הסכם עבודה אישי

למגוון השירותים המשפטיים שאנחנו מציעים אונליין:

הסכם עבודה אישי הוא הסכם מחייב בעל תוקף משפטי בין מעסיק למועסק. חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי הסכם עבודה אישי הוא חוזה הנחתם בין מעסיק למועסק המחייב את שני הצדדים לעמוד בכל תוכן סעיפיו. מעסיקים רבים לא מעניקים לכלל העובדים את כל התנאים המפורטים בחוזה, ומנגד, עובדים רבים לא עומדים בכל דרישות העבודה המפורטות בחוזה. רוצים להכיר מקרוב הסכם עבודה אישי? הגעתם למקום הנכון. לפני שאתם ממהרים לחתום על הסכם עבודה אישי, חשוב שתכירו מספר נקודות חשובות שיוכלו לסייע לכם לקבל יותר ולעמוד על כל שמגיע לכם. בשורות הבאות נגע במספר סוגי הסכמי עבודה שכיחים, נגע באפשרות החוקית לנהל משא ומתן על כל סעיפי החוזה, נגע במצבים בהם המעסיק או המועסק לא עומדים בכל התחייבויותיהם ונכיר את שלבי ההליך הנדרש לתביעת פיצויים בשלל מקרים.

חוזה לכל דבר ועניין – פתוח למשא ומתן

תחילה חשוב לפתוח ולומר כי הסכם עבודה אישי הוא חוזה לכל דבר בין מעסיק למועסק. חוזה זה הוא חוזה בעל תוקף משפטי, כך ששני הצדדים מחוייבים לעמוד בכל סעיפיו. אך לפני שאתם ממהרים לחתום על חוזה מובנה שהנפיק עבורכם המעסיק, חשוב לדעת שאתם יכולים לערוך משא ומתן אודות כלל סעיפי החוזה. עובדים רבים לא מודעים לכך וחותמים על הסכמי עבודה ללא כל בקשה לשינוי מיוחד. לכן חשוב להדגיש ולומר כי אתם יכולים לבקש מהמעסיק שלכם לשנות סעיפים שלא מתאימים לכם. משא ומתן טוב יאפשר לכם להגיע להבנות ולהסכמות עם המעסיק אודות תנאים שיהיו נוחים וטובים גם לכם וגם לצורכי המערכת.

הכירו כמה מהפרטים הבולטים בכל חוזה עבודה

אז מה צריך להיות כלול בחוזה? הסכם עבודה אישי כולל מספר דגשים חשובים אודות אופי העבודה, תנאי העבודה ודרישותיה. רוצים להכיר לעומק את הסכמי העבודה השכיחים ביותר בישראל? ריכזנו עבורכם מספר סעיפים חשובים שצריכים להיות כלולים בכל הסכם עבודה אישי שתחתמו עליו בישראל. בין כלל הסעיפים השכיחים ביותר ניתן למנות את:

  1. תנאי העבודה.
  2. תנאים סוציאליים.
  3. הסכם שכר.
  4. בונוסים.
  5. תנאים נלווים.
  6. דרישות או הגבלות מיוחדות לצורכי העבודה.
  7. סך הפיצויים במקרה של פיטורין על ידי המעסיק.
  8. משך תקופת ניסיון, אם יש.
  9. תנאי העבודה בתקופת המיסיון.

כלל הדגשים הללו צריכים להופיע ברוב הסכמי העבודה בישראל. מתחילים עבודה חדשה ונדרשים לחתום על חוזה? וודאו שהוא כולל את רוב הסעיפים הללו. חשוב להדגיש שלא כל עבודה מחייבת תקופת הכשרה ולכן, אם העבודה שלכם אינה דורשת תקופה זו, אין להתייחס לכלל הסעיפים הקשורים לכך.

חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי הסכם עבודה אישי הוא חוזה הנחתם בין מעסיק למועסק המחייב את שני הצדדים לעמוד בכל תוכן סעיפיו.

