי עורכי דין ומשרדי רואי חשבון, שמתמחים ספציפית בנושא הזה ויוכלו לסייע לכם בכמה היבטים:

  • בחינת הכדאיות של פתיחת חשבון בחול
  • בחינת הבנקים השונים בהם מומלץ לפתוח, היתרונות והחסרונות של כל בנק ומתן המלצה לגבי הבנק המתאים לכם ביותר
  • המלצה על מסלול העו"ש/ השקעות המתאים לכם ביותר בין תכניות החשבונות בבנק הנבחר
  • ולבסוף כמובן, ביצוע כל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח שפתיחת החשבון מבוצעת על פי החוק בישראל, לרבות דיווח לרשויות המס והדרכה לגבי אופן הגשת הדיווח השנתי בו יהיה עליכם לעמוד מעתה והלאה, כל עוד אתם מחזיקים את החשבון בחול.

 

חשבון בנק בחול זה לא עוד חשבון בנק

הדבר החשוב ביותר, שאיתו אתם צריכים לצאת מכאן הוא ההבנה שחשבון בנק שאתם מחזיקים בחול הוא לא עוד חשבון בנק כמו זה שאתם מנהלים פה בישראל. הבנקים בישראל נמצאים בפיקוח ישיר של בנק ישראל ודרכו יכולה המדינה לפקח על תנועות הכספים בחשבונות הבנק במדינה. כמו כן, לרשויות המס בישראל יש סמכות חוקית לאכוף את חוקי המדינה על חשבונות בנק ישראליים. כאשר מדובר בחשבון זר, החשבון מתנהל למעשה במדינה זרה ונתון לריבונותה. במצב זה, מוגבלת המדינה במספר ובסוג הפעולות שהיא יכולה לעשות בכדי לפקח על חשבון הבנק שלכם ולכן היא מעבירה את האחריות כולה אליכם – אתם צריכים להצהיר על פתיחת חשבון חדש או על קיומו של חשבון ישן ואתם גם צריכים להיות אלה שמדווחים באופן רציף על כל התנועות בחשבון.

בצורה זו, שומרת המדינה על קו מיושר בין הצהרות ההכנסות שלכם ובין ההכנסות שלכם בפועל, גם אם הן עוברות דרך חשבון זר. במידת הצורך, כאשר מזהה המדינה תנועות חריגות או חוסר התאמה בין התנועות בחשבון ובין הצהרות המס שלכם פה בארץ, היא יכולה למנף את שיתופי הפעולה שלה בכדי לבצע חקירה לעומק ולברר האם חשבון הבנק שלכם נוצל לצורך ביצוע פעולות בלתי חוקיות ובראשן הלבנת הון.

בשורה התחתונה, אם חשבון בנק בחול זה מה שאתם רוצים וצריכים, אין שום בעיה, רק הקפידו לעשות את הדברים בצורה מסודרת, חוקית ובסיוע גורמים מקצועיים שיוודאו זאת עבורכם במאה אחוז.

בעקבות הסיבות הללו, אנשים רבים מעוניינים בפתיחת חשבון בנק בחו"ל דרך האינטרנט. 

מספר קטגוריות רלוונטיות לבדיקה פתיחת חשבון בנק בחולפתיחת חשבון בנק בחו"ל דרך האינטרנט- פרטים חשובים

על מנת לפתוח חשבון בנק בחו"ל, צריך לקחת בחשבון שההליך יכלול בתוכו תהליכים בירוקרטיים שונים. לכן, חשוב מאוד לדעת את הפערים וההבדלים השונים בין התקנונים הישראליים לבין התקנונים במדינה בה אתם מעוניינים לפתוח את חשבון הבנק. 

ריכזנו לכם מספר קטגוריות רלוונטיות לבדיקה- 

  • שירותים- אילו שירותים מוצעים לכם בבנק הזר? כמו כן חשוב לבצע בחינת איכות של השירותים השונים, ביניהם שירותי הייעוץ וההשקעות. 
  • עמלות- מומלץ לבדוק את ההבדלים בין העמלות על השירותים השונים בבנק. 
  • נגישות- חשוב מאוד להבין מה מידת הנגישות של הבנק ללקוחות שנמצאים מחוץ למדינה. קיימים בנקים המעניקים שירות יעיל ללקוחות מחות למדינה ויש בנקים שלא, לכן מומלץ לבדוק זאת. 
  • מידע- הבנקים שמאפשרים שמירה על סודיות ברמה גבוהה בדרך כלל יבקשו מכם מידע וחשיפה של פרטים רבים, על מנת למנוע הלבנות הון. לכן, חשוב מאוד להגיע מוכנים עם כל המידע הנדרש ולהיות מודעים לעובדה שיכולים לבקש מכם להיחשף. יש לקחת בחשבון שיכול להיות מצב בו תעמדו תחת פיקוח ובדיקות קפדניות שונות. בין היתר הבנקים הזרים יבקשו מכם פרטי דרכון מאושרים, המלצות מבנקים ישראלים ופרטי מגורים מאומתים. לכך יהיה עליכם להחזיק במסמכים הנדרשים. כמו כן, הבנקים יבקשו שקיפות בכל הנוגע להכנסות, חוזים שנוגעים לעסקאות שונות, מקורות הכנסה עתידיים ועוד. 
  • קבלת ייעוץ והכוונה- ההמלצה שלנו היא להשתמש בשירותים השונים של יועצי מס בינלאומיים או עורכי דין העוסקים בתחום מאחר ובכל מדינה שיטות המס שונות. על מנת למנוע הסתבכות עם רשויות המדינה, חשוב מאוד להבין באופן מדויק את תשלומי המס הנחוצים. לשם כך מומלץ להיעזר במומחים לתחום ולהיות בטוחים שאתם ממלאים את החובות שלכם כראוי. 

