הסכם עבודה עם קבלן – אל תחתמו על כל הסכם עבודה שמציעים לכם!

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הסכם עבודה הוא חוזה הכולל את כל חובותיו וזכויותיו של כל עובד במשק. רוצים להכיר טוב יותר את הסכמי העבודה שאתם נדרשים לחתום עליהם בשוק העבודה בישראל? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הפרטים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הסכם עבודה עם קבלן, תוכן ההסכמים, תוקף הסכמים שאינם כתובים, מגוון סוגי הסכמי העבודה השכיחים ביותר בישראל ואופן ההתמודדות הנכונה עם הפרה של סעיפי החוזה, הן של העובד והן של המעביד. אך רגע לפני שנצלול לעומק הפרטים אודות הסכם עבודה עם קבלן, חשוב להבין כי הסכם עבודה עם קבלן הוא חוזה לכל דבר ועניין. חוזה מחייב זה הינו חוזה בעל תוקף משפטי, כך שכל המפר את תכניו יהיה חשוף לתביעות משפטיות.

הסכם העבודה פתוח למשא ומתן – דרשו את התנאים שאתם חושבים שמגיעים לכם!

מי קובע את תוכן הסכם עבודה עם קבלן? המעסיק בשילוב המועסק. חשוב לדעת כי כלל העובדים רשאים לנהל משא ומתן עם כל מעסיק אודות פרטי הסכם העבודה שהוא מציע. אנשים רבים בטוחים שהסכמים אלה אינם פתוחים למשא ומתן, מה שמונע מהם לבקש תנאי העסקה טובים יותר. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי הסכם עבודה עם קבלן בפרט או כל הסכם עבודה אחר בכלל, הוא הסכם שאמור להיחתם בהסכמת שני הצדדים. חושבים שהתנאים המפורטים בחוזה העבודה אינם מספקים? אתם רשאים להציע שינויים ככל העולה על רוחכם. ייתכן שהמעסיק יקבל את ההצעה כך שתוכלו ליהנות מתנאי העסקה טובים יותר. ומה קורה אם אתם לא מצליחים להגיע להסכמות? במקרים אלה אף צד לא מחוייב לשני, וללא הסכמה המועסק ימשיך לחפש מקום עבודה חדש והמעסיק ימשיך לחפש עובדים שיסכימו לכל תנאיו.

הפרטים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הסכם עבודה עם קבלן, תוכן ההסכמים, תוקף הסכמים שאינם כתובים, מגוון סוגי הסכמי העבודה השכיחים ביותר בישראל ואופן ההתמודדות הנכונה

סעיפים מרכזיים בהסכמי עבודה בישראל

מה כלול בהסכם עבודה עם קבלן? הסכמי עבודה כוללים לא מעט סעיפים שתוכנם מתרכז בעיקר באופי העבודה, זכויות המועסק, חובות המועסק, תנאי שכר ועוד. כל משרה מסגננת הסכם עבודה משלה שנועד לשרת את מלוא הצרכים שלה על הצד הטוב ביותר. בכל זאת ריכזנו עבורכם מספר נקודות שחוזרות על עצמן ברוב ככל הסכמי העבודה בישראל, והן:

  • תנאי עבודה
  • תנאים נלווים
  • גובה שכר
  • בונוסים
  • תנאים סוציאליים
  • איסור תחרות (במידה ויש)
  • משך תקופת הכשרה
  • שכר לתקופת ההכשרה
  • פיצויי פיטורין

כלל הנקודות הללו הן הנקודות המרכזיות ביותר ברוב הסכמי העבודה בישראל. חשוב לקרוא בעיון רב את כל סעיפי הסכם העבודה שלכם על מנת לוודא שאתם מקבלים את כל הזכויות המגיעות לכם על פי חוק. חשוב להדגיש ולומר כי מעסיקים רבים משמיטים סעיפים חשובים מהחוזה החתום, מה שעלול לפגוע בזכויות העובד. נקודה זו מובילה אותנו להתייחסות להסכמים שנאמרים בעל פה בין המעסיק לעובדיו.