אין הסכמים בעל פה! הסכם בעל פה אינו מחייב

נקודה חשובה שאתם חייבים לזכור – אין הסכמים בעל פה! מעסיקים ועובדים רבים מגיעים להבנות בעל פה שאינן כתובות בהסכם עבודה אישי, מה שמצד החוק כלל לא קיים. ראשית, חשוב לדעת כי על פי חוק כל תנאי ההעסקה חייבים להיות כתובים בחוזה באופן ברור שאינו משתמע לשתי פנים. שנית, כל הסכם שאינו נכתב שחור על גבי לבן בהסכם עבודה אישי, לא יחייב את שני הצדדים לעמוד בו. מעסיקים רבים מבטיחים לעובדים שלהם שיפור תנאים, תוספת שכר, קרנות השתלמות, רכב צמוד או עוד שלל תנאים שאינם מצורפים בחוזה ולא מקיימים את הבטחותיהם. האם ניתן לאכוף הבטחות שאינן כתובות? התשובה היא חד משמעית לא. ללא הוספת סעיפים בהסכם עבודה אישי, לא ניתן לתבוע את המעסיק או את העובד על אי עמידה בתנאים שהוסכמו בעל פה. לכן, אל לכם להסכים לכל שינוי או הבטחה שאינה כתובה באופן חוקי בהסכם העבודה האישי שלכם.

מעסיקים רבים לא מעניקים לכלל העובדים את כל התנאים המפורטים בחוזה, ומנגד, עובדים רבים לא עומדים בכל דרישות העבודה המפורטות בחוזה. רוצים להכיר מקרוב הסכם עבודה אישי? הגעתם למקום הנכון.

הכירו את כל הסכמי העבודה השכיחים ביותר בישראל

יש לציין כי החובה על שינוי החוזה והוספת כל שינוי מוטלת על המעסיק, מה שאומר שהוא חייב להעניק לכל עובד שחל שינוי בחוזה שלו, חוזה חדש הכולל את השינוי באופן בהיר שאינו משתמע לשתי פנים. כיום יש מגוון סוגים שונים של הסכמי עבודה אישיים. רוצים להכיר את הסוגים השכיחים ביותר בישראל? בחרנו עבורכם את הסכמי העבודה המשומשים ביותר בשוק העבודה הישראלי.

הסכמי העבודה השכיחים ביותר בשוק העבודה הישראלי:

הסכם עבודה פירוט
הסכם עבודה מיוחד הסכם עבודה מיוחד נחתם בין עובד למעביד לתקופות זמן קצרות במיוחד. ברוב המקרים מדובר בעבודה ממוקדת וחד פעמית, בתקופת הכשרה נדרשת או בעבודת החלפה זמנית.
הסכם עבודה לתקופה ללא הגבלה רוב העובדים השכירים במשק מועסקים בהסכם עבודה לתקופה ללא הגבלה. הסכם עבודה לתקופה ללא הגבלה יכול להסתיים במקרים של פיטורין או פרישה. חשוב להדגיש ולומר כי הסכם עבודה זה חייב לכלול את כלל התנאים והזכויות של העובד. בשונה מהסכם עבודה מיוחד, הסכם זה אמור לשרת את העובד והמעביד לשנים ארוכות ולכן חשוב לוודא שכלל זכויות העובד כלולים בו. חשוב להדגיש כי ניתן לשנות את פרטי החוזה מעת לעת תוך הסכמה של שני הצדדים והוספת כלל השינויים בכתב לחוזה החתום.
הסכם עבודה לתקופה מוגבלת הסכם עבודה נוסף ושכיח במיוחד הוא הסכם עבודה לתקופה מוגבלת. הסכם עבודה לתקופה מוגבלת כולל תאריך תחילת חוזה ותאריך סיום חוזה. עם תאריך הסיום, כל החובות של המעסיק כלפי העובד וכן של העובד כלפי המעסיק פוקעות. הסכם זה משמש לא אחת מעסיקים שצריכים עובדים לתקופת מוגבלת בגין יציאת עובד לחופשת לידה, חופשת מחלה או כל הפסק עבודה למשך מספר חודשים.

 

לפני שאתם חותמים על הסכם עבודה אישי, חשוב מאוד לוודא שאתם חותמים על הסכם עבודה שמתאים עבורכם. לא מעט מעסיקים בישראל שנדרשים לעובדה זמנית בלבד מחתימים את העובדים על הסכם עבודה לתקופה מוגבלת בלבד ללא הדגשת הנושא. הרבה יותר קשה לגייס עובדים איכותיים למספר חודשים בודדים בהשוואה להליך גיוס עובדים לתקופות זמן ארוכות, ולכן חשוב לוודא שהסכם העבודה שאתם חותמים עליו תואם את הצרכים והרצונות שלכם.