כפי שהבנו, פתיחת חשבון בנק כוללת תהליכים בירוקרטיים רבים הכוללים חתימה על מסמכים רבים. ההמלצה שלנו היא לשמור על כל המסמכים במרוכז. המסמכים מהווים עדות לקיום חשבון הבנק ולפעולות הנעשו בו. כמו כן, חשוב מאוד לזכור את שם המשתמש ואת הסיסמא לחשבונות הזרים. במידה ששכחתם את אחד מהשניים יהיה עליכם ליצור קשר עם נציג של הבנק ולפעמים הדבר לוקח זמן רב. כמו כן יש לקחת בחשבון כי קיימים בנקים שידרשו מכם להיפגש עם נציג באופן פיזית ויש כאלה שיסתפקו בשיחת טלפון. בכל מצב, מומלץ לשמור על כל המסמכים והפרטים השונים באופן הדוק. 

פתיחת חשבון בנק בחו"ל דרך האינטרנט- כיצד?

אז הגענו לשאלה שחיכינו אליה, כיצד פותחים חשבון בנק בחו"ל? למעשה קיימות שתי דרכים לכך, כאשר האחת היא דרך האינטרנט והשנייה היא באופן ישיר מול הבנק המבוקש. 

הדרך בה תתבקשו לבצע פתיחת חשבון בנק תשתנה בהתאם לסוג החשבון שאתם מעוניינים לפתוח. 

  • פתיחת חשבון בנק בחו"ל דרך האינטרנט- פתיחת חשבון בנק דרך האינטרנט מתאפשרת רק במקרים בהם אתם מעוניינים לפתוח חשבון בנק למטרות בסיסיות. לשם כך יהיה עליכם להציג דרכון בתוקף ומגוון טפסים שונים לפי הנדרש. בין הטפסים השונים יהיו טפסים שמעידים על היסטוריה פיננסית, הכנסות עתידיות, תוכניות עסקיות ומסמכים שמוכיחים את הסיבות לפתיחת החשבון. 
  • פתיחת חשבון בנק בחו"ל באופן ישיר- במידה שאתם מעוניינים לפתוח חשבון בנק למטרות מורכבות ועסקיות יהיה עליכם לעשות זאת באופן ישיר. כאן יהיה עליכם להיפגש עם נציגי הבנק ולפתוח את החשבון מולם. גם במקרה הזה יהיה עליכם להציג דרכון בתוקף ומגוון מסמכים ואישורים נדרשים. 

על מנת לשמור על חוקיות יש לדווח על פתיחת חשבון הבנק. המדינות ברחבי העולם מנסות להילחם בתופעה של הימנעות משתלום מיסים, הברחת נכסים, הלבנת הון וכו, ולכן קיימים הסכמים בינלאומיים בין מדינות שונות למניעת אלה. לכן, חשוב מאוד לדווח על פתיחת חשבון הבנק ועל כלל ההכנסות שלכם, גם במידה ואינן דורשות תשלום מס. אי דיווח נחשב לעבירה על החוק. 

פתיחת חשבון בנק בחולפתיחת חשבון בנק בחול

בואו נבהיר את זה כבר עכשיו – אם אתם רוצים לפתוח חשבון בנק בחו"ל, אתם יכולים לעשות את זה. אחרי שהבהרנו את זה בצורה פשוטה, נבהיר גם שהאופציה של פתיחת חשבון בנק בחול אינה פשוטה כפי שהייתה בעבר ויש לכך סיבות טובות. אז קודם כל, מדוע בכלל לפתוח חשבון בחו"ל? שנית, האם אפשר לפתוח כל סוג של חשבון בכל סוג של בנק בכל מדינה? מדוע נחשב תהליך זה לתהליך מורכב יחסית, שצריך בכלל לשקול לפני שמבצעים אותו? את כל התשובות לכל השאלות, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

פתיחת חשבון בנק בחול – איך זה עבד בעבר?

