כל בעל עסק יודע כי כיום ישנן לא מעט אופציות לתשלום אשר הוא יכול להציע ללקוחות שלו. ככל שהעסק מציע יותר אפשרויות תשלום ללקוחות שלו, כך הוא יצבור קהל לקוחות גדול יותר שכן, לכל לקוח נוח לשלם בדרך תשלום כזאת או אחרת ועל כן, כאשר הוא יודע שבעסק כלשהו יש אופציות תשלום מגוונות ונוחות, הוא בוודאי יעדיף לבחור בו על פני עסק שמציע אופציות תשלום מצומצמות יותר. במאמר הבא תקבלו מידע אודות דרכי התשלום הנפוצות כיום בישראל.
דרכי תשלום בישראל
כיום ניתן כאמור למצוא כמה דרכי תשלום מקובלות בישראל:
ראשית כל, הדרך הפשוטה ביותר היא כמובן תשלום במזומן. תשלום זה הוא מאוד פשוט ותמורת השירות או המוצר שרוכשים משלמים במקום את כל הסכום בכסף מזומן. יחד עם זאת, לא מעט לקוחות מתקשים לשלם סכומים גבוהים על רכישות במזומן ועל כן, הם בוחרים באופציות תשלום אחרות.
דרך תשלום נוספת היא המחאה או צ'ק. צ'ק הוא נייר בנקאי אשר מאפשר לכתוב בו סכומים שונים על מנת לחייב את חשבון הבנק שלכם בגין רכישה שביצעתם. ניתן לתת צ'ק מזומן או צ'ק דחוי בהתאם לדרישות העסק. כמו כן, ניתן לחלק את הסכום הנדרש לתשלומים באמצעות צ'קים. לא כל עסק מאפשר תשלום בצ'קים ומרבית העסקים גם יבדקו את הצ'ק באופן יסודי טרם הם לוקחים אותו על מנת לוודא כי הוא תקין.
אופציה נוספת מתקדמת לתשלום היא תשלום באמצעות ביט. ביט היא אפליקציה המאפשרת העברת כספים בצורה קלה, נוחה ופשוטה. את הכסף ניתן להעביר באמצעות שליחה למספר הטלפון של המקבל, כאשר כל אדם שמשתמש באפליקציה הגדיר בה את פרטי כרטיס האשראי שלו לצורך חיוב התשלום במידה והוא משלם באמצעות ביט ואת מספר החשבון שלו בכדי להעביר תשלום שמתקבל אצלו בביט לחשבון. לא מעט בעלי עסקים מאפשרים כיום תשלום בביט, דבר אשר מציע נוחות לכל לקוח בתשלום.
אפשרויות סליקה
אחת מדרכי התשלום הפופולאריות והנפוצות ביותר בכל עסק היא: סליקה. כמעט כל עסק כיום מאפשר ללקוחות שלו לשלם באמצעות כרטיס האשראי שלהם. כאשר יש לסלוק את כרטיס האשראי או מספר הכרטיס בכדי לחייב אותו בתשלום. ניתן לחלק סכום כספי לתשלומים בכרטיס האשראי, לשלם בו בשוטף פלוס 30 ועוד.
סליקה היא למעשה תהליך שבו עסק מקבל תשלום מלקוחות באמצעות כרטיס האשראי. בתהליך זה לוקחים חלק כמה גורמים: חברת האשראי המנפיקה של בעל הכרטיס, חברת סליקה אשר מעבירה את הכסף לעסק כאשר מתחילים מעגל חיוב וחברה נוספת אשר דואגת שעם גמר התשלום החשבונית תשתלח ללקוח והעסקה תתעדכן באזור המכירות בחשבון. בין החברה המנפיקה לבין חברת הסליקה נמצאים המסוף שהוא הרכיב שדרכו משודרות העסקאות ומערכת שירותי בנקאות אוטומטית אשר מקשרת בין הבנקים לחברות האשראי. המסוף יכול להגיע בכמה צורות:
ראשית כל, מסוף סליקה פיזי אשר מצוי בכל עסק שמציע ללקוחות שלו שירותי סליקה. המסוף מצוי בתוך הקופה ומאשר את העסקה מול חברות אשראי שונות. כיום ניתן למצוא מסופים המאפשרים ללקוחות להכניס את הכרטיס בעצמם ולהקליד את קוד הזיהוי שלהם לצורך סליקה וכן מסופי טאץ' אשר מחליפים את פעולת הגיהוץ.
סוג נוסף של מסוף סליקה הוא מסוף וירטואלי אשר מצוי באתרי אינטרנט, מחשבים או אפליקציות. הסוג המדובר מאפשר תשלום עצמאי באמצעות טופס מאובטח כך שבכל פעם שקונים משהו באינטרנט וממלאים טופס תשלום, מבצעת פנייה מהמסוף לחברת האשראי על מנת לקבל את האישור ולהעביר את הכסף.
סליקה היא ללא ספק דרך נוחה ויעילה לקבל כיום תשלום מלקוחות ועל כן, היא מוצעת במרבית בתי העסק כיום.