מי קובע את תוכן הסכם עבודה עם קבלן? המעסיק בשילוב המועסק. חשוב לדעת כי כלל העובדים רשאים לנהל משא ומתן עם כל מעסיק אודות פרטי הסכם העבודה שהוא מציע.

מה שלא כתוב לא קיים!

המעסיק הבטיח לכם תנאים שאינם כתובים בחוזה? ראשית, הוא נוהג שלא כדין. שנית, הוא לא מחוייב להעניק לכם את שהבטיח בעל פה. חשוב להדגיש ולומר כי כל מה שלא כתוב בחוזה, לא מחייב את המעסיק כלל. החוקה בישראל יודעת לאכוף הפרות חוזה רק אם הדברים כתובים שחוק על גבי לבן באופן ברור שלא משתמע לשתי פנים. עובדים רבים שלא עומדים על כך שכל זכויותיהם יהיו כתובות בחוזה ברור, נדרשים לרדוף אחרי המעסיק במטרה לקבל את שמגיע להם. במקרה הטוב הן יקבלו לאחר בקשות חוזרות ונשנות, ובמקרה הפחות טוב המעסיק יתנער מחובותיו שנאמרו בעל פה. חשוב לדרוש שכל שינוי הכי קטן בפרטי העסקה יביא לשינוי חוזה בהיר שאינו ניתן לפרשנות. אם לא תתעקשו על כך, סביר להניח שהמעסיק יעדיף להשאיר את ההסכמים בעל פה בלבד.

הכירו את סוגי הסכמי העבודה השכיחים בישראל

כיום יש מגוון רחב של סוגי הסכם עבודה עם קבלן. אנשים רבים לא מכירים את סוגי ההסכמים השונים, מה שעלול לגרור מצב בו אנשים חותמים על הסכם ללא הבנתו עד תום. לכן, ערכנו עבורכם רשימה מסודרת הכוללת את כל ההסכמים השכיחים ביותר בישראל. ישנם סוגים רבים, אלה הסוגרים שסביר להניח שתידרשו לחתום עליהם במהלך ניסיונכם להשתלב בשוק העבודה הישראלי.

הסכמי העבודה השכיחים ביותר בשוק העבודה בישראל:

הסכם עבודה פירוט
הסכם עבודה מיוחד הסכם עבודה מיוחד נחתם בין עובד למעביד לתקופות זמן קצרות במיוחד. ברוב המקרים מדובר בעבודה ממוקדת וחד פעמית, בתקופת הכשרה נדרשת או בעבודת החלפה זמנית.
הסכם עבודה לתקופה ללא הגבלה רוב העובדים השכירים במשק מועסקים בהסכם עבודה לתקופה ללא הגבלה. הסכם עבודה לתקופה ללא הגבלה יכול להסתיים במקרים של פיטורין או פרישה. חשוב להדגיש ולומר כי הסכם עבודה זה חייב לכלול את כלל התנאים והזכויות של העובד. בשונה מהסכם עבודה מיוחד, הסכם זה אמור לשרת את העובד והמעביד לשנים ארוכות ולכן חשוב לוודא שכלל זכויות העובד כלולים בו. חשוב להדגיש כי ניתן לשנות את פרטי החוזה מעת לעת תוך הסכמה של שני הצדדים והוספת כלל השינויים בכתב לחוזה החתום.
הסכם עבודה לתקופה מוגבלת הסכם עבודה נוסף ושכיח במיוחד הוא הסכם עבודה לתקופה מוגבלת. הסכם עבודה לתקופה מוגבלת כולל תאריך תחילת חוזה ותאריך סיום חוזה. עם תאריך הסיום, כל החובות של המעסיק כלפי העובד וכן של העובד כלפי המעסיק פוקעות. הסכם זה משמש לא אחת מעסיקים שצריכים עובדים לתקופת מוגבלת בגין יציאת עובד לחופשת לידה, חופשת מחלה או כל הפסק עבודה למשך מספר חודשים.