הקונספט של "חשבון בנק בשווייץ" היה קונספט נפוץ מאוד בעבר, הן בישראל והן במדינות מערביות רבות אחרות וזה לא היה מוגבל לשווייץ בלבד. אלא שלאורך זמן, הפך הקונספט הזה לנרדף להלבנת הון. אזרחים ישראלים שביקשו לעבוד בשחור, היו צריכים למצוא דרך להסתיר מהמדינה את ההון שצברו ולשם כך פתחו חשבונות בנק בחו"ל, אליהם היו מזרימים את ההון השחור שצברו, שם היו יכולים למעשה להלבין את ההון הזה באמצעות שימוש בו לטובת רכישות ועסקאות שונות. כאשר הפכה התנהלות זו לתופעה, החליטו מדינות מערביות רבות להילחם בהון השחור ובהלבנת ההון באמצעות החלת מגבלות של ממש על האופציה של פתיחת חשבון בנק בחול.

איך זה נראה היום?

מבחינה טכנית זה נראה כמעט אותו דבר. למעשה, מבחינה טכנית כל מה שאתם צריכים לעשות כדי לפתוח חשבון בנק בחו"ל זה להיכנס לכל בנק שתבחרו בו, להפקיד בו סכום כסף ראשוני ויש לכם חשבון בנק בחו"ל. בנקים בחו"ל מחויבים אמנם לדווח על חשבונות זרים, אבל אין להם שום בעיה לפתוח את החשבון ולדווח עליו, במידה וחובת דיווח כזאת חלה עליהם. מבחינתם זה עוד ביזנס ואין שום סיבה שהם יסרבו לכך. הבעיה היא, אם כן, שלכם ולא של הבנק שפתח עבורכם את הבנק.

מדוע? מכיוון שעל פי החוק במדינת ישראל, כמו גם במדינות מערביות רבות אחרות, חייב כל בעל חשבון בנק בחו"ל לדווח על פתיחת חשבון בנק בחול ועל כל חשבון אחר שכבר מתנהל בחו"ל. בנוסף לכך, חייב בעל החשבון לדווח לרשויות המדינה על כל תנועות ההון והנכסים בחשבון במסגרת דיווח שנתי לרשות לאיסור הלבנת הון. הסיבה לכך כאמור, היא שהמדינה רוצה למנוע את הפיכת חשבונות הבנק הזרים לכלי להלבנת הון. זאת אומרת, שלפתוח את החשבון בחו"ל אתם יכולים, אבל יהיה עליכם לנהוג על פי הוראות החוק החלות באיסור הלבנת הון ובמיוחד להקפיד על חובת הדיווח על כל התנועות המבוצעות בחשבון.

 

האם זה בכלל כדאי?

ובכן, אם הכוונה שלכם בעצם פתיחת חשבון בנק בחול היא לייצר לעצמכם נתיב להלבנת הון, אז זה ממש לא כדאי. הנושא של הלבנת הון ומלחמה בשוק השחור הוא נושא שמקבל דגש רב בימים אלה בקרב רשויות המס בישראל ובמדינות רבות אחרות, ולכן יהיה לכם קשה מאוד לנהל את החשבון מבלי שהדבר יתגלה לרשויות. רשויות המס במדינת ישראל מקיימות רשת של שיתופי פעולה במסגרת אמנות שנחתמו מול מדינות אחרות, במסגרתם חלה חובה גם על הבנקים לדווח על חשבונות זרים, כך שלא סביר שתוכלו לפתוח את החשבון בחו"ל מבלי שהדבר ייוודע לרשויות המס בישראל ואז אתם עלולים להיות בצרות צרורות.

יחד עם זאת, פתיחת חשבון בנק בחול יכולה להתבצע למטרות סופר לגיטימיות שאין בהן טיפה של עבירה על החוק. כך למשל, אם אתם מקיימים פעילות עסקית ענפה מול מדינות זרות ורוצים לייעל את תהליך העברות הכספים, או אפילו אם אתם מעוניינים לקיים פעילות פיננסית בבורסות חו"ל או ליהנות מריביות גבוהות שמציעים בנק בחו"ל, זה לגמרי לגיטימי לפתוח את חשבון הבנק שלכם דווקא בבנק זר במדינה זרה. במקרה כזה, פשוט תצטרכו לדווח על חשבון הבנק הזה לרשויות המס בישראל וכל עוד תקפידו לשלם מיסים על פי החוק, גם עבור הכספים שעוברים דרך חשבון הבנק הזר שלכם, לא תהיה לכם כל בעיה עם רשויות החוק ותוכלו לנהל את חשבון הבנק כמו כל חשבון בנק מקומי שיש לכם כאן בישראל.

 

באיזה בנק כדאי לפתוח את החשבון?

ובכן, זהות הבנק שבו נכון לכם לפתוח את החשבון היא רק אחת השאלות מבין כלל השאלות שעליכם לשאול את עצמכם לפני שאתם מבצעים את המהלך. בכל מדינה יש כללים שונים לגבי חשבונות בנק של אזרחים זרים, בכל בנק יש מדיניות שונה של ניהול ניירות ערך, ריביות, עמלות, אשראי וכן הלאה. בכל בנק גם יש שערי חליפין שונים מהם תוכלו ליהנות בהמרת הכסף הזר לשקלים ולהיפך. בהתאם לכך, לפני שאתם אצים רצים לפתוח את חשבון הבנק בחו"ל, כדאי להתייעץ עם גורם מקצועי המתמחה בתהליך של פתיחת חשבון בנק בחול.

