הסכם שותפות מוגבלת

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הסכם שותפות מוגבלת הוא הסכם משפטי אשר למעשה חותם את הגבולות של חלק מהשותפים בעסק. אבל למה בכלל אנחנו צריכים חוזה? למה אי אפשר לסמוך על אמירות בעל פה? לא משנה עד כמה אתם מכירים את השותפים שלכם טוב, אפילו כאשר מדובר על משפחה קרובה או רחוקה, חשוב תמיד לשמור על חוזים תקינים כאשר מדובר על עסק. הצבת גבולות היא דבר קריטי וללא חוזה משפטי אשר מעיד על כך, לא יהיה לכם למי לפנות במקרה הצורך. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הסכם שותפות מוגבלת.

מהי שותפות?

שותפות היא על פי ההגדרה " קשר שבין בני אדם המנהלים יחד עסק לשם הפקת רווחים". שותפות היא תקשורת בין כל הגורמים השולטים בעסק מסוימים. תחום האחריות יכול להיות שונה בכל מקום על פי ההיררכיה של השותפות. אבל עדיין, כאשר מדובר על שותפות מדובר על שותפים שחולקים רווחים וגם חובות (זאת כאשר מדובר על שותפות שאינה מוגבלת). חשוב להבין ולהכיר משפטית, יש סוגים שונים של שותפות. הדבר הכולל את כל השותפים הוא מניע אחד של רווח. יש מספר שותפים של עסק שיכול להיות לשלושה שותפים ויש גם פעמים שמדובר על 50 שותפים. יש שותפות רשומה, שותפות שאינה רשומה, שותפות מוגבלת, שותפות כללית ועוד….

הסכם שותפות מוגבלת הוא הסכם משפטי אשר למעשה חותם את הגבולות של חלק מהשותפים בעסק. אבל למה בכלל אנחנו צריכים חוזה

מהי ההגדרה לשותפות מוגבלת?

הסכם שותפות מוגבלת הוא הסכם אשר מטרתו להגביל אחריות של חלק מהשותפים של העסק. שותפות מוגבלת יכולה לכלול שותף מוגבל אחד בלבד. במילים פשוטות, הסכם שותפות מוגבלת הוא הסכם שנוצר כאשר יש לנו שותף כללי שהוא מנהל העסק, זה שיש לו אחריות אישית והתחייבות מלאה כלפי החברה. מצד שני, יש גם לפחות שותף אחד מוגבל. התפקיד של שותף מוגבל הוא לספק שותפות מימון כדי להפעיל לעסק לפעול וכמובן, להנות מהרווחים באותה עת. עם זאת, כאשר יש חובות לחברה, האחריות שלו כאן מוגבלת לסכום אותו השקיע, השותף מסכן רק את הסכום אותו השקיע.

שותפות מוגבלת פועלת בשיטה של שוק ההון בה יש יזמים שונים או בעלי מניות אשר משקיעים בחברה שלכם. אותם בעלי מניות ויזמים אשר משקיעים בחברה שלכם, נחשבים לשותפים בחברה. לדוגמא, אם עכשיו אדם כלשהו קונה מנייה של פייסבוק, יש לו חלק בחברה בהתאם לסך המניות אותו קנה. עם זאת, השותפים אינם אחראים לחובות שיש לחברה, אלא רק מסכנים את ההון שהשקיעו.

הסכם שותפות מוגבלת הוא הסכם אשר מטרתו להגביל אחריות של חלק מהשותפים של העסק. שותפות מוגבלת יכולה לכלול שותף מוגבל אחד בלבד

מהם היתרונות של הסכם שותפות מוגבלת?

שותפות מוגבלת מעניקה לנו יתרון ברור, אנחנו יכולים למשוך יותר משקיעים כדי להעצים את החברה שלנו. כאמור, שותפות מוגבלת מאפשרת למשקיע לסכם רק את הסכום אותו השקיע. מצד שני, כאשר החברה מרוויחה הוא עצמו גם נהנה מהרווחים בהתאם להסכם שנוסד בין הגורמים. לכן, בדרך הזאת בתור בעלי החברה אתם יכולים להנות מהשקעות רבות יותר אשר תורמות לכם להגדיל את נפח העסק, יהיה לכם תזרים מזומנים גדול יותר עבור השקעות והתפתחות החברה. היום יש הרבה חברות בע"מ אשר פועלות עם הסכם שותפות מוגבלת, חברות אלו יכולות להיסחר בבורסה או תחת הגדרה מסוימת באמצעות עורך דין יכולות לאמץ להם משקיעים פוטנציאליים.

עלויות הקמה – כאשר אתם רוצים להקים חברה אתם צריכים הרבה מאוד כסף זמין. הקמת חברה אינה דבר פשוט וכאשר אתם פותחים את החברה להשקעות באמצעות הסכם שותפות מוגבלת, אתם יכולים להוזיל עלויות, תשלום אגרות ועוד. כמו כן, שותפות בתור גוף משפטי אינה ממוסה ברמת השותפות אלא המיסוי אישי בין כל השותפים. בנוסף, בכל עניין פירוק החברה. כאשר מדובר על חברה עם שותפים, הרבה יותר פשוט יהיה מבחינה משפטית לפרק את החברה. ישנן עוד אפשרויות של שותפות כמובן. יש אפשרות של שותפות כללית בה כל השותפים מנהלים יחדיו את העסק ולכולם יש חובות וזכויות כאחד. מוטב לציין, אין צורך ברישום שותפות דרך רשם השותפויות, שותפות יכולה להתקיים רק על בסיס הסכם שותפות מוגבלת.