כיום יש מגוון רחב של סוגי הסכם עבודה עם קבלן. אנשים רבים לא מכירים את סוגי ההסכמים השונים, מה שעלול לגרור מצב בו אנשים חותמים על הסכם ללא הבנתו עד תום.המעסיק או המועסק מפרים חוזה? זה מה שחשוב שתכירו

מתמודדים עם הפרה של הסכם עבודה עם קבלן? חשוב שתכירו את כל דרכי ההתמודדות עם הבעיה. תחילה חשוב להדגיש כי הפרת חוזה יכולה להיעשות על ידי העובד או על ידי המעביד כאחד. אנשים רבים נוטים לחשוב כי הפרת חוזה היא מצידו של המעסיק בלבד, אך אי עמידה בכל תנאי העבודה מצד העובד, פירושה הפרת חוזה של ממש. בשביל שניתן יהיה לתבוע את המפרים, חייב להיות חוזה חתום ומפורט הכולל את כל תנאי העסקה, לרבות את אלה שהעובד או המעסיק הפר. ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב שתכירו אודות הפרת הסכם עבודה עם קבלן.

מתמודדים עם הפרת חוזה? זה חשוב שתכירו:

העובר על סעיפי הסכם העבודה הסעיפים השכיחים ביותר שלא מקויימים במלואם
המעסיק לא מעט מעסיקים בישראל לא עומדים בכל התחייבויותיהם כלפי העובדים המפורטים בחוזה. ברוב המקרים מדובר על הרעת תנאים, לרבות:

 

●        קיצוץ בשכר המפורט בחוזה.

●        קיצוץ בשעות העבודה המפורטות בחוזה.

●        פגיעה בתנאי העסקה.

●        פגיעה בקרן השתלמות.

●        פגיעה במתן רכב צמוד כמפורט בחוזה.

 

כלל הנקודות הללו ועוד רבות נוספות מופרות לא אחת על ידי מעסיקים רבים, היו ערים לכך ובדקו שאתם מקבלים את כל שמגיע לכם.

העובד מנגד, ישנם גם לא מעט עובדים שלא עומדים בכל תנאי העסקה שלהם. חשוב להדגיש כי גם העובדים מחוייבים לעמידה בכל תנאי החוזה, לרבות:

 

●        השלמת כל העבודה הנדרשת בצורה מקצועית.

●        עמידה בזמנים – הן של הגעה והן של יציאה ממקום העבודה.

●        החזקה בתעודות/טפסים שונים המוכיחים כי העובד אכן עבר הכשרה נדרשת למקום העבודה (אם נדרש בחוזה).

 

כלל הנקודות הללו ועוד רבות נוספות מופרות לא אחת על ידי עובדים רבים. חשוב להיות ערים לנושא ולהקפיד לעמוד בכלל התנאים המפורטים בחוזה.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם עבודה פרילנסר

כיום יש לא מעט סוגים שונים של הסכמי עבודה. חושבים להתחיל עבודה חדשה? חשוב שתכירו את כל הפרטים החשובים אודות הסכמי העבודה שאתם צפויים לחתום

הסכם עבודה גלובלי דוגמא

עומדים לחתום על הסכם עבודה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר אודות הסכם עבודה גלובלי דוגמא, נכיר את חובות המעסיק כלפי

החלטה על פירוק מרצון ומינוי נאמן
הסכם עבודה

הסכם עבודה או בשמו הנוסף, חוזה עבודה הוא הסכם הכולל את כל פרטי ההתקשרות בין המעסיק לכל עובדיו. חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי החוקה

הסכם עבודה אישי

הסכם עבודה אישי הוא הסכם מחייב בעל תוקף משפטי בין מעסיק למועסק. חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי הסכם עבודה אישי הוא חוזה הנחתם בין

074-7765923