גורם מקצועי כזה יסייע לכם לא רק לבחור את הבנק הנכון, את סוג החשבון הנכון במדינה הנכונה, אלא שגם יבצע עבורכם את כל הפרוצדורות הרגולטוריות הנדרשות על מנת לוודא שאתם עושים את זה באופן חוקי, שרשויות המס מודעות לעצם קיום החשבון ושאתם נכנסים לרוטינה של דיווח שנתי לרשויות על כל התנועות שלכם בחשבון.

את הדברים האלה אנו אומרים מכיוון, שברמה הטכנית קל מאוד לפתוח חשבון בנק בחול ולמעשה, בבנקים רבים ברחבי העולם תוכלו לעשות את זה ממש עכשיו אונליין דרך המחשב בבית או במשרד. אלא שהפרוצדורה הטכנית של פתיחת חשבון בנק בחול היא החלק הקל של התהליך ואם תסכמו את התהליך כולו סביב החלק הקל הזה, אתם עלולים למצוא את עצמכם בסיכון מול רשויות המס, בהתאם למה שהסברנו קודם לכן.

מה לגבי חשבונות בנק קיימים?

אם כבר יש לכם חשבון בנק בחו"ל, בשלב הזה רשויות המס בישראל אמורות כבר לדעת עליו. לאחר חקיקת החוק לאיסור הלבנת הון בסוף העשור הקודם, נתנו הרשויות פרק זמן ארוך במסגרתו היו אמורים כל בעלי החשבונות הזרים לדווח על החשבונות שלהם לרשות המיסים. אם טרם עשיתם את זה, אתם רוצים לגייס לעצמכם סיוע משפטי ולעבור תהליך של גילוי מרצון במסגרתו יהיה עליכם להציג את כל התנועות בחשבון עד היום ולהוכיח כי החשבון לא שימש אתכם לצורך העלמת מסים או ביצוע פעולות בלתי חוקיות אחרות. לכל היותר תקבלו קנס כלשהו ותוכלו לחזור לשגרה, כשכעת תכלול השגרה הזאת גם דיווח שנתי עדכני על החשבון הקיים שלכם בחו"ל.

אם כבר דיווחתם על החשבון לרשויות המס בישראל, אתם אמורים להגיש דו"ח שנתי על התנועות בחשבונות הזרים שלכם ואם אתם לא עושים זאת, אז שוב, חשוב שתעשו בנצ'מרק מול רשות המיסים גם בעניין הזה. את כל המהלכים האלה, החל מהמהלך הראשוני של פתיחת חשבון בנק בחול וכלה בדיווח על חשבונות קיימים, חשוב שתעשו בסיוע וליווי של גורם מקצועי בדמות רואה חשבון המתמחה בתחום ספציפי זה, על מנת להבטיח שאתם עושים את הדברים בצורה נכונה ולא חושפים את עצמכם לסיכון משפטי.

פתיחת חשבון בנק באינטרנטפתיחת חשבון בנק באינטרנט

ישנם כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות היום דרך האינטרנט, שפתאום כל פעולה שאינה ניתנת לביצוע אונליין נראית לנו כמו פעולה מיושנת וארכאית. כעת הגיעה תורה גם של פתיחת חשבון בנק באינטרנט ואם לא ידעתם את זה עד היום, אז עכשיו אתם יודעים – הבנקים הגדולים, בארץ ובעולם, מאפשרים להשלים תהליך שלם של פתיחת חשבון חדש באמצעות האינטרנט וללא צורך להגיע לסניף כלל. לצד היתרון של נוחות התהליך, אי אפשר להימנע גם משאלות מטרידות בנושא הבטיחות של התהליך ובכל זאת, תהליך פתיחת החשבון בצורה מקוונת מבטיח בטיחות מלאה ובשורות הבאות תבינו מדוע.

 

איך מבצעים פתיחת חשבון בנק באינטרנט?

ובכן, האופציה של פתיחת חשבון באופן מקוון היא אופציה שמוצעת כרגע על ידי מרבית הבנקים, גם בארץ וגם בעולם, אך לא על ידי כולם. הדבר הראשון שתצטרכו לעשות לשם השלמת התהליך הוא להוריד את אפליקציית ניהול החשבון של הבנק בו תרצו לפתוח את החשבון. פתיחת חשבון דרך אתר אינטרנט רגיל אינה אפשרית והנה כבר צעד בטיחות ראשון בהם נוקטים הבנקים בכדי להבטיח שהתהליך הוא בטוח ושלא מבוצעת גניבת זהות. פתיחת החשבון באמצעות אפליקציה מאפשרת לזהות את הטלפון הספציפי ממנו מבוצע התהליך, מה שמגביר את רמת הבטיחות של התהליך.