נקודה חשובה שאתם חייבים לזכור - אין הסכמים בעל פה! מעסיקים ועובדים רבים מגיעים להבנות בעל פה שאינן כתובות בהסכם עבודה אישי, מה שמצד החוק כלל לא קיים

הפרות חוזה – כל עובדים ומעסיקים רבים לא מכבדים את כל תנאי הסכם העבודה

ומה קורה אם אחד הצדדים לא מקיים את כל תנאי החוזה? חשוב שתכירו את דרכי ההתמודדות המפורטות בחוק למקרים של הפרת חוזה. תחילה חשוב לדעת כי הפרת חוזה יכולה להיות הן מצד המעסיק והן מצד העובד. כיום יש לא מעט עובדים ומעסיקים שלא מכבדים את כל סעיפי החוזה שחתמו עליו. ריכזנו עבורכם את כל ההפרות השכיחות ביותר הן של המעסיקים והן של העובדים בישראל.

הפרות חוזה שכיחות הן מצד המעסיק והן מצד המועסק:

העובר על סעיפי הסכם העבודה הסעיפים השכיחים ביותר שלא מקויימים במלואם
המעסיק לא מעט מעסיקים בישראל לא עומדים בכל התחייבויותיהם כלפי העובדים המפורטים בחוזה. ברוב המקרים מדובר על הרעת תנאים, לרבות:

 

●        קיצוץ בשכר המפורט בחוזה.

●        קיצוץ בשעות העבודה המפורטות בחוזה.

●        פגיעה בתנאי העסקה.

●        פגיעה בקרן השתלמות.

●        פגיעה במתן רכב צמוד כמפורט בחוזה.

 

כלל הנקודות הללו ועוד רבות נוספות מופרות לא אחת על ידי מעסיקים רבים, היו ערים לכך ובדקו שאתם מקבלים את כל שמגיע לכם.

העובד מנגד, ישנם גם לא מעט עובדים שלא עומדים בכל תנאי העסקה שלהם. חשוב להדגיש כי גם העובדים מחוייבים לעמידה בכל תנאי החוזה, לרבות:

 

●        השלמת כל העבודה הנדרשת בצורה מקצועית.

●        עמידה בזמנים – הן של הגעה והן של יציאה ממקום העבודה.

●        החזקה בתעודות/טפסים שונים המוכיחים כי העובד אכן עבר הכשרה נדרשת למקום העבודה (אם נדרש בחוזה).

 

כלל הנקודות הללו ועוד רבות נוספות מופרות לא אחת על ידי עובדים רבים. חשוב להיות ערים לנושא ולהקפיד לעמוד בכלל התנאים המפורטים בחוזה.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר להתייעצות עם אחד המומחים שלנו
לוגו - GALBO

הצוות שלנו בגלבו מחזיק בידע רב, ניסיון עשיר וקשרים ענפים, ויוכל לעזור לכם בכל הקשור להקמת החברה שלכם בקפריסין. לאורך השנים ליווינו מאות לקוחות, החל מהצעד הראשון להקמת החברה ועד להנהלת חשבונות שנתית, וממשיכים לספק קשת רחבה של שירותים לחברות תחת קורת גג אחת.

הסכם עבודה פרילנסר

כיום יש לא מעט סוגים שונים של הסכמי עבודה. חושבים להתחיל עבודה חדשה? חשוב שתכירו את כל הפרטים החשובים אודות הסכמי העבודה שאתם צפויים לחתום

הסכם עבודה גלובלי דוגמא

עומדים לחתום על הסכם עבודה? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר אודות הסכם עבודה גלובלי דוגמא, נכיר את חובות המעסיק כלפי

החלטה על פירוק מרצון ומינוי נאמן
הסכם עבודה

הסכם עבודה או בשמו הנוסף, חוזה עבודה הוא הסכם הכולל את כל פרטי ההתקשרות בין המעסיק לכל עובדיו. חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי החוקה

074-7765923