היום יש הרבה חברות בע"מ אשר פועלות עם הסכם שותפות מוגבלת

פירוק שותפות

חלק חשוב של הסכם שותפות מוגבלת צריך לדון במקרים בהם אנחנו נרצה לפרק את השותפות. פירוק שותפות על ידי צו בית משפט יעשה בהתאם לבקשה של השותפים ומייסדי העסק. פירוק שותפות גם יכול להיעשות על ידי עריכת הסכם פירוק שותפות. ישנם מספרים שלבים של פירוק שותפות: בתור התחלה, עלינו לסלק חובות. עלינו לשלם את כל החובות הנדרשים כלפי הנושים השונים. לאחר סילוק החובות, יש לסכם את החזרת ההלוואות אשר כל שותף נתן למטרת הקמת השותפות. בנוסף לכך, יהיה עלינו לפנות לרשויות כדי להתמודד על הנושים ועל הנושים יהיה להתחלק ביתרת הכספים אשר נשארה בשותפות.

מהו הסכם מייסדים?

לפני שאנחנו נוגעים בתהליך של הסכם שותפות מוגבלת, יש לנו עוד שלבים שעלינו לעשות. בתור התחלה, הסכם מייסדים הוא הדבר הראשון שאליו אנחנו פונים. מדובר על מסמך משפטי עליו חותמים כל מי שחובר לשם הקמת החברה. המסמך הזה הוא חוזה אשר קובע את מערכות היחסים בעסק, הזכויות והחובות של המייסדים ולאו דווקא של המשקיעים. אפשר להגיד את הסכם המייסדים בתור תקנון של החברה אליו נפנה בכל עת לצורך כזה או אחר. על הסכם המייסדים להיחתם על ידי כל המייסדים והשותפים העסקיים כדי ליישר קו בנוגע לכל הזכויות והחובות של כל הצדדים. בהסכם חשוב לציין גם הפרדה תפקודית, יש להגדיר האם מדובר על עובד אשר נהנה מרווחים בעסק או שכיר לכל דבר ועניין. יש להגדיר זכויות והשקעה כספית או רעיונות של המייסדים וכמובן, הגדרות של פירוק חברה.

לפני שאנחנו נוגעים בתהליך של הסכם שותפות מוגבלת, יש לנו עוד שלבים שעלינו לעשות. בתור התחלה, הסכם מייסדים הוא הדבר הראשון שאליו אנחנו פונים

ליווי מקצועי

כל עסק, חברה או ארגון צריכים ליווי משפטי של עורך דין אשר מנוסה בתחום הזה. עורך הדין אחראי על הסכמים כמו הסכם שותפות מוגבלת, הסכם מייסדים וכן הלאה. עורך הדין כמובן מכיר את כל הבירוקרטיה שעומדת מאחורי הרשות המשפטית ויוכל לנתב אתכם בדרך חכמה לחתום על חוזים בצורה הנכונה. יש להבין את ההשלכות של פתיחת עסק או ארגון כלשהו ללא ליווי משפטי. יש סבירות מאוד גבוה בה אחד מהשותפים ירצה לבחור בנתיב אחר או שלא יהיה שלם עם מה שקורה בעסק ובדיוק בגלל זה, עורך דין שם בשביל שיהיה אסמכתא משפטית אשר תוכל להגן עליכם מפני תביעות, מה עושים במקרה של פירוק חברה, מהי היררכיה בעסק וכן הלאה.

כמו כן, בעת פירוק חברה עורך דין מלווה אתכם מבחינה משפטית מול הנושים, בעלי המניות ומשקיעים אחרים שנמצאים בארגון שלכם. לכל ארגון יש יחס אחר, יש ארגונים אשר הם ללא מטרות רווח בכלל ועדיין חייבים הסכמים מדויקים משפטית. המטרה היא כמובן לא להגיע למצב בו אנחנו צריכים לפנות לבית משפט כדי לפתור בעיות בעסק. לכן, כאשר אתם מחליטים להקים חברה אתם צריכים לקבל את כל השיקולים ולא להסתמך על חוזים בעל פה או חוזים שמצאתם באינטרנט. עליכם ליצור קשר עם עורך דין בתחום הרלוונטי כדי לאפשר לכם הגנה משפטית גם על עצמכם וגם על העסק שלכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם שותפות עסקית
הסכם שותפות עסקית

הסכם שותפות עסקית הוא הסכם שנחתם בין שותפים עסקיים על מנת להסדיר עניינים בתחומים שונים ולמנוע אי הבנות בעתיד. הסכם שותפות עסקית יכול למנוע מחלוקות

הסכם שותפות במסעדה
הסכם שותפות במסעדה

בישראל, אחד מתחומי העסקים הפופולריים הוא עולם המסעדנות. עם זאת, מדובר בתחום לא פשוט כלל שתובע מבעלי העסקים הרבה. במידה שמקימים מסעדה בשותפות עסקית, הנטל

איך עושים הסכם שותפות
איך עושים הסכם שותפות?

הסכם שותפות הוא אחד ההסכמים החשובים כאשר מנהלים שותפות עסקית. חתימה על הסכם שותפות תעזור לכם להגדיר באופן ספציפי את תחומי האחריות של כל שותף,

רישום שותפות

רישום שותפות הוא תהליך יצירת קשר עסקי בין שתי חברות, אנשים פרטיים או בין גורמים אחרים, כאשר כל חברה או גורם מתחייבים לאי-אלו התחייבויות שונות

הסכם שותפות מחיר

הסכם שותפות הוא חוזה המחייב שני צדדים או יותר לעבוד יחד למשימה ספציפית, למטרת פתיחת עסק, מתן שירותים משותפים, למטרת שכירות בדירה ועוד. ישנם סוגים

074-7765923