מן הסתם, בכל אפליקציה ובכל בנק, נראה התהליך מעט שונה אבל בסך הכל, השלבים הם די דומים בכל הבנקים ובשלב הבא בתהליך יהיה עליכם לבחור באופציה של פתיחת חשבון בנק חדש. לאחר כניסה לתהליך, יהיה עליכם למלא שורה של פרטי זיהוי ולאשר הסכמה למסמכים משפטיים בהם תוכלו לצפות דרך האפליקציה. לאחר מכן, תישלח אליכם הודעת סמס לאימות זיהוי בטלפון הספציפי ולאחר שתזינו את הקוד שקיבלתם בסמס, תוכלו להמשיך בתהליך עם סריקה של תעודת הזהות שלכם באמצעות הטלפון והעלאתה לאפליקציה באופן אוטומטי. בשלב הזה, בהנחה שכל הפרטים מולאו וסריקת תעודת הזהות עלתה כנדרש,

תתבקשו לבצע שתי פעולות באמצעות הטלפון עצמו:

  1. להצטלם בסלפי באמצעות הטלפון
  2. להקליט את עצמכם מצהירים על הסכמתכם לפתיחת החשבון באופן דיגיטלי ולתנאי השירות

שני צעדים אלה נועדו לאפשר לבנק להשוות את תמונת תעודת הזהות עם תמונת הסלפי שלכם וכן לקבל טביעת קול שלכם, שתשמש כאמצעי זיהוי נוסף.

כעת, לאחר שהשלמתם את השלב הראשון של פתיחת חשבון בנק באינטרנט, תתבקשו למלא פרטים נוספים, לאשר עוד כמה הסכמים משפטיים, למלא עוד קצת פרטים אישיים על חייכם והכנסותיכם ובסיום התהליך תצטרכו להמתין להודעת סמס שתודיע לכם שהתהליך אושר ויש לכם חשבון. הודעה זו צפויה להגיע אליכם בתוך יום עסקים אחד, כמובן עם ההבדלים בין הבנקים השונים, אך מרגע שקיבלתם אותה, יש לכם למעשה חשבון בנק חדש, אותו פתחתם באמצעות האינטרנט ומבלי לצאת מהבית.

מה לגבי החיבור בין הארץ וחו"ל?

חיבור בין הארץ וחו"ל בנושא של פתיחת חשבון בנק באינטרנט יכול לבוא לידי ביטוי בשני מישורים: פעם אחת, תושב זר בעל דרכון זר המעוניין לפתוח חשבון מקומי פה בישראל ופעם שניה, אזרח ישראלי המעוניין לפתוח חשבון בנק בחו"ל. אז לגבי הסוגיה הראשונה, תושבי חוץ אכן יכולים לפתוח חשבון בנק מקומי פה בישראל, הן בבנק והן באינטרנט, אך הדבר כפוף כמובן לנהלים שונים של המפקח הכללי על הבנקים. ככלל, בתהליך פתיחת החשבון המקוון, על המשתמש להצהיר על כך שהוא תושב חוץ ולהכניס את פרטי הדרכון שלו. כמו כן, במקום לצרף סריקה של תעודת זהות ישראלית, יהיה עליו להעלות סריקה של הדרכון שלו. לאחר השלמת התהליך, יבדוק הבנק את בקשת המשתמש ביחס לנהלי הפיקוח על הבנקים ואם הכל עומד בקריטריונים הנדרשים, ייפתח החשבון כרגיל.

לגבי הסוגיה השנייה, אזרחים ישראלים בהחלט יכולים לפתוח חשבון בנק בחו"ל דרך האינטרנט ובתנאי שהבנק בו הם רוצים לפתוח את החשבון, אכן מציע את השירות הזה. פתיחת חשבון בחו"ל הייתה פתוחה תמיד בפני ישראלים, כמובן במדינות מסוימות וכמובן תחת תנאים מסוימים, אלא שעד היום נדרשו הישראלים לבצע את התהליך פיזית פנים אל פנים או באמצעות משלוח מסמכים בדואר. היום, מכשול זה הוסר עם אופציית פתיחת חשבון בנק באינטרנט גם באפליקציות של בנקים זרים. התהליך מתבצע כמובן בשפה זרה, כשלרוב ניתן לבחור את השפה האנגלית לצורך תהליך פתיחת החשבון.

בכל אופן, אם אתם מעוניינים לפתוח חשבון בנק בחו"ל, אתם בהחלט יכולים להשלים את התהליך באמצעות האינטרנט, אך כדאי גם להתייעץ עם גורם מקצועי המתמחה ספציפית בתחום זה של חשבונות בנק זרים. הסיבה לכך היא, שעל פי החוק הישראלי חייב כל אזרח המחזיק בחשבון זר, להצהיר על עצם קיומו של החשבון וגם להעביר דיווח שנתי על התנועות בחשבון, כחלק מהמלחמה בהלבנת הון ובפשיעה וטרור בינלאומיים. ואחרי שאמרנו את כל זה, פתיחת חשבון בנק באינטרנט אפשרית כמעט בכל בנק מוביל וכבר לא צריך לצאת מהבית בכדי להשלים את התהליך, גם בארץ וגם בחו"ל. 

פתיחת חשבון בנק אונלייןפתיחת חשבון בנק אונליין

פתיחת חשבון בנק אונליין ניתנת לביצוע הן בארץ והן בחו"ל בהתאם לרצונכם. במידה שאתם מעוניינים לפתוח חשבון בנק בחו"ל תוכלו לעשות זאת בקלות אונליין. אז כיצד נעשה זאת ומה חשוב לבדוק לפני? על כך נרחיב במאמר הבא. 

פתיחת חשבון בנק אונליין- מה נקבל?

כאשר אתם מבצעים פתיחת חשבון בנק אונליין אתם יכולים להנות ממספר הטבות- 

  • ניהול של חשבון הבנק באופן דיגיטלי- תוכלו להנות משירותים מסוימים שניתנים רק בדיגיטל וכך גם מעמלות שונות מאשר העמלות בסניפים. חשבון בנק דיגיטלי מתאים לאנשים שלא צריכים פעולות פיזיות רבות או בכלל. 
  • סניף בנק דיגיטלי- קיימת חבילה של שירותים שלא מצריכה מכם להגיע לסניף הבנק שלכם כלל. כך תוכלו להתנהל מול מסך הטלפון הנייד שלכם. 
  • בנק דיגיטלי מלא- כאן למעשה תוכלו להנות מכלל שירותי הבנק באופן דיגיטלי. יש לשים לב כי הבנקים הדיגיטליים לא מזוהים מותגית בממשקי הדיגיטל עם הבנקים הגדולים שכביכול מפעילים אותם, לכן יש לקחת זאת בחשבון. 

פתיחת חשבון בנק אונליין- מה כדאי לבדוק לפני

על מנת לפתוח חשבון בנק אונליין, צריך לקחת בחשבון שההליך יכלול בתוכו תהליכים בירוקרטיים שונים. כמו כן, במידה שאתם מעוניינים לפתוח את חשבון הבנק במדינה זרה, חשוב מאוד לדעת את הפערים וההבדלים השונים בין התקנונים הישראליים לבין התקנונים במדינה בה אתם מעוניינים לפתוח את חשבון הבנק. 

ריכזנו לכם מספר קטגוריות רלוונטיות לבדיקה לפני פתיחת חשבון בנק אונליין- 

  • שירותים- אילו שירותים מוצעים לכם בבנק? בדקו מה השירות ומומלץ מאוד לבצע גם בחינת איכות של השירותים השונים, ביניהם שירותי הייעוץ וההשקעות. 
  • עמלות- מומלץ לבדוק את ההבדלים בין העמלות השונות על השירותים השונים בבנק.  
  • מידע- קיימים בנקים שמאפשרים שמירה על סודיות ברמה גבוהה אך הם בדרך כלל יבקשו מכם מידע וחשיפה של פרטים רבים, על מנת למנוע הלבנות הון. לכן, חשוב מאוד להגיע מוכנים עם כל המידע הנדרש ולהיות מודעים לעובדה שיכולים לבקש מכם להיחשף. יש לקחת בחשבון שיכול להיות מצב בו תעמדו תחת פיקוח ובדיקות קפדניות שונות, במיוחד אם תפתחו חשבון בנק במדינות זרות. 
  • בפתיחת חשבון בנק בחו"ל- הבנקים הזרים יבקשו מכם פרטי דרכון מאושרים, המלצות מבנקים ישראלים ופרטי מגורים מאומתים. לכך יהיה עליכם להחזיק במסמכים הנדרשים. כמו כן, הבנקים הזרים יבקשו שקיפות בכל הנוגע להכנסות, חוזים שנוגעים לעסקאות שונות, מקורות הכנסה עתידיים ועוד. בנוסף, חשוב מאוד להבין מה מידת הנגישות של הבנק ללקוחות שנמצאים מחוץ למדינה. קיימים בנקים המעניקים שירות יעיל ללקוחות מחות למדינה ויש בנקים שלא, לכן מומלץ לבדוק זאת.
  • קבלת ייעוץ והכוונה- ההמלצה שלנו היא להשתמש בשירותים השונים של יועצי מס או עורכי דין העוסקים בתחום. על מנת למנוע הסתבכות עם רשויות, חשוב מאוד להבין באופן מדויק את תשלומי המס הנחוצים, הן בפתיחת חשבון בארץ והן בחו"ל. לשם כך מומלץ להיעזר במומחים לתחום ולהיות בטוחים שאתם ממלאים את החובות שלכם כראוי. 

כפי שהבנו, פתיחת חשבון בנק כוללת תהליכים בירוקרטיים רבים הכוללים חתימה על מסמכים רבים. ההמלצה שלנו היא לשמור על כל המסמכים במרוכז. המסמכים מהווים עדות לקיום חשבון הבנק ולפעולות הנעשו בו. כמו כן, חשוב מאוד לזכור את שם המשתמש ואת הסיסמא לחשבונות הבנק, במיוחד כאשר הם זרים. במידה ששכחתם את אחד מהשניים יהיה עליכם ליצור קשר עם נציג של הבנק ולפעמים הדבר לוקח זמן רב. כמו כן יש לקחת בחשבון כי קיימים בנקים שידרשו מכם להיפגש עם נציג באופן פיזית ויש כאלה שיסתפקו בשיחת טלפון. בכל מצב, מומלץ לשמור על כל המסמכים והפרטים השונים באופן הדוק. 

פתיחת חשבון בנק אונליין- מה עוד ניתן לבצע דרך האינטרנט?

כיום, בזכות התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט ניתן לקבל שירותים בנקאיים מקיפים אונליין. למעשה, את רוב הפעולות תוכלו לבצע דרך האינטרנט ולא תצטרכו להגיע לסניף הבנק שלכם באופן פיזי. 

פעולות שניתן לבצע באופן אונליין-

  • פתיחת חשבון בנק אונליין במגוון הבנקים השונים, הן בארץ והן בחו"ל. 
  • השקעות- תוכלו לנהל את ההשקעות שלכם ולסחור בשוק ההון דרך האינטרנט. 
  • תוכלו לצפות במידע רחב מאוד על החשבון שלכם, לראות את המצב שלו ולצפות בתנועות שנעשות בו. 
  • דרך האינטרנט ניתן להעביר כסף לחשבונות בנק אחרים או לאנשי קשר (על ידי אפליקציות שונות כמו BIT, לדוגמא).
  •  תוכלו להפקיד צ'קים על ידי סריקה של הצ'ק וכך גם לצפות בצ'קים שהופקדו. 
  • תוכלו לבצע תשלומים באופן מקוון בקלות- חשבון מים, חשבון חשמל, ארנונה ועוד- על ידי סריקה של קוד על החשבון שקיבלתם. 
  • תוכלו לצפות במידע נרחב על כרטיס האשראי שלכם כולל חיובים, זיכויים, מסגרות ועוד. 
  • תוכלו לצפות במידע נרחב לגבי ההלוואות שלכם- פירוט של ההלוואות, יתרות שנותרו לתשלום, תשלומים שבוצעו ועוד. עם זאת, על מנת לסגור הלוואה יש להגיע לסניף. 
  • תוכלו לצפות במידע נרחב לגבי משכנתאות- פירוט משכנתאות, יתרה לתשלום, תשלומים שבוצעו ותשלומים עתידיים. עם זאת על מנת לסגור משכנתא יש להגיע לסניף. 
  • תוכלו לצפות במידע לגבי תוכניות חסכון, פיקדונות או חסכונות שצברתם. 

פתיחת חשבון בנק בארה בפתיחת חשבון בנק בארה ב

אם אתם מעוניינים לפתוח חשבון בנק בחו"ל, פתיחת חשבון בנק בארה ב היא ללא ספק אחת מהאופציות הטובות ביותר שעומדות לרשותכם. חשבון בנק בארה"ב יכול לייצר עבורכם גם חשיפה לריביות גבוהות ולגישה מהירה למוקדי הסחר העולמי בניירות ערך, אבל הערך של חשבון כזה הוא מעבר לשיקולים הפיננסיים הללו ועל כך נדבר ממש כאן בשורות הבאות.

פתיחת חשבון בחו"ל – למה דווקא בארה"ב?

ובכן, נתחיל ונאמר שבאפשרותכם לפתוח חשבון בנק כמעט בכל מדינה ברחבי העולם, למעט מדינות אויב ומדינות המוגדרות כמדינות בסיכון גבוה, שבהן גם אתם לא הייתם ממש רוצים לפתוח חשבון. יחד עם זאת, חשבון בנק במדינה זרה נחשב למהלך בעל פוטנציאל סיכון עבור הרשויות פה בישראל ולכן יש בהחלט משמעות למדינה בה אתם בוחרים לפתוח את החשבון. אחת הבעיות המרכזיות של רשויות המדינה, כל מדינה, עם חשבונות בנק זרים היא, שחשבון בנק כזה יכול לשמש לצורך הלבנת הון. אזרחים מקומיים מעבירים הון ונכסים דרך חשבון בנק זר מבלי שהרשויות המדינתיות מודעות לכך ובצורה זו יכולים להעלים סכומי עתק ולהתחמק מתשלום מס.

בכדי להתמודד עם בעיה זו, הגדירו מדינות רבות ובהן גם ישראל, שורה של פרוצדורות עליהן חייב להקפיד על בעל חשבון זר וכל אדם המבקש לבצע פתיחת חשבון בנק בארה ב או בכל מדינה אחרת. מרכיב המפתח בפרוצדורות הללו הוא חובת הדיווח השנתי. בכל שנה יהיה עליכם לדווח לרשויות פה בישראל על התנועות בחשבון הבנק הזר שלכם, על מנת לאפשר לרשויות לפקח על פעילותכם הפיננסית דרך החשבון ולוודא שלא מדובר בחשבון שמשמש למטרות בלתי חוקיות. בהתאם לכך, כל רשות מדינתית תעדיף תמיד לראות שפתחתם את חשבון הבנק שלכם במדינה אחרת בעלת מבנה שלטוני חזק ויציב ובעלת פיקוח הדוק על חשבונות בנק מקומיים ועל עולם הפיננסים בכלל. ארה"ב היא דוגמא נהדרת למדינה כזאת ולאור שיתוף הפעולה הפורה בין הרשויות הישראליות והרשויות האמריקאיות גם בתחום הפיננסי, יש לכך בהחלט יתרון, לפחות בעיני המדינה.

פתיחת חשבון בנק בארה ב – עדיף גם עבורכם

אחרי שסיפרנו קצת על הצד של המדינה, כדאי לזכור שאת החשבון הזה אתם מתכוונים לפתוח למענכם ולא למען המדינה. בצורה עקיפה, עצם העובדה שאתם בוחרים לבצע פתיחת חשבון בנק בארה ב בהחלט יכולה לסייע גם לכם בכך שלא תמשכו תשומת לב מיותרת מהרשויות, אך יש לכך גם יתרונות פיננסיים חשובים. ארה"ב היא מדינת חוק בעלת פיקוח נרחב על פעילויות פיננסיות ברחבי ארה"ב ועל הפעילות הבנקאית בפרט, במיוחד לאחר משבר הסאב פריים בשנת 2008. זאת אומרת, שבניגוד למשל למדינות מתפתחות ומדינות עולם שלישי, בבנק אמריקאי הכסף שלכם שמור היטב ואתם לא צריכים לחשוש ממהלכים של שחיתות שבגינם פתאום יעלם לכם הכסף. מעבר לכך, שוק הבנקאות האמריקאי הוא שוק תחרותי מאוד, מה שמאפשר לכם ליהנות מחשבון בנק בחו"ל ללא עמלות כלל, ריביות גבוהות בדרך כלל, גישה מהירה לשוקי ההון ועוד שורה של יתרונות שמציעים הבנקים הגדולים בעולם. מכל הסיבות האלה, פתיחת חשבון בנק בארה ב הוא רעיון שטוב לא רק למדינה, אלא גם לכם.

איך פותחים את החשבון?

פתיחת חשבון בנק בארה ב מבוצעת בתהליך פשוט מאוד, אלא שהפרוצדורה הטכנית היא לחלוטין לא העיקר. כדי לפתוח חשבון בארה"ב, כל שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לבנק הקרוב ופשוט לבקש לפתוח חשבון. לאחר הצגת מסמכי זיהוי והפקדת סכום ראשוני, יהיה לכם כבר חשבון בנק עוד לפני שתצאו מהסניף. בפועל, נדרש תהליך קצת יותר מורכב הכולל: בחינה של הבנקים השונים והאיתנות הפיננסית שלהם, התנאים שמציעים הבנקים השונים, הריביות שהם מציעים, העמלות שהם גובים בגין פעולות ספציפיות שאתם מתכננים לעשות דרך החשבון (למשל שערי חליפין, עמלת מטבע חוץ, עמלת ברוקר ומסחר במניות וכן הלאה). כמו כן, יש לוודא שהבנק אינו רשום באף רשימה שחורה של הרשויות פה בישראל, כבנק שחשוד בתמיכה בטרור או בארגוני פשע (עוד סיבה טובה לבצע פתיחת חשבון בנק בארה ב, שם אין חשש ממצבים כאלה). לבסוף, יהיה עליכם למלא טפסים, להגיש מסמכי זיהוי ותוכלו לפתוח את חשבון הבנק.

לאחר פתיחת חשבון הבנק, יהיה עליכם להצהיר על פתיחתו בפני הרשויות פה בישראל ומהן כבר תקבלו גם הנחיות כיצד עליכם לדווח על החשבון באופן שוטף, על פי החוק לאיסור הלבנת הון. כל אלה הם צעדים חשובים מאוד ובמיוחד ההיבט הרגולטורי שאם לא תעמדו פה, תציבו את עצמכם בסכנה לעבירה פלילית. מכל הסיבות האלה, הן הרגולטוריות והן הפיננסיות צרכניות, ההמלצה היא לבצע את תהליך פתיחת החשבון בסיוע גורם מקצועי המתמחה בתחום ספציפי זה ובעל היכרות עם שוק הבנקאות האמריקאי ועם הנושא הספציפי של פתיחת חשבונות בנק זרים. גורם מקצועי כזה יוכל לסייע לכם לפתוח את חשבון הבנק עם התנאים הטובים ביותר בבנק המתאים לכם ביותר ולהשלים את כל הצעדים הנדרשים מכם על פי חוק בכדי להימנע מכל פעולה בלתי חוקית מצדכם. 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

כל מה שחשוב לדעת על הקמת חברה ב-2024

הקמת חברה עשויה להיות החוויה המרגשת והמתגמלת ביותר שתחוו בחיים. אבל השאלה היא מאיפה מתחילים? יש כמה דרכים להקמת עסק והן כוללות מגוון של שיקולים, כדי ללמוד עוד על הנושא, המשיכו לקרוא!

שמאי מקרקעין בחריש

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

שמאי מקרקעין בעומר

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

שמאי מקרקעין בתל-אביב

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

שמאי מקרקעין ביפו

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע שעיקר פעילותו מתמקדת בהערכת השווי של נכסי נדל"ן. השירות הנפוץ ביותר שמספקים שמאי מקרקעין הוא שירות הערכת שווי דירה לפני

074-7765923